Oud 09-11-2007, 19:38
Verwijderd
mijn oom is fotograaf (hobbyfotograaf) en gaat binnenkort een fotoshoot met mij doen, hij vroeg of ik nog leuke ideeen had (wat ik dus niet heb) daarom vraag ik aan jullie wat tips.

thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2007, 11:03
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ga 's avonds naar een meer met weinig verlichting (mits hij weet hoe hij in het donker moet fotograferen / handmatig flitsen). Dat is altijd beter dan overdag in het bos of iets in die zin.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 17:25
Verwijderd
wel leuk idee, maar meestal doen we bij hem thuis gewoon
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 18:20
<*)_><
Avatar van <*)_><
<*)_>< is offline
Lastig
__________________
Ik ben Erik en als ik post dan signeer ik.
Sluit de mond meer en de ogen minder.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 18:38
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
zorg dat het geen breezah 'fotoshoot' wordt, ook al is dat in dit soort situaties/settings eigenlijk onvermijdelijk.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 19:08
Verwijderd
nou, ik en breezer gaat niet samen

www.phototon.nl

site van mijn oom
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 23:53
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
In een studio vind ik eenvoud vaak het mooist. Geen rekwisieten, geen prulletjes die afleiden. Enkel model en camera, en zoveel mogelijk interactie. Een leuke manier om met de camera om te gaan (maar er zijn nog honderdduizend andere manieren): behandel de camera als spiegel. Speel ermee alsof je met een spiegel omgaat. Resultaat is vaak veel mooier dan "hier sta ik te poseren en daar staat mijn oom te klikken"-acties.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 12:11
Verwijderd
heb je er voorbeelden van?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 13:35
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik kijk zelf heel vaak op eos digital nar foto's onder de categorie mensen. Misschien kun je daar wat inspiratie vandaan halen, zitten ook regelmatig huiskamerstudio foto's tussen.

http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...3aa12238fa8b8e
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 21:22
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Crea idee : Ga op zn kop aan de reling van een brug (liefst oude stenen brug) hangen. Dus met je benen om die reling geklemd. (Beetje dat klimrek idee)

Nadeel: Het is niet gemakkelijk een leuke brug te vinden.
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Crea idee : Ga op zn kop aan de reling van een brug (liefst oude stenen brug) hangen. Dus met je benen om die reling geklemd. (Beetje dat klimrek idee)

Nadeel: Het is niet gemakkelijk een leuke brug te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 11:11
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ga naakt
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 13:13
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik geef je zo snel mogelijk een paar voorbeeldjes van wat ik 'ongeveer' bedoel. Maar dat zal pas voor heel laat of morgen zijn.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 14:49
Verwijderd
oh het hoeft pas 2 dec hoor, thanks
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 15:52
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Van eigen werk vind ik niet veel waarmee ik je ga kunnen overtuigen van die zou je ook eens moeten doen in een studio.

Maar hier een voorbeeldje van dialoog tussen camera en model. Kijk hoe het meisje de lens echt naar zich toezuigt. En de reflectie van de fotograaf maakt het helemaal af. Kortom: aan dit portret is volgens mij alles perfect.
http://www.flickr.com/photos/willemscarolien/452815080/

En ik weet niet of ik het al had over het spelen met licht? Mooi uitgelichte foto's zijn idd al een kunst, maar het wordt nog veel mooier als je op een iets minder conventionele manier met licht gaat spelen. Hou je van tegenlicht? Ik in elk geval wel... In een studio kan dat dit resultaat geven:

Of nog eentje met keihard tegenlicht. De enige foto van deze reeks van mezelf, maar niet in een studio genomen.



Nog een voorbeeldje om te laten zien dat het niet de meest spectaculaire ideeën hoeven te zijn om foto's te krijgen die er toch spectaculair uitzien.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 15:57
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
... en anders toch maar ondersteboven aan een brug gaan hangen
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 19:55
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Citaat:
... en anders toch maar ondersteboven aan een brug gaan hangen
HOPPA!
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 21:39
Verwijderd
;D wat de fuck is dat op die site van je oom met topless barbie's
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-11-2007, 17:07
Verwijderd
Citaat:
;D wat de fuck is dat op die site van je oom met topless barbie's
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Van eigen werk vind ik niet veel waarmee ik je ga kunnen overtuigen van die zou je ook eens moeten doen in een studio.

Maar hier een voorbeeldje van dialoog tussen camera en model. Kijk hoe het meisje de lens echt naar zich toezuigt. En de reflectie van de fotograaf maakt het helemaal af. Kortom: aan dit portret is volgens mij alles perfect.
http://www.flickr.com/photos/willemscarolien/452815080/

En ik weet niet of ik het al had over het spelen met licht? Mooi uitgelichte foto's zijn idd al een kunst, maar het wordt nog veel mooier als je op een iets minder conventionele manier met licht gaat spelen. Hou je van tegenlicht? Ik in elk geval wel... In een studio kan dat dit resultaat geven:
[afbeelding]
Of nog eentje met keihard tegenlicht. De enige foto van deze reeks van mezelf, maar niet in een studio genomen.
[afbeelding]

[afbeelding]
Nog een voorbeeldje om te laten zien dat het niet de meest spectaculaire ideeën hoeven te zijn om foto's te krijgen die er toch spectaculair uitzien.
dat eerste plaatje kan ik niet zien
maar thanks
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 11:27
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
vraag je eerst af of je kleur of zwart/wit foto's wilt. Als je kiest voor zwartwit, kun je je kleding daaraan aanpassen. Neem bijvoorbeeld eens een geruit/gestreept zwartwit truitje mee. Dat geeft een veel mooier effect dan kleuren die niet te zien zijn op een foto. Mocht je voor kleurenfoto's gaan neem dan iets fel roods/blauw/geels/enz mee.
Ga er niet vanaf het begin af aan van uit dat je per se ''mooi'' op een foto moet staan. Een boze blik of verkrampte lichaamshouding kan veel sterker zijn dan een lief onschuldig meisje. Wees verder jezelf, leef je uit, doe gek, steek je tong eens uit naar die verdomde camera.
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Meeting!!] Nieuwe meeting in de nazomer! Deel 2
WolterB
500 20-10-2005 19:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.