Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 10:34
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Ik neem aan dat de meeste scholieren onder ons dit probleem hebben.

Ik zit nu in V6. Vanaf het begin van het jaar doe ik werkelijk helemaal NIKS aan school (nog erger dan voorgaande jaren). Als ik thuis kom gooi ik me tas in een hoek en ik pak hem weer op de volgende ochtend. Als ik niks bedoel dan bedoel ik ook echt niks. Bijvoorbeeld deze toetsweek heb ik biologie gehad, ik heb gewoon een uur voor dat ik ging slapen no 5 examenvraagjes gemaakt maar verder dan ook niks. De afgelopen periode had ik aan de rest van men vakken ook niks gedaan, ik ben bij vraag 1 van elk hoofdstuk

Soms verveel ik me echt rot (als ik niks met men vrienden uit de buurt doe), maar ik verveel me liever dan dat ik huiswerk maak. Dus dan lig ik gewoon een middag op een bank niks te doen.

Tot nu toe haal ik nog redelijke voldoendes, maar ik begin me wel zorgen te maken. Dit jaar heb ik examen en ik ben bang dat ik me gewoon helemaal niet voor zal bereiden. Heeft iemand ook tips hoe ik me kan motiveren?

--- Een verontruste scholier .
__________________
Een goed lid verslapt niet.

Laatst gewijzigd op 14-04-2003 om 10:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2003, 10:36
Verwijderd
Als je echt goed bent hóef je je niet te motiveren, of je voor te bereiden, of überhaupt iets voor school te doen.

Ga dus vantevoren wel eerst even na of je wel echt goed bent.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Kozak schreef op 14-04-2003 @ 11:34:

Tot nu toe haal ik nog redelijke on voldoendes,
ik zou me ook zorgen maken als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 10:45
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Ik ben wel naar een psychologe geweest en die zei dat ik makkelijk universiteit kon doen (aan de hand van IQ testen etc).
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 11:19
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
luilak
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 11:45
Repsaj
Avatar van Repsaj
Repsaj is offline
tsja dat gevoel ken ik...ik doe ook weinig maar heb tot nu toe wel al me puntjes...en das netjes....
Vaak heb ik aan het eind van de dag het gevoel van: Wat heb ik nu eigenlijk gedaan. Antwoord is dan vaak niets nuttigst
__________________
Spreek tot ons,Wijze Weerboer uit Het Oosten - Want het leven duurt maar even, alle jdn....
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 11:48
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb ook weinig gedaan de laatste tijd en zit ook in 6V (nog maar 5 dagen naar school ), maar straks ff flink leren voor de examens en dan ben je er vanaf, denk daar maar aan... als je nu niks doet, moet je straks nog zo'n jaar en dat is nog veel erger!
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 11:51
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
ik zit in vwo 5 en doe precies hetzelfde als jij. Lekker niksen, maar tegelijkertijd wel allemaal goede cijfers halen. Tot nu toe geen onvoldoendes

Misschien dat ik volgend jaar wat meer inzet ga tonen.

Voor je examen raad ik je in elk geval wel aan om ver van te voren te beginnen anders ben je straks genaaid.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 12:14
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Nou, zo erg als de topicstarter ben ik niet, gelukkig.

Ik moet nu leren voor m´n herkansingen maar ik kan me echt NIET concentreren! Ik moet ook 2x een 5.3 herkansen en sta voor die vakken een 5.8 en 5.9 gem. dus de druk is ook niet zo verschrikkelijk hoog maar toch...

het lukt niet en dat is echt k&t!
__________________
a.k.a. Roze Lila
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:06
Verwijderd
Ik ben helaas net zo erg.... het kwam erop neer dat ik nog wel wat voor mijn toetsweek deed (mondeling duits voorbereiden) maar helemaal niks voor mijn examen... alles toch nog gered (makkelijk zelfs )

Hoe ik mezelf motiveer? Niet, het enige wat nog een beetje werkt is in de woonkamer huiswerk maken en mijn ouders echt laten zien wat ik moet doen. (en zorgen dat ze je goed controleren)... afgelopen 4 jaren is dat 2x gebeurd echt zwak dat ik gewoon de discipline niet kan opbrengen om me aan me huiswerk te zetten..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:26
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
mja ik heb volgende week ook examens... en ik moet dan mijn stageverslagook inleveren. Ik ben achter de computer gaan zitten om wat aan mijn stage verslag tedoen... of nou ja er aan te beginnen. maar ik kan me niet motiveren!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:33
Verwijderd
Ik ben bezig met een opdracht voor school, morgen om 12 uur moet ik 't inleveren. IK zit nu bij het 6de hoofdstuk, in totaal moeten het er een stuk of 11 worden.
Ik schiet totaal niet op, heb geen inspiratie en al helemaal geen zin.
Kortom, ik heb een probleem
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 13:35
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik heb precies hetzelfde. ik heb me nou voorgenomen om vroeg te beginnen met mijn examens maar de spullen die ik 2 weken geleden op mijn bureau heb klaargelegd liggen nog precies op dezelfde plaats. ach, ik zie wel hoe het loopt
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 14:38
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Dit jaar zo'n 6 studiepunten gehaald

het enige wat voor mij werkt is samen met mensen gaan leren, in de bibliotheek ofzo...
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 16:52
Thomas
Thomas is offline
Je moet jezelf er gewoon toe zetten..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 16:57
qghp
qghp is offline
zit nu in h4 en ik voer werkelijk geen ene flikker uit
in de toetsweek leer ik nog wel redelijk maar qua huiswerk door de module heen is het echt 100% niks

de dingen die ik moet inleveren stel ik altijd uit tot 9 uur savonds de avond voor de deadline......

maar ik sta nog geen 1 onvoldoenden en ik denk dat dat het ergste is, ik heb nu zoiets van waarom iets doen als het ook zonder kan , maar ik krijg bij een vervolgopleiding waarschijnlijk wel een probleem
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 18:31
the tourist
the tourist is offline
hoort dit niet op school&studie?

Ik zit in nu 5 vwo en ik maak alleen de dingen die gecontroleerd worden en wiskunde. Ik doe eigenlijk erg weinig voor school, en let ook bijna nooit op in lessen, maar het gaat niet echt slecht eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 14-04-2003 @ 19:31:
hoort dit niet op school&studie?

jazekers

maar ik heb er ook last van dat mijn motivatie de laatste tijd een dieptepunt heeft bereikt.
dus moet ik me het laatste tijdje toch nog maar ff aan het werk zetten, en dan ben ik er als het goed is vanaf
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-04-2003, 19:35
Secreet
Avatar van Secreet
Secreet is offline
ik ben er slapend doorgekomen en heb er nu spijt van dat ik niet beter heb gedaan, wat ik dus wel had gekund. Heb altijd het probleem gehad dat ik alleen mijn best deed voor vakken die me intresseerden of waarvan ik de leraren wel mocht, erger nog, dat waren de enige vakken waar ik kwam. En ik ben ermee geslaagd maar baal er nu van omdat ik het niet goed genoeg vind, kortom nu ga ik er na een jaar werken dus weer aan beginnen, aan iets wat ik twee jaar geleden al kon hebben. Ik denk dat je vooral een blik op de toekomst moet huden, en wat je daarin wilt bereiken in plaats van de hedendaagse sleur. Doe het met een reden en je bent een stuk gemotiveerder.
__________________
www.new-avalon.nl & http://forum.new-avalon.nl -> Schrijvers en dichters site
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 21:53
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ga forummen ... is leuk hoor, de hele dag door

Nee maar wat ik je aanraad is:
- Zoek een paar leuke hobby's of dingen waarvoor je je interesseert)
- Of een bijbaantje (altijd wat geld meer is altijd mooi meegenomen)
- Plan vervolgens je activiteiten in

Ga bijvoorbeeld als je terug komt van school eerst wat aan je huiswerk doen (dan doe je tenminste aan je school ook iets nuttigs) en dan kijk je wat je van die hobby's gaat doen. Kijk wanneer je in de week je vrienden tijd hebben om iets te doen en de rest van de tijd plan je je gewoon in met dingen die je alleen doet.
Ikzelf doe dat ook. Op woensdagavond doe ik altijd iets met een vriend. Vrijdagavond is ook altijd een vriendenavond, tenzij dat MVV thuis speelt, dan zit ik in de Geusselt. Op dinsdagavond en donderdagavond ga ik altijd sporten en de rest van de vrije tijd breng ik lekker achter de computer door. En die rest van de tijd is best veel, maar ik heb dan ook veel te doen op de comp: forummen, FIFA 2003, muziek downloaden, CD's branden, mailtjes typen, zoeken naar uitgaansfoto's. Zaterdagavond is standaard voor mij uitgaan. Zondag is eigenlijk een nix-dag voor mij. Maja ik interesseer me wel in sport op TV. Soms er is Formule 1 op, in deze tijd op zondag veel wielrennen en in de voormiddag en in de avond voetbal. Ik werk elke avond in de week een uurtje, op woensdag en zondag na. Verder doe ik heel veel aan mijn studie, maar dat moet ook als student waar je weinig lessen hebt. Op een dag dat ik op school lessen heb door de week besteed ik van half 9 tot half 6 aan schoolwerk. In die tijd zitten wel pauzes (maja dat vind ik niet vervelend ) en reistijd (mot in totaal bijna 2 uurtjes reizen). Als ik door de week soms vrij heb slaap ik eerst lekker uit en begin rond een uur of 12 aan mijn schoolwerk en dan houd ik tussen 2 en 3 gewoon op.
In vergelijking met veel andere mensen doe ik dan heel veel aan school en aan jouw verhaal lees ik dat je daar niet graag aan school doet dus die tijd is voor jou eigenlijk ook vrije tijd. Je zal er misschien toch iets meer aan moeten doen maar het merendeel van die tijd moet je proberen in te vullen met dingen waarvoor je je interesseert. Bij mij is dat dus sport kijken, computeren en zelf sporten. Maja jij hebt misschien weer andere interesses. Misschien ook helemaal geen interesses. En dan heb je een probleem denk ik zoals zo veel jongeren. Veel jongeren interesseren zich niet meer voor iets en duiken direct na school achter de PC of de TV. En dan maar doelloos surfen of zappen. Als dat jouw probleem ook is, zal je je toch anders moeten instellen. Maar goed, zoek in ieder geval iets leuks en probeer daarvan een leuke hobby van te maken. En wat dat is en hoe stom andere mensen dat vinden maakt geen fluit uit. Als jij het maar leuk vindt en er de tijd mee door komt.

Phoe, wat een verhaal
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 09:42
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Citaat:
substantial schreef op 14-04-2003 @ 12:19:
luilak
daar kan je dan ook niet veel aan doen
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:14
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
ik doe lekker helemaal niks aan school
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:26
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik doe al vanaf 4 VWO niets meer en ga nu ook niet meer naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:29
Verwijderd
Ik doe al mijn hele leven zo min mogelijk en het lukt nog steeds in gym6
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:42
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik vind t nogal paradoxaal dat je gemotiveerd genoeg bent om jezelf te motiveren....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Kozak schreef op 14-04-2003 @ 11:45:
Ik ben wel naar een psychologe geweest en die zei dat ik makkelijk universiteit kon doen (aan de hand van IQ testen etc).
Moet je er wel iets voor doen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 18:52
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Hmmja ik ken het.. En het gaat even hard verder op het HBO
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 19:08
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Op de universiteit ook. Ik kijk zo weinig mogelijk mn boeken in, terwijl ik de stof razend interessant vind... rara, hoe kan dat??
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 15-04-2003 @ 20:08:
Op de universiteit ook. Ik kijk zo weinig mogelijk mn boeken in, terwijl ik de stof razend interessant vind... rara, hoe kan dat??
Je bent blind!


On-topic: Het is een feit dat voor een groot aantal vwo-leerlingen school niet moeilijk genoeg is om er moeite voor te hoeven doen. (Dat geldt uiteraard niet voor vmbo- of havoleerlingen, omdat die altijd een niveau hoger kunnen.) En nee, Kozak, daarin ben je absoluut niet de enige en je ophef (de arrogantie!) is dan ook volkomen ongepast.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:25
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Het is heel normaal dat je maar weinig doet, ik gok dat toch zeker 30% van de leerlingen in 6V bij ons weinig tot niets doet. Vaak is het ook helemaal niet nodig, als je een beetje slim bent en je hebt niet geslapen de afgelopen 3 jaar moet je zonder al te veel voorbereiding kunnen slagen.

Ik vind het persoonlijk ook zorgwekkend dat ik zo weinig moet doen. Het is natuurlijk heel relaxt, maar het zal niet altijd zo makkelijk blijven gaan en ik ben bang dat ik me dan ook niet zal kunnen motiveren. Helaas is er in het Nederlandse onderwijssysteem weinig mogelijkheid om je te verdiepen als je VWO met 2 vingers in je neus doet. Veel keuzevakken kunnen roostertechnisch niet en daar heeft ook niemand zin in, omdat het er dan op neer komt dat je tijdens een heleboel uren je tijd inefficient besteedt. Er is gewoon niks aan te doen, het is sneu maar waar. Heel veel talent wordt op deze manier verspeeld, maar blijkbaar is de groep mensen die nog een stapje hoger kunnen toch niet zo groot dat er een aparte richting voor opgericht kan worden.

Aangezien er niets aan te doen is heb ik dus maar 1 advies voor je: geniet van alle vrije tijd die je na deze laatste paar schooldaagjes hebt, ga lekker in de zon liggen, dingen met vrienden doen, geld verdienen, autorijlessen nemen, noem maar op. Het is de chilste tijd van je leven, geniet er van.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef op 15-04-2003 @ 21:25:
Vaak is het ook helemaal niet nodig, als je een beetje slim bent en je hebt niet geslapen de afgelopen 3 jaar moet je zonder al te veel voorbereiding kunnen slagen.
Wat?! No way!
Ik ben één van die mensen die heel veel voor school doet. Ik heb eergisteren van 12 uur 's middags tot tien uur 's avonds geleerd aan mijn proefwerk latijn. Onafgebroken, op het eten na dan. Verder heb ik bijna altijd alles af en ontbreekt het me gewoon aan de tijd om ook nog eens hobby's te hebben - ik sport, heb een vriend, maar die wordt vaak op de tweede plek gezet.

Nu heb ik een weekend van vijf dagen en kan ik eindelijk eens al mijn boeken gaan lezen die ik nog voor school moet lezen, en mijn werkstukken afmaken...

Maar als je niks doet, dan rédt je het toch ook gewoon niet?

Ik niet, in ieder geval, hoewel het me absoluut niet ontbreekt aan intelligentie.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:15
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Citaat:
wuppie schreef op 15-04-2003 @ 21:05:
En nee, Kozak, daarin ben je absoluut niet de enige en je ophef (de arrogantie!) is dan ook volkomen ongepast.
Op het punt van arrogantie schreef ik ook: "Ik neem aan dat de meeste scholieren onder ons dit probleem hebben."
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:17
Kozak
Avatar van Kozak
Kozak is offline
Het valt me trouwens op dat dames zich altijd veel beter tot school kunnen zeten. Is het iets genetisch (gerelateerd aan Krummeltjes post)?
__________________
Een goed lid verslapt niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 15:23
l0ve.Bel0w
Avatar van l0ve.Bel0w
l0ve.Bel0w is offline
Citaat:
Kozak schreef op 16-04-2003 @ 16:17:
Het valt me trouwens op dat dames zich altijd veel beter tot school kunnen zeten. Is het iets genetisch (gerelateerd aan Krummeltjes post)?

Ik weet niet of het genetisch is maar ik merk al mijn hele leven dat meisjes meestal beter presteren dan jongens. Vooral vanaf de middelbare school. Van mijn oude groep 8 zit er nog maar een jongen op het vwo en 13 meisjes en zo kan ik nog wel even door gaan. Lijkt er dus wel op dat meisjes beter presteren. Overigens niet omdat ze slimmer zijn maar ik denk omdat meisjes zich gewoon meer aan zetten tot werken dan jongens...
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 17:00
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb er dit jaar ook erg last van. Het is nog nooit zo erg geweest als nu. Ik denk dat het ook komt omdat het tegen het einde loopt. Eigenlijk heeft bijna iedereen het uit mijn klas. Toch nog even volhouden en je bent ervanaf.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Kozak schreef op 16-04-2003 @ 16:17:
Het valt me trouwens op dat dames zich altijd veel beter tot school kunnen zeten. Is het iets genetisch (gerelateerd aan Krummeltjes post)?

Bij ons op school zijn inderdaad het groepje waarin ik me bevind, de mensen die meestal heel fanatiek zijn, allemaal meisjes... Jongens interesseert het geloof ik niks.

Ze verklaren mij ook allemaal voor gek. En dat terwijl ik alleen maar mijn best doe!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-04-2003, 17:46
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik zit in V5 en heb hetzelfde. Alleen zijn mijn cijfers wel heel erg kut. Ik heb zo'n 4 onvoldoendes, waarvan 2 in een profielvak. En dat mag dus niet. Waarschijnlijk blijf ik dus weer zitten (is in de 3e ook al gebeurd). Als ik het niet haal dan kap ik er gewoon mee. Dan ga ik wel werken ofzo. ik heb het gewoon helemaal gehad met school. Ik blijf ook steeds vaker de eerste 2 uur in bed liggen, Of ik blijf de hele dag thuis. Ik loop met alles zo ver achter dat ik het gewoon niet meer zinnig vind om te gaan. En zelfs als ik wel veel maak en goed leer weet ik tijdens de Toets helemaal niks meer.
Maar mijn grootste probleem is volgens mij dat ik gewoon niet weet wat ik wil. Al m'n klasgenoten hebben een doel. Ze weten wat ze willen studeren en wat ze later willen gaan doen. Ik ben al sinds de brugklas aan het denken en ik weet het nog steeds niet. Misschien komt het doordat mijn ouders ook allebei vroeg met school zijn gestopt...Of misschien ben ik gewoon te lui.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 16-04-2003 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 10:47
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-04-2003 @ 14:50:
Wat?! No way!
Ik ben één van die mensen die heel veel voor school doet. Ik heb eergisteren van 12 uur 's middags tot tien uur 's avonds geleerd aan mijn proefwerk latijn. Onafgebroken, op het eten na dan. Verder heb ik bijna altijd alles af en ontbreekt het me gewoon aan de tijd om ook nog eens hobby's te hebben - ik sport, heb een vriend, maar die wordt vaak op de tweede plek gezet.

Nu heb ik een weekend van vijf dagen en kan ik eindelijk eens al mijn boeken gaan lezen die ik nog voor school moet lezen, en mijn werkstukken afmaken...

Maar als je niks doet, dan rédt je het toch ook gewoon niet?

Ik niet, in ieder geval, hoewel het me absoluut niet ontbreekt aan intelligentie.
Ik wil absoluut niet zeggen dat je dom bent of dat het je aan intelligentie ontbreekt, maar als je zo vreselijk veel moet werken voor school had je misschien beter voor een lager schooltype kunnen kiezen. Mensen die nooit echt veel aan hun huiswerk hebben gedaan en toch goede cijfers halen, moeten zonder al te veel leren hun eindexamen kunnen halen. Mensen die wel heel veel tijd aan hun huiswerk moeten besteden, zullen ook flink moeten leren voor hun examens.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 13:27
Iwein
Iwein is offline
als ik jou was, zou ik examenbundels ns inkijken... NU van elk vak alvast een examen maken, kijken hoe het je nu lukt.

vakken waar je zonder te spieken in die 3 uurtjes makkelijk het examen red, gewoon in de week vantevoren wat voor oefenen, maar als je nog vakken hebt waarvoor die toets gewoon heel slecht uitvalt ofzo, of waarvan het toch moeilijker is,... zou ik zeggen:

ga niet meer met je vrienden rondhangen, laat je pc altijd uit, en ga t nu leren tot het wel goed lukt,... anders blijft je uitstellen

en zonder afleiding leert het het beste...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:01
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
Kozak schreef op 14-04-2003 @ 11:34:
Ik neem aan dat de meeste scholieren onder ons dit probleem hebben.

Ik zit nu in V6. Vanaf het begin van het jaar doe ik werkelijk helemaal NIKS aan school (nog erger dan voorgaande jaren). Als ik thuis kom gooi ik me tas in een hoek en ik pak hem weer op de volgende ochtend. Als ik niks bedoel dan bedoel ik ook echt niks. Bijvoorbeeld deze toetsweek heb ik biologie gehad, ik heb gewoon een uur voor dat ik ging slapen no 5 examenvraagjes gemaakt maar verder dan ook niks. De afgelopen periode had ik aan de rest van men vakken ook niks gedaan, ik ben bij vraag 1 van elk hoofdstuk

Soms verveel ik me echt rot (als ik niks met men vrienden uit de buurt doe), maar ik verveel me liever dan dat ik huiswerk maak. Dus dan lig ik gewoon een middag op een bank niks te doen.

Tot nu toe haal ik nog redelijke voldoendes, maar ik begin me wel zorgen te maken. Dit jaar heb ik examen en ik ben bang dat ik me gewoon helemaal niet voor zal bereiden. Heeft iemand ook tips hoe ik me kan motiveren?

--- Een verontruste scholier .
ja heb ik ook, ik raak m'n schooltas vaak niet eens meer aan na dat ik uit school ben gekomen..
Maar ik moet er wel iets aan doen, want ik ga niet over dit jaar..
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:21
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-04-2003 @ 14:50:
Wat?! No way!
Ik ben één van die mensen die heel veel voor school doet. Ik heb eergisteren van 12 uur 's middags tot tien uur 's avonds geleerd aan mijn proefwerk latijn. Onafgebroken, op het eten na dan. Verder heb ik bijna altijd alles af en ontbreekt het me gewoon aan de tijd om ook nog eens hobby's te hebben - ik sport, heb een vriend, maar die wordt vaak op de tweede plek gezet.

Nu heb ik een weekend van vijf dagen en kan ik eindelijk eens al mijn boeken gaan lezen die ik nog voor school moet lezen, en mijn werkstukken afmaken...

Maar als je niks doet, dan rédt je het toch ook gewoon niet?

Ik niet, in ieder geval, hoewel het me absoluut niet ontbreekt aan intelligentie.
Dat klinkt heel erg ziek, maar toch wou ik dat ik het ook kon. Ik doe ook bijna niks voor school.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:16
Verwijderd
Citaat:
S@nder schreef op 22-04-2003 @ 19:21:
Dat klinkt heel erg ziek, maar toch wou ik dat ik het ook kon. Ik doe ook bijna niks voor school.
Tsja... Tis niet dat ik geen leven heb hoor... Integendeel, ik doe teveel buiten school.

Maar ik kreeg vandaag wel mijn cijfer voor Latijn terug: een 7,6 (het hoogste van de klas...)



*happy*
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef op 22-04-2003 @ 11:47:
Ik wil absoluut niet zeggen dat je dom bent of dat het je aan intelligentie ontbreekt, maar als je zo vreselijk veel moet werken voor school had je misschien beter voor een lager schooltype kunnen kiezen. Mensen die nooit echt veel aan hun huiswerk hebben gedaan en toch goede cijfers halen, moeten zonder al te veel leren hun eindexamen kunnen halen. Mensen die wel heel veel tijd aan hun huiswerk moeten besteden, zullen ook flink moeten leren voor hun examens.
Hmm. Soms denk ik ook wel dat ik misschien beter havo had kunnen doen. Maar meestal niet.
Het klinkt misschien veel, maar normaal doe ik er ook echt niet zóveel voor. En ik kom soms in de knoop met mijn tijd omdat ik niet kan plannen. Daar komt nog bij dat Latijn gewoon een moeilijk vak is waar je veel tijd aan moet besteden - er staat niet voor niets 480 uur voor.

Dus ik denk niet dat je gelijk hebt. Ik ben in ieder geval intelligent genoeg. Dat klinkt heel arrogant, maar op luistertoetsen en leesteksten waar je niet voor hoeft te leren, haal ik ook hele hoge cijfers (denk aan negens en achten) en de meest vakken als frans en duits en vooral engels gaan heel soepel. Voor engels doe ik al twee jaar niks en ik sta nog een negen. Ik leer niet eens voor proefwerken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren School overleven
TeDaz
8 12-01-2012 19:53
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Verhalen & Gedichten Verhaal
Sean Paul.
1 27-04-2003 18:19
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.