Oud 29-02-2004, 18:09
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
wat vinden jullie nou van het examenboekje (deugdenethiek).

Ik vind het persoonlijk niet veel aan, omïnteressant, kom er niet doorheen. Daarnaast vind ik het veel te christelijk. Bovendien wordt alles wat niet in de theorie van van Tongeren past zonder pardon (en argumentatie) afgewezen.

Tja....
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 29-02-2004 @ 18:09:
wat vinden jullie nou van het examenboekje (deugdenethiek).

Ik vind het persoonlijk niet veel aan, omïnteressant, kom er niet doorheen. Daarnaast vind ik het veel te christelijk. Bovendien wordt alles wat niet in de theorie van van Tongeren past zonder pardon (en argumentatie) afgewezen.

Tja....
wij hebben ook zo'n soort boek.. mores leren het is uit de jaren 80 dus alles is met k's geschreven, konkurentie etc.
En het heeft een hele christelijke basis.. dat leert gewoon niet lekker. in (k)ombinatie met andere stensels die we als aanvulling moeten leren is het helemaal erg. en de leraar maakt het ook niet echt leuk. die is erg christelijk ingesteld.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:41
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
dan stel ik voor dat jullie een discussie ontketenen over de vraag in hoeverre levensbeschouwing (of welk vak het ook is) vanuit één punt belicht dient te worden. Wees kritisch.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 12:37
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
hehe, ik vind dat opzich filosofie gegeven mag worden vanuit één punt (zoalng het er maar bijgezegt wordt en er geen pogingen tot bekering gedaan worden). Maar ik vind dat een algemeen examen boekje zeker objectief en goed onderboud moet zijn....
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:31
Verwijderd
ik denk zowiezo dat je levensbeschouwing nooit uit 1 punt mag laten zien. het is toch heel persoonlijk?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:02
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
is het dan toch al niet verkeerd om les te krijgen in levensbeschouwing?

volgens mij moet je het vak levensbeschouwing dat je iig op demiddelbare krijgt beperken tot een uiteenzetting van de meest gangbare geloven en overtuigingen, zodat je botgezegd het nieuws kunt volgen zeg maar, en dat je een beetje respect opbouwt.
er is dan ook niks persoonlijks aan het vak levensbeschouwing. peersoonlijk hoort het pas te worden in de discussies in de pauze die volgen op de les
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 18:48
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
JaJ schreef op 01-03-2004 @ 17:02:
is het dan toch al niet verkeerd om les te krijgen in levensbeschouwing?

volgens mij moet je het vak levensbeschouwing dat je iig op demiddelbare krijgt beperken tot een uiteenzetting van de meest gangbare geloven en overtuigingen, zodat je botgezegd het nieuws kunt volgen zeg maar, en dat je een beetje respect opbouwt.
er is dan ook niks persoonlijks aan het vak levensbeschouwing. peersoonlijk hoort het pas te worden in de discussies in de pauze die volgen op de les
ik heb alleen in de brugklas levensbeschouwing gehad op de wijze die jij beschrijft; een algemene uiteenzetting over geloven.
De rest was ethische discussies, vragen over moraliteit, persoonlijke visies van mensen op bep. levensvragen etc.
Mooi vak.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:02
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
extinction schreef op 01-03-2004 @ 18:48:
ik heb alleen in de brugklas levensbeschouwing gehad op de wijze die jij beschrijft; een algemene uiteenzetting over geloven.
De rest was ethische discussies, vragen over moraliteit, persoonlijke visies van mensen op bep. levensvragen etc.
Mooi vak.
ja, maar in dat vak is het waarschijnlijk niet zo dat je het van 1 punt belicht krijgt, tenminste, als jullie zelf een beetje mochten discussieren.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:28
Verwijderd
ik heb in de eerste en tweede alle hoofdgeloven gehad, daar weet ik dus wel wat van af. Dat werd ook gewoon alleen met feiten gegeven. De leraar deed niet moeilijk en belichte het ook niet anders dan het was.
In de derde heb ik werkstukken voor levensbeschouwing moeten maken over mn eigen mening. maar de stof die we kregen ging vooral over de islam.
Dit jaar belichten ze het zo anders. het gaat ineens over moraal, ethiek en goed handelen. het boek zegt ook veel dingen vanuit een christelijk oogpunt. Ik vind dit slecht, het vak kost namelijk best veel tijd. die zou ik liever in een vak steken waar ik meer opsteek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie vraag over gs NLd en gezagsdragers
charmedgirl
16 22-05-2004 19:25
Algemene schoolzaken Fout in levering schoolboeken? [6vwo]
heavinly
10 14-08-2003 20:09
Eindexamens 2003 [Filosofie] Havo en VWO: welke boeken?
Gatara
19 23-05-2003 11:53
Eindexamens 2003 Het algemene 'wat moet ik niet leren'-topic
Snufje
40 14-05-2003 12:01
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Eindexamenauteur Latijn in 2003
Sophia
4 04-04-2001 13:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.