Oud 06-03-2003, 19:40
!Fa!Ke
Avatar van !Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ok, ik kom eigenlijk op dit gedeelte, maar ik hoop hier een beetje wat steun te krijgen Hypocriet misschien, egoïstisch.... maar dat moet dan maar.
Ok, vorige week dinsdag ben ik bij de huisarts geweest, moest erheen van mijn mentor. Daar te horen gekregen dat ik maar met een professioneel iemand moet gaan praten, en die heeft mij toen dus doorverwezen naar het riagg. Ik weet dat men er slechte ervaring mee heeft, maar ik probeer het gewoon. Alleen zou ik wel graag jullie ervaring willen weten Buiten dat om, wil ik jullie even vertellen wat er met me aan de hand is. Ik wil het ook voor mezelf opschrijven aangezien ik dan weet wat ik ongeveer zou kunnen gaan zeggen. Ik voel me het groote gedeelte van de tijd redelijk kut. Ik ben vaak vermoeid, gedeprimeerd en heb vaak periodes dat ik mezelf haat. Ook voel ik me de hele tijd dood vanbinnen, waardoor ik ga automutileren(mezelf verwonden) omdat ik dan zie dat ik nog leef. Alleen krijg ik daardoor weer haatgevoelens tegenover mijzelf omdat ik mezelf weer gesneden heb, en omdat ik wéér niet sterk geweest ben om me ertegen te verzetten. Ik voel me altijd eenzaam, hoewel ik wel veel vrienden heb, wie stuk voor stuk ongelooflijke schatten zijn.
Één van die vrienden heeft zelf ook psychische problemen en automutileert ook, dus uiteindelijk heb ik het tegen haar gezegd. Het ging echt heel kut toen, en de vakantie zat eraan te komen. Zij heeft me toen naar mn mentor gesleept en mij gesteund toen ik vertelde wat er ongeveer met me aan de hand was. Ook dat ik automutileer enzo. Ik vind het wel fijn dat ik met haar, en met mijn mentor erover kan praten. Woensdag moet ik naar iemand van het riagg, waar ik overigens wel tegenop zie, omdat ik wéér mijn verhaal moet vertellen. Zo intikken gaat wel, maar om voor de 4e keer mijn verhaal te moeten vertellen is wel zwaar.
Dankjullie voor het lezen
Lievz Femke
__________________
ik ben dood *hihi*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 19:45
Verwijderd
Veel succes ermee, ik heb er zelf geen ervaring mee, dus kan je niet helpen. Goed dat je hulp gezocht hebt.

I know, nogal nutteloze reply
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:51
dromerig elfje
Avatar van dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Ik heb er ook geen ervaring mee..., maar ik wil je toch even succes wensen. Ik vind het goed van je dat je het gewoon probeert ondanks de verhalen van mensen. Ik denk dat het er vooral aan ligt, wat voor psych je krijgt en niet aan de instantie. En misschien een tip; als je het niet op kunt brengen om alles weer opnieuw te vertellen kan je misschien jouw bericht uitprinten en laten lezen.

Sterkte ermee...
__________________
~~Mijn hart heeft vier kamers~Er is plek voor iedereen~Maar niemand wil er wonen~Dus woon ik er alleen~~
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 22:01
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Goed dat je je problemen ziet en er wat aan wilt doen...
Hmm, dit wordt ook niet echt een nuttige reply, maarja
Veel sterkte in ieder geval!!
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 22:33
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Ik heb zelf niet zulke nuttige ervaringen met de RIAGG, maar ik moest er dan ook verplicht heen van mn school en vertelde die mensen niet alles... ik denk dat je, nu je zelf hebt ingezien dat je hulp moet hebben, veel meer hebt aan die hulp die het RIAGG je biedt. Ik vind het heel knap dat je deze stap hebt kunnen zetten!
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 22:37
Gael
Gael is offline
Heej

Ik hoop niet dat dit wordt gesloten door het woord "automutileren". Maar ja

Volgens mij is het beter voor je als je naar de RIAGG gaat ja, die gaan bij de intake kijken of er echt wat met je is. En als dat zo is zullen ze je in behandeling nemen, maar altijd met goede bedoelingen. Wil je dat niet, dan moet je dat aangeven.. en dan hoef je ook niet meer te komen. Altijd jouw keus. Dus ik moedig het aan! Proberen kan geen kwaad.

Ik zit door mijn problemen bij een paar dingen, o.a. bij de GGZ. Maar bij mij gaat het heel traag, ik hoop dat jij wel snel geholpen zal worden als je beslist ernaar toe te gaan.

Good luck!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 12:36
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
het is iig goed dat je doorhebt dat je een probleem hebt en dat je hulp gaat zoeken. ikzelf heb niet al te beste ervaring met het riagg, maar dat kan voor iedereen verschillen. mijn moeder heeft er wel baat bij gehad (die heeft er gezeten omdat ze het er nogal moeilijk mee had dat het zo slecht ging met mij).

veel succes ermee iig
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 13:59
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Ok, ik kom eigenlijk op dit gedeelte, maar ik hoop hier een beetje wat steun te krijgen Hypocriet misschien, egoïstisch.... maar dat moet dan maar.
Het is absoluut niet hypocriet of egoïstisch om hier steun te zoeken. Daar is dit forum per slot van rekening voor bedoeld.

Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Ok, vorige week dinsdag ben ik bij de huisarts geweest, moest erheen van mijn mentor. Daar te horen gekregen dat ik maar met een professioneel iemand moet gaan praten, en die heeft mij toen dus doorverwezen naar het riagg. Ik weet dat men er slechte ervaring mee heeft, maar ik probeer het gewoon. Alleen zou ik wel graag jullie ervaring willen weten
Er zijn inderdaad mensen die er slechte ervaringen mee hebben, maar zoals wallflower al terecht opmerkte hoeft dat niet voor iedereen het geval te zijn. Zelf heb ik op 18 december een intakegesprek met een psychiater bij het RIAGG in Helmond gehad, wat goed is verlopen. Vorige week dinsdag heb ik mijn eerste gesprek met een andere psychiater gehad. Het eerste wat hij deed was het voorstel om elkaar gewoon met je en jij aan te spreken, waarna hij tevens vermeldde dat hij zelf Bert heette, dus het gesprek begon wat dat betreft al meteen heel positief. Op 18 maart heb ik mijn volgende gesprek met hem, en ik kijk daar nu al vol verlangen naar uit.

Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Buiten dat om, wil ik jullie even vertellen wat er met me aan de hand is. Ik wil het ook voor mezelf opschrijven aangezien ik dan weet wat ik ongeveer zou kunnen gaan zeggen.
Dat voor jezelf opschrijven vind ik een uitstekend idee. Het geeft je namelijk een prima mogelijkheid om voor jezelf de feiten op een rijtje te krijgen, en dat maakt het waarschijnlijk ook gemakkelijker voor je om er met iemand over te praten.

Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Ik voel me het groote gedeelte van de tijd redelijk kut. Ik ben vaak vermoeid, gedeprimeerd en heb vaak periodes dat ik mezelf haat.
Heb je ook enig idee waarom je jezelf haat en waar die vermoeidheid en gedeprimeerdheid vandaan komen?

Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Ook voel ik me de hele tijd dood vanbinnen, waardoor ik ga automutileren(mezelf verwonden) omdat ik dan zie dat ik nog leef. Alleen krijg ik daardoor weer haatgevoelens tegenover mijzelf omdat ik mezelf weer gesneden heb, en omdat ik wéér niet sterk geweest ben om me ertegen te verzetten.
Ik begrijp uit je reactie op het snijden dat je er niet gelukkig mee bent dat je het doet en dat je je rot voelt omdat het iets is waar je geen weerstand aan kunt bieden. Wat dat betreft is het in ieder geval goed dat je nu de gelegenheid krijgt om hulp te zoeken. Snijden lost wat dat betreft nooit problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen.

Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Ik voel me altijd eenzaam, hoewel ik wel veel vrienden heb, wie stuk voor stuk ongelooflijke schatten zijn.
Één van die vrienden heeft zelf ook psychische problemen en automutileert ook, dus uiteindelijk heb ik het tegen haar gezegd. Het ging echt heel kut toen, en de vakantie zat eraan te komen. Zij heeft me toen naar mn mentor gesleept en mij gesteund toen ik vertelde wat er ongeveer met me aan de hand was. Ook dat ik automutileer enzo. Ik vind het wel fijn dat ik met haar, en met mijn mentor erover kan praten.
Zou het misschien kunnen dat jezelf dood voelen van binnen door die eenzaamheidgevoelens wordt veroorzaakt of omgekeerd? Het lijkt me in ieder geval een goed idee om tijdens dat gesprek die mogelijkheid te vermelden. Ik vind het in ieder geval fijn voor je dat je de mogelijkheid hebt om er met je vriendin en je mentor over te praten. De eerste (en tevens belangrijke) stap naar de oplossing van een probleem is door er met iemand over te praten. Je staat nu op het punt om de volgende belangrijke stap te zetten: met een hulpverlener over je problemen praten om zo aan de hand daarvan een beter inzicht daarin te krijgen en er aan de hand daarvan samen een voor jou geschikte oplossing voor te vinden.

Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Woensdag moet ik naar iemand van het riagg, waar ik overigens wel tegenop zie, omdat ik wéér mijn verhaal moet vertellen. Zo intikken gaat wel, maar om voor de 4e keer mijn verhaal te moeten vertellen is wel zwaar.
Ik kan me voorstellen dat je er tegen op ziet. Het is niet voor iedereen even gemakkelijk om de stap naar de hulpverlening te zetten. Ik heb zelf pas 2 jaar geleden die stap durven te zetten, maar ben achteraf gezien wel blij dat ik dat toen gedaan heb. Ik heb toen diverse gesprekken met een psychologe gehad over mijn probleem (een sexueel conflict, veroorzaakt door een bepaalde ervaring in mijn jeugd), maar helaas zijn we er toen niet in geslaagd om het conflict op te lossen, vandaar dat ik nu via mijn gesprekken met Bert, mijn psychiater (luxe hè,
een eigen psychiater? ), alsnog een oplossing voor dat conflict hoop te vinden, en ik heb er ook alle vertrouwen in dat dat zal lukken. Een bijkomend voordeel voor mij is dat ik zelf in psychologie geïnteresseerd ben, en zo een goed beeld van mijn probleem weet te vormen.

Citaat:
!Fa!Ke schreef:
Dankjullie voor het lezen
Graag gedaan. Ik wens je alvast veel succes met het gesprek van aanstaande woensdag.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 14:26.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 17:49
!Fa!Ke
Avatar van !Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Ten eerste wil ik jullie heel erg bedanken voor jullie reactie, dus hierbij: bedankt! En vooral mathfreak heel erg bedankt voor je reactie... ik zal er proberen aan te denken woensdag maar evengoed bedankt dat je zo'n lange reply heb willen geven.
Ja, ik zie er nog steeds tegenop, ben heel zenuwachtig... Ik heb echt geen zin in het weekend nu... wil niet de hele tijd thuis zijn, voel me altijd kut daar mja... Ik post woensdag wel weer wat als ik geweest ben!
Echt onwijs bedankt allemaal!
grtz Femke
__________________
ik ben dood *hihi*
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:11
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Heej femke!
Ik wou ff zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je hulp hebt gezocht en dat je vriendin je daar heel goed in gesteund heeft! Ik heb geen ervaring er verder mee duz echt iets nuttigs zeggen kan ik helaas niet!Maar zoals Mathfreak al zei...Het forum is er voor om een beetje hulp te zoeken en je verhaal kwijt te kunnen duzz juist goed van je dat je t er hebt neergezet!
Heel veel sterkte nu, woensdag, altijd!
greetzz Suzan
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 20:16
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Zit zelf niet bij riagg maar heb een maandjuh geleden in-take gesprek gehad bij jeugd zorg groningen omdat ik ook iets in die richting heb. sta nu op de wachtlijst en duurt nog maandjuh voordat we verder praten maar dat in-take gesprek zelf kwam al super over. Ze was zwaar geinterreseert en niet zo'n domme dooz als mijn schooldokter (waar ik heen moest voordat ik hierheen kon! hopelijk gaat het iets beter met mij over paar maandjes dankzij dat gedoe'tjuh!

geloof niet dat je hier iets aan hebt maar ach ...
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 22:52
gothicje
gothicje is offline
heejzzz
ik herken je verhaal super goed, maar in ieder geval...
ik heb vroeger op het riagg gelopen af en toen 1 op 1 gespreken maar vooral gezinstherapie, ik heb sinsdien zo een beetje een hekel aan het riagg eigenlijk iedereen bij mij thuis
maar ik hoor ook weleens verhalen dat het riagg heel goed kan zijn, dus laat je niet afschrikken door alle slechte verhalen
probeer het zelf gewoon uit een bevalt het je niet stop je ermee en zoek je wat anders...
ik loop zelf bij een psycholoog en ga nu ook voor een second opinion naar een therapeut, dus mogelijkheden genoeg he!
ga er gewoon voor het zal je vast wel helpen...
als je wilt praten je kan me altijd mailen
heel veel sterkte
kussiessszzz
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 20:44
sascha-gurlie
sascha-gurlie is offline
Hee, ik heb zelf ook ongeveer n jaartje bij het riagg gelopen. Het was niet omdat ik er zelf zo veel behoefde aan had maar jah ik moets dr heen van me ouders. maar naar n jaar heb ik echt zelf gesegt dat ik niet meer terug wou komen, bij mij helpt het niet. Maar mensen die ik ken hielp het wel bij. Op zich vonk het helemaal niet erg hoor daar zijn, wel fijn om iemand te hebben om je hart bij uit te luchten. En ze luisteren daar ook goed naar je alleen ik vond ut n beetje irritant dat ze echt vet veel opschreven wat ik vertelde. het is ecccht fijn om iemand te hebben om je hart bij uit te luchten, je krijgt bij mensen van het riagg echt het gevoel dat ze naar je luisteren(vind ik dan he) en dat je je begrijpen. Echt ik wens je heeeel veel succes.
__________________
don't worry be happy!!!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 16:32
sas0105
sas0105 is offline
Hallo,

De stap om naar het Riagg te gaan is heel moeilijk, vind het goed dat je die stap genomen hebt. Je zal in het begin wel denken ze kunnen mij toch niet helpen. Maar als je op langer termijn terug kijkt zal je zien dat het heeft geholpen.
Ik spreek niet vanuit mezelf, maar ik wil zelf maatschappelijkwerkster worden.

Saskia
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:35
Verwijderd
Ik ben zelf ook een tijdje bij het Riagg geweest, heb daar 3 verschillende psychologen gehad. Toen het met die 3e weer niet goed ging ben ik naar een psychiater in het ziekenhuis gegaan. Dat beviel mij zo veel beter dan het Riagg. Een voordeel van een psychiater is dat die ook medicijnen mogen voorschrijven. Maar sommige mensen worden wel erg goed geholpen bij het Riagg, het is erg persoonsgebonden denk ik. Maar in ieder geval heel veel sterkte ermee.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 09:49
** Lieve2002 **
Avatar van ** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
ey....
Ik heb ook nie egt ervaring met het riagg....Hab wel aan zelfverwonding gedaan.....ben naar jeugdhulp geweest maar daarbij iz het gebleven....Ik probeer het zelf onder controle te houden....maar alz je wilt kan je wel met me er over mailen alz je wilt.....
Veel sterkte
Lieve
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:41
!Fa!Ke
Avatar van !Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
IK WIL NIEEETTTT
morgen is het al zover
ik zie er tegenop
bah
__________________
ik ben dood *hihi*
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 10:21
Verwijderd
succes vandaag. ik zal aan je denken.. Ik vind het heel knap dat je deze stap zet..
Succes!!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2003, 12:37
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Succes vandaag!

Ik heb best veel ervaring met de Riagg.
Heb dan ook in 2 verschillende plaatsen bij de Riagg gezeten, en
ook nog eens veel verschillende psychiaters, psychologen, psychotherapeuten en maatschappelijk werkers gehad.
*door omstandigheden ben ik nu bezig met de 3de Riagg..*

Ik heb veel nare ervaringen daar gehad, maar na lang zoeken
vond ik wel de goede mensen! Dus blijf zoeken, totdat je gevonden
hebt wat jij nodig hebt!

Succes & sterkte!
Dashja
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:08
sas0105
sas0105 is offline
HEEL VEEL STERKTE

groetjes saskia
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 15:47
!Fa!Ke
Avatar van !Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
Nah ik ben er dus geweest enzo..
Ik klapte comleet dicht daar, ik wist niets meer bijna.
Op zich viel het wel mee, alleen dat ze alles opschreef was bijzonder vervelend. Hoewel ik wel wist dat ze dat zou gaan doen. Maar dat maakt het niet minder vervelend natuurlijk. Ze stelde me veel te veel vragen, en volgens haar zei ik veel te veel: ik weet niet. Ik was te vaag ofzo, en afstandelijk. Maar dat ligt aan mij. Ze gaat het nu eerst met haar collegae bespreken en met mn huisarts en dan hoor ik de volgende keer weer. Maar wanneer dat is hoor ik nog.
__________________
ik ben dood *hihi*
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:04
sas0105
sas0105 is offline
Hoi,

Kan best begrijpen dat je nog niet alles verteld, je moet eerst een vertrouwen opbouwen. Sta er asjeblieft wel open voor, zij willen je echt helpen.
STERKTE

Saskia
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 22:22
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
[QUOTE]Dashja schreef op 12-03-2003 @ 12:37:
[B]Succes vandaag!

Ik heb best veel ervaring met de Riagg.
Heb dan ook in 2 verschillende plaatsen bij de Riagg gezeten, en
ook nog eens veel verschillende psychiaters, psychologen, psychotherapeuten en maatschappelijk werkers gehad.
*door omstandigheden ben ik nu bezig met de 3de Riagg..*

Ik heb veel nare ervaringen daar gehad, maar na lang zoeken
vond ik wel de goede mensen! Dus blijf zoeken, totdat je gevonden
hebt wat jij nodig hebt!

.... Ben niet de enige dus die in drie jaar RIAGG zo'n 7 a 8 psych's heeft gehad

*wenst _iedereen_ veel succes*
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie verschil psych, riagg, amw
rare kwast
13 20-03-2005 22:15
Psychologie Uit huis geplaatst en het gaat helemaal niet goed...
metallica
27 30-05-2004 20:25
Psychologie naar de psycholoog
superdikkeknuf
10 31-08-2003 12:57
Psychologie eetcrisis :S
miss chocolate
35 13-08-2003 14:22
Psychologie toppunt van slecht psych
diane
14 26-03-2003 16:00
Psychologie RIAGG, psych, onderzoek
Gael
8 02-10-2002 18:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.