Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2005, 21:10
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Afgelopen jaar ben ik uitgeloot voor geneeskunde en ben daarom bouwkunde gaan studeren een de TU in Delft (ja ik weet het een rare combi). Maar ik ben er nu achtergekomen dat ik het gewoon echt niet leuk vind. Daarom wil ik nu decentrale selectie gaan doen in Rotterdam. Aangezien ik echt nul motivatie heb om dit jaar bouwkunde af te maken, wil ik me meer richten op die decentrale selectie. Ik dacht daarbij aan om een half jaar een andere studie te gaan doen die enigszins aansluit op geneeskunde en wat te werken. Ik wil dan alleen de nieuwe vakken volgen waar in januari mee begonnen wordt. Ik weet alleen niet of dit uberhaupt mogelijk is?!

Is er toevallig iemand die weet of je halverwege een jaar nog in kan stromen bij een andere studie en daarbij een aantal nieuwe vakken volgt?! Of iemand die iemand kent die (ongeveer) met hetzelfde probleem heeft gezeten..?!
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2005, 22:00
Verwijderd
Ik ben na ongeveer acht weken geneeskunde ingestroomd bij biologie (Universiteit Leiden). Volgens mij heeft de studieadviseur toen gezegd dat het ook wel mogelijk was om in januari nog in te stromen. Maar biologie moet je wel liggen; het lijkt nauwelijks op geneeskunde. Een ander meisje, die nu ook biologie doet, wou ook geneeskunde doen en vindt er helemaal niks aan.

De opleiding die het meest aansluit op geneeskunde, is biomedische wetenschappen. Hier is echter op verschillende universiteiten een numerus fixus voor. Voor zover ik weet op de VU (en wellicht de UvA) niet, dus je zou eventueel daar eens kunnen vragen wat de mogelijkheden zijn. Voor BMW geldt wel dat het een onderzoekersopleiding is en dat geeft het dus een andere inslag dan geneeskunde. Het kan zijn dat het je niet zo bevalt. Ik denk echter wel dat het de beste 'voorbereiding' is op geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 17:26
sdekivit
sdekivit is offline
BMW lijkt op geneeskunde d8 het niet, maar veel mensen denken het (ja er zitten wel dingetjes tussen die ook bij geneeskunde worden behandeld, maar de studie op zich lijkt weinig op geneeskunde)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 18:20
Verwijderd
Ik realiseer me dat BMW niet zo op geneeskunde lijkt. Het is echter wel de opleiding die, van alle mogelijke opleidingen, het beste aansluit op geneeskunde. Wil niet zeggen dat er een grote mate van overeenkomst is, maar kun jij een opleiding verzinnen die meer op geneeskunde lijkt? Misschien HBO-V, maar ik weet weinig af van HBO-opleidingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 20:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.