Oud 14-05-2010, 17:33
Roerbakei
Roerbakei is offline
Ik heb bijna mijn VMBO-tl opleiding afgerond, en ik vroeg me af of het mogelijk is om havo 4 & 5 in 1 jaar te doen op het VAVO als je van het VMBO komt. Verder was ik ook nog benieuwd of een VAVO diploma even zwaar meetelt als een havo diploma en of je op het VAVO ook gewoon 1 diploma kreeg. (had namelijk gehoord dat je er één voor elke vak kreeg).

Alvast bedankt,

Roerbakei

P.S. Heeft iemand ervaringen met VAVO op het ROC? Is het zo slecht als ze zeggen of valt het wel mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2010, 18:23
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
De voorwaarden waar je (vaak) aan moet voldoen:

- Minimaal 18 jaar (anders moet je school een uitbestedingsformulier geven, wat ze vaak niet doen)
- Ongeveer een 7.0 gemiddeld
- Als je het Cultuur en Maatschappij-profiel wilt kiezen (dus vakken als geschiedenis, tekenen, AK of maatschappijwetenschappen (een soort van maatschappijleer ) ) móet je een extra taal naast Engels hebben (Frans of Duits meestal)

Verder telt het diploma gewoon even zwaar mee. Ik heb geen ervaring met een VAVO-school maar van wat ik heb gezien en gehoord valt 't hartstikke mee.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 20:23
Roerbakei
Roerbakei is offline
Citaat:
De voorwaarden waar je (vaak) aan moet voldoen:

- Minimaal 18 jaar (anders moet je school een uitbestedingsformulier geven, wat ze vaak niet doen)
- Ongeveer een 7.0 gemiddeld
- Als je het Cultuur en Maatschappij-profiel wilt kiezen (dus vakken als geschiedenis, tekenen, AK of maatschappijwetenschappen (een soort van maatschappijleer ) ) móet je een extra taal naast Engels hebben (Frans of Duits meestal)

Verder telt het diploma gewoon even zwaar mee. Ik heb geen ervaring met een VAVO-school maar van wat ik heb gezien en gehoord valt 't hartstikke mee.
Dankjewel voor je antwoord, ik heb nog een vraag, zijn ze streng met de leeftijden? Want ik wordt 18 in september, en dan is school al een maand bezig dacht ik. Maken ze hiervoor uitzonderingen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 20:39
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dankjewel voor je antwoord, ik heb nog een vraag, zijn ze streng met de leeftijden? Want ik wordt 18 in september, en dan is school al een maand bezig dacht ik. Maken ze hiervoor uitzonderingen?
Anders bel je even
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 23:46
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik heb vorig jaar VMBOTL gedaan, geslaagd. Doe dit jaar HAVO op VAVO, 2 jaar in 1 jaar. Ik was 16 toen ik begon, nu ben ik 17, dus ze doen er absoluut niet moeilijk over.
En je krijgt gewoon een diploma en weegt even zwaar mee, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 23:48
Noddy
Noddy is offline
Het diploma dat je krijgt is gewoon een havo diploma. Ik zou ook even bellen of stap naar je decaan. Verder is er een algemeen vavo topic!!!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 23:52
Roerbakei
Roerbakei is offline
Iedereen bedankt! Jullie waren heel behulpzaam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Vavo deeltijd volgen
Nasarya
2 21-05-2014 13:35
Studeren Stoppen met MBO en vavo doen
evr2479
2 01-10-2013 21:38
Studeren het Vavo
deking23
3 16-04-2012 12:19
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 13:16
Algemene schoolzaken vavo utrecht
Brendariss
17 13-12-2005 10:07
Werk, Geld & Recht SOS red de VAVO
Verwijderd
8 10-04-2004 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.