Oud 01-07-2002, 15:45
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Een blik in de toekomst. Misschien wat pessimistisch, maargoed

19 februari, het is koud buiten: 29 graden… Niet erg veel als je bedenkt dat de gemiddelde temperatuur ver in de 30 ligt. Ik stap vlug door de luchtsluis en sluit beide deuren. Ik steek mijn registratiekaart in het apparaat dat aan de muur in de gang hangt en een schelle piep bevestigt dat ik inderdaad thuisgekomen ben. Half drie, lees ik van mijn horloge af. 18 minuten buiten geweest. Ik stel het zuurstofapparaat dat centraal in de huiskamer opgesteld staat in op 9 minuten en neem mijn huidkankerbestrijdingsmiddel in, waarna ik het mondstuk op mijn mond zet. Net als ik klaar ben, klinkt het geluid van de sluis. Mijn moeder komt thuis van de wekelijkse chemotherapie. “Hoe was het op school?” vraagt ze terwijl zij hetzelfde ritueel herhaalt als ik even geleden. “Goed,” antwoord ik. “Een 8.7 voor aardrijkskunde.” “Fijn.” Goede cijfers halen was belangrijk. Met 3 onvoldoendes werd je binnen een maand van school afgehaald. Vorige week nog werd een klasgenoot door drie mannen in dienst van de Wereldpresident uit de schoolbanken gehesen en meegenomen. Zijn naam zou ik niet weten. Ondanks dat dit het Tijdperk der Communicatie werd genoemd, ken ik mijn naasten niet bij naam.

Ik grinnik. Het verhaal over de aardrijkskunde deed me denken aan mijn vader. Hij vertelde altijd verhalen over landen waarin honger en armoe werd geleden, zoals Afrika. Auw. “There is no such thing as “poverty”, there is no such thing as “Africa”” dacht ik terwijl een golf van pijn door mijn lichaam schoot. De chip die iedereen bij geboorte geïmplanteerd kreeg deed zijn werk. Alle leugens of onware gedachten werden gecorrigeerd welk gepaard ging met een pijnschok. In het Engels natuurlijk, iedereen sprak immers Engels. Ach ja. Vader had wel vaker sterke verhalen. Afrika stond toch ook zeker niet op de wereldkaart?

Klinkklare onzin. Armoede bestaat niet.

De bel. Mijn moeder die inmiddels klaar was met haar zuurstofkuur, opent de sluis. De bestelling van de huidkankerbestrijdingsmiddellen werd bezorgd. Met hun prijs van 19 Gaia voor een pakje van vijf waren deze zeker twee keer zo duur als een familiepak euthanasiepillen. De overbevolking wordt prima aangepakt. Of vijfjarige leeftijd worden alle kinderen gesteriliseerd. Dit maakt deel uit van het 10-jarenplan om de bevolkingsgroei terug te dringen. Vandaar ook de subtiele verspreiding van euthanasiepillen. De sterilisatie is feitelijk het enige dat vergoed wordt door de Global Goverment. Echt iets voor wanhopige mensen, die pil...

Auw. “In our world, there is no desperation” Oh ja.
__________________
Sig Heil

Laatst gewijzigd op 01-07-2002 om 16:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2002, 18:09
Verwijderd
ik zou daar niet willen wonen!

wel leuk om te lezen
alleen dat van die euthanasie pillen vind ik een beetje te.
ga je nog meer schrijven hierover?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 18:16
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
ik zou daar niet willen wonen!

wel leuk om te lezen
alleen dat van die euthanasie pillen vind ik een beetje te.
ga je nog meer schrijven hierover?
Ik weet het niet.... Ik had George Orwell's 1984 gelezen en aan de hand daarvan kreeg ik dit idee. Het schept een beetje een beeld over wat we van de toekomst kunnen verwachten als we met bepaalde zaken niet zorgvuldig omspringen: indoctrinatie en manipulatie vooral. Continue controle op alles wat je doet, een wereldheerser en minimale zelfbeschikking tenzij het over zelfmoord gaat, aangezien dit mooi in het plan van de overbevolkingsbestrijding past. + Het hele idee dat de staat er ondanks hun fouten weer dik aan kan verdienen: eerst aan de instanties die vervuiling verspreiden -en dus het milieu onleefbaar maken-, en vervolgens aan de middelen om de bevolking toch nog te laten leven ondanks het verpeste milieu.

Dat van die anthanasiepillen is idd te, maar dat is juist de confrontatie: dat zoiets heel gewoon geworden is.

bedankt voor je reactie trouwens
__________________
Sig Heil

Laatst gewijzigd op 01-07-2002 om 18:22.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 18:38
Verwijderd
ik ga dat boek denk ik ook maar eens lezen


Citaat:
Dat van die anthanasiepillen is idd te, maar dat is juist de confrontatie: dat zoiets heel gewoon geworden is.
dat is waar... Het lokt iig wel reacties uit , en laat je er wat meer over nadenken daarna.........
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 17:08
Flipje het Kipje
Flipje het Kipje is offline
Ik vind het echt een cool verhaal. Lekker deprimerend :-)
Ga zo verder!
__________________
Numb.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:04
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
kan je de titel toelichten

Een paar werkwoordstijdenfouten hier en daar, dan weer tegenwoordige en dan weer verleden tijd. Maar de inhoud is zeer oké . Het begint zo leuk, met die 29 graden Ik denk persoonlijk niet dat t zo'n vaart zal lopen als jij zegt maar dat is mede dankzij pessimistische maatschappijkritische verhalen.
Typisch eigenlijk, ik denk dat er iets bestaat als een tegengestelde van een self-fulfilling prophecy.. (Als jullie me kunnen volgen, maar missch. is dit meer iets voor op F&L)
Ik begrijp niet hoe die vader ooit die verhalen heeft kunnen vertellen als die ik-persoon zo'n chip heeft. Dat zou zeer onprettig verhalen-luisteren zijn.

Verder zou ik denken dat in een wereld waar het milieu zo verpest is, de regering zou proberen door verder in de hoogte(en diepte, ondergronds) de bevolking alleen maar nog groter te maken. Wel allemaal perfecte arbeiders natuurlijk, tientallen miljarden. Maar da's mijn visie, en het is jouw verhaal, en het is goed en amusant dus petje af.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:32
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
Avatar van ~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~
~(¯`·.¸ Ems¸.·´¯)~ is offline
leuk verhaal, leest vlot, goed gevonden
hopelijk komt er een vervolg

xxx
Ems
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:48
Bluesummers
Avatar van Bluesummers
Bluesummers is offline
leest idd lekker weg,k hoop dat je t nog verder schrijft!
__________________
Heads, I win, tails, you lose. *doet getrouwd zijn met Legato!:D* woei: ~Member of Evil Brains Anonymus~
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:44
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
erg goed, maar ik hoop niet dat het ooit waarheid word...
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 21:03
Verwijderd
Damn, dit is nog erger dan 20 Baantjers achter elkaar
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 10:42
independancy wanted
Avatar van independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
kan je de titel toelichten
Als mensen alles zomaar blijven slikken, gaat het van kwaad tot erger.

Een paar werkwoordstijdenfouten hier en daar, dan weer tegenwoordige en dan weer verleden tijd.
idd, ik zie het nu pas Dat komt denk ik omdat ik niet alles in een keer geschreven heb.

Maar de inhoud is zeer oké . Het begint zo leuk, met die 29 graden Ik denk persoonlijk niet dat t zo'n vaart zal lopen als jij zegt maar dat is mede dankzij pessimistische maatschappijkritische verhalen.
Typisch eigenlijk, ik denk dat er iets bestaat als een tegengestelde van een self-fulfilling prophecy.. (Als jullie me kunnen volgen, maar missch. is dit meer iets voor op F&L)
Ik begrijp niet hoe die vader ooit die verhalen heeft kunnen vertellen als die ik-persoon zo'n chip heeft. Dat zou zeer onprettig verhalen-luisteren zijn.

Verder zou ik denken dat in een wereld waar het milieu zo verpest is, de regering zou proberen door verder in de hoogte(en diepte, ondergronds) de bevolking alleen maar nog groter te maken. Wel allemaal perfecte arbeiders natuurlijk, tientallen miljarden. Maar da's mijn visie, en het is jouw verhaal, en het is goed en amusant dus petje af.
Dank u
__________________
Sig Heil

Laatst gewijzigd op 03-07-2002 om 10:51.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:15
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
wel heel extreem bla bla leuk geschreven bla bla hier en daar foutje bla bla

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.