Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 08:40
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 04-07-2005 @ 21:57 :
Foto's
[afbeelding]
mooie dreads!!!
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Advertentie
Oud 06-07-2005, 08:41
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
iets anders: dragen jullie je dreads met elastiekjes bovenaan of zonder? ik heb ze er nu nog in, maar wil ze er misschien uithalen, maar ik ben bang dat mn dreads dan in elkaar gaan groeien en ik ze niet meer mooi kan bijwerken.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 06-07-2005, 09:08
Verwijderd
Ik wissel het heel erg af met 'elastiekjesgebruik'. Nu was het echt een teringzooi, dus heb ik ze een tijdje wel, maar ik ben altijd te lui om ze op te schuiven, dus over een week knip ik ze er uit en wacht ik wel weer tot het weer nodig is. Op zich niet zo vaak, en ik vind het ook veel mooier zonder.
Oud 06-07-2005, 09:25
Verwijderd
Vandaag vieren mn dreads hun eerste verjaardag!
Oud 06-07-2005, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 06-07-2005 @ 10:25 :
Vandaag vieren mn dreads hun eerste verjaardag!
Hieperdepiephoera!
Oud 06-07-2005, 12:07
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline

Ze zijn vandaag drie dagen
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Oud 06-07-2005, 13:25
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 06-07-2005 @ 13:07 :
[afbeelding]
Ze zijn vandaag drie dagen
Mooi hoor. Ik heb nu net twee dagen weer dreads en het doet allemaal nog wel een beetje zeer, maar ziet er zeker best mooi uit.
__________________
Boe.
Oud 06-07-2005, 13:47
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Quantes schreef op 06-07-2005 @ 14:25 :
Mooi hoor. Ik heb nu net twee dagen weer dreads en het doet allemaal nog wel een beetje zeer, maar ziet er zeker best mooi uit.
Dankje, heb je er een foto van ?
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Oud 06-07-2005, 14:25
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 06-07-2005 @ 09:41 :
iets anders: dragen jullie je dreads met elastiekjes bovenaan of zonder? ik heb ze er nu nog in, maar wil ze er misschien uithalen, maar ik ben bang dat mn dreads dan in elkaar gaan groeien en ik ze niet meer mooi kan bijwerken.
Ik heb er anderhalf jaar elastiekjes in gehad. Maar toen zei een jongen met dreads tegen me dat m'n dreads dan af gaan breken dus toen heb ik ze er toch maar uitgehaald. Je moet het gewoon goed in de gaten houden en eventueel moet je ze uit elkaar trekken.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 06-07-2005, 17:06
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 06-07-2005 @ 09:41 :
iets anders: dragen jullie je dreads met elastiekjes bovenaan of zonder? ik heb ze er nu nog in, maar wil ze er misschien uithalen, maar ik ben bang dat mn dreads dan in elkaar gaan groeien en ik ze niet meer mooi kan bijwerken.
Zonder. Alleen de vier in mijn nek hebben elastiekjes.

En zo snel zullen ze niet aan elkaar groeien en uitgroei valt prima bij te werken. Je moet alleen niet al te gehecht zijn aan je vakjes.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 06-07-2005, 19:28
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Qamra schreef op 06-07-2005 @ 18:06 :
Zonder. Alleen de vier in mijn nek hebben elastiekjes.

En zo snel zullen ze niet aan elkaar groeien en uitgroei valt prima bij te werken. Je moet alleen niet al te gehecht zijn aan je vakjes.
Nja, de uitgroei van een paar maanden á half jaar valt niet zo simpel bij te werken.
Ik heb nooit vakjes gehad dus ik kan er ook niet echt gehecht aan zijn.
Oud 07-07-2005, 15:58
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 06-07-2005 @ 14:47 :
Dankje, heb je er een foto van ?
Nee
__________________
Boe.
Oud 07-07-2005, 15:58
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Quantes schreef op 07-07-2005 @ 16:58 :
Nee

Maak dan!
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Oud 07-07-2005, 17:20
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 06-07-2005 @ 20:28 :
Nja, de uitgroei van een paar maanden á half jaar valt niet zo simpel bij te werken.
Ik ga er ook niet echt vanuit dat je er een half jaar niets aan doet he En elastiekjes redden je uitgroei dan ook niet. Alleen een goeie bijwerkbeurt werkt. Of je laat het gewoon zo, het dread vanzelf.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 07-07-2005, 19:56
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik ga mijn elastiekjes eruit halen. Ik begin te merken dat mijn uitgroei vrij snel vanzelf begint te dreaden en dat de elastiekjes het alleen maar tegenhouden en zorgen dat de zooi aan elkaar groeit. De dreads in mijn nek zet ik nog wel even vast denk ik, maar de rest niet. Kijken of dat scheelt in bijwerken want dat is mijn mijn hoeveelheid dreads en enorm snel groeiende haar echt een ellende.

Ps: welke maat haaknaald was nou het beste? Mijn dreads zijn vrij dun. Ik moet nodig weer eens gaan haken maar mijn naald is kapot, moet nieuwe hebben maar geen idee meer welke maat.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 07-07-2005, 20:40
lievelieze
Avatar van lievelieze
lievelieze is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-07-2005 @ 20:56 :
welke maat haaknaald was nou het beste? Mijn dreads zijn vrij dun. Ik moet nodig weer eens gaan haken maar mijn naald is kapot, moet nieuwe hebben maar geen idee meer welke maat.
geen haaknaald.. ik doe het met gewoon een naald met een groot oog, daar kun je je haar inwurmen en dan makkelijker door je dread steken. heb je ook geen last van goeie haren die meegaan met het haakje van de naald (AU), snappie?
moet er maar weer eens mee beginnen. merkte in de auto tijdens de vakantie tijdens het bijwerken (zinvolle rit ) dat ik wel erg veel losse haren heb, vooral op mn achterhoofd, waar ik op slaap.
ik ben nu mn dreads aan het verven, intrekken duurt zo laaaang.
Oud 08-07-2005, 10:39
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 07-07-2005 @ 20:56 :

Ps: welke maat haaknaald was nou het beste? Mijn dreads zijn vrij dun. Ik moet nodig weer eens gaan haken maar mijn naald is kapot, moet nieuwe hebben maar geen idee meer welke maat.
1.75, maar ik gebruik altijd 1.50
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 08-07-2005, 15:08
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
lievelieze schreef op 07-07-2005 @ 21:40 :
geen haaknaald.. ik doe het met gewoon een naald met een groot oog, daar kun je je haar inwurmen en dan makkelijker door je dread steken. heb je ook geen last van goeie haren die meegaan met het haakje van de naald (AU), snappie?
moet er maar weer eens mee beginnen. merkte in de auto tijdens de vakantie tijdens het bijwerken (zinvolle rit ) dat ik wel erg veel losse haren heb, vooral op mn achterhoofd, waar ik op slaap.
ik ben nu mn dreads aan het verven, intrekken duurt zo laaaang.
good point, ga ik es proberen...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 08-07-2005, 15:09
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 08-07-2005 @ 11:39 :
1.75, maar ik gebruik altijd 1.50
Thanks (ik haal er toch maar even 1 voor de zekerheid, als de normale naald niet werkt heb ik dit iig nog )
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 08-07-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Gadje schreef op 03-07-2005 @ 22:40 :
het is beter dan je haar eraf knippen.
waarom dat?! ik heb ze eraf geknipt, ben je meteen klaar in 10 minuten en dan heb je in ieder geval geen gezeur met dood haar.
Oud 08-07-2005, 17:32
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 07-07-2005 @ 16:58 :

Maak dan!
Moet je wel een digitale camera hebben.



__________________
Boe.
Oud 08-07-2005, 18:53
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 06-07-2005 @ 10:25 :
Vandaag vieren mn dreads hun eerste verjaardag!
De mijne ook btw Naja, vandaag niet, maar 6 juli idd Feestje
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 08-07-2005, 19:17
Verwijderd
Mijn moeder heeft gisterenavond tot 2 uur m'n dreads staan haken (ja! mijn moeder!) nu moet ze d'r nog 20, die ze vanavond gaat doen.

Ik heb al m'n elastiekjes d'r uit gehaald, door de elastiekjes braken haren af die ik er nu niet meer in kan haken, moet ik wachten tot ze weer lang zijn, maar loop ik wel een tijd met kroeshaarjtes rond, dat moet dan maar.

Ze zien d'r iig wel wat beter uit.

Ik had nog een vraagje, over een week ga ik naar Amerika. M'n dreads zijn nu 1,5 maand in zee haar onder water of juist niet? (zout water is goed voor dreads toch?). En in zwembaden? Kheb btw ook nog nooit gewassen, begint wel te ruiken. Ik zal zo ff wat foto's maken oid.

Edit: paar fotootjes









Zoals ik al zei, véél kroeshaar wat gewoon afgebroken kort haar is. Weet niet wat ik daarmee kan doen.

Ik weet wel waaróm het gebroken is. Ik was heel fanatiek en dacht dat ik goed bezig was als ik bij elke opknapbeurt m'n elastiekjes allemaal eruit haalde en er opnieuw indeed, dit bleek dus neit slim te zijn. als ik een elastiekje eruit haalde braken er een paar (hoop) haren af en krijg ik het effect wat ik nu heb.

Een paar dreads zijn behoorlijk vervilt, maar heel veel (de meeste) nog (bijna) niet. Ik wacht af en werk bij

Mijn dreads waren ook heel mooi toen ze net gezet waren, zoals bij silver and cold

Maarja. Ik hoop dat 't nog goedkomt.

Laatst gewijzigd op 08-07-2005 om 19:33.
Oud 08-07-2005, 19:40
Verwijderd
Ik denk dat zoiets als nu onvermijdelijk is. Haren gaan nu eenmaal los zitten na een tijdje.. en daarbij: dreads worden mooier als ze ouder worden, en 1,5 maand is echt pas het begin

Ik heb nog nooit met dreads gezwommen, maar wel vaak gehoord dat zwembaden niet goed zijn (vanwege chloor denk ik) en dat het veel haken en verpeste dreads oplevert. Zee schijnt wel goed te zijn.

En na 1,5 maand kun je ze ook echt wel al wassen hoor
Oud 08-07-2005, 19:51
Verwijderd
Mja, okee, maar ik heb gewoone en hoop afgebroken haren. Jij zegt dat haken dreads verpest, de andere zegt dat je veel moet haken enzo.

Ik weet ook dat ik wel mag wassen, maar of het ook goed is?

Precies hetzelfde met waxen. De een zegt wel waxen, de ander zegt niet waxen, ik heb nu een week niet gewaxed en ik moet kijken wat ik fijner vind.
Oud 08-07-2005, 20:31
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 08-07-2005 @ 20:17 :
Een paar dreads zijn behoorlijk vervilt, maar heel veel (de meeste) nog (bijna) niet. Ik wacht af en werk bij

Mijn dreads waren ook heel mooi toen ze net gezet waren, zoals bij silver and cold

Maarja. Ik hoop dat 't nog goedkomt.
Dat die dreads vervilt zijn lijkt me stug, na anderhalve maand. Misschien dat ze gewoon 'steviger' dan de rest zijn.
En dat het nog goedkomt is logisch, je hebt ze echt superkort! Je wil niet weten hoe die van mij eruit zagen het hele eerste jaar! En nu (na anderhalf jaar) heb ik nog steeds onderkanten die niet dreaden etc.).
Geduld is een schone zaak.

Citaat:
Mja, okee, maar ik heb gewoone en hoop afgebroken haren. Jij zegt dat haken dreads verpest, de andere zegt dat je veel moet haken enzo.
Met haken bedoelt Pebbles dat er uitstekende haren in de vorm van een haak in je dreads komen als je in chloor zwemt. Haken met haaknaald is altijd goed.

En wassen is ook goed, want daarmee haal je de troep (o.a. wax) uit je dreads en schone, niet-vette dreads vervilten sneller.

Zo.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 08-07-2005, 20:32
Verwijderd
Ik zal binnenkort eens gaan wassen dan. En veel haken dan

En af en toe eens waxeren en vooral wachten.

Wat denken jullie van ind e zee zwemmen enzo? Zout water schijnt goed te zijn. (zelfs zo goed dat je zelf je haar in zout water kan plempen om het vervilten te vorderen)
Oud 08-07-2005, 20:40
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Gewoon in de zee zwemmen.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 08-07-2005, 22:41
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Na anderhalve maand kunnen echt al wel stukken dread vervilt zijn als ze heel strak zijn getoupeerd en ook zo strak zijn gebleven.

In de zee zwemmen is goed! Mijn dreads werden er veel beter door!
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Oud 08-07-2005, 22:46
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
silver_and_cold schreef op 08-07-2005 @ 23:41 :
Na anderhalve maand kunnen echt al wel stukken dread vervilt zijn als ze heel strak zijn getoupeerd en ook zo strak zijn gebleven.

In de zee zwemmen is goed! Mijn dreads werden er veel beter door!
Stukken ja, maar niet hele dreads.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 08-07-2005, 22:47
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 08-07-2005 @ 23:46 :
Stukken ja, maar niet hele dreads.
En dat zegt ie ook niet
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!
Oud 08-07-2005, 23:21
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 08-07-2005 @ 23:46 :
Stukken ja, maar niet hele dreads.
ruik ik jaloezie?
__________________
eat your animal crackers
Oud 09-07-2005, 13:14
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 09-07-2005 @ 00:21 :
ruik ik jaloezie?
Pardon? Die van mij zijn bijna helemaal vervilt hoor

@ silver_and_cold: sterker nog, hij zegt dat een paar dreads al vervilt zijn
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Oud 09-07-2005, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 07-07-2005 @ 18:20 :
Ik ga er ook niet echt vanuit dat je er een half jaar niets aan doet he En elastiekjes redden je uitgroei dan ook niet. Alleen een goeie bijwerkbeurt werkt. Of je laat het gewoon zo, het dread vanzelf.
Toen ik ze niet bijwerkte moest ik ze losknippen o.O Maar tis nog wel goed gekomen gelukkig
en nu hoop ik dat mn haar snel groeit, zodat ik weer dreads kan gaan maken =D
Oud 09-07-2005, 17:05
Verwijderd
als ik vragen mag, wrom heb je ze er dan uitgehaald?
Oud 09-07-2005, 18:09
silver_and_cold
Avatar van silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 09-07-2005 @ 14:14 :
@ silver_and_cold: sterker nog, hij zegt dat een paar dreads al vervilt zijn
Nog sterker, hij zegt dat ze behoorlijk vervilt zijn en niet dat sommige dreads al helemaal vervilt zijn


Mijn dreadjes vandaag na 6 dagen:

Ik heb ze eergister al gewassen en volgens mij worden de daardoor echt veel sneller stevig.
__________________
You make me dizzy.... running circles in my head.... BREAK OUT!

Laatst gewijzigd op 09-07-2005 om 18:18.
Oud 09-07-2005, 18:36
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline








Beetje gare foto's, maar de batterijen van mijn fototoestel zijn bijna op.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 10-07-2005, 13:10
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Een rastaman zei eens tegen mij:
je moet in die zee met die locks en dan de locks niet afdrogen, maar de locks drogen in de zon.

Is echt goed

Ik ging ook gewoon met mijn dreads in chloor, werden ze lekker stug van. Geen last van loops oid
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 10-07-2005, 14:14
jeeeroeoen
Avatar van jeeeroeoen
jeeeroeoen is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 08-07-2005 @ 21:31 :
Met haken bedoelt Pebbles dat er uitstekende haren in de vorm van een haak in je dreads komen als je in chloor zwemt. Haken met haaknaald is altijd goed.
I don't agree als je teveel haakt, geef je je haren minder ruimte om tegen elkaar te wrijven en te dreaden. dus teveel haken is ook niet goed denk ik.
maar ja, je hoeft me niet te geloven want ik haak nooit



@ Shoarm: maak je niet teveel zorgen dreads zijn dreads, en zo snel zullen ze niet uit mekaar vallen ofzo was ze, zwem ermee in de zee, zwem ermee in chloorwater, .... maakt allemaal niet zoveel uit hoor
__________________
one love
Oud 10-07-2005, 19:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Qamra schreef op 09-07-2005 @ 19:36 :
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Beetje gare foto's, maar de batterijen van mijn fototoestel zijn bijna op.
Wow, als mijne zo mooi waren gebleven had ik ze nooit uitgekamd
Oud 10-07-2005, 19:54
Verwijderd
Dan zal ik het Ameirkaanse zeewater eens lekker doro m'n haartjes laten vloeien, ga het morgen wassen enneuh. Haken!
Oud 10-07-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
kwebbel schreef op 09-07-2005 @ 18:05 :
als ik vragen mag, wrom heb je ze er dan uitgehaald?
Had wel weer eens zin in wat anders, én ik ga bijna op vakantie naar spanje en dan heb ik niet zoveel zin in die dreads.
Oud 11-07-2005, 08:50
Verwijderd
Mijn zusje heeft vorige week mn dreads geknipt. Er is zeker een centimeter of 8 af!

Oud 11-07-2005, 10:25
Verwijderd
Waarom knip je je dreads? Lange dreads zijn toch hip
Oud 11-07-2005, 11:07
Verwijderd
ik vind kortere ook leuk.
Oud 11-07-2005, 11:08
Verwijderd
Mijne waren kort, en ik wilde zo graag lange dreads hebben
Oud 11-07-2005, 11:16
Verwijderd
Kortere vind ik veel leuker, lange worden zo snel 'saai' ofzo. Bij mij in elk geval. Lang haar stond me ook nooit. Ze zijn nu eigenlijk net iets te kort, maar mijn haar groeit erg snel dus dat is zo weer opgelost
En Neeske, als je lange dreads wilt moet je natuurlijk niet je hele haar afknippen he
Oud 11-07-2005, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Maryk schreef op 11-07-2005 @ 12:16 :
Kortere vind ik veel leuker, lange worden zo snel 'saai' ofzo. Bij mij in elk geval. Lang haar stond me ook nooit. Ze zijn nu eigenlijk net iets te kort, maar mijn haar groeit erg snel dus dat is zo weer opgelost
En Neeske, als je lange dreads wilt moet je natuurlijk niet je hele haar afknippen he
Haha, nee dat is wel zo. Maarja, ik had toch niet zo ontzettend veel dreads meer over omdat ik er in de loop van de tijd al een stuk of 10 af had geknipt, waardoor ik er nog maar 35 over had.. En ik heb nu weer 'vers' haar, en dat voelt zo fijn!
Oud 11-07-2005, 11:58
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Kan niet wachten tot de mijne eens goe dlang zijn. Toen ik ze net had, waren ze echt 15 cm ofz en nu komen ze 5 cm over mijn schouders, maar ze moeten gewoon sneller groeien

al zijn ze wel lief
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Algemeen dreadstopic deel.......
the exploding boy
500 17-03-2006 21:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.