Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 17:48
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Hoe zit dat bij jou thuis met de afwas?
Wij hebben een machine, maar daar mogen de geliefde tefalpannen en zoveel meer dingen niet in. Nog steeds een stapel afwas dus...

Probeer jij er altijd onderuit te komen, of ben je altijd boos op je broer of zus omdat die dat al doen?
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 17:51
Nefiâth
Avatar van Nefiâth
Nefiâth is offline
Wij hebben gelukkig een afwasmachine. Maar als ik eens een keer ergens anders moet afwassen vindt ik het eigenlijk best leuk . Ik droog liever af, ik vind het water meestal te heet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:51
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
We hebben niet zo'n vaatwasser dus moeten we gewoon afwassen. In het weekend en in de vakanties wassen m'n zus en ik af. De ene dag ik afwassen en zus afdrogen, volgende dag omdraaien etc. Meestal komen we er zonder ruzie vanaf
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Afwasmachine:
m'n broer brengt alles naar het aanrecht (ruimt dus af) en ik ruim het in. M'n moeder ruimt hem uit.
En de pannen doen we d'r ook gewoon in, op twee pannen na. Die was m'n moeder met de hand.

Oef, wat is het heerlijk om te zeggen dat we nou eindelijk een afwasmachine hebben
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:54
Skibi
Avatar van Skibi
Skibi is offline
Wij hebben geen afwasmachine (oeh...ouderwets). Maar... mijn ouders wassen altijd samen de zooi af. Hoera!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:54
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik ruim meestal de tafel af en mijn vader wast af. Alleen in vakanties moet ik om de dag afwassen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 17:55
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Bij m'n moeder hebben we een afwasmachine wat op zich ideaal is. Bij mijn vader hebben we dit niet, maar omdat ik vaak pas laat van mijn werk terug ben hoef ik alleen mijn eigen bord ff af te wassen en is de rest al gedaan, dus dat is zo erg nog niet.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:07
Wawl
Wawl is offline
Ik ben gelukkig met een moeder die dat altijd doet.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:17
Melanie Wilkes
Avatar van Melanie Wilkes
Melanie Wilkes is offline
Wij hebben ook een afwasmachine en daar doen we bijna alles in.
Ik was dus eigenlijk alleen af als we bijvoorbeeld op vakantie zijn. Dan vind ik het meestal wel leuk. Onder de afwas kun je goede gesprekken voeren.
__________________
As I was walking up the stairs, I met a man who wasn't there / He wasn't there again today, I wish, I wish he'd go away
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:18
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
We hebben altijd ruzie, ik vind dat je de bekers meteen in de kast moet doen maar m'n zusjes zetten het eerst weer op het aanrecht om het op het laatst in de kast te doen....
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:40
fractuur
fractuur is offline
Leve de afwasmachine! Ik moet alleen af en toe uitruimen, en dat vind ik prima als ik zie wat anderen thuis moeten doen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:45
guess what
Avatar van guess what
guess what is offline
Bij mn moeder hebben we een afwasmachine en daar doen we gewoon alles in.
Bij mn vader was ik ongeveer om de dag af, mn vader dus de andere dag.
__________________
All in the name of white trash
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:46
Verwijderd
Alles gaat hier in de afwasmachine. Ik hoef hem alleen in te ruimen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Wij hebben een afwasmachine en dat is maar goed ook, ik haaaaat afwassen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 18:59
Yvat
Avatar van Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Skibi schreef op 07-01-2004 @ 18:54:
Wij hebben geen afwasmachine (oeh...ouderwets). Maar... mijn ouders wassen altijd samen de zooi af. Hoera!
same here
in ons nieuwe huis krijgen we wel een afwasmachine
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:09
Paris
Avatar van Paris
Paris is offline
Wij hebben een afwasmachine, dus afwassen hoef ik niet te doen thuis. Maar als ik het op vakantie moet doen of bij ergens anders vind ik het wel leuk voor een keertje.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:17
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Mijn moeder heeft in de afwasmachine ook nog overal een speciale plaats voor. En o wee als je hem op een andere manier inpakt!!

(wij zingen altijd dat liedje van KvK onder de afwas )
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:19
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
we hebbuh un Machine... maar ik vind Afwassen leuk... op Kamp neem ik altijd vrijwillig Corvee...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2004, 19:20
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Mazzelaars allemaal
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:50
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Wij hebben een afwasmachine, en die ruimt mijn moeder altijd in.. mijn broer en ik ruimen de tafel altijd af (en dekken hem ook). In de vakanties en weekenden ruimen wij de afwasmachine ook uit, doordeweeks doet mn moeder dat.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 20:26
wissie
wissie is offline
Wij hebben een afwasmachine die ik nooit inruim, dus ik doe nooit wat aan de afwas. Voordat we een afwasmachine kregen hoefde ik ook nooit de afwas te doen. Toen deed mijn vader het altijd.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:02
jet
Avatar van jet
jet is offline
mijn broer en zus zijn het huis uit... dus ik berng altijd de spullen van tafel naar de machine en de koelkast enzo, en dan ruimt mn vader dat ding in (en spoelt dingen af enzo)
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:09
MuayThaiFight
Avatar van MuayThaiFight
MuayThaiFight is offline
we hebben thuis geen afwasmachine.mijn moeder zegt dat ik dat ben.. dus ik moet bijna altijd afwassen..vaak help ik wel mar dan doe ik het uit mezelf.. maar als me ma het vraagt word ik saggerijnig haha afwas = gewoon kut.. en ik wil een afwasmachine maar hij komt er niet thuis in me moeder gooit hem dan letterlijk het huis weer uit
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:12
Verwijderd
Afwasmachine, en ik doe het niet , dus moeten hun het wel doen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:13
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
altijd etensresjes VER wegbrengen

of

EVENTJES het huis doorzoeken op glazen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2004, 21:14
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 07-01-2004 @ 22:13:
altijd etensresjes VER wegbrengen

of

EVENTJES het huis doorzoeken op glazen
Ik vlucht vaak naar de wc
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 21:46
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
mama wast af
(ze WIL geen vaatwasser )

ik help soms. met afdrogen

maar het is nooit zoveel want we zijn maar met zn 3en
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 08:55
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Wij hebben geen vaatwasser en die hoeven we ook niet per sé (ok, ok, het zou best lekker zijn maar overdreven voor 2 personen).

Meestal was ik af met af en toe wat afdrooghulp van m'n vriend en soms doet hij de afwas.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 09:10
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sooz schreef op 07-01-2004 @ 22:46:

(ze WIL geen vaatwasser )
No offence hoor, maar is die wel lekker bij d'r paasei?

Mijn moeder is jaren terug in afwas-staking gegaan en binnen een week stond er een vaatwasser
Afwassen gebeurd hier niet, alles wordt gekocht op vaatwasbestendigheid. Alleen het blik van de broodbakmachine moet met de hand en het gourmetstel. Dat doen mijn ouders
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 09:22
chaostar
chaostar is offline
En m'n moeder heeft me altijd maar voor zitten houden dat andere kinderen thuis ook de afwas moeten doen. De reacties hier bevestigen iets heel anders.

Wij hebben thuis geen afwasmachine (geen idee ook waar we die zouden moeten laten), dus hebben we een afwasregeling.

M'n moeder wast af, m'n vader droogt op maandag, dinsdag en woensdag. Ik op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Waarom ik één keer meer afdroog? Omdat m'n vader op vrijdag de boodschappen doet. Ik heb die logica nooit begrepen, maargoed, tegenwoordig werk ik op vrijdag en kom ik in de pauze thuis eten. M'n moeder heeft dan liever dat ik dan even uitrust, dus afwassen doe ik dan niet. Hier was m'n vader wel over gevallen. Zeikerd. Af en toe dan.
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 09:34
Verwijderd
een vast ritueel is dat er bij elke afwas die ik doe er wel een bord te pletter slaat tegen de vlakte ( helaas pas na het afwassen.......)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:06
Verwijderd
Ik doe mijn afwas meestal zelf als ik in Groningen ben,. en in Enschede is 't vaak zo dat ik alles naar het aanrecht breng, mijn zus het in de vaatwasser zet terwijl ik een sopje maak waarin vervolgens mij zus de wijnglazen en dingen met een houten handvat afwast terwijl ik afdroog ik, dan ruim ik de glazen en de dingen met een houten handvat op terwijl zij het fornuis schoonmaakt, en dan maak ik het aanrecht en de gootsteen schoon.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:09
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Wij hebben geen afwasmachine. Ik moet drie keer per week afwassen of afdrogen, en drie keer per week de tafel dekken of afruimen. 't Zelfde geld voor mn broertje.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:14
Verwijderd
Wasmasjien
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:14
Verwijderd
We hebben geen afwasmachine, dus m'n zusje en ik moeten om de beurt helpen met afdrogen. M'n vader komt er altijd onderuit Ik probeer er ook altijd onderuit te komen, maar de smoes 'teveel huiswerk' helpt nooit Als ik echt ergens heen moet, dan mag ik het wel overslaan.
Volgens mij heb ik nog nooit wat gebroken. M'n zusje probeerde altijd zoveel mogelijk te breken, zodat ze niet meer hoefde. Sindsdien moet ze ook nog 2x in de week afwassen
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:16
Verwijderd
Wij hebben nu een afwasmachine.. maar daarvoor stond mijn moeder te wassen, k af te drogen en mijn broer ruimde alles op (met ze luie donder)

En mijn moeder was die enige die alles brak.. in het water.. dat was dom..

Het was wel lol altijd met de afwas
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-01-2004, 11:39
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Lang leven de afwasmachine.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:40
Verwijderd
we hebben geen afwasmachine en officieel moeten m'n zusje en ik om de dag afwassen. maar dat wordt meestal maaar 1x in de week ofzo. en elke keer standaard als m'n moeder zegt dat we moeten afwassen begint m'n zusje: aaah ik heb zooooooveeel huiswerk, ik heb het heeeel druk, ik moet nog zooo veel doen enzo vet grappig...we komen dr toch niet onderuit
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:41
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Wij hebben nu eindelijk een vaatwasser, na vele jaren smeken maar het wisselt; meestal ruimt m'n moeder hem in en uit en ik help dan mee om de tafel f te ruimen...
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:48
Verwijderd
Wij hebben geen afwasmachine, maar ik hoef nooit af te wassen of af te drogen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:53
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Geen vaatwasser dus gewoon twee keer per week met de hand
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Onze afwasmachine doet het goed
en heel soms ben ik zo lief om hem leeg te halen

Zijn hier trouwens nog mensen die hun afwasmachine een naam hebben gegeven?
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:31
the tourist
the tourist is offline
Mijn moeder wast elke dag af en ik droog elke dag af. Simpel
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:06
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Reverend schreef op 08-01-2004 @ 12:14:
Wasmasjien
Doen jullie de afwas in de wasmachine?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:17
Lionheart
vaatwasser, en het gebruik ervan is gelukkig mijn taak niet
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 08-01-2004 @ 16:06:
Doen jullie de afwas in de wasmachine?
[afbeelding]
afwasmasjien
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:22
Nuck
Nuck is offline
Bij m'n ouders is gelukkig een afwasmachine aanwezig, hier moet ik het zelf doen (behalve als mijn huisgenootje zich verveelt ).
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:36
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
Reverend schreef op 08-01-2004 @ 16:19:
afwasmasjien
Ik dacht al.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 15:51
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Ik heb daar een moedertje en een vadertje voor.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:47
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Mijn ouders zijn te eigenwijs voor woorden, dus we doen het nog ouderwets met de hand.. Na het eten zetten we allemaal wat in de keuken en meestal doen m'n moeder en ik de afwas, als ik tijd over heb doe ik 'm wel eens alleen. 'k Heb er zelf zoveel moeite niet mee, op voorwaarde dat de radio hard mag
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.