Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2010, 11:05
Damiaantjuh
Damiaantjuh is offline
Hallo,

Wat vinden jullie van de 14-jarige Laura Dekker a.k. het zeilmeisje dat de hele wereld in haar eentje rond wilt zeilen?

Van mij mag ze het wel doen, alleen vind ik het verdomd irritant dat ze steeds maar weer in de media komt er mee, je wordt er helemaal mee doodgegooid:twisted:


Ze staat op no.1 ergenissen op fucknederland.nl; stem ook even mee: klik hier

Greetz,
Damiaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2010, 11:09
Verwijderd
Je vindt het irritant dat ze ermee in de media komt, en wat doe je, je opent er een topic over zodat ze nóg een keer in de media komt?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 11:16
Rationeel
Rationeel is offline
het lijkt me leuk als ze spoorloos verdwijnt
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 11:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ochgut, gaan we nu met heel Nederland een veertienjarige pesten die ons niets misdaan heeft, omdat ze haar leven toevallig net iets anders in wil richten dan anderen en de mediamensen dat übergeil vinden?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 11:51
Verwijderd
Ik vind haar godsgruwelijk irritant en hoop oprecht dat Somalische piraten haar verkrachten.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 12:03
Verwijderd
Lol, maak een topic en ze krijgt nog meer aandacht. Net of dat zij zelf om al die aandacht gevraagd heeft, dat kind wil gewoon zeilen, geen media-aandacht .
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 12:04
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Je vindt het irritant dat ze ermee in de media komt, en wat doe je, je opent er een topic over zodat ze nóg een keer in de media komt?
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 12:14
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vind het raar dat zij gewoon weg mag.
Ik bedoel: er zijn vast ook mensen die gewoon 2 jaar willen gamen.
Niet naar school maar gewoon 2 jaar gamen.
Schoolwerk doen ze dan ook wel in die 2 jaar.

Is dat nou zo'n raar idee dan?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.

Laatst gewijzigd op 27-08-2010 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 12:49
Verwijderd
Ik vind haar niet stom ofzo, ik ken haar niet. Die media-aandacht gaat wel wat ver, maar ook daar heb ik geen last van. Vind het wel vaag dat ze gewoon 2 jaar weg mag alleen, zonder school, terwijl 1 uurtje spijbelen al een hoop gezeik kan geven. Maar ja, een recordpoging is kennelijk belangrijker dan dat een kind van 14 naar school gaat... En ach, die twee jaar kan ze later ook prima inhalen, dus het kan me weinig schelen
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het raar dat zij gewoon gewoon weg mag.
Ik bedoel: er zijn vast ook mensen die gewoon 2 jaar willen gamen.
Niet naar school maar gewoon 2 jaar gamen.
Schoolwerk doen ze dan ook wel in die 2 jaar.

Is dat nou zo'n raar idee dan?
Tja, we willen allemaal wel is wat .
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:03
Verwijderd
Dat mens moet gewoon schoolwerk maken aan boord hoorde ik.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Dat mens moet gewoon schoolwerk maken aan boord hoorde ik.
Ja idd, wereldschool. Iemand die bij mij in de klas zit heeft daar ook opgezeten, omdat zijn ouders in het circus werkten en hij veel met hen meereisde. Ik had echter van hem begrepen dat ze daar geen havo 4 en 5 deden .
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Dat mens moet gewoon schoolwerk maken aan boord hoorde ik.
Lijkt me wel lastig als je 24/7 aan het zeilen bent en een raar slaapritme hebt. Maar goed, zelfs als ze twee jaar niets doet, kan ze op haar zeventiende vast wel in 1 jaar de havo afmaken.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:22
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
--> N&A

Verder kan dat kind me weinig interesseren. Ik vind het stom dat opeens voor haar de leerplicht niet geldt, en dat de media haar blijkbaar nauwelijks met rust kunnen laten, kan me voorstellen dat je daar helemaal gestoord van raakt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:31
Verwijderd
God, Laura Dekker weer. Ze is nu toch weg? Ik wil niks meer van haar horen totdat ze terug is, of dood. ()

Wat ik ervan vind. Ik geloof best dat ze het kan, als je de potentiele gevaren en piraten en stuff even niet meerekend, maar ze moet gewoon naar school, net als alle 14-jarigen. Misschien wil haar halve klas wel zoiets doen, die mogen dat toch ook niet?
Dan maar niet de jongste van de wereld, jammerdebammer.
Maar goed, ze is nu weg, dus ze doet haar best maar lekker. Ik hoorde dat ze zichzelf verwond had omdat ze niet weg mocht, dan zal die twee jaar alleen haar mentaal wel lekker goed gaan doen maar niet heus.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:37
Verwijderd
Ik vind het van haar ojders ook vreemd dat ze het goed vinden dat zij twee jaar op reis gaat, alleen. Ze is echt jong, als er iets mis gaat, kan dat echt grote gevolgen hebben. (En dan bedoel ik niet dat ze bv omkiept ofzo, maar dat ze bijvoorbeeld echt eenzaam kan zijn, ik denk juist dat het voor 14-jarigen heel belangrijk is mensen om zich heen te hebben, sociale dingen te doen.)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nouja, ze gaat dus niet alleen he! Er vaart een hele vloot achter haar aan voor bevoorrading en om hulp te bieden als het misgaat.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:41
Verwijderd
dan vind ik het niet tellen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-08-2010, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Nouja, ze gaat dus niet alleen he! Er vaart een hele vloot achter haar aan voor bevoorrading en om hulp te bieden als het misgaat.
Maar toch zit ze altijd alleen op die boot, dat heeft best een impact twee jaar lang... Maar mja, ze gaat natuurlijk soms ook aan land, dus uiteindelijk valt het misschien wel mee.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 13:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
dan vind ik het niet tellen.
Anders is het vrij lastig, ze kan niet midden op de oceaan stoppen voor eten, dus dan moet ze zoveel voorraad meenemen dat ze een veel groter schip nodig heeft, en dat kun je weer moeilijker in je eentje besturen.

Citaat:
Maar toch zit ze altijd alleen op die boot, dat heeft best een impact twee jaar lang... Maar mja, ze gaat natuurlijk soms ook aan land, dus uiteindelijk valt het misschien wel mee.
Mjah, het kan me eigenlijk weinig schelen. Ze zal sowieso wel radiocontact houden, en die begeleidende boten zullen ook wel in de buurt blijven. Ze kiest er zelf voor en verder zou ik me echt niet druk gaan maken om hoe eenzaam dat kind wel niet zal zijn.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 15:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Tja, we willen allemaal wel is eens wat .
Zó irritant..
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
het lijkt me leuk als ze spoorloos verdwijnt


Ik vind het vooral dom van haar ouders. Maar om je kind nou 'alleen' te laten gaan vind ik écht achterlijk, zoveel gevaar.
School lijkt me ook lastig voor haar. Het lijkt me lastig om goed te zeilen en tegelijk school goed te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:18
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik hoop vooral dat Jeugdzorg zich met dit soort dingen blijft bezig houden, dan kunnen de Sietske H's van deze wereld ten minste kinderen blijven doodmaken
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:38
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik hoop vooral dat Jeugdzorg zich met dit soort dingen blijft bezig houden, dan kunnen de Sietske H's van deze wereld ten minste kinderen blijven doodmaken
Dat heeft dus niks met elkaar te maken...
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 16:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
pak je boot en zout op, das wat ik er van vind
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2010, 20:12
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
ik vind het zielig dat ze zoveel kritiek krijgt
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 02:42
Verwijderd
Gewoon gaan, leuk voor haar, kijken of het over een maand nog zo 'tof' is.

Verder irriteer ik me meer aan de media aandacht.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 12:31
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
oh gut. ze doet het toch alleen maar voor het record, als je een wereldreis wil maken, maak dan eerst je school af, ga dan lekker of je 18de een wereldreis maken.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 13:13
Verwijderd
het zal de mening van velen wel niet zijn maar,
ik vind dat ze lekker op wereldreis mag gaan.
het is n droom van haar dus waarom zou je die tegenhouden?
lekker laten gaan die meid!!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 20:15
Verwijderd
Citaat:
het zal de mening van velen wel niet zijn maar,
ik vind dat ze lekker op wereldreis mag gaan.
het is n droom van haar dus waarom zou je die tegenhouden?
lekker laten gaan die meid!!
Omdat 2 jaar (zolang gaat ze weg, toch?) niet in contact komen met leeftijdsgenoten op die leeftijd bar slecht is voor de sociale ontwikkeling? Omdat ze gewoon net als ieder ander kind van 14 naar school moet? Omdat het ontzettend gevaarlijk is? Omdat ze over 4 jaar ook nog prima de wereld over kan zeilen?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 02:24
Verwijderd
Er zijn zat mensen die in die leeftijd 2 jaar niet met anderen omgaan, dat anderen er dan voor kiezen met die mensen om te gaan, tjah.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan inschikken naar de norm.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 09:39
Verwijderd
Citaat:
het zal de mening van velen wel niet zijn maar,
ik vind dat ze lekker op wereldreis mag gaan.
het is n droom van haar dus waarom zou je die tegenhouden?
lekker laten gaan die meid!!
Vooral school. Als ik vanwege mijn ziekte niet veel op school aanwezig ben, terwijl het écht niet kan en ik gewoon netjes thuis al mijn schoolwerk doe, op een gegeven moment gezeik krijg met de school. En op het laatst zelfs de leerplicht ambtenaar. Waarom zou zij dan wel 2 jaar lang afwezig mogen zijn op school? Ze kan echt niet ál haar schoolwerk (goed) op haar bootje doen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Zó irritant..
Vreselijk he, dat iemand laat blijken dat ie mens is en een keer een spellingsfout maakt?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 19:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Vreselijk he, dat iemand laat blijken dat ie mens is en een keer een spellingsfout maakt?
Spellings-, typ- en opzettelijke fouten herken en vergeef ik, dit is een tekortkoming van zijn/haar Nederlandse leraar. Ik zie steeds vaker "is" i.p.v. "eens" gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 09:23
ganralph
ganralph is offline
Heren, zolang Laura Dekker geen Neerlandica is, is dit niet de plek om over taal te discussiëren.

Ontopic graag.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Er zijn zat mensen die in die leeftijd 2 jaar niet met anderen omgaan, dat anderen er dan voor kiezen met die mensen om te gaan, tjah.

Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan inschikken naar de norm.
helemaal met je eens!!

Citaat:
Vooral school. Als ik vanwege mijn ziekte niet veel op school aanwezig ben, terwijl het écht niet kan en ik gewoon netjes thuis al mijn schoolwerk doe, op een gegeven moment gezeik krijg met de school. En op het laatst zelfs de leerplicht ambtenaar. Waarom zou zij dan wel 2 jaar lang afwezig mogen zijn op school? Ze kan echt niet ál haar schoolwerk (goed) op haar bootje doen.
ws krijgt ze ook wel hulp via internet ofzo, als ze iets niet snapt.
vraag me alleen af hoe ze controleren op wat voor manier zij dr proefwerken maakt, als ze n bietje slim is pakt ze gewoon dr laptop erbij, er is toch niemand die het ziet.
Dat is het enige wat ik vaag vind, en het examen, hoe wil ze die dan doen??

Citaat:
Omdat 2 jaar (zolang gaat ze weg, toch?) niet in contact komen met leeftijdsgenoten op die leeftijd bar slecht is voor de sociale ontwikkeling? Omdat ze gewoon net als ieder ander kind van 14 naar school moet? Omdat het ontzettend gevaarlijk is? Omdat ze over 4 jaar ook nog prima de wereld over kan zeilen?
Ik kan je vertellen, er zijn best veel mensen die op die leeftijd ''geisoleerd''zijn van de buitenwereld, ik zelf ook grotendeels.
dat ze nu de wereld over wil zeilen is omdat ze dan een record vestigt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2010, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Er zijn zat mensen die in die leeftijd 2 jaar niet met anderen omgaan, dat anderen er dan voor kiezen met die mensen om te gaan, tjah.
Ja? Wie dan?

Citaat:
Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan inschikken naar de norm.
We hebben in Nederland een leerplicht en dat is niet voor niks.

Citaat:
Ik kan je vertellen, er zijn best veel mensen die op die leeftijd ''geisoleerd''zijn van de buitenwereld, ik zelf ook grotendeels.
Wat is je punt? Dat andere kinderen ook geisoleerd zijn, maakt het toch nog niet goed?

Citaat:
dat ze nu de wereld over wil zeilen is omdat ze dan een record vestigt.
Ah! Het record argument! Komt wat mij betreft niet eens in de buurt van een valide reden om haar te ontheffen van haar leerplicht.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Wat vinden jullie van de 14-jarige Laura Dekker a.k. het zeilmeisje dat de hele wereld in haar eentje rond wilt zeilen?

Van mij mag ze het wel doen, alleen vind ik het verdomd irritant dat ze steeds maar weer in de media komt er mee, je wordt er helemaal mee doodgegooid:twisted:


Ze staat op no.1 ergenissen op fucknederland.nl; stem ook even mee: klik hier

Greetz,
Damiaan
Open daarom maar een topic om nog meer aandacht voor haar te vragen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 08:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Ja? Wie dan?

We hebben in Nederland een leerplicht en dat is niet voor niks.

Wat is je punt? Dat andere kinderen ook geisoleerd zijn, maakt het toch nog niet goed?

Ah! Het record argument! Komt wat mij betreft niet eens in de buurt van een valide reden om haar te ontheffen van haar leerplicht.
Was het niet zo dat ze nu wél mocht omdat alle voorzorgsmaatregelen genomen waren om haar een opleiding te laten volgen ergens anders dan in Nederland? Dus dan is er toch geen probleem met de leerplicht?

Of mag het niet omdat jouw ouders het geld er niet voor hadden en je dan maar vindt dat een ander daarom ook niet mag?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-08-2010, 11:55
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik vind haar godsgruwelijk irritant en hoop oprecht dat Somalische piraten haar verkrachten.
Yes! Dat zijn de scenario's
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 12:38
stefanielove
Avatar van stefanielove
stefanielove is offline
Vind het onwijs stoer van haar dat ze dat wel even gaat doen
Aan de andere kant vind ik het ook raar dat haar ouders het zomaar goed vinden dat ze dit mag gaan doen, mijn pa zou dat Nooit goed vinden, mag nog niet eens alleen naar texel laat staan zeilen

vind wel dat er erg veel ophef over gemaakt wordt, alsof ze alleen op een boot in de oceaan gaat varen, yeah right.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 20:47
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
klein verwend rotkindje,
ja ik roei graag, mag ik nu een jaar vrij hebben om te gaan roeien? daneh... ben ik de jongste jongen die ooit de.... zeg es wat... elfstedentocht heeft geroeid!
ik hoopte er al op dat haar bootje nooit meer werd teruggevonden en we allemaal konden zeggen, och wat erg, *sarcarme*
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 20:35
Eikeltje
Eikeltje is offline
Ach, laat dat kind lekker zeilen!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 20:35
Jokertje
Jokertje is offline
Citaat:
Ach, laat dat kind lekker zeilen!
Wat zitten jullie allemaal te kankeren op dat kind joh ! Laat haar verdomme zeilen!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Wat zitten jullie allemaal te kankeren op dat kind joh ! Laat haar verdomme zeilen!
Ja, echt zo idioot. Willen die ouders hun kind een wereldrecordpoging laten doen ten koste van haar opleiding, en dan mag dat niet eens.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 20:42
Jokertje
Jokertje is offline
Citaat:
Ja, echt zo idioot. Willen die ouders hun kind een wereldrecordpoging laten doen ten koste van haar opleiding, en dan mag dat niet eens.
Precies! Jij begrijpt mij
Met citaat reageren
Oud 26-09-2010, 22:08
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Precies! Jij begrijpt mij
verwend kutkind... ik krijg toch ook geen jaar vrij omdat ik een recordpoging slapen wil doen?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Of mag het niet omdat jouw ouders het geld er niet voor hadden en je dan maar vindt dat een ander daarom ook niet mag?
lol, ik lees dit nu pas.

Gefeliciteerd, je bent totaal niet meer serieus te nemen!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 10:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
lol, ik lees dit nu pas.

Gefeliciteerd, je bent totaal niet meer serieus te nemen!
Goed argument, ik ben nu echt overtuigd van je standpunt.

Kun je nog eens uitleggen hoe dat precies zat met de leerplicht? Want volgens de rechter was aan die leerplicht voldaan met het huidige plan.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 11:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
zullen we stoppen met op de man spelen en netjes verder discussieren over Laura?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Little Saaibe is jarig! #1594
Verwijderd
500 21-01-2012 17:45
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Slogan/oneliner Betoog Tbs-verlof
Betoogtbs
2 27-01-2011 19:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zeilster wil wereld rond
kalinho
80 09-09-2009 20:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands betoog spreekbeurt.
xGunMoll
3 07-09-2009 10:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.