Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2010, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Interessante link (lees ook de reactie van de Roma), maar ik zie geen IQ-test.
Het gaat me er meer om dat het gewoon een faalvolk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2010, 16:26
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Het gaat me er meer om dat het gewoon een faalvolk is.
Dus de argumenten maken je niet echt uit, zolang het maar negatief genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Dus de argumenten maken je niet echt uit, zolang het maar negatief genoeg is.
Welke argumenten? Dat ze sociaal achtergesteld worden? Waarom hebben Amerikaanse Roma hier geen last van dan? Omdat ze simpelweg *werken* terwijl er meer dan anderhalf miljoen rondlopen volgens cijfers van het Roma instituut aldaar.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Waarom hebben Amerikaanse Roma hier geen last van dan? Omdat ze simpelweg *werken* terwijl er meer dan anderhalf miljoen rondlopen volgens cijfers van het Roma instituut aldaar.
Op zich heb je hier een punt te pakken. Je bent niet de eerste die als argument aandraagt dat een "ras" zich in de VS wel weet te integreren en zich te gedragen. Dat heb ik ook wel eens over moslims gehoord. Dat die beter ingeburgerd zijn in de VS.

Waarom kan dat in Nederland dan niet? Is er wellicht toch iets dat Nederland niet goed doet t.a.v. integratie.

Ik denk in eerste instantie aan de verplichte inburgering die veeeeeeeeel te laat is ingesteld. Jarenlang was dat niet nodig.
Maar ook het gedoogbeleid aan alle kanten werkt hier heel erg tegen, en niet onbelangrijk, het sociale vangnet, voor met name minderheden die gaan samenklonteren, is veel te uitgebreid.
Die lui worden niet echt aan het werk gezet. En dat levert een heel verkeerd signaal af.

En nu we eindelijk dan zover zijn dat we een verplichte inburgering hebben, en het sociale vangnet versoberd wordt, kun je wel klagen dat het de Roma, de Moslims etc zijn die niet ingeburgerd zijn, maar dat verander je niet in 1 dag tijd.

(Hoewel ik eens ben met 99% in dit topic dat het prettig zou zijn als dat wel in 1 dag zou veranderen).
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Bij mij doet ie niks in ieder geval
Waarschijnlijk heb je je misdragen op geenstijl
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 14:17
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Daar heb je geen IQ-test voor nodig. Als jij wilt handelen, alsof
ze achterlijk zijn, zul jij moeten bewijzen dat dat inderdaad zo is.
Daarnaast speelt ook mee dat veel ouderen het nog steeds niet nodig vinden dat kinderen naar school gaan om te leren lezen en schrijven omdat de Roma geen schriftelijke traditie kennen.

[...]

Voor wat betreft het schoolverzuim signaleren «Roma-gemeenten» dat
een groot aantal Roma-kinderen niet of niet regelmatig naar school gaan.
Daarnaast is de schatting dat een aantal Roma-kinderen niet het best
passende onderwijs volgt omdat zij door achterstanden en achtergrond
vaak slecht toetsbaar zijn. Er is regelmatig langdurig schoolverzuim door
allerlei omstandigheden binnen de families en tijdelijke verblijven in het
buitenland. Na het basisonderwijs haken er veel af.

[...]

Bij het schoolverzuim speelt verder een rol dat in de Roma-cultuur meisjes
zo vroeg mogelijk moeten huwen. De familie-eer mag niet op het spel
worden gezet door na het bereiken van de vruchtbare leeftijd de school te
bezoeken. Daarnaast speelt ook mee dat veel ouderen het nog steeds niet
nodig vinden dat kinderen naar school gaan om te leren lezen en schrijven
omdat de Roma geen schriftelijke traditie kennen.

Lijkt me meer dan voldoende redenen om iemand als achterlijk te bestempelen, als iemand 1 argument kan aanvoeren waarom ik ze als weldenkende, intelligente mensen zou moeten beschouwen (een iqtest bijvoorbeeld) dan hoor ik het graag.

PS: achterlijk = achtergebleven in de ontwikkeling toch? Zijn er dan echt mensen die vinden dat een volwassen analfabeet niet achterlijk genoemd mag worden? Of is de definitie anders?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 14:22
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Welke argumenten? Dat ze sociaal achtergesteld worden? Waarom hebben Amerikaanse Roma hier geen last van dan? Omdat ze simpelweg *werken* terwijl er meer dan anderhalf miljoen rondlopen volgens cijfers van het Roma instituut aldaar.
Het behoud van een buitensporig uitgavenpatroon dat voortvloeit uit de
Roma-cultuur, maar dat niet in overeenstemming is met inkomsten op
bijstandsniveau, leidt tot schulden, en helaas ook tot criminaliteit.


Wat kortzichtig weer Bas, dat komt door hun cultuur, daar moeten WIJ rekening mee houden en zorgen dat de bijstand voor dit soort mensen op het niveau van hun uitgavenpatroon ligt. Niet de wereld omdraaien en verwachten dat ze hun culturele waarden opgeven en gaan werken voor dingen die ze willen hebben of hun uitgavenpatroon aanpassen aan hun financiele draagkracht. Waarom zouden ze ook, daar heb je schuldsanering voor toch?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 15:41
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Daarnaast speelt ook mee dat veel ouderen het nog steeds niet nodig vinden dat kinderen naar school gaan om te leren lezen en schrijven omdat de Roma geen schriftelijke traditie kennen.

[...]

Voor wat betreft het schoolverzuim signaleren «Roma-gemeenten» dat
een groot aantal Roma-kinderen niet of niet regelmatig naar school gaat.
Daarnaast is de schatting dat een aantal Roma-kinderen niet het best
passende onderwijs volgt omdat zij door achterstanden en achtergrond
vaak slecht toetsbaar zijn. Er is regelmatig langdurig schoolverzuim door
allerlei omstandigheden binnen de families en tijdelijke verblijven in het
buitenland. Na het basisonderwijs haken er veel af.

[...]

Bij het schoolverzuim speelt verder een rol dat in de Roma-cultuur meisjes
zo vroeg mogelijk moeten huwen. De familie-eer mag niet op het spel
worden gezet door na het bereiken van de vruchtbare leeftijd de school te
bezoeken. Daarnaast speelt ook mee dat veel ouderen het nog steeds niet
nodig vinden dat kinderen naar school gaan om te leren lezen en schrijven
omdat de Roma geen schriftelijke traditie kennen.

Lijkt me meer dan voldoende redenen om iemand als achterlijk te bestempelen, als iemand 1 argument kan aanvoeren waarom ik ze als weldenkende, intelligente mensen zou moeten beschouwen (een iqtest bijvoorbeeld) dan hoor ik het graag.

PS: achterlijk = achtergebleven in de ontwikkeling toch? Zijn er dan echt mensen die vinden dat een volwassen analfabeet niet achterlijk genoemd mag worden? Of is de definitie anders?
Achterlijk betekent vooral, dat de persoon in kwestie iets niet kan begrijpen,
of veel meer tijd nodig heeft om iets te begrijpen (dan normaal). IQ is ook niet
zozeer een waarde voor hoeveel iemand weet, maar voor hoe goed iemand
nieuwe dingen kan leren.

Als een persoon nooit heeft leren schrijven, is het logisch dat
diegene analfabeet is. Dat heeft niets met achterlijkheid te maken.

Ik zie hier trouwens nog steeds geen reden om die mensen
het land uit te zetten. Meer iets voor de leerplichtambtenaar.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 15:43
Verwijderd
Als een groep consequent niet mee wil doen, dan flikker je ze er toch uit?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 15:56
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Achterlijk betekent vooral, dat de persoon in kwestie iets niet kan begrijpen,
of veel meer tijd nodig heeft om iets te begrijpen (dan normaal).
O bepaal jij dat? Geef me dan even een overzicht van je definities dat is makkelijker discussieren
Citaat:
Als een persoon nooit heeft leren schrijven, is het logisch dat
diegene analfabeet is. Dat heeft niets met achterlijkheid te maken.
Kan zijn, maar dat die analfabeet dan zijn kinderen ook maar niet naar school stuurt zou een vorm van achterlijkheid kunnen zijn ware het niet dat je het als Roma in nederland helemaal neit nodig hebt om te kunnen lezen en schrijven want er wordt toch wel voor je gezorgd, je kunt in een mooi huis wonen en een mooie auto rijden dus eigenlijk is het heel slim, bedoel je dat?


Citaat:
Ik zie hier trouwens nog steeds geen reden om die mensen
het land uit te zetten. Meer iets voor de leerplichtambtenaar.
O ging het daarom? ik dacht dat je me ter verantwoording riep omdat ik de mensen als achterlijk bestempelde. Die leerplichtambtenaar kan inderdaad heel goed werk doen door nog wat boetes uit te delen die ze toch niet kunnen betalen. Of heb je een beter voorstel?

Maar hey, ik haal nog wel wat quotes uit het stuk dat je weigert te lezen:

De door de Roma-gemeenten gesignaleerde problemen met de lokale Roma-bevolking, zoals disproportioneel hoge criminaliteit, extreem hoog schoolverzuim, en overlast, geven reden tot grote zorg. De bij de Roma door de eeuwen heen gegroeide tradities en wetten, staan vaak haaks op de Nederlandse regels, normen en waarden, en bemoeilijken daardoor een effectieve aanpak van de problemen.



[..]

De culturele achtergrond van de Roma komt vooral tot uiting bij de handhaving en bij het aanpakken van criminaliteit. De handhaving van de Nederlandse weten regelgeving bij de Roma vereist een extra inspanning aangezien de Roma de Nederlandse wet- en regelgeving ondergeschikt achten aan hun historisch gegroeide eigen tradities en wetten. Hiermee plaatsen de Roma zichzelf tevens buiten de Nederlandse samenleving.


Lijkt me een goede reden om ze dan ook daadwerkelijk het land uit te zetten.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:09
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
O bepaal jij dat? Geef me dan even een overzicht van je definities dat is makkelijker discussieren
Je vroeg het toch aan mij? Als je het niet gelooft, kun je natuurlijk hier kijken:
http://www.encyclo.nl/begrip/achterlijk


Citaat:
O ging het daarom? ik dacht dat je me ter verantwoording riep omdat ik de mensen als achterlijk bestempelde.
Dat deed ik ook. Je hebt me overigens nog steeds geen link naar een IQ-test
onder Roma gegeven. Blijkbaar is die bewering van jou toch niet zo solide.

Citaat:
Maar hey, ik haal nog wel wat quotes uit het stuk dat je weigert te lezen:
Welja, heb ik dat hele stuk gelezen, en dan lieg je gewoon. Is dit je nieuwe discussietactiek?

Citaat:
Lijkt me een goede reden om ze dan ook daadwerkelijk het land uit te zetten.
Je kan het wel niet eens zijn met het huidige beleid -zoals ik- maar dat betekent niet,
dat je ze dan maar het land uit moet zetten. Ik stel voor, de problemen aan te pakken.
Zo kunnen we beginnen, de kinderen te dwingen te leren, de ouders een baan te geven,
en ze te leren hoe met geld om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:29
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Je vroeg het toch aan mij? Als je het niet gelooft, kun je natuurlijk hier kijken:
http://www.encyclo.nl/begrip/achterlijk
achter in geestelijke ontwikkeling

Een schoolkind is een kind van 6 tot 12 jaar. In Nederland zit een schoolkind in groep drie tot en met acht van de basisschool. In Vlaanderen volgt het kind het eerste tot het zesde leerjaar van de lagere school. Het kind leert daar onder andere schrijven, lezen en rekenen.

Kunnen we dan stellen dat je, als je op je 18e niet kunt lezen, schrijven en rekenen dat je bent achtergebleven in je geestelijke ontwikkeling? Kun je wel blijven vragen naar een iqtest waaruit blijkt dat ze dom zijn, maar dat heb ik niet gezegd, wel dat ze achterlijk zijn en ik heb je nog steeds geen argument zien geven waaruit blijkt dat een volwassen analfabeet niet achterlijk is.



Citaat:
Dat deed ik ook. Je hebt me overigens nog steeds geen link naar een IQ-test
onder Roma gegeven. Blijkbaar is die bewering van jou toch niet zo solide.




Citaat:
Welja, heb ik dat hele stuk gelezen, en dan lieg je gewoon. Is dit je nieuwe discussietactiek?
Ik kan je ook vragen om dingen te bewijzen die je niet gezegd hebt en dan net doen alsof je niet solide beweringen doet, maar dan vind ik dit leuker.

Citaat:
Je kan het wel niet eens zijn met het huidige beleid -zoals ik- maar dat betekent niet,
dat je ze dan maar het land uit moet zetten. Ik stel voor, de problemen aan te pakken.
Zo kunnen we beginnen, de kinderen te dwingen te leren, de ouders een baan te geven,
en ze te leren hoe met geld om te gaan.
Dus we gaan mensen die zelf niet in onze samenleving willen staan aangezien ze zich daarbuiten plaatsen dwingen zich in onze samenleving te plaatsen?

Kinderen dwingen naar school te gaan, hoe dan? Ze elke dag ophalen en in een klas zetten met de deur op slot?

De ouders een baan geven? Hoe dan? Ze elke dag ophalen en dwingen iets te doen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:38
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
achter in geestelijke ontwikkeling

Een schoolkind is een kind van 6 tot 12 jaar. In Nederland zit een schoolkind in groep drie tot en met acht van de basisschool. In Vlaanderen volgt het kind het eerste tot het zesde leerjaar van de lagere school. Het kind leert daar onder andere schrijven, lezen en rekenen.

Kunnen we dan stellen dat je, als je op je 18e niet kunt lezen, schrijven en rekenen dat je bent achtergebleven in je geestelijke ontwikkeling? Kun je wel blijven vragen naar een iqtest waaruit blijkt dat ze dom zijn, maar dat heb ik niet gezegd, wel dat ze achterlijk zijn en ik heb je nog steeds geen argument zien geven waaruit blijkt dat een volwassen analfabeet niet achterlijk is.
Moet ik nu het verschil tussen ''ontwikkeling'' en ''geestelijke ontwikkeling'' uitleggen?
Zoek eerst zelf maar even.

Citaat:
Dus we gaan mensen die zelf niet in onze samenleving willen staan aangezien ze zich daarbuiten plaatsen dwingen zich in onze samenleving te plaatsen?

Kinderen dwingen naar school te gaan, hoe dan? Ze elke dag ophalen en in een klas zetten met de deur op slot?

De ouders een baan geven? Hoe dan? Ze elke dag ophalen en dwingen iets te doen?
Kinderen kunnen toch zeker uit huis geplaatst worden als ze verwaarloosd worden?
En die ouders krijgen gewoon minder geld tot hun schulden afbetaald is. (Alleen
geld voor eten, en met de rest van de uitkering worden schulden afbetaald.)
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:41
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Moet ik nu het verschil tussen ''ontwikkeling'' en ''geestelijke ontwikkeling'' uitleggen?
Zoek eerst zelf maar even.
Ja doe eens ik heb al tijden niet meer goed kunnen lachen Laat me raden, iets met fotografie en een priester?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:43
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ja doe eens ik heb al tijden niet meer goed kunnen lachen Laat me raden, iets met fotografie en een priester?
Geestelijke ontwikkeling gaat over de capaciteit van de
hersenen, en ontwikkeling gaat over het gebruik ervan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Geestelijke ontwikkeling gaat over de capaciteit van de
hersenen, en ontwikkeling gaat over het gebruik ervan.
is goed man.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:46
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ja doe eens ik heb al tijden niet meer goed kunnen lachen Laat me raden, iets met fotografie en een priester?
Waarom heb je je bericht veranderd? Wat hiervoor stond, liet
minder duidelijk merken dat je doordachte opmerkingen op zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Waarom heb je je bericht veranderd? Wat hiervoor stond, liet
minder duidelijk merken dat je doordachte opmerkingen op zijn.
Wat leuter je nu man? Ik heb er een zin achteraan gezet en die staat ook al in je quote?

Wat bedoel je eigenlijk met capaciteit van de hersenen? Aantal neuronen?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 16:59
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Wat bedoel je eigenlijk met capaciteit van de hersenen? Aantal neuronen?
Als dat je een praktische maat lijkt, ga je gang.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 09:55
juno
Avatar van juno
juno is offline
Iedereen die overlast veroorzaakt en het land uitgezet KAN worden, moet gewoon lekker de grens overgepleurd worden. Donder op, ga bij je eigen moeder voor de deur vervelen.

Vind ik niet onredelijk. Er bestaat geen recht om je op welke willekeurige plaats naar keuze dan ook te misdragen. Er is geen morele plicht voor iedere jan lul om dat maar te verdragen. Jan Lul heeft ook rechten.

Scheer je weg of ik sla je weg. Of gedraag je. Ik vind dat geen onhaalbaar dilemma.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.