Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2005, 18:10
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Joepie, het 5e topic alweer!

Hier zijn de links naar de vorige topics:


Harry Potter and the Prisoner of Azkaban #1

Harry Potter/Alan Rickman #2

Harry Potter algemeen #3

Harry Potter algemeen #4


Zo, een gloednieuw topic zo vlak voor de release van het 6e boek. Beter hadden we 't ons niet kunnen wensen.

Barst maar los!
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Advertentie
Oud 11-07-2005, 10:54
Brigitte
Brigitte is offline
We hebben er ook erg lang over gedaan om de vierde vol te krijgen maar nu gaat t vast wel weer snel!!

Zijn jullie niet bang dat je stiekem al een spoiler hoort op tv ofzo of van iemand die het boek eerder uit heeft?
Ik heb echt de neiging om me op te sluiten en eerst het boek helemaal te lezen.

Vorig jaar hoorde ik namelijk ook een spoiler op tv over Hermelien, het was gelukkig niet waar maar ik was helemaal in shock.
Ik zat het hele boek te wachten tot datgene ging gebeuren.
__________________
Je veux juste une dernière danse, avant l'ombre et l'indifférence} P.E.R.V.S
Oud 11-07-2005, 10:56
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Brigitte schreef op 11-07-2005 @ 11:54 :
Ik heb echt de neiging om me op te sluiten en eerst het boek helemaal te lezen.
ga ik denk ik doen, want ik lees echt super langzaam
__________________
Jacob lovesss you
Oud 11-07-2005, 12:09
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
ik ben op de helft van boek 1 , en boek 6 krijg ik op de release als het goed is..ik denk niet dat ik het ga halen
Oud 11-07-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
reuffneck32 schreef op 11-07-2005 @ 13:09 :
ik ben op de helft van boek 1 , en boek 6 krijg ik op de release als het goed is..ik denk niet dat ik het ga halen
Als je een beetje doorleest moet het lukken
Oud 11-07-2005, 12:55
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Hmm, ik ben ook alles weer aan 't herlezen, ben nu rond bladzijde 200 van boek 5. Moet lukken opzich.

Deel 6 afgelopen zaterdag besteld, 't kon nog volgens de boekhandelmevrouw, dus 't komt goed.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 11-07-2005, 13:11
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Corinne schreef op 11-07-2005 @ 13:46 :
Als je een beetje doorleest moet het lukken
ik heb alleen tijd savonds in me bed en aangezien ik rond 12 uur in me bed lig, en dan tot half 1 lees
Oud 11-07-2005, 14:22
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
v.d. week ook maar weer ns deel 5 gelezen, wanneer komt 6 uit? (1e keer adtik post op dit topic)

en waarom staat een boek-onderwerp op Films Tv & radio
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 11-07-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
reuffneck32 schreef op 11-07-2005 @ 14:11 :
ik heb alleen tijd savonds in me bed en aangezien ik rond 12 uur in me bed lig, en dan tot half 1 lees
Ja, dan lukt het niet...

Weet iemand trouwens hoeveel bladzijden het nieuwe boek ongeveer heeft? En is het engels een beetje te snappen voor iemand die nooit zo goed was in engels?
Ben namelijk wel benieuwd, maar als ik de helft niet snap, heeft het niet zoveel zin om em in het engels te gaan lezen...
Oud 11-07-2005, 14:41
pino123
pino123 is offline
Citaat:
kalinho schreef op 11-07-2005 @ 15:22 :
v.d. week ook maar weer ns deel 5 gelezen, wanneer komt 6 uit?
16 juli
__________________
Jacob lovesss you
Oud 11-07-2005, 15:06
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Corinne schreef op 11-07-2005 @ 15:28 :
Ja, dan lukt het niet...

Weet iemand trouwens hoeveel bladzijden het nieuwe boek ongeveer heeft? En is het engels een beetje te snappen voor iemand die nooit zo goed was in engels?
Ben namelijk wel benieuwd, maar als ik de helft niet snap, heeft het niet zoveel zin om em in het engels te gaan lezen...
Ik heb geen idee hoeveel bladzijden 't zijn, maar ik hoop op veel

Maar JK's engels is niet zo heel moeilijk volgens mij. Ik heb wel 't gevoel dat het taalgebruik iets 'volwassener' is in boek 5 dan in boek 1, maar het blijkt op zich natuurlijk een kinderboek Zeer redelijk te lezen dus, als je nooit goed was in Engels.
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 11-07-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Lucky Duck schreef op 11-07-2005 @ 16:06 :
Ik heb geen idee hoeveel bladzijden 't zijn, maar ik hoop op veel

Maar JK's engels is niet zo heel moeilijk volgens mij. Ik heb wel 't gevoel dat het taalgebruik iets 'volwassener' is in boek 5 dan in boek 1, maar het blijkt op zich natuurlijk een kinderboek Zeer redelijk te lezen dus, als je nooit goed was in Engels.
Ok, dan ga ik em misschien toch maar in het engels kopen.
Anders moet ik nog zo lang wachten...

Weet iemand dan toevallig ook nog een site ofzo met de namen van iedereen in het nederlands en engels? Van de meest belangrijke mensen weet ik de namen wel in het engels, maar van de rest niet
Oud 11-07-2005, 16:50
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
kalinho schreef op 11-07-2005 @ 15:22 :
en waarom staat een boek-onderwerp op Films Tv & radio
Er zijn ook drie films over "Harry Potter" gemaakt (en de 4e is op weg), dus het kan hier best.

Citaat:
Lucky Duck schreef op 11-07-2005 @ 16:06 :
Ik heb geen idee hoeveel bladzijden 't zijn, maar ik hoop op veel
Dit staat in ieder geval vast: boek 6 heeft minder bladzijdes dan "Harry Potter and the Order of the Phoenix." Maanden geleden is al bekend gemaakt precies hoeveel bladzijdes het boek heeft, maar ik weet het even niet uit mijn hoofd.

Even zoeken.... oh, het nieuwe boek heeft 672 bladzijdes. Daar zijn we allemaal toch zeker een dag of twee mee zoet.

Citaat:
Corinne schreef op 11-07-2005 @ 16:21 :
Weet iemand dan toevallig ook nog een site ofzo met de namen van iedereen in het nederlands en engels? Van de meest belangrijke mensen weet ik de namen wel in het engels, maar van de rest niet
http://www.dreuzels.com . Knock yourself out.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 11-07-2005, 19:07
Lucky Duck
Avatar van Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Citaat:
Severus schreef op 11-07-2005 @ 17:50 :
Even zoeken.... oh, het nieuwe boek heeft 672 bladzijdes. Daar zijn we allemaal toch zeker een dag of twee mee zoet.
Als ik heel rustig lees en 't boek regelmatig wegleg ja Ik krijg 't de... ehm... avond van de zeventiende. De avond van de achttiende heb ik 't ws uit
__________________
Guaranteed to solve every minor problem by turning it into a major disaster.
Oud 11-07-2005, 20:02
Brigitte
Brigitte is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 11-07-2005 @ 20:07 :
Als ik heel rustig lees en 't boek regelmatig wegleg ja Ik krijg 't de... ehm... avond van de zeventiende. De avond van de achttiende heb ik 't ws uit
Ik heb vorige keer ook de hele nacht doorgelezen.
M'n vriend moest toen de nachtverkoop doen tijdens sinterklaas en ik ging hem helpen (moest smincken) toen gingen ze daar de boeken verkopen en ben ik stiekem al begonnen.
Als dank kreeg ik toen een gratis boek mee en toen heb ik net zolang doorgelezen tot ik hem uithad en dat was 's ochtends rond een uur of vier ofzo. Twee dagen hoor trouwens, niet de nacht van de nachtverkoop al gelijk uitgelezen.
__________________
Je veux juste une dernière danse, avant l'ombre et l'indifférence} P.E.R.V.S
Oud 12-07-2005, 12:52
pino123
pino123 is offline
met de halfblood prince, wat wordt daar eigenlijk mee bedoeld? een halfbloedje, maar waar heeft die prince eigenlijk betrekking op?
__________________
Jacob lovesss you
Oud 12-07-2005, 13:19
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
zo boek 1 uit, 2 overgeslagen, 3 net de film gezien, dus maar naar 4
Oud 12-07-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
reuffneck32 schreef op 12-07-2005 @ 14:19 :
zo boek 1 uit, 2 overgeslagen, 3 net de film gezien, dus maar naar 4
Misschien ben je dan toch nog op tijd klaar
Ads door Google
Oud 12-07-2005, 14:07
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
pino123 schreef op 12-07-2005 @ 13:52 :
met de halfblood prince, wat wordt daar eigenlijk mee bedoeld? een halfbloedje, maar waar heeft die prince eigenlijk betrekking op?
Daar moeten we dus nog achterkomen. Nog even geduld, zaterdag komt het boek uit en dan heb je het antwoord op al je vragen.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 12-07-2005, 14:27
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Severus schreef op 12-07-2005 @ 15:07 :
Daar moeten we dus nog achterkomen. Nog even geduld, zaterdag komt het boek uit en dan heb je het antwoord op al je vragen.
__________________
Jacob lovesss you
Oud 12-07-2005, 15:33
Verwijderd
Dean Thomas zou een grotere rol krijgen, toch?
Of is dat een loze roddel die de wereld in is gekomen toen bleek dat het zesde boek Harry Potter & the halfblood Prince zou gaan heten?
Oud 12-07-2005, 15:45
pino123
pino123 is offline
al gelezen trouwens dat er al boeken zijn verkocht in canada van HP6 (ned 1/2/3 teletekst 402)? maar ze zijn weer terug in de handel en er is nog niets/mag niets worden uitgelekt...
__________________
Jacob lovesss you
Oud 12-07-2005, 15:53
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
Corinne schreef op 12-07-2005 @ 14:25 :
Misschien ben je dan toch nog op tijd klaar
juh
Oud 12-07-2005, 20:57
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
pino123 schreef op 12-07-2005 @ 15:27 :
Waarom die roloog?
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Oud 12-07-2005, 21:04
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Van www.thesnitch.co.uk :

"Aintitcoolnews.com have posted a review from a test screening of GOF in Chicago, the reviewer describes the film as unfinished at the moment but the best so far... I am almost sure he said that last time as it was the same guy who got to see the first test screening of POA.., lol Click Here for the review..

Oh and also whilst you at AintItCoolNews, they claim to have all 30 chapter titles of HPB in their possession, they said they have posted 8, but they don’t seem to have. Me thinks JK might have stepped in.. Please watch out as if they do post anything, you might not want to see just yet, I know I don’t..."


Hmm, ik heb de titels gezien (kon het niet laten - vind titels toch niet zo spoilerig ) en ze lijken me wel authentiek. Spoiler space voor wie ze wil lezen (want op de site zijn ze weggehaald, misschien door toedoen van JKR):


Spoiler



Het kan natuurlijk fake zijn allemaal, maar van een paar titels denk ik toch: hmm.... zou heel goed kunnen....
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Advertentie
Oud 12-07-2005, 21:56
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
de titel van hoofdstuk twee is in elk geval goed. over de betekenis hiervan wordt op mugglenet namelijk al uitvoerig gespeculeerd.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 12-07-2005, 22:01
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 12-07-2005 @ 22:56 :
de titel van hoofdstuk twee is in elk geval goed. over de betekenis hiervan wordt op mugglenet namelijk al uitvoerig gespeculeerd.
Ja, de titels van hoofdstuk 2 en 6 en 14 waren door JKR een paar maanden geleden al officieel bevestigd. Die kloppen dus in elk geval. Maar of de rest klopt... daar ben ik niet zeker van. Maar ik heb wel zo'n gevoel bij de titels van hoofdstuk 1, 24, 28, 29 en 30 dat die waar kunnen zijn....
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 13-07-2005, 19:39
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Uitgebreider plaatje van de coverart van Mary Grandpré (die ik eerder had gepost, met Dumbledore en Harry)! En best wel spoilerig!

Spoiler
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 13-07-2005, 22:11
Verwijderd
Heb vandaag toch maar in het Engels besteld
Dus ik hoop dat ik em zaterdag heb..

Eest de hele dag werken tot 4 uur.. en ik hoop dat ik daarna meteen kan beginnen
Oud 14-07-2005, 08:33
pino123
pino123 is offline
ik heb er zin in!!! nog twee nachtjes slapen... (en dan hopen of bol.com z'n werk wel goed doet)
__________________
Jacob lovesss you
Oud 14-07-2005, 11:58
Verwijderd
Ik kreeg vandaag een mailtje van het kruidvat..

Geachte heer/mevrouw,Hierbij ontvangt u de pakbon van de door u geplaatste order bij Kruidvat Entertainment. Uw order is vandaag meegegevenaan de TPG, wij verwachten derhalve dat het pakket binnen 1-3 dagen bij u zal worden aangeboden. Wanneer u op hetmoment van aanbieden niet thuis bent zal TPG het pakket afleveren bij het dichtsbijzijnde postkantoor of afhaalpunt.

Maar als ze em vandaag aan de TPG meegegeven hebben, en hij kan binnen 1 dag bezorgd worden, dan kan ik em morgen al hebben
Terwijl ie nog helemaal niet uit is?
Of ben ik nou zo scheel en lees ik iets over het hoofd?
Oud 14-07-2005, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Corinne schreef op 14-07-2005 @ 12:58 :
Ik kreeg vandaag een mailtje van het kruidvat..

Geachte heer/mevrouw,Hierbij ontvangt u de pakbon van de door u geplaatste order bij Kruidvat Entertainment. Uw order is vandaag meegegevenaan de TPG, wij verwachten derhalve dat het pakket binnen 1-3 dagen bij u zal worden aangeboden. Wanneer u op hetmoment van aanbieden niet thuis bent zal TPG het pakket afleveren bij het dichtsbijzijnde postkantoor of afhaalpunt.

Maar als ze em vandaag aan de TPG meegegeven hebben, en hij kan binnen 1 dag bezorgd worden, dan kan ik em morgen al hebben
Terwijl ie nog helemaal niet uit is?
Of ben ik nou zo scheel en lees ik iets over het hoofd?
Klopt, maar er zal met de TPG wel zijn afgesproken dat ze dit pas op zaterdag mogen leveren. Het mailtje zelf is gewoon een standaard mailtje. Ik denk iig niet dat je 'm morgen al in huis zal hebben, helaas.

Ik ga morgen met vakantie en ben dus niet thuis als ie bij ons wordt geleverd. Ga maar eens kijken bij een boekenwinkel op Texel zodat ik 'm daar kan halen en alvast kan beginnen
Oud 14-07-2005, 13:51
Verwijderd
Spoiler


Oud 14-07-2005, 14:03
655321
655321 is offline
ik heb niet alle topics (noch dit topic) helemaal doorgelezen. Maar lezen jullie de boeken in het Nederlands of in het Engels?
Ik heb de andere boeken in het Engels gelezen en ik stoorde me ontzettend aan de Nederlandse vertalingen in de films die voor mijn gevoel afdoen aan de subtiele woordgrapjes die in het engels wel gemaakt worden en de vertalingen van de namen.
Ben ik de enige die hier problemen mee heeft?

(niks tegen de vertaler trouwens, die beste man/vrouw kan er natuurlijk ook niks aan doen)
__________________
Fire, walk with me
Oud 14-07-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 14-07-2005 @ 14:51 :
Spoiler


Oud 14-07-2005, 15:44
Verwijderd
Ads door Google
Oud 14-07-2005, 17:35
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
655321 schreef op 14-07-2005 @ 15:03 :
ik heb niet alle topics (noch dit topic) helemaal doorgelezen. Maar lezen jullie de boeken in het Nederlands of in het Engels?
Ik heb de andere boeken in het Engels gelezen en ik stoorde me ontzettend aan de Nederlandse vertalingen in de films die voor mijn gevoel afdoen aan de subtiele woordgrapjes die in het engels wel gemaakt worden en de vertalingen van de namen.
Ben ik de enige die hier problemen mee heeft?

(niks tegen de vertaler trouwens, die beste man/vrouw kan er natuurlijk ook niks aan doen)
misschien moet je dan gewoon de engelse films kijken?
ideetje hoor
Oud 14-07-2005, 18:01
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 14-07-2005 @ 18:35 :
misschien moet je dan gewoon de engelse films kijken?
ideetje hoor
Hmm, misschien had ze het over de Nederlandse ondertiteling bij de niet-nagesynchroniseerde (en dus in de originele taal) films. Ze was er in ieder geval niet echt duidelijk over.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 14-07-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 14-07-2005 @ 15:16 :

ik heb het niet geschreven, het komt van bol.com
Oud 14-07-2005, 21:30
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Beste klant,


Aanstaande zaterdag is het eindelijk zover! Dan wordt de
nieuwste Engelstalige Harry Potter bij je thuis bezorgd.

Harry Potter & the Half-Blood Prince is bijna net zo dik als zijn
voorgangers en zal daarom niet door de brievenbus passen.
Zorg dus dat je thuis bent om het pakket in ontvangst te
nemen. Mocht je aanstaande zaterdag niet thuis zijn, dan zul
je een briefje van de postbode vinden waarop instructies staan.

Voor jou als Potter-fan is het extra feest! Om te vieren dat de
nieuwe Harry Potter is verschenen, geven we je namelijk een
cadeaubon ter waarde van 5 euro. Deze kun je besteden bij
je volgende Engelstalige boekbestelling.
Oud 15-07-2005, 08:41
655321
655321 is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 14-07-2005 @ 18:35 :
misschien moet je dan gewoon de engelse films kijken?
ideetje hoor
ik bedoel de ondertiteling smartass
__________________
Fire, walk with me
Oud 15-07-2005, 10:58
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
Citaat:
655321 schreef op 15-07-2005 @ 09:41 :
ik bedoel de ondertiteling smartass
zet je de ondertiteling uit, meestal is het engels wel te volgen
Oud 15-07-2005, 11:40
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 15-07-2005 @ 11:58 :
zet je de ondertiteling uit, meestal is het engels wel te volgen
Yep, of de engelse erbij, als 'steuntje' ofzo, mocht je t niet helemaal kunnen volgen.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Oud 15-07-2005, 11:40
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
reuffneck32 schreef op 15-07-2005 @ 11:58 :
zet je de ondertiteling uit, meestal is het engels wel te volgen
Of nog beter: met Engelse ondertiteling. Ik kijk de films altijd met de Engelse soundtrack en Engelse ondertiteling.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 15-07-2005, 11:50
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
heej,
misschien (waarschijnlijk ) beetje domme vraag, maar ik stel m lekker toch: komt HP6 morgen ook echt in nederland uit? dus dat je m morgen in boekhandels kunt kopen in nederland? of is ie alleen te bestellen via internet ed?
groetsels
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Oud 15-07-2005, 11:58
Krieltje
Avatar van Krieltje
Krieltje is offline
Citaat:
xliselottex schreef op 15-07-2005 @ 12:50 :
heej,
misschien (waarschijnlijk ) beetje domme vraag, maar ik stel m lekker toch: komt HP6 morgen ook echt in nederland uit? dus dat je m morgen in boekhandels kunt kopen in nederland? of is ie alleen te bestellen via internet ed?
groetsels
hij is ook gewoon in de winkels te koop. ik ben bij de plaatselijke boekhandel hier geweest en die verkoopt hem zaterdag voor 24.95. Maar ik werk bij de AH en in een boekje gericht aan de werknemers stond ook vanalles over het boek in, dus ik geloof dat wij het ook gaan verkopen vanaf zaterdag, en goedkoper dan in de meeste boekhandels (19.95 of 9.95 met 1000 airmiles)
Oud 15-07-2005, 12:10
Verwijderd
En bij kruidvat is ie te koop voor 16,95 ofzo, nog weer iets goedkoper dus
Oud 15-07-2005, 12:59
xliselottex
Avatar van xliselottex
xliselottex is offline
dankjulliewel
__________________
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Oud 15-07-2005, 14:11
Verwijderd
Morgen tussen 9 en 1 krijg ik em, zegt het kruidvat
Nu maar hopen dat er dan iemand thuis is, of dat anders de buren thuis zijn, anders komt ie pas dinsdag...
En als ik dan morgenmiddag om 4 uur thuiskom kan ik meteen beginnen
Oud 15-07-2005, 14:51
In Your Room
Avatar van In Your Room
In Your Room is offline
Morgenochtend vanaf half negen ligt ie voor me klaar bij de boekwinkel.
__________________
And if rain brings winds of change, let it rain on us forever.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [spoilertopic!] Harry Potter, boek 7
Verwijderd
241 10-12-2007 23:18
Films, TV & Radio Mien Mien welke film heb jij het laatst gezien?
DanielC
500 21-08-2007 19:24
Beleidszaken geen voetbaluitslagen in onzin
mumumumumugen
96 07-10-2006 09:46
Films, TV & Radio Harry Potter algemeen #6
Verwijderd
500 10-06-2006 19:39
Verhalen & Gedichten Enquete leesgewoonten
studentteacher
49 11-09-2004 11:19
Levensbeschouwing & Filosofie Enquete heksen en hekserij
LadyOfDarkness
1 17-11-2003 15:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.