Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2014, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ja hallo, alsof ik foto's maak van al die shit. Maar ze hebben vaak bandshirts of filmshirts of 80s tekenfilm dingen en dat vind ik tof.
Not my cup of tea.
Advertentie
Oud 28-06-2014, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Mijn neefje van drie was net nakend in een badje in de tuin, en het viel me weer op wat een enorme lul dat kind heeft. Mijn moeder noemt het de penis van een zevenjarige, maar qua lengte kun je er ook op je twaalfde nog mee wegkomen.
Oud 28-06-2014, 19:39
Verwijderd
Ah, die is leuk ja!
Oud 28-06-2014, 19:40
Verwijderd
Ik heb van de primark een roze hemdje met flamingo's dat ik aandoe als ik aardbeien ga plukken. Of als ik de hele dag op de bank rondhang.
Oud 28-06-2014, 20:02
Verwijderd
ik koop heel veel jurkjes en hemdjes bij de primark. En blousjes. En colbertjes. En laatst een pantalon die me super staat
Oud 28-06-2014, 20:28
Verwijderd
Ik heb wel lekker zittende broeken gekocht en een topje. Hopelijk passen ze, want voor passen stond je een uur in de rij.
Oud 29-06-2014, 12:44
Hazel
Hazel is offline
Ik was een keer bij de Primark maar was alleen maar geneigd om dingen te kopen omdat het zo goedkoop was. Toen heb ik besloten dat dat een slechte reden was om dingen te kopen en niets gekocht.

Ik weet ook niet wat me die dag bezielde.

Zeggen jullie trouwens Priemark of Praimark?
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 29-06-2014, 12:52
Verwijderd
Dat heb ik ook soms margot. Dan ben ik te kritisch. Maar meestal heb ik een buy all the maddafacking thingssssss bui daar.

Ik zeg priemark. Ik weet dat het praimark is, ja. Wij zeggen ook vaak de pri pri met onze kinderachtige kutstemmetjes die we nogal vaak opzetten.
Oud 29-06-2014, 12:53
Verwijderd
voor sam koop ik er ook veel. Hij maakt duizend slidings per dag buiten en z'n broeken worden allemaal niet meer schoon, dus dan liever een broek voor een joetje dan voor het dubbele bij de h en m ofzo.
Oud 29-06-2014, 13:19
Hazel
Hazel is offline
Een joetje? Hoeveel UURO is dat?
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 29-06-2014, 13:42
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Zeggen jullie trouwens Priemark of Praimark?
Priemark.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 29-06-2014, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Een joetje? Hoeveel UURO is dat?
dat was ooit de benaming voor 10 gulden. maar ik bedoel er 10 euro mee uiteraard.
Oud 29-06-2014, 14:00
Verwijderd
Voor kleine kinderen die veel spelen en snel uit de kleren groeien, is het wel een handige winkel
Oud 29-06-2014, 14:44
Verwijderd
Of als je achterste snel groeit of krimpt.
Oud 29-06-2014, 14:45
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zeg Praimark. Of soms Priemart, omdat mijn oma dat zo zegt en dat vind ik grappig.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 29-06-2014, 19:29
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik zeg Priemark. En ze hebben er prima spul voor weinig geld en lekker veel basisdingen En ik ben een pauper. Ik ga altijd naar die in Roffa en dan zorg ik dat ik er vroeg ben, dan ben ik weg als het druk wordt. Dat werkt fantastisch.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 29-06-2014, 19:29
Verwijderd
En Phoebe, hoe was t?
Oud 29-06-2014, 19:43
Verwijderd
Ik zeg niks want ik heb 't nooit hardop over de Primark.
Oud 29-06-2014, 20:00
Verwijderd
er is weer een voetbalwedstrijd gewonnen
Oud 29-06-2014, 20:17
Verwijderd
Het zal eens niet.
Oud 29-06-2014, 20:45
Verwijderd
En dat was blijlbaar weer een reden om vuurwerk voor af te steken volgend gekken
Oud 29-06-2014, 21:04
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
er is weer een voetbalwedstrijd gewonnen
Maar evengoed verloren.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 29-06-2014, 21:31
Verwijderd
Citaat:
En dat was blijlbaar weer een reden om vuurwerk voor af te steken volgend gekken
Laat de proleet in jezelf toch eens gaan af en toe joh. Wat is er nou mis met een beetje vuurwerk?
Oud 29-06-2014, 21:42
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Laat de proleet in jezelf toch eens gaan af en toe joh. Wat is er nou mis met een beetje vuurwerk?
Het maakt lawaai en het stinkt. Net zoals genocide.
Oud 29-06-2014, 21:43
Verwijderd
Allesch is er mis mee!!
Sinds een vuurpijl bijna mijn been raakte haat ik het.
Oud 29-06-2014, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Allesch is er mis mee!!
Sinds een vuurpijl bijna mijn been raakte haat ik het.
Sterk argument is sterk.
Oud 29-06-2014, 22:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En Phoebe, hoe was t?
Parkpop an sich was gezellig, maar het OV werkte niet met me mee en dus heb ik FotF gemist. 1 uur en 3 kwartier onderweg geweest :')
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-06-2014, 22:36
Verwijderd
Mooi en helaas!
Oud 29-06-2014, 23:28
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja schade aber leider. Het is potdomme alweer bedtijd. Ver voorbij, mag ik wel zeggen. Trusten!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-06-2014, 23:45
Verwijderd









:')

Ik ben zo blij dat mijn Sovjetspeelgoed me nooit verteld heeft dat ik lief en schattig en volgzaam moest zijn, maar gewoon zei 'kosmonaut of wiskundige of STERVEN VOOR HET MOEDERLAND '.
Oud 30-06-2014, 00:13
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb ook een grafhekel aan dat roze gedoe tegenwoordig.
M'n nichtje is ook al een kleine diva die alles in't roze heeft en naar catwalk feestjes gaat en iedereen zegt altijd alleen maar hoe mooi ze er uit ziet en dan vragen ze zich af waarom het op school niet goed gaat met rekenen en schrijven. Thuis lukt het wel, maar op school denkt ze dan dat ze 't niet kan en dan lukt 't ook niet. En ze dacht toen ze net naar de kleuterschool ging al dat ze te dik was. Er zit geen grammetje vet aan dat kind. Ik word er boos en verdrietig van.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 30-06-2014, 00:15
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik moet btw een allnightertje pullen want essay en tentamen morgen, maar ik heb net gewerkt en ik ben kkmoe. Als ik nu ga slapen dan ben ik vast weer niet op tijd wakker. Mss moet ik maar duizentveel koffie drinken.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 30-06-2014, 01:22
Verwijderd
Het is ook gewoon zo véél.



Brave fireman vs. little princess.



Little cupcake vs. train driver.



Monsters bevechten vs. theekransje.



Jongens spelen met Spiderman of worden zelf een superheld, meisjes moeten mooi zijn en verliefd op hem worden.







Dus.
Oud 30-06-2014, 01:26
Verwijderd


Jongens zijn sterk en slim, meisjes zijn lief of een prinsesje.

Oké, nu houd ik op.
Oud 30-06-2014, 01:47
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook een grafhekel aan dat roze gedoe tegenwoordig.
M'n nichtje is ook al een kleine diva die alles in't roze heeft en naar catwalk feestjes gaat en iedereen zegt altijd alleen maar hoe mooi ze er uit ziet en dan vragen ze zich af waarom het op school niet goed gaat met rekenen en schrijven. Thuis lukt het wel, maar op school denkt ze dan dat ze 't niet kan en dan lukt 't ook niet. En ze dacht toen ze net naar de kleuterschool ging al dat ze te dik was. Er zit geen grammetje vet aan dat kind. Ik word er boos en verdrietig van.
Roze was niet zo erg geweest als ze er ook gewoon wetenschap en autonomie aan verbonden, in plaats van alleen mooi en braaf zijn. Een roze laptop met een roze atoom erop had ik hier niet gepost. Een blauwe laptop met hartjes trouwens ook niet. Maar nu krijgen kinderen een andere identiteit en een ander toekomstplan door de keel geschoven, dat gaat nog een stap verder.

Al is die blauw/roze-segregatie op basis van geslacht sowieso onzin, natuurlijk, ook als 't puur bij de kleur bleef. Pure marketing.

Wilden de ouders van je nichtje geen grip houden op waar ze door beïnvloed werd?
Oud 30-06-2014, 06:31
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Wat mij ook heel erg stoort dat sommige dingen ook prima voor een meisje kunnen als er geen jongetje opstond. En dat al die meisjes die het krijgen dan gaan huilen omdat er een jongetje opstaat en het dus voor jongetjes is! Dat wordt er echt met de paplepel ingegoten.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 30-06-2014, 07:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik word naar van die dingen die para post. Voor mijn kind alleen houten speelgoed later.
Oud 30-06-2014, 08:30
Verwijderd
Mijn broertje speelde met mijn barbiepoppen en ik met zijn auto's.
Oud 30-06-2014, 08:33
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben al een tijdje fan van wat deze website doet:
http://www.pinkstinks.co.uk/

Op facebook zie ik ook steeds voorbeelden langskomen van het roze vs blauw gebeuren. Er zijn zelfs fucking roze kindersurprise eieren enzo. En jongen zijn stoer en cool en kunnen alles worden, en meisjes alleen maar mooi.

Het geldt natuurlijk niet alleen voor kinderen:


Vrouwendingen zijn ook nog eens duurder.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 30-06-2014, 09:14
Verwijderd
Bij de snelweg bij Delft staat ook een enorm bord met daarop "huisman, technicus gezocht" ofzoiets. En dan een plaatje van een man.

Maar laatst was er iets hier bij de bouw van het station, open dag van technicussen oid, en daar stonden 1 vrouw in het midden en 2 mannen er naast. Maar ik kan dan alleen maar denken dat die vrouw daar in dezelfde categorie is geplaatst a la 'de neger omdat het moet'.
Oud 30-06-2014, 09:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Is er ook al eens 'gemeten' hoeveel invloed die stereotypering werkelijk heeft?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 30-06-2014, 09:48
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Vast wel, al heb ik nu geen tijd om dat op te zoeken.
Er was wel wat opspraak om deze reclame, over hoe het komt dat er zo veel minder vrouwen in de wetenschap werken, ookal zeggen veel meisjes dat ze het interessant vinden:



Het lijkt me iig niet goed als meisjes van jongs af aan al ingeprent krijgen dat stoere en slimme dingen niet voor hun zijn en dat ze beter gewoon stil kunnen zitten en mooi moeten wezen.
Bijvoorbeeld het lego gebeuren: 'Jongens' lego (vroeger gewoon 'lego') is zo gemaakt dat je er alles mee kan bouwen wat je creativiteit toe laat.
Meisjes lego is voornamelijk roze en voorgebouwd. Poppetjes met make-up en handtasjes die je dan in een beautysalon kan zetten. Dat ist.

Oh en dan zijn er natuurlijk ook nog dingen als kinderstrings en speelgoed stripper-palen die op de markt worden gebracht.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 30-06-2014 om 09:56.
Oud 30-06-2014, 10:01
Verwijderd
haha tenenbaum, ik zie dat je ex ook een bijdrage heeft geleverd aan seksisme.tumblr.com
Oud 30-06-2014, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Is er ook al eens 'gemeten' hoeveel invloed die stereotypering werkelijk heeft?
Ja. Er is bijvoorbeeld een onderzoekje geweest waarbij jongetjes en meisjes een bepaalde test moesten doen. Als van te voren gezegd werd dat het een wiskundetest was, deden de meisjes 't slechter dan de jongens. Als gezegd werd dat het een tekentest was deden ze 't beter. Zelfde test.

Er is ook een onderzoek geweest met data uit 86 landen en daaruit blijkt dat in sommige landen helemaal geen verschil in wiskundige prestaties zit, wat aangeeft dat het verschil in 't Westen cultureel bepaald is. Maar dat is eigenlijk bijna algemene kennis als je bedenkt dat er stereotypen zijn a la 'asians are good at math'. Heeft natuurlijk niks te maken met Aziaten en alles met wat je stimuleert in kinderen.

Daarnaast leren juffen en meesters ook gewoon zulke dingen aan, dat is ook onderzocht. In klassen met een juf die vindt dat ze 'slecht is in wiskunde' doen de meisjes (maar niet de jongens) het significant slechter. Bron.

Het is ook wel logisch dat zulk soort dingen een self-fulfilling prophecy zijn, toch?
Oud 30-06-2014, 11:33
Verwijderd
Er was ook een onderzoek - maar dat gaat weer over het bestaan van stereotypen, niet over hun invloed - waarbij ze een geluidsopname van een huilende baby van één week lieten horen aan mensen. Als ze tegen de mensen zeiden dat het een meisjesbaby was vonden de mensen de baby zielig, als gezegd werd dat 't een jongetje was zeiden mensen 'aww, hij is wel boos he'.
Oud 30-06-2014, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Bijvoorbeeld het lego gebeuren: 'Jongens' lego (vroeger gewoon 'lego') is zo gemaakt dat je er alles mee kan bouwen wat je creativiteit toe laat.
Meisjes lego is voornamelijk roze en voorgebouwd. Poppetjes met make-up en handtasjes die je dan in een beautysalon kan zetten. Dat ist.
Da's ook nieuw, he.

Zo was het in de jaren '70:



Maar tegenwoordig is LEGO er inderdaad 'ook voor meisjes'.



Oud 30-06-2014, 11:45
Verwijderd
Ik had vroeger ook elfjeslego en daar was niets mis mee. Vooral omdat de ridderlego niet speciaal op jongens gericht was, dus daar speelden we net zo goed mee.
Oud 30-06-2014, 11:51
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Wie heeft voor zichzelf het gevoel dat ze verkeerd beïnvloed zijn door stereotypering in de jeugd?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 30-06-2014, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft voor zichzelf het gevoel dat ze verkeerd beïnvloed zijn door stereotypering in de jeugd?
Ik.
Oud 30-06-2014, 12:03
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Deels.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.