Oud 21-09-2004, 14:25
MissyGeduld
MissyGeduld is offline
Het begin is misschien vaag, maar het word later vanzelf wel duidelijker

Milene

Winand zet de laatste koffer in de auto. Ik kijk hem aan. 'Zo wil je het dus hebben?' vraagt hij zachtjes. 'Ja' zeg ik zachtjes. 'Zo moet het dan gaan' zegt Winand. Ik omhels hem. De rest van de jongens omhels ik ook. Eerst Muriel, dan Matias. En ik eindig met Zackery. 'Dag' fluisterd hij in mijn oor. Ik kus zijn wang. Voor ik de auto instap kijk ik naar Winand. Met hem had ik echt een band opgebouwd. Hij was als een grote broer voor mij.
'Ik zal jullie echt missen' zeg ik met een schore stem. 'Wij jou oók' zeggen ze in koor. Ik stap de auto in en trek de deur dicht. Voor ik de straat insla hoor ik ze roepen 'Het ga je goed.'

Met knikkende knieen loop ik het gebouw in. Dus hier ga ik voortaan werken en wonen. Ik kijk naar de grote ramen die bedekt zijn met gekleurde plaatjes. Ze staan voor de bepaalde afdelingen waar je slaapt. Ik druk op de bel. Ik hoor binnen wat gestommel op de trap. Als er open word gedaan kijk ik in het gezicht van een lachende vrouw. Ze heeft een felrode jurk aan, die haar goed staat. Ik steek mijn hand uit. 'Ik ben de nieuwe medewerker' 'Natile McBurg' zegt de vrolijke vrouw. 'Milene Lusine' zeg ik terug. 'Mooie naam' zegt ze goedkeurend. 'Maar komt u binnen' stelt ze voor. Ik loop door de eikendeur de gang in. Het is een grote hal er reiken twee houten trappen naar de tweede verdieping. 'Uw kamer is op de derde verdieping. Nummer twintig' ik knik en pak mijn koffers op. 'Nee, nee, laat maar staan. De butler brengt ze naar boven' ik ben erg verbaasd. 'Laat ik maar gaan' zeg ik tegen Natile. 'Moet ik u de wegwijzen?' ze stelt het aardig voor. 'Nee dat is niet nodig. En noem me geen u maar Milene. Of Mile' zeg ik tegen haar. Als ik kijk waar ze is gebleven, zie ik alleen de muur. Ze is al weg, terwijl ik helemaal niks heb gehoord. Schouderophalend loop ik de trap op. Mijn hakjes klikken op de marmeren trede. De tweede verdieping. Ik kijk even rond. Allemaal deuren in de muur. Ik ben benieuwd wie hier allemaal wonen en werken. Ik hoop dat ik het hier naar mijn zin gaat krijgen. Anders heb ik niets voor niets mijn 'muziek' toekomst opgegeven. Voor een hele andere toekomst, eentje die nu nog wankeld.

Met natte handen pak ik de deurknop beet. Het zweet loopt van mijn gezicht. Voorzichtig duw ik de deur open, teder alsof het iets kostbaar is. Als de kamer zichtbaar word stap ik naar binnen. Het is een prachtige kamer. De zon verlicht alles. Er is een hemelbed met gordijntjes in het paars. De tegels hebben ook een paarse tint. Er is een groot raam waardoor je op het balkon komt. Ik open het raam en loop naar buiten. De wind striemt in mijn gezicht. Ik voel het amper. Als ik om me heen kijk zie ik dat mijn balkon doorloopt. Hij grenst dus aan andere kamers. Op de een of andere manier, doet dit idee me rillen. Stel je niet aan Milene, spreek ik mezelf toe. Je gaat het hier harstikke naar je zien hebben, let maar op.

Er word kort en zacht op mijn eiken deur geklopt. Op blote voeten loop ik over de koude tegels. Mijn haartjes schieten overreind. Wat koud waarom hebben ze hier ook geen tapijt neergelegd, denk ik rillend. Ik open de deur en schrik van de verschijning die voor me staat. 'Bent u de butler?' vraag ik, terwijl mijn ogen zoeken naar mijn koffers.
'Nee'antwoord de man kort. Zijn haren staan overreind en hij kijkt ijzig uit zijn ogen. `Wie bent u dan?` vraag ik, zoekend naar antwoord.
`Dit is Anymal. De man des huize` zegt een vrolijke stem. Er springt een kleine gedaante, vanachter de man, naar voren. `Ik ben Angel` het kleine meisje steekt haar hand uit. `Hoi ik ben Milene` zeg ik vrolijk terug. Eindelijk iemand die leeft, naast Natile dan.
'Kom binnen' ik duw de deur wat open. Angel stapt naar binnen maar Anymal blijft verstijfd staan. 'Ik ga. Ik zorg dat uw koffers arriveren' dan loopt Anymal weg. Verward sluit ik de deur. Angel is inmiddels op bed gaan zitten. Ze kijkt naar mijn gezicht en lacht. 'Kijk niet zo verbaasd. Anymal is gewoon een beetje gek. Veel mensen zeggen dat hij de dorpsgek is. Terwijl hij heel aardig is. Alleen moet je hem beter leren kennen. Hij is nogal gesloten' het meisje praat honderuit. Het is een gezellige boel. De kamer is vervuld met plezier en geluk. Ik ben blij dat de stilte is verbroken. 'Hoe oud ben je eigenlijk?' doordat het meisje zo klein is, kan ik niet schatten hoe oud ze is. Want haar gezicht ziet er tamelijk oud uit. 'Ik ben 13' zegt Angel. 'En werk je hier al?' ze knikt. 'Ja het is leuk hier' haar stem is kinderlijk. 'Hoelang ben je hier al?' ik zie dat haar gezicht betrekt. Dat is het teken dat ik ergens anders over moet beginnen. Maar wat zou ze niet leuk aan deze vraag vinden? 'Wat zijn je hobby's?' Angel kijkt me dolgelukkig aan. 'Ik heb een zwakte voor tekenen. Ik doe het dag in dag uit. Naast lezen, dat is de rest van het tijdsverdrijf tussen het werken door' Angel praat ouder voor haar leeftijd dan dat ze is.
'En jouw hobby's?' vraagt ze. 'Ik hou ook heel veel van tekenen' Angel glimlacht. 'Er is hier een speciale kamer. Zou ik hem een keertje aan je laten zien?' ze glundert. 'Is goed' ik knik. 'En hoe oud ben jij?' Angel deinst op en neer. Het bed kraakt maar ze gaat door. 'Ik ben 19' Angel's mond valt open. 'Dan ben je al heel oud' zegt ze grinnikend. 'Dat valt toch wel mee' ik steek mijn tong uit. 'Welke kamer heb jij?' vraag ik na een lange stilte. 'Ik woon samen met een andere bewoner. Mellisande, die is 16 jaar. Ze is aardig en heel erg knap. Ze lijkt net een elf met haar lange blonde haar. Daar heeft ze elke keer een ketting van pareltjes in gehangen. Het lijkt alsof ze uit een schilderij is gestapt. Een schilderij van Fantasie' Angel kijkt dromerig uit haar ogen. 'Dat klinkt mooi. Welk nummer? Ik wil Mellisande wel eens ontmoeten' en dat meen ik echt. 'Ik woon hiernaast op nummer 22' Zegt Angel. Ik kijk haar aan. 'Je moet dan toch op 21 wonen?' Angel sust en drukt haar oren dicht. 'Zeg dat getal niet meer! Dat is een ongeluksgetal. Het zou vreselijke dingen doen' Ik ben verbaasd. 'Beloof het me, zeg dat getal nooit meer' ik kijk Angel aan. 'Ik beloof het' Angel haalt opgelucht adem.

'Zullen we naar mijn kamer gaan?' Angel kijkt me aan. 'Waarom niet?' zeg ik. 'Nou kom maar op dan' Angel staat op en loopt naar de deur. Ze staat op de gang. Ik sta op en loop even naar mijn bed. Ik trek mijn pantoffels aan en loop naar Angel. Ik sluit de deur. 'Als de butler nou komt?' Angel lacht. 'Wie heeft jou wijsgemaakt dat we een butler hebben?' ik kijk haar vol ongeloof aan. 'Natile en Anymal' zeg ik zachtjes.
'De butler is gisteren gestorven' Angel krijgt een paar tranen in haar ogen. 'Sorry dat ik je van streek heb gemaakt' zeg ik zachtjes. 'Daar kan je niks aan doen' zegt Angel. Terwijl ze op de deur van kamer 22 klopt.
Het duurt even voor de deur word geopend. Ik zie een knap meisje staan. Ze ziet er uit zoals Angel heeft beschreven. Haar lange blonde haren vallen als een waterval over haar schouders. Ze heeft een parelketting op haar haren liggen. Haar ogen zijn omlijst met lange wimpers. En ze heeft de blauwste ogen die ik ooit gezien heb. 'Ik ben Mellisande' het meisje praat met een zachte maar verleidelijke stem. Ik denk dat de jongens om haar voeten heen vallen. 'Ik ben Milene' opeens voel ik een steek van jaloerzie. Wat is zij mooi zeg. Betoverend mooi. 'Kom binnen' ze lacht. Met de prachtigste lach die ik ooit gezien heb. Haar tanden glinsteren. Ik stap naar binnen en kijk de kamer rond. Mijn gezicht valt op een schilderij. Er staan vliegende elfjes op. Die met hun toverstaf wijzen naar een kasteel wat op een berg staat. Het lijkt zo echt. Alsof alles zo uit het schilderij kan stappen. Mellisande zou er zo bij passen. Met haar blonde haren lijkt ze precies op zo'n elf.
'Hoe oud ben je Milene?' vraagt Mellisande. Ik word opgewekt uit mijn gedachten. 'Ik ben 19. Ik heb gehoord dat jij 16 bent' Mellisande werpt een kwade blik op Angel. 'Nee ik ben 18 jaar oud' ik snap het even niet meer. 'Oke' ik haal mijn schouders op. 'Mellisande het maakt niet uit dat je nu de oudste niet ben. Je moet niet liegen over je leeftijd' ik zie dat Mellisande zucht. 'Laat maar Angel. Jullie snappen het niet. Allemaal niet' zegt Mellisande. Haar ogen schieten vuur, maar haar stem blijft zo zacht en lief klinken.

'Zeg Mellisande wat zijn je hobby's?' vraag ik om de stilte te verbreken. 'Ik hou heel veel van lezen' zegt ze. Haar ogen zijn nog steeds op Angel gericht. Wat is er allemaal aan de hand? 'Leuk' zeg ik kort. 'Ja' antwoord ze. Ik vind het vervelend worden. Die enge stilte en nare blikken naar elkaar. Ik sta op. 'Ik ga. Misschien zijn mijn koffers er al' ik loop naar de deur en open hem. Angel staat ook op en komt naar me toe. 'Zie ik je morgen vriendin?' op de een of andere manier bevalt het woord me wel. Ik en zij vriendinnen. 'Is goed. Gaan we dan naar de tekenzaal?' Ik zie Angel even weer glunderen. 'Ja, graag' ik knik even naar Mellisande. Ze kijkt me aan en draait zich om. Haar ogen gericht naar het schilderij. Volgens mij betekent die heel veel voor hun.
__________________
`Do You Love Me, Do You Hate Me?`
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 14:31
Verwijderd
Nitpickin' time:
Citaat:
MissyGeduld schreef op 21-09-2004 @ 14:25 :
Winand zet de laatste koffer in de auto. Ik kijk hem aan. 'Zo wil je het dus hebben?' vraagt hij zachtjes. 'Ja', zeg ik zachtjes. 'Zo moet het dan gaan' zegt Winand. Ik omhels hem. De rest van de jongens omhels ik ook. Eerst Muriel, dan Matias en ik eindig met Zackery. 'Dag' fluistert hij in mijn oor. Ik kus zijn wang. Voor ik de auto instap, kijk ik naar Winand. Met hem heb ik echt een band opgebouwd. Hij is als een grote broer voor mij.
'Ik zal jullie echt missen', zeg ik met een schore stem. 'Wij jou oók', zeggen ze in koor. Ik stap de auto in en trek de deur dicht. Voor ik de straat insla, hoor ik ze roepen: 'Het ga je goed'.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:06
Verwijderd
Alluman heeft er al een paar uitgehaald, maar er zitten er meer in, aardig wat meer. Afgezien van de schoonheidsfoutjes: een beetje bekend, in mijn ogen, verder leest je stijl niet echt lekker en ik geloof niet echt dat Angel 13 is, door hoe ze doet en praat. Dat zal zeker aan mij liggen. Als er nog meer komt: graag posten, over het algemeen leest het lekker.

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weer een onderwijs pleidooi
Kitten
129 02-03-2009 12:19
Verhalen & Gedichten Wanneer de weg weg is
Daaaan
4 13-01-2006 15:15
Software & Hardware [Systeem] Toekomst deel 2
Verwijderd
27 09-09-2005 08:24
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Lijn 4, de Toekomst
Verwijderd
13 03-01-2003 16:07
Drugs & Alcohol Legalisering Drugs.
Isa
28 31-12-2001 12:13
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.