Oud 29-06-2008, 21:15
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Hoi allemaal,

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met slaapbanken van ikea.
Wat zijn goede slaapbanken en welk matras kun je het beste nemen?

Ik zit zelf te denken aan de ikea PS slaapbank, maar ben er nog niet helemaal uit en weet al helemaal niet welk matras ik het beste kan nemen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09830126

Vertel je ervaringen! Ook met andere merken is prima! Welke systemen bevallen en welke niet?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2008, 21:29
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Volgens mij is die slaapbank die jij daar linkt prima opzich. Ik heb zelf ook nog een ikea slaapbank maar die slaapt niet echt lekker. (vooral omdat het meer een bank is dan een slaapbank.)
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 21:40
Verwijderd
volgens mij is die bank ook prima om op te slapen. een vriend van me heeft hem ook, en ik heb daar best vaak op geslagen. was prima te doen

deze

heb ik, en dat is echt een afrader. zowel als slaapbank als gewone bank.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 21:53
Verwijderd
als je het dikste en lekkerste matras neemt is elke slaapbank heerlijk om op te slapen eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 22:02
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:
volgens mij is die bank ook prima om op te slapen. een vriend van me heeft hem ook, en ik heb daar best vaak op geslagen. was prima te doen

deze
[afbeelding]
heb ik, en dat is echt een afrader. zowel als slaapbank als gewone bank.
Iedereen heeft dat kreng idd een aanrader, wat wel kut is dat je met je voeten op een plank hout ligt als je hem in slaapstand zet..voordeel is dat hij maar 100 euro kost.
__________________
Django
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 23:32
Craig Rogen
Avatar van Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met slaapbanken van ikea.
Wat zijn goede slaapbanken en welk matras kun je het beste nemen?

Ik zit zelf te denken aan de ikea PS slaapbank, maar ben er nog niet helemaal uit en weet al helemaal niet welk matras ik het beste kan nemen.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S09830126

Vertel je ervaringen! Ook met andere merken is prima! Welke systemen bevallen en welke niet?
Mijn huisgenoot heeft die bank en ik twijfelde er over om hem te nemen, uiteindelijk ben ik voor de Bedinge (geloof dat ie zo heette) gegaan. Slaapt prima en heerlijke hangbank!
__________________
http://www.myspace.com/aanslag
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 23:58
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Beddinge banken zijn idd fijn. Heb er bij een vriend op geslapen en dat lag prima. Lekker de ruimte en niet zo'n harde plank onder je hol.
Ik wil 'm zelf ook gaan halen binnenkort. Weet alleen niet welke matrasdikte ik zal nemen. Is die dunste ook goed?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 08:06
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
een vriendin van mij heeft die en hij slaapt en zit heel relaxt we hebben er zelfs met zn 3en op geslapen overdwars en dat was nog goed te doen.
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 08:14
Verwijderd
Citaat:
volgens mij is die bank ook prima om op te slapen. een vriend van me heeft hem ook, en ik heb daar best vaak op geslagen. was prima te doen

deze
[afbeelding]
heb ik, en dat is echt een afrader. zowel als slaapbank als gewone bank.
ik heb em ook, wat een kutbank is dat eigenlijk he
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 10:34
Verwijderd
Citaat:
ik heb em ook, wat een kutbank is dat eigenlijk he
haha, ja. ik zit er eigenlijk ook nooit op?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 12:07
Verwijderd
Citaat:
haha, ja. ik zit er eigenlijk ook nooit op?
het enige wat ik erop doe is vrienden dumpen als het echt niet anders kan en mijn kleding stapelen.

zitten is echt niet te doen erop
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 12:29
Verwijderd
ik laat altijd andere mensen op die bank zitten. ik zit dan liever op de grond of op een stoel, hehe. en inderdaad voor kleding, schoolshit en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 16:16
Verwijderd
Ik slaap al 3 jaar op de slaapbank in de post van de TS en hij bevalt prima.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 17:28
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Ik heb een Ikea PS en ik heb er ongeveer een jaar op geslapen, soms alleen, soms met z'n tweeen en heb 'm toen de deur uit gedaan want het werd maar een gammel geval.
Kortom: nee, ik werd er niet zo blij van.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:13
g
Avatar van g
g is offline
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/ca.../series/11701/
ik heb zo'n MURBO. een dikke rooie, chill ding. je mag em wel kopen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2008, 23:20
g
Avatar van g
g is offline
en een vriend slaapt er zo'n beetje elke nacht op, heeft een vriendin, en het ding staat nog steeds. het is maar hoe je er mee omgaat ofzo het heeft ook gewoon een lattenbodem, dus het doet het ook wel als bed
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 11:06
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
volgens mij is die bank ook prima om op te slapen. een vriend van me heeft hem ook, en ik heb daar best vaak op geslagen. was prima te doen

deze
[afbeelding]
heb ik, en dat is echt een afrader. zowel als slaapbank als gewone bank.
Die bank had ik ook in de overweging eerst, hij is zo goedkoop! Ik heb een soort kwaliteitstestje gedaan door de kijken hoevaak een bank werd aangeboden op marktplaats en toen werd die zo overdreven vaak aangeboden dat ik inzag dat het een rotding moet zijn!

(ik wil de evt. aan te schaffen slaapbank niet tweedehands kopen, maar bekijk ze wel op marktplaats, krijg je van de foto's ook een beter beeld van de bank)
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 11:13
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Mijn huisgenoot heeft die bank en ik twijfelde er over om hem te nemen, uiteindelijk ben ik voor de Bedinge (geloof dat ie zo heette) gegaan. Slaapt prima en heerlijke hangbank!
Ik twijfel over de Beddinge bank, omdat ik bang ben dat je in het midden zo'n knik krijgt in het matras. Voordeel van die bank is dat de zithoogte me meer aanspreekt dan van de ikea PS. Het voordeel is de dekenbak die erbij zit. Dat heb je bij ikea PS niet. Hij lijkt me daarnaast ook wat breder, omdat je dus over de lengte klapt ipv over de breedte zoals ikea ps. Deze is 2m, ikea ps 1,63m

Ik ben bang dat de zithoogte van de ikea PS te laag is en ik ben bang dat het zitvlak misschien te 'lang' is, oftewel dat ik mijn knieeën alleen kan buigen zonder de rugleuning aan te raken

Daarnaast twijfel ik een beetje over de wielen. Het argument handig met schoonmaken vind ik wel leuk, maar verschuift de bank niet als je te enthousiast erop gaat zitten?

Citaat:
en een vriend slaapt er zo'n beetje elke nacht op, heeft een vriendin, en het ding staat nog steeds. het is maar hoe je er mee omgaat ofzo het heeft ook gewoon een lattenbodem, dus het doet het ook wel als bed
Weet jij toevallig of hij het goedkope matras of het Murbo matras heeft gedaan? (of de allerduurste?)
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2008, 12:35
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
volgens mij is die bank ook prima om op te slapen. een vriend van me heeft hem ook, en ik heb daar best vaak op geslagen. was prima te doen

deze
[afbeelding]
heb ik, en dat is echt een afrader. zowel als slaapbank als gewone bank.
Die heb ik ook 15 jaar gehad. Helemaal doorgezakt en zat inderdaad voor geen meter. Het enige voordeel is dat hij vrij klein was dus makkelijk te verhuizen.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 18:17
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Die heb ik ook 15 jaar gehad. Helemaal doorgezakt en zat inderdaad voor geen meter. Het enige voordeel is dat hij vrij klein was dus makkelijk te verhuizen.
Ok ok helder, Stolsta strepen we definitief door

Andere modellen die absoluut niet goed zijn?

Samenvattend:
++ Beddinge
+ PS

Jullie maken me wel aan het twijfelen, want ik vind die Beddinge niet zo heel mooi
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Ok ok helder, Stolsta strepen we definitief door

Andere modellen die absoluut niet goed zijn?

Samenvattend:
++ Beddinge
+ PS

Jullie maken me wel aan het twijfelen, want ik vind die Beddinge niet zo heel mooi
Ik heb nu bijna vier jaar een Beddinge en hij bevalt prima zowel om op te slapen als op te zitten. Enige minpuntjes zijn een diepe zit en geen vaste zijleuningen. Verder is het matras aan de kant waar ik bijna nooit lig een beetje omhoog gaan staan omdat ik altijd op de andere helft lig, volg je hem nog
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 22:15
Verwijderd
Wij hebben hier in huis twee Lycksele en ik vind ze zelf erg fijn! Vooral omdat het bed een goede lattebodem heeft en hij uitgeklapt net zo hoog als een normaal 2-persoons bed blijft waardoor het helemaal niet op een bank lijkt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 09:41
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Ik heb nu bijna vier jaar een Beddinge en hij bevalt prima zowel om op te slapen als op te zitten. Enige minpuntjes zijn een diepe zit en geen vaste zijleuningen. Verder is het matras aan de kant waar ik bijna nooit lig een beetje omhoog gaan staan omdat ik altijd op de andere helft lig, volg je hem nog
Slaap jij er iedere nacht op? En welk matras heb je (de goedkoopste, middelste, duurste)?

Die diepe zit is iets waar ik me wel zorgen over maak want ik wil ook een heel goed bankje hebben waar ik lekker op kan zitten
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 10:18
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Slaap jij er iedere nacht op? En welk matras heb je (de goedkoopste, middelste, duurste)?

Die diepe zit is iets waar ik me wel zorgen over maak want ik wil ook een heel goed bankje hebben waar ik lekker op kan zitten
Heb ook jaren de bedinge slaapbank gehad. De diepe zit is inderdaad niet echt handig. Je kan eigenlijk alleen maar onderuitgezakt hangen, maar met een paar kussens is het wel te doen. Wat betreft slapen, eindigde ik altijd in de 'knik' van die twee aan elkaar geritste matrassen. Heeeeel irritant.

Een vriend heeft de Lycksele en die slaapt en zit beter, maar is wel kleiner. Dus voor lange mensen misschien niet ideaal.

oja ik had het duurste matras
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 11:14
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Heb ook jaren de bedinge slaapbank gehad. De diepe zit is inderdaad niet echt handig. Je kan eigenlijk alleen maar onderuitgezakt hangen, maar met een paar kussens is het wel te doen. Wat betreft slapen, eindigde ik altijd in de 'knik' van die twee aan elkaar geritste matrassen. Heeeeel irritant.

Een vriend heeft de Lycksele en die slaapt en zit beter, maar is wel kleiner. Dus voor lange mensen misschien niet ideaal.

oja ik had het duurste matras
Daar ben ik dus ook bang voor, dat je in t midden terechtkomt

Op zich is de Lycksele wel goedkoop, maar volgens de informatie op de ikea site heeft deze ook een behoorlijke zitdiepte, namelijk 60 cm. De Beddinge heeft 71 cm (nog erger dus). Maar de ikea PS heeft zitdiepte 50 cm. De lengte en breedte van het bed maakt niet uit.

Ik ben bang dat ik niet meer dan 50cm zitdiepte kan hebben, heb net een beetje het geprobeerd te berekenen met een liniaal ik ben nl niet zo groot Maargoed daarvoor ga k bij ikea wel even proberen te testen etc die zitdiepte is gauw vastgesteld.

Maar ervaringen over matrassen, klikmechanismen en lig- en zitcomfort, kan ik natuurlijk niet zo snel zien bij de ikea

Op dit moment nog in de race als optie:

Beddinge, Lycksele en PS
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2008, 20:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die Stolsta heb ik nu 1,5 jaar, zit niet lekker en slaapt als slaapbank ook niet lekker. Met kussens kan je er nog wel iets van bouwen om tv vanaf te kijken en ik kan er ook prima middagslaapjes op doen. Je moet er veel kussens op gooien, dan is het nog te doen. Ik moest perse een smalle bank en toen was dit de enige optie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Slaap jij er iedere nacht op? En welk matras heb je (de goedkoopste, middelste, duurste)?

Die diepe zit is iets waar ik me wel zorgen over maak want ik wil ook een heel goed bankje hebben waar ik lekker op kan zitten
Ik slaap er iedere nacht op en heb het middelste matras, dat matras is nog wel redelijk hard maar dat vind ik juist fijn. Met de kussens erbij gaat het op zich wel oke met zitten. Voordeel is wel dat je ook lekker kan liggen op de bank omdat je hem in de breedte uitklapt en niet in de lengte

Citaat:
Heb ook jaren de bedinge slaapbank gehad. De diepe zit is inderdaad niet echt handig. Je kan eigenlijk alleen maar onderuitgezakt hangen, maar met een paar kussens is het wel te doen. Wat betreft slapen, eindigde ik altijd in de 'knik' van die twee aan elkaar geritste matrassen. Heeeeel irritant.
Ik heb eigenlijk nooit dat ik in de knik eindig als ik links lig, maar wel als ik rechts lig (waarschijnlijk omdat die kant een beetje omhoog staat omdat ik altijd links lig)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Je kamer
Verwijderd
178 29-05-2005 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.