Oud 12-03-2006, 09:58
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Op de normale radiozenders is er erg weinig aandacht voor alternatieve muziek. 3FM pakt het wel op, maar ook pas na enige tijd en draait het vaak enkel als het nog 'hits' zijn, daarna gaan de singletjes de omroeparchieven in.

Verder Studio Brussel en KinkFM, dat zijn wdan wel alternatieve zenders. StuBreu zit gelukkig in een groot deel van het land op de kabel (en als je geluk hebt kun je het zelfs nog uit de ether krijgen), maar is geen Nederlandse zender.

KinkFM is enkel via internet, podcast en kabel te beluisteren, dus niet in de auto of op je slaapkamer boven.

Vinden jullie dat er meer aandacht voor alternatieve muziek zou moeten zijn? Hoe moet dat dan worden aangepakt?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2006, 10:01
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik denk dat er met het geven van een etherfrequentie aan KinkFM veel verbeterd zou kunnen worden. Volgens de Popnota van SP-lid Gerkens moet er op radio en tv meer aandacht komen voor Nederlandse popmuziek. Men wil dit bereiken door het opleggen van percentages Nederlandstalig die gedraaid moeten worden.
Om dit zo te verplichten, is niet meteen de beste oplossing. Beter kan de exportsubsidie worden behouden en het liefste met een extra potje subsidie voor beginnende, talentvolle bandjes. Met kwaliteit overtuig je dj's wel. En zoveel subsidie hoeft dat nou ook weer niet te zijn: een exportsubsidie van 2 ton heeft de afgelopen jaren al heel wat betekent voor de Nederlandse popmuziek in het buitenland.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 10:53
Lugosi
Avatar van Lugosi
Lugosi is offline
je vergeet 3voor12, kun je op de site luisteren als het goed is.
__________________
Ik fantaseer niets, ik herinner me dingen die nooit gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 10:54
Lugosi
Avatar van Lugosi
Lugosi is offline
ik vind dat er niet meer aandacht voor hoeft te komen, ik luister toch nooit muziek op de radio.
__________________
Ik fantaseer niets, ik herinner me dingen die nooit gebeurd zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 10:57
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Op zich zou het wel goed zijn. Maar persoonlijk mis ik het niet. De momenten dat ik radio luister heb ik zin in geouwehoer met makkelijke muziek ('s ochtends) of meezingnummers (in de auto).
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 12:27
Verwijderd
Studio Brussel
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 13:19
senneee
Avatar van senneee
senneee is offline
ze moeten gewoon minder lullen en meer muziek...maar dat is weer een hele andere discussie...

ik heb genoeg aan studio brussel
__________________
if you can dodge traffic, you can dodge a ball...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 13:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Sorry, maar who cares. Zo briljant is alternatieve muziek meestal helemaal niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:01
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
De muziek die ze nu draaien is precies goed.
Geen zin in al dat alternatieve shit
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 14:41
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Het idee van alternatieve muziek is toch juist dat het niet mainstream is? Lijkt me duidelijk dan dat het niet veel gedraaid wordt.
__________________
Relativeren is een werkwoord
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 15:05
Verwijderd
anders is het ook geen alternatieve muziek meer hč
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 15:10
Verwijderd
He, je was me voor. Het kenmerk van alternatieve muziek is dat het niet op de radio te horen is en dat het moeilijk is om aan te komen. Wanneer je kleine zusje het op de radio kan horen en bij de FRS kan kopen, is het commercieel en niet meer aantrekkelijk voor alternatievelingen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 18:30
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Wat een gezeur ..
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 09:36
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Lijkt me wel zo mooi als Kink FM ook via de ether te ontvangen zou zijn. Al was het alleen maar voor de afwisseling. Er zijn ontzettend veel popzenders die nauwelijks van elkaar verschillen, daar kan men er best eentje van missen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 12:40
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
radio luister ik juist voor slap geouwehoer (evers), als ik muziek wil zet ik wel mp3 op ofzo
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 22:32
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
Op zich zou ik het wel cool vinden om KinkFM gewoon in de auto te kunnen luisteren. Denk niet dat opeens kleine zusjes overal allerhande 'alternatieve' cd's gaan kopen omdat ze het op Kink horen want die blijven natuurlijk gewoon 3FM luisteren :z
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:39
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
"Alternatieve" muziek. Belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:48
Verwijderd
Ik heb er geen problemen mee, ik bedoel je kunt toch ook zelf de muziek luisteren die je leuk vind.
oja, en dan vind iedereen het opeens leuk. en er zouden dan toch alleen populaire liedjes worden gedraait, ik bedoel het is tenslotte radio.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2006, 19:13
Verwijderd
daarom is het ook alternatief en niet populair
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:16
Verwijderd
Pff, webcasts gaan luisteren.

Maar ik luister amper radio, het kan me niet boeien.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:26
Verwijderd
van elk soort genre heb je wel muziekzenders, behalve dus van metal en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 22:37
roman
Avatar van roman
roman is offline
KINKFM verdomme en niks anders
__________________
check this riff, its fucking tasty
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 07:54
Verwijderd
Luister na een uur of 11 's avonds eens naar Radio 4.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 22:41
Verwijderd
schatten,

ik heb nieuws voor jullie...je zult het niet geloven maar... ja..!tmf heeft een rock programma dat heet ROCKT...nou ik kijk het nu, dat is dus rond deze tijd ik weet het verder ok niet maar datwouik ff melden.
op zich wel grappig dus.

Laatst gewijzigd op 21-03-2006 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 22:45
Welgemeend
Welgemeend is offline
Podcasts wellicht een uitkomst?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2006, 23:44
Verwijderd
Mosquito, wat zei je?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2006, 23:46
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik begrijp t ook niet .
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 12:03
dingkie2
Avatar van dingkie2
dingkie2 is offline
Hysterie en verwarring alom omdat er (volgens mij) twee begrippen door elkaar worden gehaald.

1 Alternatieve muziek (begrip) : aanduiding van 'niet-mainstream'
2 Alternatieve muziek (aanduiding van bandjes als...): Kaizers Chiefs, Placebo, Interpol, Killers, underground dance + bende overhypte Engelse bandjes enz. enz. en nog eens enz.

Ik denk dat Quantes de muziek die NU alternatief wordt gevonden (2) meer op de radio wil horen. Prima plan, want zo leer je makkelijk en gratis nieuwe prut kennen.

Aan het begrip alternatieve muziek (1) als tegenhanger van mainstream (waar Young Grow Old het over heeft) is niet te betrekken bij de discussie.

Maar zoals al werd aangeraden : http://3voor12.vpro.nl/3voor12/index.jsp
Ga naar de 'luisterpaal' en leef je uit. Normale muziek, geen reclame en zonder zeurende dj's. Ideaal.
__________________
Dát neem ik terug.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 13:04
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 21-03-2006 @ 23:44 :
Mosquito, wat zei je?
haha, nou er is een rock programma op tmf.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 13:29
Darth Lotteke
Avatar van Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 22-03-2006 @ 13:04 :
haha, nou er is een rock programma op tmf.
Ik heb het gezien, en het is inderdaad extreem erg. Heeft een beginfilmpje (heet zoiets nou een leader? Ben het ff kwijt) met alle belangrijke "iconen"van de rockwereld: Limp Bizkit, Korn, Within Temptation. Met andere woorden, door en door TMF glorie.

Maar ze hebben al sinds het begin rockprogramma's hoor. Alleen altijd van 1.00PM tot 2.00PM ofzo, zodat niemand die de volgende dag naar school moet het ooit ziet. En ze hadden ook een tijd Alter8 met de broertjes DeWaele, dat was altijd wel cool.
__________________
Als het leven geen zin heeft, dan maakt het maar zin!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 13:32
Verwijderd
ze draaien toch alleen maar poep zooi, maargoed is beter dan niets
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Enquete over jou muzieksmaak en stijl
Saaaz
69 28-06-2006 10:52
Muziek radiozender met jazz?
waloe
16 18-08-2004 11:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.