Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2008, 11:34
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
MTM is mijn ogen niet hetzelfde als je H&M pak laten vermaken bij de plaatselijke turk.

Overigens is naar mijn weten MTM ook niet hetzelfde als een pak kopen en dat vervolgens bij een andere kleermaker aan laten passen aan je wensen. Een MTM pak laat je in de zaak zelf vermaken tot het pak dat jij wil. (of je laat je maten invoeren en komt later het pak bekijken dat voor jou (machinaal) in elkaar is gezet) De zaak zelf meet dus ook je maten en je krijgt daarnaast (soms) de mogelijkheid om bijv binnenvoering aan te geven.

Zowel Bespoke als MTM ligt volgens mij boven het budget van de TS.
Made-to-measure, meer hoef je er niet aan vuil te maken...

Overigens is MTM niet >600Euro. Ik denk eerder rond de >400Euro
Goede MTM-shirts vind je overigens voor rond de >120Euro.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2008, 13:08
Verwijderd
Ik persoonlijk vind 120 euro voor een dress shirt relatief duur, maar dat zal allicht liggen aan het feit dat ik momenteel nog aan de button-line van het segment consumeer. XD

Ik koop momenteel gewone confectie hemden van zo'n 20 tot 40 euro.
Dat het beetje ruimer zit vind ik persoonlijk zo erg nog niet en eum...
Ooit al eens politieke debatten gevolgd?
De doorsnee minister zijn hemd zit ook te ruim hoor!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Ik koop momenteel gewone confectie hemden van zo'n 20 tot 40 euro.
Dat het beetje ruimer zit vind ik persoonlijk zo erg nog niet en eum...
Ooit al eens politieke debatten gevolgd?
De doorsnee minister zijn hemd zit ook te ruim hoor!
Bij de doorsnee minister gaat het dan ook om de inhoud, niet om het uiterlijk. Dat is geen excuus kerel. Dath et duur is wel, ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan niet van iemand in zijn tienerjaren verwachten dat die alle top notch shit heeft.

Laatst gewijzigd op 28-09-2008 om 14:58.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 14:39
Verwijderd
Even zitten zoeken hoe je die leeftijd moest instellen...
19 momenteel. de wil is er al, de economische middelen zijn echter nog schaars.

'De kleren maken de man'.
Met het oog op mijn nabije toekomst zal het allicht wel belangrijk zijn mij te kunnen plooien naar de vrij klassieke kledingsvoorschriften van mijn sector, dus ik bereid mij er nu al beetje op voor.
En ondertussen kan je met goedkopere stukken beetje uitproberen wat je zo allemaal staat van stijl he.

En het is uiteindelijk wel zeer stijlvolle kleding die ook nog eens opmerkelijk comfortabel zit eigenlijk.
Ik kan het mij momenteel zelfs niet meer voorstellen dat ik nog een jeans zou dragen. Bandplooi pantalons zitten gewoon beter en voelen veel gemakkelijker aan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 15:06
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Bij de doorsnee minister gaat het dan ook om de inhoud, niet om het uiterlijk. Dat is geen excuus kerel. Dath et duur is wel, ik weet niet hoe oud je bent, maar je kan niet van iemand in zijn tienerjaren verwachten dat die alle top notch shit heeft.
Dat zou je mogen hopen. Over het algemeen komen ze niet veel verder dan holle frasen en een hoop gelieg.

Ik vind trouwens wel dat je als volksvertegenwoordiger er een beetje fatsoenlijk uit mag zien.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 15:16
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik persoonlijk vind 120 euro voor een dress shirt relatief duur, maar dat zal allicht liggen aan het feit dat ik momenteel nog aan de button-line van het segment consumeer. XD

Ik koop momenteel gewone confectie hemden van zo'n 20 tot 40 euro.
Dat het beetje ruimer zit vind ik persoonlijk zo erg nog niet en eum...
Ooit al eens politieke debatten gevolgd?
De doorsnee minister zijn hemd zit ook te ruim hoor!
Ik vind een shirt met teveel stof vre-se-lijk! Ik ga dan niet eens over straat met een dergelijke shirt. En >120Euro voor een MTM-shirt is niet duur hoor. RL RTW kost je al snel >250E, en dan heb je niet eens een MTM....
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Dat zou je mogen hopen. Over het algemeen komen ze niet veel verder dan holle frasen en een hoop gelieg.

Ik vind trouwens wel dat je als volksvertegenwoordiger er een beetje fatsoenlijk uit mag zien.
Dat is een mening, maar ik ben het met je eens wat uiterlijk vertoon betreft.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2008, 19:46
Verwijderd
Mja, ik ken de prijzen van hemden van merken als Dior en Kilgour. Vanaf 300 USD.
Enige wat ik van probleem daar mee heb, is dat, mijns inzien, zeker 50% van het bedrag dat je ervoor betaald gewoonweg voor het merk is.

Heel wat van die merken produceren even als H&M of C&A in lageloonlanden als Roemenië en Taiwan.
De materialen die ze gebruiken zijn weliswaar iets beter van kwaliteit en ook de ontwerpen zijn iets eleganter, geef ik zeker toe, maar is dat voldoende om hun astronomische prijs te verklaren...?

Ja, wat die ministers betrefd:
Ik hou er beetje het midden in.

Enerzijds kan ik mij enorm ergeren aan al die groene en sociaal democratische politicussen die daar met hun strandsandalen, bermuda's en slobbertruien het parlement binnen komen. Precies alsof ze willen zeggen "Ik ben links, ik ben verkozen en de rest kan mij niets schelen."

Anderzijds, voor mij hoeft het ook niet dat iedereen daar zit in een Armani van 1500 euro met een paar Guici schoenen van 300 euro.

Vind het, in relatie met hun functie en verantwoordelijkheden, belangrijk dat ze er representabel uitzien, maar voorm ij persoonlijk volstaat een mooi deftig pak van Zara of WE al eigenlijk.
Als ze kiezen om meer uit te geven, dan is dat hun persoonlijke keuze en als ze daar plezier aan hebben is dat ook goed he.

Is nu eenmaal zo dat niet iedereen evenweg is van kleding, laat staan formele kleding.
En dan lijkt het mij ook maar absurd dat we verwachten dat ze maandelijks meer dan de helft van hun wedde -want eigenlijk zijn veel politici eigenlijk lang niet zo goed betaald als wij wel eens denken- opdoen aan kleren.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 09:43
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Je hebt nog heel veel te leren...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 12:40
Verwijderd
Ik heb nog oceanen van tijd voor mij...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 17:35
blablatje
blablatje is offline
Ik sla misschien helemaal de plank mis hoor, maar als je overhemden van de WE nu te ruim zitten, waarom koop je ze dan niet gewoon een maat kleiner?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 18:16
Verwijderd
Je moet rekening houden met je kraagmaat he.
Ikzelf draag bijna altijd een das en bijgevolg dus een gesloten kraag.
Als ik een maat kleiner ga, krijg ik die kraag gewoon niet meer dicht.

Mijn lichaam is nu eenmaal niet-conventioneel van bouw.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 23:33
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
alle vrouwen die een pak dragen zijn lesbisch, bah
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 16:33
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
alle vrouwen die een pak dragen zijn lesbisch, bah
argumentatie?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 20:59
Verwijderd
En iedereen dieLonsdale draagt is een neonazi...

Ongelofelijk hoe sommige mensen kleding aan hele stereotypes gaan linken...
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 22:42
Velma
Avatar van Velma
Velma is offline
Ongelooflijk hoe serieus jullie die suftut nemen
__________________
'There was no part of that that wasn't fun.'
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 14:47
Verwijderd


IK persoonlijk vind deze look wel heel aantrekkelijk.
Het heeft idd 'iets' mannelijks, maar desondanks blijf de mooie vrouwelijke lijn bewaard.
en die taille!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 20:07
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]



en die taille!
En die tetten! Lol, met een beetje een buste staat dat niet meer fatsoenlijk, dus daar mag wel een shirt onder.

En vrouwen in pak kan best mooi staan, mits het allemaal goed past. Ik zie vaak genoeg van die schouders die te wijd zijn, of de knopen die nog maar net dicht kunnen... of een broek die... te strak zit. Brrrrr
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 13:41
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Op mijn stage in een hotel moest ik altijd in pak; ik heb een zwart pak met héél licht oranje-rozeachtige streepjes gekocht en daaronder droeg ik een shirtje met lange mouwen in alle kleuren van de regenboog. Nou ja, de ene dag een witte, dan weer een blauwe of een roze e.d.
Tegenwoordig draag ik nooit meer een pak, maar wel af en toe een zwarte broek met een witte bloes en een spencer. Ziet er nog wel een netjes uit
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 15:53
Verwijderd
FA, volgens mij ga je hier iets te overdreven mee om.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 21:03
Verwijderd
Mijn eigen vriendin draagt geen mantelpakjes hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 23:43
Verwijderd
Ik had nog een vraagje over schoenen onder een pak. Wat is het beste merk om te dragen onder een pak. Het enige waar ik op kan komen is ecco, zijn er ook meer merken.

Is dit bijvoorbeeld geschikt onder een pak?
http://www.ecco.com/nl/nl/collectie/...0101/detail.do
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 11:40
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
http://www.vanlier.nl/nl/collectie/
http://www.vanbommel.nl/
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 22:41
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw voeten zijn, maar van Lier heeft in ieder geval tot redelijk grote breedtematen in de collectie.. het gaat er natuurlijk vooral om of schoenen ook goed zitten.
De schoen die je toont vind ik persoonlijk nogal log overkomen. Bij het soort schoenen voor onder een pak (net als bij pakken zelf) is het eigenlijk kenmerkend dat er geen merknaam zichtbaar is op de bovenkant, stijl en materiaal spreken al genoeg.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 12:13
michaelaertsen
michaelaertsen is offline
ik vindt het zelf wel mooi als mensen in een pak lopen.
want het staat wel mooi en vet .
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 19:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
"mooi en vet".
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 22:41
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Ik vind pakken stom als mannen ze dragen omdat ze zelf niet creatief genoeg zijn om iets moois te verzinnen om aan te trekken. En dat geld ong. voor vijftig procent van de mannen in pak die ik op utrecht centraal zie rondlopen. Helemaal van die veertigers die al vanaf hun achttiende hetzelfde kantoorbaantje hebben en flirten met hun vrouwelijke collega's ook al zijn ze al getrouwd, hebben van die saaie uitgelubberde fantasieloze pakken.

(nja, niet dat ik dat kan weten ofzo, maar dat denk ik altijd als ik zo'n groepje kantoorfriks zie langslopen)

Ik vind pakken wel stoer als de man die ze draagt pakken gewoon heel mooi vind, en als hij zijn best doet om er iets moois van te maken. Die bijzondere pakken zoals in dit forum al een paar foto's van gepost zijn vind ik vooral tof. Als je als man een gewoon pak aan hebt zoals iedereen er één heeft moet ik toch echt naar de schoenen en het kapsel kijken om iets van de kledingstijl te kunnen aflezen.

dit vind ik één van de tofste initiatieven ever:
www.effio.eu
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 08:28
kayleighnico
kayleighnico is offline
AGH!
ik vind het wel leuk
mannen in pak!
maar als ik een vrouw in pak zie!
moet ik eventjes wennen xD
een rokje staat leuker vind ik! met een blousje ofzow
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 13:10
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
dit vind ik één van de tofste initiatieven ever:
www.effio.eu
Geweldig! Ik draag ook altijd allerlei kleuren, motiefjes en dergelijk! Ook altijd grappig die reacties, vaak verwacht men het niet bij een vent.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Geweldig! Ik draag ook altijd allerlei kleuren, motiefjes en dergelijk! Ook altijd grappig die reacties, vaak verwacht men het niet bij een vent.
Ik heb er zulke met blokjes op...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 11:55
Hendrik Mulder
Hendrik Mulder is offline
Ik ben persoonlijk enorme fan van vlinderdassen. Ze voegen een extra waarde toe wanneer je voor een smoking kiest. Naast de traditionele zwarte (of witte) vlinderdas, zijn deze ook in vele andere kleuren beschikbaar, ideaal op bijvoorbeeld formele gelegenheden tijdens de lente- of zomermaanden. Zoals je bijvoorbeeld op deze website kan zien ... Felle kleuren, patronen, zelf vlaggen, ze zijn er in alle soorten

Laatst gewijzigd op 20-03-2012 om 13:04.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 12:20
Verwijderd
Ik vind een vlinderdasje altijd bijzonder cheesjy, juist als het in een 'leuke kleur' of 'origineel patroontje' is Een pak is echt alleen maar mooi als het een mooi, op maat gemaakt pak is dat ook goed past. Ik heb een tijd in een hotel gewerkt en daar moestne de receptionisten en hotel- en restaurantchefs een pak aan. Helaasch waren dat pakken die vrijwel niemand goed pasten en dat zag er te vaak gewoon heel knullig uit. Hetzelfde geldt voor jongens die een of andere fancy opleiding doen waarvoor ze in pak moeten, dat zijn vrijwel nooit pakken die een goede pasvorm hebben. Imo kun je beter één keer veel geld uitgeven aan een goedpassend pak dat bij je past, dan vijf van die lelijke standaard dingen in je kast hebben. Mijn vriend heeft drie jaar geleden een pak gekocht dat helemaal op maat gemaakt was en daar heeft hij nu nog plezier van. Het zit hem goed en met een andere blouse eronder, creeër je een heel andere stijl. Een rode of oranje blouse zit er weer heel anders uit dan een lichtblauwe.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 07:32
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Een mooi pak is altijd goed, ik draag echter alleen pakken op zakelijke gelegenheden.
Helaas is het cultuurverschijnsel 'Smoking of pak op gala' ontstaan op middelbare scholen. Op een gala draag je een rokkostuum.(punt)
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 16:10
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Een smoking vind ik prima kunnen op een gala hoor.. Het is de 19de eeuw niet
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 21:35
Verwijderd
Ik hou wel van kostuums, toch zeker de vestjes die ik bijna dagelijks draag met een mooie sjaal er op.
Spoiler

Voor een iets formelere aangelegenheid haal ik wel een smoking uit de kast (marineblauw met dikke revers) ook wel tuxedo genoemd. Meestal is dat zwart, maar ik vond dat zo klassiek, wel lang geduurd voor ik het gevonden had.
Spoiler

Wat ik echt lelijk vind zijn rokkostuums en comfortabele kostuumjassen.
Spoiler

Laatst gewijzigd op 21-03-2012 om 21:46.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 21:54
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik vind het chique, zowel bij mannen als vrouwen Mits goed gedragen erg stijlvol.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Afknapper bij de dames?
Juda[NL]
93 09-09-2005 21:12
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De onvergetelijke treinreis.
Ieke
0 07-08-2005 13:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Turkije rijp voor onderhandelingen
^
129 26-10-2004 21:47
Lifestyle Kleren maken de man/vrouw
Verwijderd
38 03-10-2004 13:47
Lifestyle Man in pak: mooi of lelijk?
Gatara
102 29-05-2003 18:09
Lifestyle Mannen/Jongens in pak
Conjo Doc
46 10-04-2002 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.