Oud 04-02-2013, 09:14
Verwijderd
Ik heb m'n agenda gemaakt voor deze maand en ik ben nu al overspannen
Advertentie
Oud 04-02-2013, 09:15
Verwijderd
De laatste week van februari (en de eerste twee van maart) heb ik 5 vakken per week. HALLO 2 WAS DE AFSPRAAK, WAT IS DEZE
Oud 04-02-2013, 09:15
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Best bizar dat je sleutelbeen zo ver doorloopt, dat heb je normaliter helemaal niet door. Maar het is sowieso vrij bizar hoe het allemaal in elkaar zit, ook dat botten vooral aan elkaar zitten door middel van spieren (nouja, en pezen en ligamenten maar die reken ik daar voor 't gemak ook bij) en de spieren weer vooral beïnvloed worden door de botten (en door elkaar maar oke). Dat duwt en trekt maar aan elkaar maar het blijft wel gewoon vastzitten en het werkt heel goed. Mysterieus, bizar zooitje.

Hoe komt het dat je deze dingen zo goed weet, is het voor je werk?

Ja, dat is precies het soort begrip dat ik wil bereiken. De namen en aanhechtpunten hoef ik dan op zich niet per se te weten, zeker bij de minder belangrijke spieren, maar begrijpen wat er onderhuids allemaal gebeurt en waarom begint wel essentieel te worden.

Dank Maar het is eigenlijk standaard bij alle klassieke kunstacademies en alle succesvolle autodidacten die ik ken (op conceptart.org bijvoorbeeld) hameren er ook op. Anders kun je zulk soort dingen ook niet doen, daar heb je gewoon anatomiekennis voor nodig:



En voor normale mensen natuurlijk ook gewoon, zowel realistisch als geabstraheerd.

[afbeelding]


Anatomie anatomie.

Voor mij is het inderdaad werk-gerelateerd, bemoei me de hele dag met waar en hoe dingen vastzitten en functioneren (of niet meer functioneren)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 04-02-2013, 09:15
Verwijderd
Lorelei naamzoek voor tips en tricks
Oud 04-02-2013, 09:18
Verwijderd
Maar omnomnom gezondheidsrecht zin in
Oud 04-02-2013, 09:19
Verwijderd
Ik heb ook drogisterijmelatonine, tabletjes van 0,1 mg zijn dat als ik me niet vergis. Ik had me erover ingelezen voor ik ze ging nemen dus ik wist dat het geen noemenswaardige dosis was. Toen één of twee tabletjes niet hielp ging ik ze dus groepsgewijs nemen, met de 'whatever falls in your mouth is the correct dose'-methode van dr. Cox. Dat was altijd leuk.

Niet dat ik het dagelijks of wekelijks deed hoor, eigenlijk alleen als ik voor de zoveelste keer op een rij 3-4 uur wakker lag en er echt genoeg van had. Inmiddels neem ik ze helemaal niet meer want het voornaamste resultaat was dat het me 15 seconden gefrustreerd vermaak opleverde. Lekker smijten met medicijnen.
Oud 04-02-2013, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Voor mij is het inderdaad werk-gerelateerd, bemoei me de hele dag met waar en hoe dingen vastzitten en functioneren (of niet meer functioneren)
Het was een verkapte c.q. subtiele 'wat voor werk doe je dan'-vraag
Oud 04-02-2013, 09:25
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
péébéé!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 04-02-2013, 09:26
Verwijderd
Citaat:
"Nutteloos... verspilling van je talent... geen werk... mongolenstudie..."
Lorelei naamzoek, vertel even over je taalkundige master met hersenen ontleden en neurologie en wiskunde en hersenscanners programmeren en Echte Wetenschap enzo

Je kan een hoop nuttigs met taalwetenschappen. Alleen willen de meeste mensen die dat gaan doen kinderboekenschrijfster worden ofzo. Maar die stoppen er in het eerste of tweede jaar mee, dus och.

Als je wegblijft bij literatuurwetenschappen komt het wel goed.
Oud 04-02-2013, 09:27
Verwijderd
Misschien moet ik een scriptie binnen het gezondheidsrecht schrijven
Oud 04-02-2013, 09:27
Verwijderd
Nog geen college gevolgd, maar ik word erg hitsig van de onderwerpen. Misschien eerst even afwachten
Oud 04-02-2013, 09:32
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Mijn plantjesprojectje maakt vorderingen Van de week ga ik op jacht naar geschikte potten en ik heb zojuist een lijstje gemaakt met planten die erin kunnen. Dit is zo leuk om te doen, hè <3 Plantjes <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2013, 09:40
Verwijderd
Citaat:
péébéé!
Oud 04-02-2013, 09:42
Verwijderd
Goed, studietaim. Ik ga voor 4x25 minuten met tussendoor pauzes van 5 minuten. Pomodoro, I choose YOOUUUUU!
Oud 04-02-2013, 09:43
Verwijderd
Mijn computer is trouwens ziek gisteravond wilde hij ineens niet meer aan. Ik heb uiteraard alle stekkers overal uit gehaald en weer in gestopt, maar het mocht niet baten. Theodoor heeft hem opengeschroefd en er met een zaklamp in geschenen, maar dat hielp ook niet . Dus nu gaat Theodoor hem vanavond naar een vriend van hem brengen die er wel verstand van heeft. Het zal wel iets met de voeding zijn.
Oud 04-02-2013, 09:45
Verwijderd
Alleen moet ik morgen een opdracht mee nemen naar de terugkomdag, die alleen op mijn harde schijf opgeslagen staat, en die wou ik gisteravond printen maar dat ging dus niet. Ik heb de opdracht verder wel ingeleverd toen de deadline was twee weken geleden, dus ze weten dat ik 'm wel gemaakt heb. Alleen zag ik vorige week pas dat ik morgen een extra uitdraai bij me moest hebben.
Oud 04-02-2013, 09:58
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Theodoor heeft hem opengeschroefd en er met een zaklamp in geschenen, maar dat hielp ook niet
.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 04-02-2013, 10:00
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Tjonge, de tijd dat ik nog goede slaapgewoontes had...

In 3-ploegendienst kom je niet verder dan 3 ritmes. Wat voor mij goed hielp was zoveel mogelijk op dezelfde tijden naar bed en opstaan (kan ook binnen ploegendienst, maar dan heb je dus gewoon meerdere bedtijden). En niet druk maken over niet kunnen slapen; dat gebeurt bij mij standaard in een nieuw type dienst, op maandag heb ik bijna standaard 3 uur slaaptekort. Part of the job, denk ik dan maar. Heb nooit gebruik gemaakt van supplementen en voel me toch vaak beter dan m'n collega's. Maar ik stel me dan ook wel heel inflexibel op als het om bedtijd gaat. Oh, het is 21:30u? Sleeptime, morgen gaat de wekker weer om 4:30!
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 04-02-2013, 10:34
Verwijderd
Pauze!

Citaat:
Theodoor heeft hem opengeschroefd en er met een zaklamp in geschenen, maar dat hielp ook niet


Als het niet aan de harde schijf ligt (en dat ligt het zo te horen niet) maar het probleem ook niet gauw te verhelpen valt kan die vriend vrij makkelijk de harde schijf aansluiten op zijn computer en je het bestand mailen. Als je weet wat je aan het doen bent is het een kwestie van twee kasten naast elkaar zetten en even goochelen met de stekkertjes. Maar misschien heb je geen zin in dat andere mensen op je harde schijf gaan zoeken naar een bestand.
Oud 04-02-2013, 10:51
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Mijn eerste doel wat slapen betreft is om er immer en altijd voor te zorgen dat ik minimaal 8 uur slaap. Dus eigenlijk minimaal 8 1/2 uur in bed liggen. En dat gaat nu goed! Betekent nu wel dat ik vaak pas laat opsta, want ik ga ook laat naar bed. Volgende doel is om medicijnen eerder in te nemen en daarna (wat dan hopelijk vanzelf gaat) eerder naar bed te gaan.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 04-02-2013, 10:57
Verwijderd
Sommige spieren kun je echt totaal niet voelen. Zoals hier, de temporalis:



Vet groot, neemt een groot gedeelte van een 'lege' ruimte op je schedel in, maar totaal niet voelbaar. Als je je oren beweegt voel je twee spieren die onderdeel zijn van een spier die eraan vast zit, dat wel.
Oud 04-02-2013, 11:00
Verwijderd
Zeus (mannelijke grasparkiet) is of heel hoffelijk of hij ligt onder de slof bij Hera ^^ Als ik maar één etensbakje vul, gaat hij braaf zitten wachten tot Hera genoeg heeft <3

Citaat:
Theodoor heeft hem opengeschroefd en er met een zaklamp in geschenen, maar dat hielp ook niet .
Hehe, ik zie dat al bij mensen gebeuren. Opensnijden, eens schijnen met een zaklamp, dichtnaaien en dan zeggen, sorry, helpt niet

Voeding klinkt wel logisch, dat heb ik ook eens gehad en dat ging op dezelfde manier.

Citaat:
Maar misschien heb je geen zin in dat andere mensen op je harde schijf gaan zoeken naar een bestand.
Toen mijn voeding naar de knoppen ging, was het net het moment van de Art-wedstrijd Buitenstebinnen, ik weet niet of je je mijn inzending nog herinnert, maar dat was een soort naaktportret van mezelf. Om dat te schilderen, had ik foto's genomen van mijn lichaam, die stonden op het bureaublad van mijn pc (zonder hoofd, dat wel). En toen moest hij dus gerepareerd worden Nu heb ik een goeie, oudere, betrouwbare kennis die dat doet, dus ik maakte me niet heel veel zorgen, maar sindsdien denk ik toch twee keer na
Oud 04-02-2013, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Pauze!



Als het niet aan de harde schijf ligt (en dat ligt het zo te horen niet) maar het probleem ook niet gauw te verhelpen valt kan die vriend vrij makkelijk de harde schijf aansluiten op zijn computer en je het bestand mailen. Als je weet wat je aan het doen bent is het een kwestie van twee kasten naast elkaar zetten en even goochelen met de stekkertjes. Maar misschien heb je geen zin in dat andere mensen op je harde schijf gaan zoeken naar een bestand.
Ja, ik zal vragen of hij daar tijd voor heeft.
Oud 04-02-2013, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Sommige spieren kun je echt totaal niet voelen. Zoals hier, de temporalis:

[afbeelding]


Vet groot, neemt een groot gedeelte van een 'lege' ruimte op je schedel in, maar totaal niet voelbaar. Als je je oren beweegt voel je twee spieren die onderdeel zijn van een spier die eraan vast zit, dat wel.
Maar eigenlijk is dat met de spieren op je voorhoofd ook zo, al kun je daar meer mee omdat die je wenkbrauwen bestuurt (de temporalis houdt vooral je onderkaak dicht en helpt je met kauwen). Al die oppervlaktespieren op je schedel zijn heel dun. Best eng.
Oud 04-02-2013, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Sommige spieren kun je echt totaal niet voelen. Zoals hier, de temporalis:

[afbeelding]


Vet groot, neemt een groot gedeelte van een 'lege' ruimte op je schedel in, maar totaal niet voelbaar. Als je je oren beweegt voel je twee spieren die onderdeel zijn van een spier die eraan vast zit, dat wel.
Hij kan wel pijn doen!
Oud 04-02-2013, 11:07
Verwijderd
Dit vind ik best leuk! Een huis met HEEL VEEL stiekeme ruimte. Ik zou er nooit willen wonen, daar ben ik niet opgeruimd genoeg voor, maar ik vind het tof
Oud 04-02-2013, 11:15
Verwijderd
FU! De eerste keer dat ik iets zie om te verzamelen bij een supermarkt dat maakt dat ik terug kind was om er ongegeneerd mee te kunnen spelen! Keukenmini's <3
Oud 04-02-2013, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Taalwetenschappen.
Dat is LEUK! Waar ga je dat doen enzo? Of weet je dat nog niet?

Citaat:
"Nutteloos... verspilling van je talent... geen werk... mongolenstudie..."
Onzin. Als mensen dat tegen je zeggen dan moet je een nog nuttelozere studie verzinnen (die van mij bijvoorbeeld) en dan zeggen 'nou, ik had ook X kunnen gaan studeren!'. En sowieso. Alle volgens dat soort mensen wel nuttige studies lopen over van de studenten. Bovendien word je er sowieso superawesome in.
Oud 04-02-2013, 11:21
Verwijderd
Klinkt wel leuk, taalwetenschap! Wat kun je er eigenlijk mee 'worden'?

(waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je er niks aan hebt, ik ben gewoon echt benieuwd!)
Oud 04-02-2013, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Dit, ja. Hier had ik het laatst nog over met een andere forumer. Lekker doen wat je zelf gaaf vind, niet wat de maatschappij je oplegt.
Ja, hier ben ik het natuurlijk ook mee eens
Oud 04-02-2013, 11:23
Verwijderd
Oh, ik ben ook voor doen wat je zelf wil. Maar dat is in mijn geval wel duidelijk
Oud 04-02-2013, 11:27
Verwijderd
Ik op zich ook, met als kanttekening dat je het beste eerst bedenkt wat voor soort beroep ongeveer je jezelf wel vijftien jaar ziet volhouden, en dan kijkt welke studie je kan helpen om daar te komen. Garanties heb je toch nooit.
Oud 04-02-2013, 11:29
Verwijderd
Pfffff. Ik vind het heel bizar dat als ik nu een beetje door de studiegids aan het klikken ben dat ik dan denk 'Wat is het allemaal veeeeel, wat ben je dan veel tijd kwijt ' terwijl ik een half jaar geleden begon aan 10 vakken tegelijkertijd.
Oud 04-02-2013, 11:30
Verwijderd
Toen ik voor het eerst de studiegids van filosofie las dacht ik 'hmm, dat is veel werk maar DAMN WAT INTERESSANT, ik begrijp dit niet en ik wil het wel begrijpen'. Dus.
Oud 04-02-2013, 11:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zoveel zin in mijn volgende studie, emg
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2013, 11:34
Verwijderd
Ja, maar nu kijk ik alleen maar naar een minor niet eens naar een studie.
Oud 04-02-2013, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Dit, ja. Hier had ik het laatst nog over met een andere forumer. Lekker doen wat je zelf gaaf vind, niet wat de maatschappij je oplegt.
Dit is natuurlijk ook in veel gevallen bullshit. Doordat elke mbo-er die van konijnen houdt een opleiding Dierverzorging gaat doen, is er een enorm overschot aan zulke mensen. Dan kun je wel lekker roepen 'fuck the system' maar je bent zelf de sjaak. Nu lijkt Taalwetenschappen me een stuk nuttiger en is Etmakas volgens mij snugger genoeg om bij de beste te horen en dus wel een baan te krijgen.
Oud 04-02-2013, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Dit is natuurlijk ook in veel gevallen bullshit. Doordat elke mbo-er die van konijnen houdt een opleiding Dierverzorging gaat doen, is er een enorm overschot aan zulke mensen. Dan kun je wel lekker roepen 'fuck the system' maar je bent zelf de sjaak. Nu lijkt Taalwetenschappen me een stuk nuttiger en is Etmakas volgens mij snugger genoeg om bij de beste te horen en dus wel een baan te krijgen.
Maar moet je dan maar iets gaan doen wat je niet zo leuk vind omdat er op dit moment een pverschot is?
Oud 04-02-2013, 11:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dit is natuurlijk ook in veel gevallen bullshit. Doordat elke mbo-er die van konijnen houdt een opleiding Dierverzorging gaat doen, is er een enorm overschot aan zulke mensen. Dan kun je wel lekker roepen 'fuck the system' maar je bent zelf de sjaak. Nu lijkt Taalwetenschappen me een stuk nuttiger en is Etmakas volgens mij snugger genoeg om bij de beste te horen en dus wel een baan te krijgen.
Ja, dan ben je zelf de sjaak ja. Lekker boeiend dus. Je wordt van tevoren echt wel goed ingelicht over banentekorten en dergelijken. Als je hart bij dieren ligt, maakt je dat niet uit. Als je hart bij kunst ligt en je kunt er wat mee, ga je toch ook de kunstacedemie doen? En dan is het ook lang niet altijd gezegd dat je het daarmee gaat maken. En zo zijn er nog wel meer opleidingen die hiermee op gaan.

En lekker is dat, dan zou je een andere studie moeten gaan doen waar je niet voor gemotiveerd bent? Dan wens ik je veel succes.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2013, 11:48
Verwijderd
En zelfs al is er een overschot, als je zelf gewoon heel awesome bent (zoals Etmakas en Miekje ) dan vind je alsnog een baan. Want ook al is er een overschot, die mensen zijn wel nodig.
Oud 04-02-2013, 11:50
Verwijderd
Ja pff en het verandert toch ook altijd. Tien jaar geleden (ofzo) vonden ze het een goed idee om allemaal verzorgenden op niveau 2 op te leiden. Die worden nu nergens mee aangenomen omdat het niet efficiënt werkt ofzo. SPW'ers precies hetzelfde, leuk idee, maar weinig animo voor op dit moment, terwijl een aantal jaren geleden iedereen vond dat er SPW'ers nodig waren.
Oud 04-02-2013, 11:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En zelfs al is er een overschot, als je zelf gewoon heel awesome bent (zoals Etmakas en Miekje ) dan vind je alsnog een baan. Want ook al is er een overschot, die mensen zijn wel nodig.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2013, 11:52
Verwijderd
Ja, als je echt maar in 1 ding geinteresseerd bent, moet je dat vooral gaan doen, en dan is er ook een goede kans dat je daar zo op gefocust bent dat je bij de besten hoort. Maargoed, de meeste mensen hebben wel meer dan één interesse, en als je twijfelt tussen een aantal dingen die je allemaal leuk zou vinden, is het best raadzaam om baankans in je overweging mee te nemen.
Oud 04-02-2013, 11:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maargoed, de meeste mensen hebben wel meer dan één interesse, en als je twijfelt tussen een aantal dingen die je allemaal leuk zou vinden, is het best raadzaam om baankans in je overweging mee te nemen.
Dat natuurlijk wel.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2013, 11:54
Verwijderd
Mij maakt het niet uit hoor, als jullie niet perse een goede baan hoeven. Maar iets doen wat je leuk vindt en tegelijk realistisch zijn over je toekomstperspectieven lijkt me geen verkeerde gedachte. Als je een superleuke studietijd heb en vervolgens de rest van je leven op de vuilstort werkt, streef je je idealen ook een beetje voorbij.
Oud 04-02-2013, 11:54
Verwijderd
Een vriend van Theodoor heeft bouwkunde/architectuur gestudeerd. Toen hij daar aan begon, was het daarbij zo dat eigenlijk iedereen wel een baan kreeg bij zn afstudeerplek. En toen kwam de crisis en werden er geen huizen meer gebouwd.
Oud 04-02-2013, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Dit vind ik best leuk! Een huis met HEEL VEEL stiekeme ruimte. Ik zou er nooit willen wonen, daar ben ik niet opgeruimd genoeg voor, maar ik vind het tof
Gaaf, maar ik denk dat met wat dit gekost heeft, dat je voor die prijs ook een normaal huis of groter appartement hebt.
Oud 04-02-2013, 11:56
Verwijderd
Je weet toch nooit hoe t gaat lopen of wat er voorbij komt, het gaat nooit zoals je bedacht dat het zou gaan.
Oud 04-02-2013, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Gaaf, maar ik denk dat met wat dit gekost heeft, dat je voor die prijs ook een normaal huis of groter appartement hebt.
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Daar ben ik niet mee bezig, met hoeveel zoiets kost. Eigenlijk
Oud 04-02-2013, 11:58
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Er zijn volgens mij heel weinig studies waarbij je na je afstuderen zeker bent van een baan.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.