Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2007, 19:27
Anoniem
Ik ben op zoek naar titel en schrijver van een (ik meen Russisch) kort verhaal of fragment, ooit behandeld in een periode Wereldliteratuur op mijn school.

In het verhaal krijgen twee jongemannen ruzie met elkaar. Ik geloof dat ze elkaar al kenden, of ze hadden ongeveer dezelfde naam. Ze gaan vechten, waarop de ene het oor en oog (en nog iets anders, arm?) van de andere afrukt. Ze achtervolgen elkaar ook nog door een kamer ofzo. Ik weet bij god niet meer hoe het verhaal eindigt.

Het is een absurdistisch fragment (dat lijkt me duidelijk), en ik google me al tot turelurens, tevergeefs. Kan iemand me hiermee verder helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2007, 20:24
Verwijderd
Het klinkt bijna als een stuk van Ionesco, maar dat is niet Russisch en die schreef ook voornamelijk toneelstukken. Hij deed echter ook een stel verhalen, dus misschien is het een idee om eens op te zoeken wat hij allemaal heeft.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 19:19
Anoniem
Nee, ik weet vrijwel zeker dat het een Russische auteur was, ik heb toch even Ionesco nagezocht maar daar zat het niet tussen. Toch bedankt voor je reactie!

Iemand anders een idee?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 19:26
Verwijderd
Kun je de docent van dat vak van vroeger niet een e-mail sturen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 19:33
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...ire_schrijvers

Misschien dat de schrijver er tussen staat...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.