Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2010, 23:59
Verwijderd


(als in; wat gaan jullie snel )
Advertentie
Oud 25-08-2010, 23:59
Verwijderd
Duurt lang
Oud 25-08-2010, 23:59
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
eindelijk is de discussie gedaan nu?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-08-2010, 00:00
Verwijderd
Duurt het eerst fucking lang tot er een nieuwe komt, moet ik helemaal naar de nieuw berichtknop, krijg ik dit.
Oud 26-08-2010, 00:00
Verwijderd
Sorry
Oud 26-08-2010, 00:00
Verwijderd
Hai guise, even mijn input inzake religie et al!



/discussion, really.

En los hiervan; er is niet één valide rationele reden om de God-hypothese levensvatbaar te verklaren.
Oud 26-08-2010, 00:00
Verwijderd
Hoho, mijne was eerst jongens!
Oud 26-08-2010, 00:00
Verwijderd
Ja het ging wel lekker
Oud 26-08-2010, 00:00
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Nu tuin je er echt zooo hard in. "You cannot prove a double negative".

Ik zou nu kunnen stellen dat de Kerstman gebruik maakt van vliegende herten, en jij kan niet bewijzen dat het niet zo is, ergo, "ik kan gelijk hebben", ergo, "het feit dat het KAN moet gerespecteerd worden".
ik zei toch voor ongelovigen.
Jij gelooft niet in God. Je gelooft in de wetenschap en volgens jou is er geen plaats voor een god in de wetenschap.
Ik geloof wel in een God en de wetenschap versterkt mijn geloof. Ik zie nergens een double negative.

Ik ben het overigens helemaal met je eens als je zegt dat de verschillende visies gerespecteerd moeten worden.
Oud 26-08-2010, 00:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
En los hiervan; er is niet één valide rationele reden om de God-hypothese levensvatbaar te verklaren.
Dat is het punt niet, sjaak.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Hai guise, even mijn input inzake religie et al!

[filmpje]

/discussion, really.

En los hiervan; er is niet één valide rationele reden om de God-hypothese levensvatbaar te verklaren.
Er is ook niet een valide rationele reden om de God-hypothese te verwerpen
Oud 26-08-2010, 00:02
Verwijderd
Het is ineens wel een stuk rustiger.
Oud 26-08-2010, 00:02
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Sherlock schreef:
Weet ik maar het was de gouden eeuw qua handel en dergelijke niet qua wetenschappelijke vooruitgang, waar ik het over had.
ik had het ook over de wetenschap hoor
Oud 26-08-2010, 00:03
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
ik was mis fuck!
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-08-2010, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Hoho, mijne was eerst jongens!
Oud 26-08-2010, 00:03
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Deze was eerst maar ik ga nu pitten, later!

Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 501
Gebruikersnaam Berichten
Sherlock 96
Macrador 89
linooz 72
sann 59
Jasmijn. 56
Lucky Luciano 34
White Trash 17
Dark Phoenix 17
Commendatore 13
IKBENBABSWEL 12
QQX999 11
Carn 9
Pippeloen 7
Medeia 7
egon 1
forever 1
__________________
Yoloswag 420
Oud 26-08-2010, 00:03
Verwijderd
Citaat:
deze was later sorry moet ik de printscreen gaan halen?
graag
Oud 26-08-2010, 00:04
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
graag
fuck mijn vorige knop werkt niet omdat ik het tablad heb dichtgedaan
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Ads door Google
Oud 26-08-2010, 00:05
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
http://www.aolnews.com/surge-desk/ar...-list/19606812

leuk zeg
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-08-2010, 00:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
ik zei toch voor ongelovigen.
Jij gelooft niet in God. Je gelooft in de wetenschap en volgens jou is er geen plaats voor een god in de wetenschap.
Ik geloof wel in een God en de wetenschap versterkt mijn geloof. Ik zie nergens een double negative.

Ik ben het overigens helemaal met je eens als je zegt dat de verschillende visies gerespecteerd moeten worden.
Hmm, dan was ik niet duidelijk genoeg. Ik ben een redelijke nihilist/objectivist (die laatste term heeft niets met bezit te maken, maar humanisme was al bezet toentertijd. Zoek het maar eens op, fraaie stof); de 'mens', het 'individu', is het grootste goed wat er is. Alle voorwaarden wat die persoon een 'goed mens' maakt is compleet afhankelijk van het zelfbewustzijn, het kritisch zijn, van je eigen handelen en denken.

Om maar een debiel (extreme) vergelijking te maken; je kan wel een topmuzikant zijn die alles volgens de regels doet maar alleen dezelfde nummers kan spelen, of je laat dat los en doet iets wat misschien niet door iedereen gewaardeerd zal worden, maar in de loop der tijd wel voor iets nieuws zorgt.

Zoals ik al eerder zei; het enige wat de mens te bieden heeft is het "stellen van vragen"; ik ben zelf van overtuiging dat als je dat niet doet dat je stagneert in je ontwikkeling als individu.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:07
Verwijderd
Deze was dus eerst. Heb ik veel gemist net?
Vast wel
Oud 26-08-2010, 00:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Deze was dus eerst. Heb ik veel gemist net?
Vast wel
Discussie over hoe achterbaks belgen zijn en daarna over geloof en oorlogen
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-08-2010, 00:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Er is ook niet een valide rationele reden om de God-hypothese te verwerpen
James Randi quote:
"Dus als ik 1000 jonge hertjes van de Eiffeltoren gooi, die allemaal te pletter vallen, dan kan er nog steeds 1 hert zijn wat WEL kan vliegen?!"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Deze was dus eerst. Heb ik veel gemist net?
Vast wel
De discussie over het bestaan van God ging los en Hitler kwam ook nog even om de hoek kijken.
Oud 26-08-2010, 00:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
God... a being whose only definition is that he is beyond man's power to conceive.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Oud 26-08-2010, 00:15
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
ik ga maar eens slapen het is hier gedaan
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 26-08-2010, 00:16
Verwijderd
Citaat:
James Randi quote:
"Dus als ik 1000 jonge hertjes van de Eiffeltoren gooi, die allemaal te pletter vallen, dan kan er nog steeds 1 hert zijn wat WEL kan vliegen?!"
Ja, zo werkt het nu eenmaal. Alle natuurwetenschappelijke theorieën steunen op dit soort inductieve bewijs.
Oud 26-08-2010, 00:18
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Wat is dan wel de toegevoegde maatschappelijke waarde van het geloven in de vliegende herten van de Kerstman?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:19
Verwijderd
Ja ik ga ook zo slapen, ik drink nog even m'n rum op. Althans, de hoeveelheid die nu in m'n glas zit.
Oud 26-08-2010, 00:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
dat ik na 3 liter bier dit nog allemaal doe is overigens ook een wonder.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:21
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan wel de toegevoegde maatschappelijke waarde van het geloven in de vliegende herten van de Kerstman?
Geen, maar het ging hier over de wetenschappelijke logica en die zegt dat je ze niet kan uitsluiten. Hoewel dat natuurlijk in dit geval wel kan aangezien de vliegende herten niet kunnen voldoen aan andere natuurwetten.
Oud 26-08-2010, 00:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
De discussie over het bestaan van God ging los en Hitler kwam ook nog even om de hoek kijken.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:25
Verwijderd
Nou het is hier nu wel dood.
Oud 26-08-2010, 00:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dan zijn we er over eens dat een "geloof" bar weinig maatschappelijk belang heeft, en alleen tot zijn recht komt op een individualistisch niveau. Wat de persoon daar zelf mee doet is mij om het even. En daarom kan ook "vrijheid van godsdienst" uit de grondwet omdat dat prima onder andere zaken valt die wel constitutioneel en juridisch gezien (natuurlijk op basis van de democratie) te beoordelen zijn. IEDEREEN BLIJ.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Tjeempie!

Vrijdag

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Er is ook niet een valide rationele reden om de God-hypothese te verwerpen
Verwerpen? Wellicht niet, strict theoretisch gezien. Maar daar houdt 't dan ook wel op, lief.
Ads door Google
Oud 26-08-2010, 00:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ach ja, ik vind het altijd fascinerend dat er bijvoorbeeld gelovigen zijn die kwakzalverij verwerpen, terwijl het filosofisch (met als kindje daarvan theoritisch) gezien uiteindelijk allemaal hetzelfde is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Waarom kunnen we het niet over de evolutie van de mens, informatiecultuur en singulariteit hebben ipv geneuzel wat gemaatstaafd is op scriptiek uit het jaar 0?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Verwerpen? Wellicht niet, strict theoretisch gezien. Maar daar houdt 't dan ook wel op, lief.
De wetenschap houdt zich nu eenmaal strikt aan die methode.
Voorlopig zie ik geen verschil met de situatie in 1900 toen DNA, radioactiviteit en quantumeffecten nog niet ontdekt waren
Oud 26-08-2010, 00:37
Verwijderd
Citaat:
De discussie over het bestaan van God ging los en Hitler kwam ook nog even om de hoek kijken.
poehee!
Oud 26-08-2010, 00:38
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Voorlopig zie ik geen verschil met de situatie in 1900 toen DNA, radioactiviteit en quantumeffecten nog niet ontdekt waren
Wat? Dus het feit dat, bijvoorbeeld, een onterecht beoordeelde 'dader' vrijgesproken kan worden van een misdaad op basis van DNA (en andersom) niet van sociaal belang? Tering.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ja, dat valt niet mee, op de late avond.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:40
Verwijderd
op de vroege middag ook niet...
Oud 26-08-2010, 00:40
Verwijderd
Citaat:
Wat? Dus het feit dat, bijvoorbeeld, een onterecht beoordeelde 'dader' vrijgesproken kan worden van een misdaad op basis van DNA (en andersom) niet van sociaal belang? Tering.
Lees even wat ik quote voordat je reageert, dan begrijp je de context.
Oud 26-08-2010, 00:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Bring out the guns, Absinthe! Wat zeg jij er van?!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ach so. Nahja, Dobermanns context is zo oppervlakkig als het maar zijn kan, daar wil ik niet eens over discussiëren.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:42
Verwijderd
Waarvan precies? Want waarover discussieert men?
Ik geloof niet, laat ik dat voorop stellen. Maar soms benijd ik gelovigen wel, want het leven lijkt me een stuk makkelijker als je alles een reden kunt geven...
Oud 26-08-2010, 00:43
Verwijderd
en van jullie discussie snap ik niet zo veel
Maar als het over alternatieve geneeswijzen gaat; daar ben ik niet tegen.

Niet per se
Oud 26-08-2010, 00:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Waarvan precies? Want waarover discussieert men?
Ik geloof niet, laat ik dat voorop stellen. Maar soms benijd ik gelovigen wel, want het leven lijkt me een stuk makkelijker als je alles een reden kunt geven...
Dit soort redenatie gaat ongeveer even ver als zeggen "Was ik maar beter in hoofdrekenen want dat is zo makkelijk aan de kassa" terwijl wiskunde/mathematica/algebra/logica natuurlijk een stukje verder gaat
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 00:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar als het over alternatieve geneeswijzen gaat; daar ben ik niet tegen.
wat bedoel je precies met "alternatieve geneeswijzen" ?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.