Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2007, 16:11
appeltje90
appeltje90 is offline
hoi!!

Ik ga me dit jaar aanmelden de WdKA... en natuurlijk wil ik heeel graag aangenomen worden...

Dus ik hoor graag al jullie tips!! over het toelatings gesprek, over de eisen aan het portfolio... ALLES hoe je het moet presenteren wat je moet voorbereiden... noem maar op.....

THNX!!!

Margriet

ow ik ga me aanmelden voor de grafische richting...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2007, 22:16
dolly fisher
Avatar van dolly fisher
dolly fisher is offline
veel dingen meenemen, zowel uitgewerkte dingen als krabbels en processen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 01:38
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Bovenstaande. Plus het gesprek is wel erg belangrijk. Bereid je daar dus goed op voor. Heel vaak leggen ze je het vuur aan de schenen, ze proberen je te """demotiveren""", ze testen je als het ware. Zorg dat je een duidelijk doel voor ogen hebt, in je gesprek. Laat ze niet het gesprek overnemen, en als ze """kritiek""" hebben zorg dat je je weerwoord klaar hebt. Wees assertief en zelfverzekerd. Ze kijken niet alleen naar jouw werk qua geschiktheid, maar ook naar je visie op het gebied. Passie is het sleutelwoord. Dat klinkt misschien een beetje cliche, maar het is wel zo.

Ik weet niet in welke mate je je bezighoudt met grafisch design, maar vraag jezelf wel af of dit zeg maar is waar je mee het graf in wilt gaan bwvs, of dat het meer een uit de hand gelopen hobby is. Als het eerste het geval is en je werk verder in hun ogen goed is hoef je weinig te vrezen.

Dus, bereid het gesprek goed voor (in hoeverre dat mogelijk is). Ook in combinatie met je portfolio, kies eventueel een thema rondom je meegebrachte werk. Zorg dat het er verzorgd uitziet, en wees creatief in de uitwerking van je portfolio, hoe je het presenteert dus. Zorg dat je je stukken kunt motiveren en van be-argumentatie kunt voorzien, wanneer ze vragen gaan stellen.

Houd in gedachten dat ze je kunnen uittesten, laat ze duidelijk blijken dat dit je richting is, en dat je met iets anders geen genoegen neemt bwvs. Oja, vertel vol enthousiasme over dingen die indruk op je hebben gemaakt, kunnen ook echt hele kleine details zijn, beter nog. Daar spreekt heel vaak adaption in uit.

Verder is het geen martelgang, maar houd wel overal rekening mee aangezien ze in dit soort richtingen gigantisch kritisch kunnen zijn, en wanneer je een beetje op bovengenoemde let zul je altijd wel UN STREEPJUH VOOR HEBBUH.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 12:15
Verwijderd
Of het ook voor grafisch geldt weet ik niet; maar bij mijn toelating op de hku vroegen ze ook naar tentoonstellingen die mij aanspraken. Ik doe dan wel de docentenopleiding maar ik denk dat dat voor grafisch ook wel een beetje geld.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 13:08
Verwijderd
bij mij werkte humor goed, maarja ik ben ook gewoon heel grappig
Met citaat reageren
Oud 05-10-2007, 11:27
Verwijderd
Oh, en je moet ook een beetje vormbaar overkomen, dus dat ze het gevoel krijgen dat zeje nog wat kunnen leren, en niet dat jij ''alles'' al weet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2007, 10:56
<*)_><
Avatar van <*)_><
<*)_>< is offline
Ervaring is vrij waardevol dus als je momenteel nog veel leert en redelijk ontwikkelt.... meld je dan pas ergens halverwege 2008 aan
__________________
Ik ben Erik en als ik post dan signeer ik.
Sluit de mond meer en de ogen minder.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 18:55
appeltje90
appeltje90 is offline
Heeeyyy thnxx voor de reacties!!!
Volgens mij heb ik er wel wat aan.. vooral die van Metal!! (K)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek HELPPPP! mensen die illustratie gaan studeren gezocht (wdka)
AloeVeraO
4 13-05-2009 19:51
Studeren [GEZ]leerlingen Willem De Kooning Academie
viie
3 07-01-2009 10:48
ARTistiek Toelating Illustratie WDKA
snoWhite
0 07-05-2008 17:54
ARTistiek Waar doen jullie toelating?
Verwijderd
115 29-07-2007 16:53
ARTistiek Kabk
MNGDSGN
9 09-05-2007 10:12
ARTistiek toelatingsopdracht
Henkje
278 24-07-2005 14:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.