Oud 17-08-2007, 22:50
Maude
Maude is offline
Ik volg de laatste tijd de songwriter Kate Nash en stuit daarbij op haar website en CD. Ik vind deze stijl van tekenen echt heel leuk en zou op zoek willen naar andere plaatjes/tekeningen ed om uit te printen en op te hangen. Het is vrij simpel, maar ik weet niet hoe ik moet zoeken! Heeft deze stijl een naam, of is er een kunstenaar die erom bekend staat een soortgelijke stijl te beoefenen..? Oftewel: heeft iemand aanknopingspunten?



Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2007, 23:48
Mr Pink
Avatar van Mr Pink
Mr Pink is offline
www.google.com
__________________
You said 'True Blue' was about a nice girl, a sensitive girl who meets a nice guy, and that 'Like a Virgin' was a metaphor for big dicks.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 01:03
Boebsie
Boebsie is offline
Dit lijkt op pop surrealism!

Tegenwoordig heb je heel veel opkomende kunstenaars die in deze stijl werken. Ze maken vaak illustraties en komen meestal uit new york Soho daar is deze beweging een beetje op gang gekomen. Soort van combinatie tussen de japanse cultuur van gekke poppetjes en de westerse street art. Dit is bijvoorbeeld typisch zo een gallery in amerika met dit soort werk:

http://www.jonathanlevinegallery.com

artiesten: http://www.jonathanlevinegallery.com...ist.AllArtists

Ik durf zelfs zo ver te gaan dat dit de nieuwe geronomeerde stroming gaat worden binnen de kunst. Ben serieus van plan te sparen en wat schilderijen op te kopen van bekende amerikaanse pop surrealisten om rijk te worden, want nu zijn ze nog betaalbaar. Het is een simpel reken sommetje, wij nieuwe generatie zijn opgegroeit met tekenfilms, pop, graffity: en deze kunstenaren spelen daar heel slim op in. Bovendien zijn we die vage moderne shit zat, we willen duidelijkheid maar tegelijkertijd ook creativiteit, ofwel we willen pop surrealisme.
Dit wordt de nieuwe barok art niveau bullcrap! Mark my words.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 01:06
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Mr Pink schreef op 18-08-2007 @ 23:48 :
www.google.com
Wat is dat nu voor een stomme opmerking? Eentje waar niemand iets aan heeft, zelfs. Wat wil je? Een fotootje plakken in zo'n zoekbalk?

Ik heb me al geregeld het apezuur gezocht naar kunstenaars die met dergelijke dingen bezig zijn. Als losse kunst ben ik het nog niet vaak tegengekomen, maar veel vaker wel als 'grafische ondersteuning' bij albums en het webdesign van artiesten. Julia Guther en Julia Schonlau maken geregeld dingen die in de buurt komen, maar daar vind je vrij weinig van terug op het net.

Die maken trouwens niet puur dingen die jij aangeeft met dat artwork van Kate Nash, maar dingen in dezelfde geest. Deze vind ik erg mooi !


(Ja, Mr Pink, zoek dat maar eens op op je google!)

Grand People is een grafisch bureau uit Bergen waar verschillende designers vooral met hun persoonlijke projectjes helemaal wild gaan met de stijl waarnaar je verwijst, en dat sijpelt ook wel door in hun professionele opdrachten. Zelfde geldt voor wat ontwerpen van Jan Kruse (van Human Empire), die het wel eens voor brochures en speciale opdrachten toepast, maar daar kan ik je online niet veel voorbeelden van laten zien.
Dus een aanknopingspunt: heel wat 'hippe' grafische ontwerpers doen veel van zo'n dingen in hun vrije tijd.

Nog wat links waarmee je iets verder zou kunnen komen:
www.feuchtenbergerowa.de/
Elizabeth McGrath Dat meisje heeft al enkele albumhoezen ontworpen in de stijl die je aanhaalt, maar ik kan niet op de naam van de bands komen.

Misschien vind je verder nog leuke artiesten of grafici via blogs of (ev. online) ontwerpwedstrijden. Grote namen in het 'genre' zijn me onbekend.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 01:16
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 19-08-2007 @ 01:06 :
(...)
Dit is pop surrealisme believe me, kijk maar naar paar bekende amerikaanse artiesten (pop surrealisten) die iets weg hebben van de stijl die jullie hier posten en zie de overeenkomsten:

- Tim Biskup
- David Choe
- Jordin Isip
- Jeff Soto

van David Choe

van Jordan Isip

van Jordan Isip

Tim Biskup (1 van de bekendere)

Laatst gewijzigd op 19-08-2007 om 01:22.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 01:25
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 19-08-2007 @ 01:16 :
Dit is pop surrealisme believe me, kijk maar naar paar bekende amerikaanse artiesten (pop surrealisten) die iets weg hebben van de stijl die jullie hier posten en zie de overeenkomsten:
Oh, ik geloof je hoor. Maar dat het bestaat wil niet zeggen dat ik er een naam op kan plakken of dat ik er veel van ken. Mij deed het vooral aan Berlijnse grafici denken, maar blijkbaar is er nog een hele wereld errondom, en dan vooral Soho, mee bezig.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 01:33
Boebsie
Boebsie is offline
Trouwens Maude mocht je interesse hebben in deze stijl. Er bestaat al een boek over http://www.amazon.com/Pop-Surrealism.../dp/0867196181 In amsterdam zag ik hem toevallig liggen in die American Book Center dat
bij de spui...voor iets van 30 euro ofzo. Ik vond het te duur voor wat plaatjes, fuck die shit.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 15:08
siese
Avatar van siese
siese is offline
Mss vind jeSAUL STEINBERG ook leuk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 15:25
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
grand people is tof ja
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 16:21
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
http://jorijntje.hyves.nl/album/1225...948152/0/lJnL/

dit is een hyve van een meisje die ik ken. Ik denk dat je haar werk ook wel mooi vindt.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 15:01
Verwijderd



hmmm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 22:30
Liefde & Relatie Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje
Schattekuuhh
4 04-01-2013 09:31
De Kantine persoonlijke vragen ;)
Fantôme
27 08-10-2005 00:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vragen bedenken bij thema 'moeders'
Dolores
5 19-04-2004 14:32
Verhalen & Gedichten Vragen
WolterB
1 19-01-2004 23:38
Software & Hardware javascript vraagje
ldv
7 29-04-2002 12:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.