Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2002, 21:03
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Wie ontwerpt zijn/haar eigen kleding, schoeisel, hoeden? Hoe ga je te werk? Wat zijn je materialen? Voer je het ook daadwerkelijk uit? Hoe komt het er uit te zien? Is het draagbaar, functioneel, mooi, apart, lelijk?

Ik wil m'n eigen schoenen ontwerpen, maar ja hoe doe je dat in vredesnaam, van die mooie klassieke pumps, die je onder een stijlvolle rok aan kan, of een mooie chique broek... Dus ik wil tips en antwoorden op de bovenstaande vragen.
__________________
Freak me baby
Advertentie
Oud 06-04-2002, 21:12
punkyfish
punkyfish is offline
tja, ik wil heeeel graag een bepaald rokje, wat ik NERGENS kan vinden, dus ik vrees dat ik zelf aan de slag moet... oh oh heb nog nooit iets zelf ontworpen/gemaakt, dus dat zal nog wat worden.

vroeger wel, dan tekende ik een jurkje over op een stuk stof, knipte het uit, nog een keer hetzelfde, en dan vond ik dat ik -als ik het aan elkaar naaide- een mooi jurkje had, maar ik mocht niet achter het naaimachine en mijn moeder wou het niet doen, dus is het nooit uitgekomen... *trauma* maarja.
__________________
...amen...
Oud 06-04-2002, 21:16
Verwijderd
Ontwerpen deed/doe ik wel, ik maak schetsen van mogelijke kleding, lukt vrij aardig, al zeg ik het zelf. Maar aangezien ik er nooit de tijd voor heb/zin in heb, heb ik het ook nog nooit geprobeerd te maken. Schoenen ontwerpen lijkt me nog te doen, maar maken..*slik* Is dat niet ontzettend moeilijk? Het lijkt me wel heel leuk om te kunnen, ik heb ook nog een poosje naar de mode-academie gewild, maar ik geloof dat ik daar toch niet het talent voor heb..
Oud 06-04-2002, 21:23
Verwijderd
Ik schets altijd wel een beetje. En ik heb altijd wel een paar ideetjes in mijn hoofd. Maar ik heb gewoon niet de materialen en de technische kennis om mijn plannen dan ook uit te voeren. En ik moet ook zeggen, ik heb vaak ook helemaal geen energie...
Oud 07-04-2002, 09:40
Verwijderd
ik ontwerp zelf wel is kleding jah, vooral jurken/rokken/gothic achtige truitjes..
kga binnekort ook weer is stof halen om een jurk ofsow te maken.. ik voer ene klein gedeelte ook daadwerkelijk uit.. kheb zelf een broek gemaakt.. is wel mooi geworde en past precies ensow..
Oud 07-04-2002, 10:24
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik bedenk het altijd wel , maar schets het nooit....

Ik ben wel van plan ooit nog eens een lange rok te gaan maken, maar mijn moeder is totaal niet handig op de naaimachine, en ik dus al helemaal niet
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Oud 07-04-2002, 11:09
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
ontwerp zelf truien en laat ze daarna door mn mams maken, hahahaha.. echt slecht maar ok.. zo heb ik p'sies wat ik wil en = beter dan JPG en Moschino, eat your heart out
Oud 07-04-2002, 13:10
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik tekende vroeger heeeeeel veel al vanaf kleins af aan en de moeder van een vriendinnetje maakte het dan zodat we het aankonden,ik liep vroeger heel vaak in kleertjes die ik zelf had bedacht
Nu schets ik nog weleens,maar ik maak het eigenlijk nooit meer..ik ben er te lui voor.
Ik heb wel heel veel rokjes zelfgemaakt en een paar beenwarmers enzoow...
Oud 07-04-2002, 13:22
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
ik heb een hele zooi aan t-shirt designs liggen, maar heb ze nog steeds niet gerealiseerd
Oud 07-04-2002, 15:52
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb altijd een beeld in mijn hoofd van bepaalde kledingstukken die ik graag wil hebben, een jas, een jurkje ed, soms heb ik het zelf verzonnen maar vaak heb ik ook gewoon zoiets op tv ofzo gezien. Maar ik kan het nooit vinden, als ik me verveel zet ik het op papier. En nee ik maak nix zelf, daar ben ik veel te onhandig voor.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 07-04-2002, 16:08
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Uhm ...mijn moeder is erg handig.
Daar had ik toen ik klein was kleding van aan, maar nu niet meer echt zo....maar ik wou laatst wel iets hebben maar ze werkt zelf ook en dan ontbreekt de tijd en de zin dus ja....

Maar op zich kan het allemaal wel maar dan zou er al een patroon moeten komen enzo.....
BTW weet iemand een site waar je patronen voor trendy kleding op het i-net kan halen( of daar kijken wat het is en dan een patroon bestellen o.i.d.) ik wil nl. dat m'n moeder een jas voor me maakt maar ze heeft geen patroon dus....alvast bedankt.
Oud 07-04-2002, 19:54
the reflecting god*
the reflecting god* is offline
Ik heb zelf een jurk ontworpen en die heb ik laten maken, hmz over 3 weekies issie af


ik maak ze zelf nooit maar ontwerpen doet ik wel vaak
Oud 07-04-2002, 21:16
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
ik ontwerp wel eens iets ja qua muts of ander hoofddeksel en dan maakt mijn moeder het want ik kan niet breien

ook maak ik soms van oude kleren iets nieuws met de naaimachine...

schoenen lijkt me wel te ontwerpen maar voor de produktie heb je toch materialen nodig die niet even zo overal te verkrijgen zijn..zie jij maar eens dat je een paar zolen ergens kan laten produceren > volgens mij werken dat soort bedrijven met massaproduktie

en om te zorgen dat die schoen er niet alleen goed uitziet maar ook goed loopt lijkt me toch een karwei en investering van zowel geld als tijd, maar ja je kan het altijd proberen ... desnoods eens gaan kijken bij een mode acedemie ofzo


Rat....suc6 met de schoenen
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Oud 07-04-2002, 21:18
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Uhm ...mijn moeder is erg handig.
Daar had ik toen ik klein was kleding van aan, maar nu niet meer echt zo....maar ik wou laatst wel iets hebben maar ze werkt zelf ook en dan ontbreekt de tijd en de zin dus ja....

Maar op zich kan het allemaal wel maar dan zou er al een patroon moeten komen enzo.....
BTW weet iemand een site waar je patronen voor trendy kleding op het i-net kan halen( of daar kijken wat het is en dan een patroon bestellen o.i.d.) ik wil nl. dat m'n moeder een jas voor me maakt maar ze heeft geen patroon dus....alvast bedankt.


op internet weet ik het niet zo gauw even , denk ook niet dat je ontwerpen van grote merken kan zien maar wat je wel kan proberen is in de kiosken of bibliotheken kijken in tijdschriften/boeken over kleding...knip is bv een tijdschrift

ik weet eerlijk gezegd niet of er in staat wat je zoekt maar je kan anders altijd je eigen patroon maken ... deed mijn moeder ook wel op van dat speciale papier


suc6

Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Oud 07-04-2002, 21:43
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Ik heb wel heel veel rokjes zelfgemaakt en een paar beenwarmers enzoow...
heb je nog toevallig een patroon van een rokje ergens liggen?
__________________
...amen...
Oud 08-04-2002, 16:02
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:




op internet weet ik het niet zo gauw even , denk ook niet dat je ontwerpen van grote merken kan zien maar wat je wel kan proberen is in de kiosken of bibliotheken kijken in tijdschriften/boeken over kleding...knip is bv een tijdschrift

ik weet eerlijk gezegd niet of er in staat wat je zoekt maar je kan anders altijd je eigen patroon maken ... deed mijn moeder ook wel op van dat speciale papier


suc6

Rat
Mijn moeder heeft vroeger de "knippie" vaak gekocht maar daar staat alleen kinderkleding in.
Maarja toch bedankt.

Ik zal es kijken in de winkel.
Oud 08-04-2002, 16:17
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
punkyfish schreef:


heb je nog toevallig een patroon van een rokje ergens liggen?
Kep net gezocht voor je meis,maar ik kon niks vinden

Maar tis niet zo moeilijk,je koopt een lap stof..moet je even de lengte bepalen,altijd iets langer dan de gewenste lengte omdat er nog een zoom in moet.
Dan zet je er dus een zoom in.
Dan heb je een afgezoomde lap stof,kan je verder werken zonder dat het gaat rafelen ofzo.
En dan ligt het er aan of je een wikkelrokje wil gaan maken of een gewone rok met rits of knoopjes,mijn kiltjes zijn allemaal 'wikkelrokjes'.
De plooien maak je door aan de bovenkant een stukje stof dubbel te doen en dan een klein stukje vast te zetten,als je rokje af is kan je die plooien er in vast strijken.
Dus dan sla je die lap stof om je heen en moet je kijken waar je de knoopjes moet zetten,knoopjes erop.
KLAAR!

Dit is even grof uitgelegd,maar om te laten zien dat het niet zo moeilijk is als het lijkt
Bij stoffen winkels hebben ze denkkik wel patronen voor rokjes enzo.
En je wou een donkerblauw/groen geruit kiltje he?,die stof heb ik zien liggen op de albert cuyp laatste keer toen ik er was.
Oud 08-04-2002, 17:46
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Kep net gezocht voor je meis,maar ik kon niks vinden

Maar tis niet zo moeilijk,je koopt een lap stof..moet je even de lengte bepalen,altijd iets langer dan de gewenste lengte omdat er nog een zoom in moet.
Dan zet je er dus een zoom in.
Dan heb je een afgezoomde lap stof,kan je verder werken zonder dat het gaat rafelen ofzo.
En dan ligt het er aan of je een wikkelrokje wil gaan maken of een gewone rok met rits of knoopjes,mijn kiltjes zijn allemaal 'wikkelrokjes'.
De plooien maak je door aan de bovenkant een stukje stof dubbel te doen en dan een klein stukje vast te zetten,als je rokje af is kan je die plooien er in vast strijken.
Dus dan sla je die lap stof om je heen en moet je kijken waar je de knoopjes moet zetten,knoopjes erop.
KLAAR!

Dit is even grof uitgelegd,maar om te laten zien dat het niet zo moeilijk is als het lijkt
Bij stoffen winkels hebben ze denkkik wel patronen voor rokjes enzo.
En je wou een donkerblauw/groen geruit kiltje he?,die stof heb ik zien liggen op de albert cuyp laatste keer toen ik er was.
zucht, het lijkt zo simpel maar is het vast niet vooral niet als je mirol heet ik ga morgen hier naar een stoffenwinkel, hebben ze ook vast wel zo'n stof, hoop ik tenminste ik zal het btw wel eerst proberen met een oud stuk stof

heel veel bedankt
__________________
...amen...
Ads door Google
Oud 10-04-2002, 09:43
Lievelotje
Avatar van Lievelotje
Lievelotje is offline
Mun moeder maakte vroeger al onze kleren zelf, wat ik toen absoluut niet vond. Toen ik een jaar of elf was wilde ik perse een jurk hebben die ik zelf getekend had (prinsesjuh) en dus heeft mu moeder mu toen leren naaien op haar machine. Sindsdien maak ik regelmatig dingetjes, meestal accesoires, zelf. Het leukst vind ik om bestaande dingen te vermaken, iets gewoons of ouds uit de kast en er dan een twist aan geven. Heb eens een best wel truttig aansluitend jurkje ontdaan van de kapotte rits in het rugpand en van de ontstane opening een lang smal rugdecollete gemaakt, waardoor het rugpand openviel tot op mun billen Laatst nog een oud badpak omgeturnd in een stringbadpak, best goed gelukt trouwens. Maar je snapt het al, tegenwoordig zijn mijn naaikunsten vooral een spelletje...
__________________
Compulsive Liar Danger Slut , houdt dwangmatig van Eline, zonder liegen de gevaarlijkste slet die ik ken
Oud 10-04-2002, 10:44
^Marije^
^Marije^ is offline
[QUOTE]rodina schreef:
Wie ontwerpt zijn/haar eigen kleding, schoeisel, hoeden?
>> Jah ik twee keer Een jas van bruin geblokte wol met orde en oranje streepjes, echt zo'n ouwe-lullen stof en een keer een rok met top maar dat paste me niet heel erg, was ook meer voor een paspop.

Hoe ga je te werk?
>> Dr komt gewoon wat in me op

Wat zijn je materialen?
>> Gewone stof, plastic, assecoires

Voer je het ook daadwerkelijk uit?
>> ja

Hoe komt het er uit te zien? Is het draagbaar, functioneel, mooi, apart, lelijk?
>>Tot nu toe is het allemaal nog draagbaar geweest, maar toonbaar? Op zich was het wel mooi maar dr moet nogal wat aan gebeuren wil het ook daadwerkelijk af zijn.
__________________
[Avondje Canal+=> dat was weer leerzaam...zullen we dan maar..?] ~ [Happily verkerend with Thutshui :) *smek!*]
Oud 10-04-2002, 20:37
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Ik ontwerp heel veel zelf.
Alleen draagbaar is het niet, meestal is het best extreem. Maar dan verander ik een paar details, en dan is het wel draagbaar, als ik het zou willen maken.

Maken doe ik ook wel.
Maakt niet uit of het moeilijk of makkelijk is. Ik doe gewoon maar wat, en dan zie ik wel of het lukt. Ik werk ook niet vaak met patronen, doe alles gewoon uit de hand.
__________________
In Chocolate We Trust.
Oud 10-04-2002, 20:40
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:
Ik ontwerp heel veel zelf.
Alleen draagbaar is het niet, meestal is het best extreem. Maar dan verander ik een paar details, en dan is het wel draagbaar, als ik het zou willen maken.

Maken doe ik ook wel.
Maakt niet uit of het moeilijk of makkelijk is. Ik doe gewoon maar wat, en dan zie ik wel of het lukt. Ik werk ook niet vaak met patronen, doe alles gewoon uit de hand.
Hoe extreem is het dan? Hoe ziet het er uit? Wat voor kleding, sokken, rokken, jurken? Plaatjes?
__________________
Freak me baby
Oud 10-04-2002, 22:09
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Nou, het is extreem in de zin van, dat je het niet aan zou trekken op een doordeweekse dag.

Ik wil wel wat plaatjes neerzetten, maar dat lukt niet.
__________________
In Chocolate We Trust.
Oud 10-04-2002, 22:12
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ik ben me eigen beenwarmers aant breien

mjah ikrteken wel veel heb ooit een zomerjurkje inelkaar geflanst..maar ik heb niet echt talent
__________________
.... You do. You're our mommy. You know what today is? It's mommy's day!
Oud 10-04-2002, 23:31
Embraced Pale Death
Avatar van Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Ik wil al een jaar een shirtje maken, maarja... geen tijd/zin/geld whateverrr...
*zucht*
__________________
the wheel is spinning, but the hamster's dead
Advertentie
Oud 15-04-2002, 22:30
Lievelotje
Avatar van Lievelotje
Lievelotje is offline
heb zaterdag staprokje gemaakt van blauwe glansstof, onwijs heuprokje met een diagonale of hoe noem je dat, bovenkant, valt links zover van mun heup dat ik er zo'n transparant bh-bandje (moet ik wel nog teruggeven aan mu zus) heb aangezet om te voorkomen dat ie van mu gat valt. een klein nadeel, het dragen van een onderbroek was niet echt een toonbare optie dus ik vrees dat de hele tent wel in de gaten had dat ik wind liep te happen, boeie
__________________
Compulsive Liar Danger Slut , houdt dwangmatig van Eline, zonder liegen de gevaarlijkste slet die ik ken
Oud 15-04-2002, 23:25
The Untouchable
Avatar van The Untouchable
The Untouchable is offline
ik ga wel na de winkel en ik zie altijd wel iets leuks...

me eigen kleren maken vind ik te veel werk te veel geklooi...
Oud 17-04-2002, 15:44
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Lievelotje schreef:
heb zaterdag staprokje gemaakt van blauwe glansstof, onwijs heuprokje met een diagonale of hoe noem je dat, bovenkant, valt links zover van mun heup dat ik er zo'n transparant bh-bandje (moet ik wel nog teruggeven aan mu zus) heb aangezet om te voorkomen dat ie van mu gat valt. een klein nadeel, het dragen van een onderbroek was niet echt een toonbare optie dus ik vrees dat de hele tent wel in de gaten had dat ik wind liep te happen, boeie
tip: die transparante bandjes heb je ook aan ondergoed
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Oud 17-04-2002, 16:26
Lievelotje
Avatar van Lievelotje
Lievelotje is offline
weet ik, heb ik ook, maar daarmee kwamen de punten van de stof er nog bovenuit...
__________________
Compulsive Liar Danger Slut , houdt dwangmatig van Eline, zonder liegen de gevaarlijkste slet die ik ken
Oud 17-04-2002, 18:41
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Hm, ik ben met alles tegelijk bezig nu. :/
Weet niet wat ik het eerst moet afmaken.
__________________
In Chocolate We Trust.
Oud 17-04-2002, 18:55
Zazaa
Zazaa is offline
ik heb een keer een jas ontworpen en gemaakt, en een regenjas. En zo nog een aantal dingen. ik ben alleen steeds uitgegaan van een bestaand patroon, en dat dan aangepast.
succes
Zazaa
Oud 10-12-2007, 19:21
sjoopje
sjoopje is offline
Ik heb ook een heerlijk rokje gemaakt en nu wil ik er een eigen labeltje op hebben. Ik zie wel heel veel sites waar je labels kunt kopen maar nooit dubbelzijdig wat je tussen de zijnaad uit laat komen. Weet iemand een website waar dit kan?
Oud 10-12-2007, 19:23
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
www.slotje.nl
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 11-12-2007, 01:12
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
wat een up
__________________
I love mittens made out of kittens
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.