Oud 23-05-2020, 19:31
SU-Z25
Avatar van SU-Z25
SU-Z25 is offline
Nou wat de titel al aangeeft wil ik graag jullie mening horen over het telefoongebruik van de mensen tegenwoordig. Alsof het mobiele telefoongedoe het enige is waar het allemaal om draait.
Zoals je misschien kan lezen heb ik echt een hekel aan de mobiele telefoon. En ik krijg een beetje het idee dat ik de enige ben met deze mening... Ik ben in ieder geval niemand tegengekomen die hetzelfde denkt over dit onderwerp als ik. Dus daarom vraag ik het maar even hier.
Nooit zou ik een telefoon willen, nu heb ik er toch maar eentje aangeschaft. Is wel handig dacht ik. Toen keek ik om mij heen, in de trein bijna niemand meer zonder dat ding te zien. In het openbaar alleen maar telefoontjes en mensen die alleen maar naar zo'n schermpje zitten te kijken. Of als je in een publieke ruimte zit, mensen die met elkaar afspreken zonder elkaar aan te kijken. Zo wil ik nooit worden, dus neem ik hem ook nooit mee. Ikzelf schaam mij dood wanneer men mij publiekelijk even op de telefoon ziet zitten, dit doe ik dus ook nooit. En als ik zie hoe mijn zusje met haar vriendinnen afspreekt, allemaal op een telefoon en geen gespreksstof, of ja gesprekken over wat er op het scherm gebeurt, dat is het enige wat ik meekrijg. Is het dan zo normaal geworden om altijd en overal je mobiel te gebruiken?
Nou ik hoor graag jullie meningen over dit onderwerp!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2020, 19:42
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Welkom in 2020. Het gebruik van een mobiele telefoon is zeer normaal.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 19:45
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Uiteraard spreken mensen af via de mobiel. En als ze iets gaan doen zitten ze niet constant op hun mobiel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 19:46
Verwijderd
Ik mis ringtones.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 19:46
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik mis de nokia 3310
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 19:49
SU-Z25
Avatar van SU-Z25
SU-Z25 is offline
Ahh, weer zo een Ja, ik begrijp dat het voor velen normaal is. Maar waarom toch? Ben ik toch ietwat ouderwets? Waarschijnlijk wel, uit jouw opmerking te zien....
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 20:13
Verwijderd
Maar het draait helemaal niet om de mobiele telefoon. En er zijn mensen die het doordrijven ja, maar ik breng hele avonden door dat ik niet een keer op mijn telefoon kijk. En bijna iedereen die ik ken is zo.

Anyway, ik zie ze als vrij briljante hulpmiddelen in deze tijd.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ahh, weer zo een
Weer wat voor een?

Ik ben met Deadlock.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 22:59
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
De mobiele telefoon is erg handig, al moet ik zeggen dat het ook veel nadelen met zich mee brengt. Persoonlijk zie ik in mijn directe omgeving dat velen hun telefoon amper los kunnen laten (heb ik het over +/- 16 t/m 20 jaar oud). Zodra er iets zoemt of bliept grijpen ze gelijk naar hun apparaat. Kan best vervelend zijn.

De voordelen wegen naar mijn idee wel zwaarder dan de nadelen. Natuurlijk vanuit mijn perspectief, begrijp ook dat anderen hier weer anders tegenover staan.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 23:17
Verwijderd
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een tiener waarbij ik er iets van zei op een normale manier, het ding niet weg kon laten for the time being. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik ze aanspreek alsof ik een volwassene zou aanspreken zonder uit de hoogte te doen of neerbuigend maar oprecht vriendelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2020, 22:39
Verwijderd
Ik heb mijn telefoon al sinds 2004 op stil staan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2020, 00:08
Verwijderd
En vooral; als je zelf zo niet wil worden, wordt dan zelf niet zo maar doe niet zo moeilijk over iets waarvan helemaal niet zeker is of het wel per definitie zo'n probleem is. All things considered.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2020, 09:39
Struilhuik
Struilhuik is offline
Wat mij vooral stoort is het gebrek aan aandachtsboog bij twintigers en dertigers. Constant voorzien worden in prikkels om de behoefte daar aan te voorzien. Ik heb het gevoel dat de telefoon een klein onderdeel is van de oorzaak, dus in dat aspect stoor ik mij daar wel aan.

Wel merk ik dat veel mensen zich laten leiden door peer pressure, als het gaat om meteen reageren op inkomende appjes en te allen tijde inkomende gesprekken aannemen. Dat zorgt vrij makkelijk voor sidebarring en vind ik behoorlijk asociaal, wanneer je in sociale setting zit. Het wordt nóg vervelender wanneer die persoon gepikeerd reageert wanneer je daar wat van zegt of laat merken dat je daar niet gecharmeerd van bent.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 25-05-2020, 13:36
DitIsEenNaam
Avatar van DitIsEenNaam
DitIsEenNaam is offline
*Alexander Bell entered the chat*
__________________
Wees geen hark, snuif kwark
Met citaat reageren
Oud 27-05-2020, 14:36
SU-Z25
Avatar van SU-Z25
SU-Z25 is offline
Peer pressure, sidebarring, sociale setting
En nu Nederlands....

En vooral; als je zelf zo niet wil worden, wordt dan zelf niet zo.
Ik zal in iedergeval nooit zo worden nee.
Maar doe niet zo moeilijk over iets waarvan helemaal niet zeker is of het wel per definitie zo'n probleem is.
Per definitie is het nog niet uitgekomen als een groot probleem voor de Nederlanders. Maar zolang jullie je hele leven willen wijden aan dat ding vind ik het best. Maar niet gaan klagen wanneer er uiteindelijk uitkomt dat het meer slechts dan goeds heeft bijgebracht in dit nietige leventje (als dat ooit uitkomt). Ik erger me gewoon aan deze samenleving vol mensen die niks beters weten dan het gebruiken van een telefoon. Daarbij bedoel ik wel de mensen die echt alleen maar op hun telefoon zitten, dus niet degene die hem gebruiken waar die voor is en dat is BELLEN. Ik begrijp dat er vele mensen zijn die niet dezelfde hersenfuncties als de mijne gebruiken. Maar dat ze zo onwetend de wijde wereld in gaan vind ik toch wel geschift. Maar ja, zolang ik dat niet ben vind ik het best. Veel kan ik er toch waarschijnlijk niet aan doen...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2020, 18:03
Verwijderd
Ik ben niet iemand die de hele dag op de telefoon zit en de hele tijd appt en allemaal apps installeert en spelletjes doet. Ook in sociale gelegenheden doe ik dat niet, als ik met iemand ben, kijk ik soms snel als ik het ding in mijn handen heb om muziek op te zetten (want daar gebruik ik hem wel veel voor), maar tijdens een diner staat hij op stil als ik niet bereikbaar HOEF te zijn, want soms moet ik dat wel. Als ik met iemand ben en die zit tijdens ons diner op zijn/haar telefoon te kijken zonder enig doel, dan beoordeel ik die persoon daarop en grote kans dat er niet meer een diner komt, of dat ik er wat van zeg. Gesprekken voer ik ook nauwelijks via whatsapp, behalve als dat met die andere persoon wel kan. Dus ik sta er hetzelfde in, maar ik vind wel dat je iets flexibeler kan zijn, en je ook niet te veel moet ergeren aan andere mensen, bij mij weet men dat ik gewoon niet altijd bereikbaar ben en in drukke tijden al helemaal niet. Smileys snap ik de helft van de tijd niet. Meeste mensen begrijpen dat wel van me. Maar ik ben ook weer niet iemand die zegt dat je alleen kan bellen met een telefoon, dat is niet meer van deze tijd. Kom nou.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2020, 18:04
Struilhuik
Struilhuik is offline
Wat nou, "en nu Nederlands", Nederlands is spuuglelijk en obsolete. En eerst vraag je om meningen en dan doen "we" moeilijk?
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 27-05-2020, 19:56
Verwijderd
Je klinkt echt heel erg bitter en oordeelt op een arrogante manier. Toch jammer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2020, 20:16
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Je vroeg toch om andermans mening....
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.