Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 21:58
Snakeboy
Avatar van Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik vond iets, waarschijnlijk kennen jullie het wel;
Maar ik geloof erin dat het een soort van planeet is.
Als het gewoon een soort brok of wat dan ook is, nou en!
Het is dan gewoon een planeet, pluto en charon zijn (zover we weten) ook niet echt planeten.
Maar ik vind dat ze nog gewoon eens een keertje naar pluto moeten gaan, want ze zijn er nog nooit geweest.
Het zou toch al zo'n 50 jaar of langer duren dat dat ding arriveerd.
En vanaf daar kun je waarschijnlijk quaoar zien.
Het is tenslotte de grootste ondekking sinds pluto in 1930.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2004, 22:01
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
...succes ermee!
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 22:02
Inf3sted Funk
Avatar van Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
crap
__________________
-= I Kick the Lyrics so Hard, People get Injuries =-
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 22:06
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
--> populaire wetenschappen
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 22:13
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
"Gewoon een keertje naar pluto "
Dat lukt niet in deze eeuw denk ik
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:14
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline

uhm...
whahahahahahhaaaa

ow, sorry


nou kijk, we komen dus never nooit op pluto. ik heb de details hier niet, maar zoek het even op in waanzinnig om te weten, dan blijkt dat.

en wat is er zo leuk aan quaoar?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:31
Verwijderd
de persoon die die naam verzonnen heeft moeten ze een dodelijke injectie geven.

er bestaat toch al véél langer een groot vermoeden dat er nog iets buiten pluto zit?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 02-03-2004 @ 14:31:
de persoon die die naam verzonnen heeft moeten ze een dodelijke injectie geven.

er bestaat toch al véél langer een groot vermoeden dat er nog iets buiten pluto zit?
Could not agree more with the first remark.

En het was inderdaad allang bekent. Weet je wat het punt is? Het is lang niet zo interesant als de planeet Mars en de maan Europa. (van welke planeet?)

Dus het zal wel HEEL lang nog duren. Pluto is niks anders dan een klomp ijs. Met een beetje aarde en rots erin. Geen planeet dus. En dat klompje stront wat daarna komt is niks dan een klompje stront. Figuurlijk gesproken.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:58
mmm pie
Avatar van mmm pie
mmm pie is offline
idd, wordt er is een nieuwe planeet ontdekt, geven ze dat takkeding een onuitspreekbaren naam
__________________
I talk to planets baby.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:00
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Havock schreef op 02-03-2004 @ 14:31:
de persoon die die naam verzonnen heeft moeten ze een dodelijke injectie geven.

er bestaat toch al véél langer een groot vermoeden dat er nog iets buiten pluto zit?

Ze noemen dat de rest van de melkweg!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
appie2003 schreef op 02-03-2004 @ 17:00:
Ze noemen dat de rest van de melkweg!
sarcasme is een machtig wapen, the force is stong with you.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 16:51
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
europa is van jupiter
alhoewel titan er ook leuk uitziet. pure gasmassa daaro
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Quaoar gaat dus ook ooit botsen met Pluto. Gezellig....

Vraag me af wie eerder zullen botsen:
Pluto en Neptunus
of
Pluto en Quaoar

(ik vind de naam wel geinig )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:33
Verwijderd
Dat is toch een brok kaas met een doorsnede van een halve meter?

Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:17
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
FuSe schreef op 02-03-2004 @ 18:33:
Dat is toch een brok kaas met een doorsnede van een halve meter?



Quaoar oefent een duidelijke aantrekkingskracht uit op andere planeten, dus is dat brokkie kaas alvast een héle grote emmental.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
perfectme schreef op 02-03-2004 @ 19:17:


Quaoar oefent een duidelijke aantrekkingskracht uit op andere planeten, dus is dat brokkie kaas alvast een héle grote emmental.
of misschien ligt achter t brokkie kaas een hele grote maaslander...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 19:17
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Dat heette toch Planeet X

Bush zijn verkiezingscampagne zeker, Al Quaoar, lid van de as van het kwaad
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
appie2003 schreef op 02-03-2004 @ 17:00:
Ze noemen dat de rest van de melkweg!
nee.

die ligt voorbij de melkboer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2004, 21:23
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Konden ze die planeet geen normale naam geven (Rosanne ofzo )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 06:16
spongebobgirl
spongebobgirl is offline
volgens mij valt qaoar onder platenen! Dat staat tenminste wel overal enne............I believe in it!
__________________
* the one and the only*
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 10:11
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Pluto is in feite geen 'echte' planeet nee, net als al die andere brokstukken die daar rondzweven. Planet X of Quaoar of hoe 't ook mag heten is al lang bekend, en ze discussiëren er nog steeds over wat 't nou precies is, geloof ik.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 18:15
Sadistik_Fukk
Avatar van Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Ik denk dat er op die planeet onze scheppers leven,

Aangezien ik in de theorie geloof van de oer astronauten.

Klinkt raar, maar is heel logisch.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 18:52
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Sadistik_Fukk schreef op 04-03-2004 @ 19:15:
Ik denk dat er op die planeet onze scheppers leven,

Aangezien ik in de theorie geloof van de oer astronauten.

Klinkt raar, maar is heel logisch.
logisch?
leg uit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:28
Sadistik_Fukk
Avatar van Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-03-2004 @ 19:52:
logisch?
leg uit
Lees het topic hieronder.

(waren er austr.....)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:30
Verwijderd
Die "planeet" zou moeten bestaan omdat er kleine afwijkingen zijn in de banen van de buitenste planeten. De baan van deze "planeet" zou bijna loodrecht op de andere banen staan, maar dan ook heel ver weg. Een planeet is het dan sowieso niet meer te noemen. Ik geloof niet dat ze al iets concreets hebben ontdekt.

En over dat "scheppers"gedoe....: bullshit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-03-2004 @ 18:27:
Quaoar gaat dus ook ooit botsen met Pluto. Gezellig....

Vraag me af wie eerder zullen botsen:
Pluto en Neptunus
of
Pluto en Quaoar

(ik vind de naam wel geinig )
Ze gaan niet botsen hoor. Dit is een 2D afbeelding van de 3D wereld. Dus ze bewegen zeg maar "boven elkaar langs"

Ik denk dat Quaoar een object is in de Kuipergordel, waar zich zeer veel planeetachtige objecten bevinden.

En...naar Pluto? Ze zijn al een beetje bezig, ze hebben van de week de Rosetta gelanceerd. die gaat naar een komeet die ook in ons zonnestelsel rond draait. Hij zal zich over 10 jaar in de komeet vastpinnen en onderzoek doen. pluto is eigenlijk net zo'n object als die komeet. Echter de komeet heeft een baan die eens in de zoveel tijd vrij dichtbij de aarde is. Vandaar dus de komeet en niet Pluto.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 21:34
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
had dat ding dan gwoon goofy genoemd


ontopic: was toch allang bekend dat er 1 planeet meer is
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:58
Verwijderd
kom je daar nu pas achter?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 17:53
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 02-03-2004 @ 20:17:
Dat heette toch Planeet X

Bush zijn verkiezingscampagne zeker, Al Quaoar, lid van de as van het kwaad


Er bestond een jaar of 35 geleden trouwens een theorie dat Pluto een van Neptunus losgebroken maan is, die in een eigen baan om de zon is gaan lopen. Is die al ontkracht in de tussentijd? Zo niet, dan zou die 'nieuwe' planeet ook wel eens zoiets kunnen zijn.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:49
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik heb wel eerder gehoord dat sommige astronomen vinden dat er een hemellichaam in ons zonnestelsel ontbreekt om de banen van bekende planeten geheel te verklaren. 't Is dus zo gek nog niet.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:20
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
er is vandaag of gisteren echt een 10e planeet of klompje ontdekt van 2000 km en ze heet sedna
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:28
Verwijderd
Nou ja, een planeet. Het is natuurlijk maar wat je een planeet noemt. Pluto is natuurlijk ook geen echte planeet, en er wordt gezegd dat Pluto samen met zijn "maan" Charon een dubbelplaneet vormt. Sedna vind ik wel een mooie naam.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:57
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
SEDNA: The Inuit Goddess of the Sea and Queen of the Eskimo Underworld (ADLIVUN).

She's a sinister hag with one eye, no fingers, and a giant bloated body. This is a far cry from the good old days when she was a beautiful maiden. That's what being sacrificed to the sea does to you.

One legend tells how she made a vow to remain single in order to look after her poor old father. All suitors were spurned and offers of marriage refused. Then one day a mysterious but utterly charming fellow turned up in his kayak. He was a handsome foreigner, intelligent, exotic and very alluring. Not only that, he was rich!

SEDNA was offered blubber in abundance. Luxuriant furs to sleep on. All the fish oil she could possibly make use of. This was too much for a young girl to cope with and she allowed herself to be lured into his canoe.

The marriage was not a happy one. Although he adored her, she soon came to find him repellent. "You're not the man I married," she often said. With some justification as it turned out he was really a spooky bird-spirit.

Meanwhile SEDNA's father was tearing his furs in anguish. Deciding to pay a visit to his lost daughter, he sailed to the Land Of Birds and found her in a state of distress. That evening, her husband returned home from work and found her gone. In a screaming rage, the bird spirit climbed into his kayak and paddled in pursuit at full speed. (He did an awful lot of paddling for a bird spirit.)

As he approached, SEDNA tried to hide under some furs, but her husband became so angry that the skies turned black and the ocean began to seethe. That was enough to terrify anyone, and SEDNA's father, fearing the very world was coming to an end, chucked her overboard.

Poor SEDNA clutched at the side of the kayak, but her grim father chopped her fingers off and down she went. At once the skies cleared, the bird spirit flapped off and peace descended. SEDNA's fingers wriggled onto an ice floe and became the first sea creatures, and SEDNA herself floated to the very bottom of the sea and stayed there.

Many many years have passed since then. Now she rules all Arctic Sea life, deciding the fate of all ocean creatures - and the people who hunt them. If you haven't said a prayer to SEDNA, you might as well pack up your harpoon and go home. But if you can adopt a shamanic trance, descend into the depths and comb her dark tresses, she'll send you a seal or maybe a walrus or two for dinner.

As Queen of the Dead, SEDNA rules over the ADLIVUN Underworld from her eternally unreachable ice palace on the outer reaches of deathsville. Anyone foolish enough to visit must negotiate endless spinning circles of ice, and cauldron stews of seal meat bubbling and boiling forever.

SEDNA has also given her name to the so-called tenth planet, the furthest planet yet discovered in our solar system. Located way beyond PLUTO, the planet SEDNA is small, remote and extremely chilly. Like ADLIVUN, it's the kind of place most people would happily pass up the chance to visit.



Hoewel ik iets uit de griekse mythologoe had geprefereed. En dan nog, ARNARQUAGSAG klinkt veel mooier.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 22:55
GinnyPig
GinnyPig is offline
Sja, sja, ik vind niet echt dat je van een planeet kan spreken eigenlijk. Gezien de afstand tot de zon, de grootte van het object en de samenstelling (voornamelijk ijs) kan je het ding beter een kuiper object noemen. Meer een promo-stunt van de NASA, om de astronomie weer eens in een leuk daglicht te zetten.

Maar goed, wat pics:


__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:05
Daevrem
Daevrem is offline
De hoevelste 10de ijsballetje is dit?

Ik vind Pluto eigenlijk al geen planeet en nu wordt er elke keer als men een nieuwe ijsbal vindt groot nieuws geschreeuw onder de populistische en mystische kop 'tiende planeet'. Beetje onwetenschappelijk. Toen ik de kop ergens las dacht ik 'He ze hebben eindelijk weer eens een planeet gevonden in een ander sterrenstelsel'. Niet dus.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:13
Verwijderd
tsjees, als het zelfs zo ver buiten de kuipergordel staat vind ik het echt niet tellen hoor. Is de baan ervan uberhaupt al bekend of vliegt ie gewoon hyperbolisch het zonnestelsel uit?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2004, 23:19
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
*E.T.* schreef op 16-03-2004 @ 00:13:
tsjees, als het zelfs zo ver buiten de kuipergordel staat vind ik het echt niet tellen hoor. Is de baan ervan uberhaupt al bekend of vliegt ie gewoon hyperbolisch het zonnestelsel uit?
De baan is heel sterk elliptisch. De planeet bevindt zich nu dan ook rond zijn perihelium.
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
GinnyPig schreef op 16-03-2004 @ 00:19:
De baan is heel sterk elliptisch. De planeet bevindt zich nu dan ook rond zijn perihelium.
*moet eens beter leren plaatjes kijken*

ofwel, over tig jaar staat ie nog verder weg van de zon....als ik net heb lopen beweren dat pluto geen planeet is, dan kan ik het hier al helemaal niet mee eens zijn...

ik vind het dubieus.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 23:54
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Als ik de baan en de afmetingen van Sedna zo zie, dan vind ik het meer een komeet dan een planeet.

Kan iemand mij uitleggen wat die Kuipergordel precies is?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 12:06.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 09:26
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 16-03-2004 @ 00:54:
Kan iemand mij uitleggen wat die Kuipergordel precies is?
Een ring met rommel.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:22
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
en daar komn ze nu mee.... als ze dat 8 jaar eerder hadden ontdekt, had ik een hoger cijfer gehad bij een toets die ik ooit op de basisschool heb gemaakt, maar waar mijn andwoord op "hoeveel planeten zijn er in ons zonnestelsel" blijkbaar onterecht fout was gerekend
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 16-03-2004 @ 00:54:
Als ik de baan en de afmetingen van Sedna zo zie, dan vind ik het meer een komeet dan een planeet.

Kan iemand mij uitleggen wat die Kuipergordel precies is?
Ja dat dacht ik ook.

Een ring om ver buiten ons stelsel met stof en zooi, dacht ik.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:06
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 16-03-2004 @ 00:54:
Kan iemand mij uitleggen wat die Kuipergordel precies is?
Ik heb het even voor je opgezocht in het Handboek Sterrenkunde van Govert Schilling. De Kuipergordel is een brede, uitgestrekte gordel van ijzige hemellichamen die zich buiten de baan van Neptunus bevindt, en vernoemd is naar Gerard Kuiper (1905-1973), een Nederlands-Amerikaanse planeetdeskundige. Kometen met een omlooptijd van minder dan 200 jaar, de zogenaamde kortperiodieke kometen, blijken eveneens uit de Kuipergordel afkomstig te zijn.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie "nieuwe aarde"
rens..
15 03-10-2010 13:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling Engels
Cheenna
5 12-01-2006 17:36
Levensbeschouwing & Filosofie Tiende planeet in zonnestelsel ontdekt.
Hydrogen
19 20-08-2005 11:04
Levensbeschouwing & Filosofie Luchtmachtpiloot filmt UFO's
Gatara
83 07-12-2004 14:50
Levensbeschouwing & Filosofie Niburu/Planet X
Anathema
30 04-10-2004 11:47
Levensbeschouwing & Filosofie Is buitenaards leven al eerder op aarde op bezoek geweest?
Severus
30 06-09-2002 22:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.