Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2001, 13:44
metzondernix
metzondernix is offline
Zie je wel. Jemig wat een rotzin ineens. Zie je wel, ik zéi het toch. Zoem zoem maalt het door mijn malle hoofd, oh, dat malle hoofd van mij. De hoed schermt mijn ogen gelukkig wat af voor wat ik niet wil zien. Ik ontwijk angstig mijn eigen blikken die me volgen vanuit elke winkelruit. Waarom schijnt in 's hemelsnaam die stomme zon? Waarom is het geen druilerig winterweer? Bah. Zie je wel, ZIE JE WEL, spookt het door mijn malle hoofd. Nee, antwoord ik, nee ik zie niets. Zie je wel, is het antwoord. Dat zei ik nog zo. Ik schop een onschuldig steentje weg. Moet ie maar niet in de weg liggen, hoor. Deze dag is officieel mislukt verklaard namens het bestuur van mislukkingen. Hoe kon het mij nou overkomen. Slechts een iets langere weg omdat ik wou kijken of de jonge eendjes er nog waren... Langs de eendenvijver. Oh waarom haat de wereld mij! Dat gedicht hè, dat heb je kapot gemaakt. Voor mijn ogen verscheurd! SCHURK! Mijn leven heb je kapot gemaakt. "Schat." waarom galmt het zo? Hoe durf je! Jou kusje was niks waard. Helemaal niks.

Het malle hoofd staart me mal aan vanuit de malle spiegel die aan de malle muur van mijn malle kamer hangt. Weg hoed. Ik zie alleen de sporen van jou zogenaamde liefde. Dat je niet van poëzie houdt mag. Sporen van jouw mond. Jouw handen. De sporen doen haast nog meer pijn dan jij zelf... Je doet pijn. Jee wat doe je pijn. "Ik heb het nog zo gezegd," de woorden vallen kapot uit mijn mond. Net zo schor en verscheurd als mijn gedicht. "Zie je wel. ZIE JE WEL!" Ik gooi ze wanhopig weg, de gebroken woorden. "ZIE JE WEL!" Dat ben ik niet, die tranen vegen de sporen heus niet weg. Mijn hoofd, mijn hoofd, mijn malle hoofd. Zie je wel. Er zit bloed in mij. Straks is het weg. Er zit bloed aan de spiegel, zie je dat? Zie je wel?

Zie je wel...
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2001, 20:50
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
je mag wel ietsje duidelijker zijn zeg! maar verder gaat het wel..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2001, 23:54
flurry
flurry is offline
jezus wat een kutreactie.. ik snappum ook niet, maar dan VRAAG je toch gewoon of ze hem een beetje uit wil leggen.. hij leest goed, maar de inhoud is voor mij ook een beetje vaag..
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 18:05
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
flurry schreef:
jezus wat een kutreactie.. ik snappum ook niet, maar dan VRAAG je toch gewoon of ze hem een beetje uit wil leggen.. hij leest goed, maar de inhoud is voor mij ook een beetje vaag..

rustig maar, ik wou alleen ff duidelijk maken dat ze nu een paar wazige posts heeft en dat het dus idd handig zou zijn als ze er uitleg bij zou zetten, blij??

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 18:26
flurry
flurry is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
Citaat:
flurry schreef:
jezus wat een kutreactie.. ik snappum ook niet, maar dan VRAAG je toch gewoon of ze hem een beetje uit wil leggen.. hij leest goed, maar de inhoud is voor mij ook een beetje vaag..

rustig maar, ik wou alleen ff duidelijk maken dat ze nu een paar wazige posts heeft en dat het dus idd handig zou zijn als ze er uitleg bij zou zetten, blij??

Het is waarschijnlijk juist haar bedoeling dat je dat zelf een beetje invult, met een beetje creatieve geest moet dat toch kunnen..
en dit zijn alles behalve een paar 'wazige posts'. Dit zijn stukjes literatuur van HOGE kwaliteit, en eindelijk eens wat anders dan al die standaard verhalen hier..

Zeker niet 'blij' dus met jou reactie nee..

top nienke..
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 11:15
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
wow nien ik vind dit echt HEEEEL erg cool ee!! nix duidelijker zijn, juist zo is geweldig. ik ga nu zelf helemaal denken wat het is dat vinnik wel vet. dit zou zo een hoofdstuk kunnen zijn en uit boek ofzo, waarin je dan later erachterkomt wat er is, of je hebt het al gezien eerder gelezen ofzo... kortom: heel vet en je hoeft nix duidelijker te zijn vinnik!!

X van yfsk
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 15:12
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
[/b]Het is waarschijnlijk juist haar bedoeling dat je dat zelf een beetje invult, met een beetje creatieve geest moet dat toch kunnen..
en dit zijn alles behalve een paar 'wazige posts'. Dit zijn stukjes literatuur van HOGE kwaliteit, en eindelijk eens wat anders dan al die standaard verhalen hier..

Zeker niet 'blij' dus met jou reactie nee..

top nienke..
[/b]
maar sommige mensen vragen zich af hoe ze erbij komt om zo'n verhalen te schrijven en het is niet zo dat ze de enige is die geen standaard verhalen schrijft.
en ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik het niet goed vond..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 16:05
flurry
flurry is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
maar sommige mensen vragen zich af hoe ze erbij komt om zo'n verhalen te schrijven en het is niet zo dat ze de enige is die geen standaard verhalen schrijft.
en ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik het niet goed vond..

ja, maar zo komt het wel over als je het hebt over een 'paar wazige posts'.. en er zijn er hier echt niet veel met zoveeltalent..
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 16:14
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
flurry schreef:
ja, maar zo komt het wel over als je het hebt over een 'paar wazige posts'.. en er zijn er hier echt niet veel met zoveeltalent..

sorry dan als het bij jou fout overkwam

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 18:08
flurry
flurry is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:

sorry dan als het bij jou fout overkwam

even goeie vrienden verder
__________________
GROTE KNOEI
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 21:03
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
maar sommige mensen vragen zich af hoe ze erbij komt om zo'n verhalen te schrijven en het is niet zo dat ze de enige is die geen standaard verhalen schrijft.
en ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik het niet goed vond..

nee maar ZO enthousiast kwam het ook weer niet over... maar ok

X

__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 18:17
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
flurry schreef:
even goeie vrienden verder



__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 19:05
Jamezy
Jamezy is offline
Ik vinnum geweldig!!
__________________
Is this some Kharmic-Chi love thing happening here baby or what?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 20:02
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
ja ECHT. het is een super goed verhaal!!!
GO NIEN!!!
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 13:40
metzondernix
metzondernix is offline
Thank you all very very very much!
Even voor stroopwafel: het gaat over een meisje dat een lief gedichtje schreef voor haar vriendje. Ze gaf hem het gedichtje, hij zei: "Sorry, schat. Ik hou niet zo van poëzie..." en hij verscheurde het gedicht. Hij gaf haar ee kusje, de hufter. Dus zij werd helemaal pissed en dat laatste moet je zelf maar invullen, het stuk voor de spiegel. Het is inderdaad de bedoeling (eigenlijk) dat je zo'n beetje zelf bedenkt wat het allemaal betekent, maar het is ook wel erg vaag zo, ja . Bij deze.
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2001, 21:23
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
metzondernix schreef:
Thank you all very very very much!
Even voor stroopwafel: het gaat over een meisje dat een lief gedichtje schreef voor haar vriendje. Ze gaf hem het gedichtje, hij zei: "Sorry, schat. Ik hou niet zo van poëzie..." en hij verscheurde het gedicht. Hij gaf haar ee kusje, de hufter. Dus zij werd helemaal pissed en dat laatste moet je zelf maar invullen, het stuk voor de spiegel. Het is inderdaad de bedoeling (eigenlijk) dat je zo'n beetje zelf bedenkt wat het allemaal betekent, maar het is ook wel erg vaag zo, ja . Bij deze.

dank je wel, ik had het beter moeten lezen maar k had ut druk dus..

__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 12:44
metzondernix
metzondernix is offline
geeft niet... bedankt voor de reactie
__________________
OE MOEME NOEMOE!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Stem uit de diepte
Momo
4 15-12-2004 16:42
Verhalen & Gedichten Spijt, een nieuw begin.
Ingetjuhh
13 16-07-2004 16:23
Verhalen & Gedichten Manifest 1 - Pijn
Type
5 24-12-2003 18:41
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Verhalen & Gedichten opgespaarde pijn
Soullar
1 29-09-2001 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.