Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2013, 00:39
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
omdat ik waarschijnlijk over een goede week of 2 spacecake ga maken dacht ik laat ik eens een topic hierover aanmaken. niet alleen voor spacecake maar eigenlijk alle vormen van eetwaren of drinken met cannabis.

ik zelf zit met een paar vragen. en eigenlijk dus de grote hoe kan ik het beste spacecake maken. en hoeveel heb ik ongeveer nodig.

ik zelf zat te denken aan eerst wietboter maken en die boter vervolgens in de cake gebruiken. nu wou ik dit doen met arretjescake dus een cake die niet oven hoeft of zou de wietboter hier niet in werken. de boter wordt gesmolten en gemixed met suiker en cacao poeder en dat wordt over koekjes gegoten en dan afgekoeld in de koelkast.
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2013, 09:09
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...6#post33203936
Zalm gerookt met wiet

Ik heb zelf nooit spacecake gemaakt, wel gegeten. En spacekoekjes. Zelf nooit genoeg in huis gehad om er aan proberen te beginnen ^^ Met mijn huidige bakmanie zou ik het graag wel eens proberen

Ik kwam dit tegen, van een grote hoeveelheid knipafval wietboter maken, wel gaaf: http://www.wietforum.nl/Wietboter-Va...ap-t20461.html

http://plazilla.com/recepten-voor-sp...e-en-wietboter
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 09:10
Verwijderd
Ik lees dat sommigen het gewoon koud eten (in arretjescake en op brood en weet ik het), dus ik denk dat het niet in de oven moet. De THC is al gehecht aan de boter, ik zie de meerwaarde niet die bakken op zou kunnen leveren, dat koelt tenslotte ook weer af.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 09:44
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
haha wat een toeval jammer dat ik niet van zalm houd

en jammer genoeg heb ik geen eigen planten dus deen knipafval
maar ze hadden het er ook over gewone toppen en dat zou uitkomen op ongever 1 op de 10 delen dus 10 gram wiet op 100 gram boter.

maar dit zijn allemaal mensen die het gewend zijn en de cake zal vooral voor mensen zijn die niet of nauwelijks blowen of eerdere ervaring ermee hebben. dus zou het verstandig zijn om de boter dan wat minder sterk te maken?
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 10:13
Verwijderd
Je kunt ook gewoon die boter maken, als je dan gaat bakken/koken/samenstellen een beetje wietboter mengen met gewone boter. De wietboter kun je weer bewaren voor een nieuw recept.
10 gram wiet voor 100 gram boter klinkt voor mij wel heel erg veel. 100 gram boter is maar een stukje van een pakje en 10 gram wiet lijkt me veel, als je dat in grootte vergelijkt. Maar ik heb het dus zelf nog nooit gemaakt, ik weet ook echt niet hoe dat zou moeten werken, het kan goed zijn dat je zo veel wiet op zo weinig boter nodig hebt. deadlock naamzoek, weet jij daar iets over?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 15:36
Verwijderd
10 gram voor één spacecake is aan de lage kant eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 15:39
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik zat er zelf aan te denken om zeg maar een halve cake te maken. dus in plaats van 400 gram boter 200 gram te gebruiken en van de rest dus ook de helft en dit is dan van ongeveer 3 personen. is 10 gram dan nog aan de lage kant en zo ja, hoeveel zou jij dan ongeveer doen ?
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 21:00
Verwijderd
15 tot 20 gram gebruikten wij.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 21:24
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
ik heb hier nog net van een kleine buiten oogst een koffie bekertje vol knipafval, kan ik daar nog wat mee?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 22:07
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
ik heb hier nog net van een kleine buiten oogst een koffie bekertje vol knipafval, kan ik daar nog wat mee?
mischien iets van thee met warme melk van maken ? ik lees hier dat het best makkelijk is en redelijk goed werkt.

mischien morgen eens proberen als iedereen weg is
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 22:24
MarcWeller
Avatar van MarcWeller
MarcWeller is offline
haha, mijn ouders over 2 weekjes het huis uit, en dan heb ik ongeveer 15-20 gram knipafval (hoogwaardig)
is kijken wat ik dan ga maken, hou jullie op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 00:21
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Ik zou gewoon een plakje halen bij de coffeeshop, jezus wat was ik van de wereld toen na ruim anderhalf plakje
Hoewel, niet elke coffeeshop doet er evenveel in natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 00:34
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
dat is inderdaad een mogelijkheid maar ik weet eigenlijk geen coffeeshop in de buurt van waar ik dan ben die dat heeft. dus liever iets wat we zelf kunnen maken al wordt het waarschijnlijk die warme chocomel nu
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 01:59
Verwijderd
Citaat:
ik heb hier nog net van een kleine buiten oogst een koffie bekertje vol knipafval, kan ik daar nog wat mee?
Als je het beste eruit haalt wel
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 06:39
Verwijderd
Citaat:
15 tot 20 gram gebruikten wij.
Maakte je er boter van en op hoeveel boter is dit dan?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 15:47
Verwijderd
Daar moet ik het recept voor opsnorren maar inderdaad boter.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 15:52
Verwijderd
Snor eens op als je wil dan ^^
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 18:07
Verwijderd
Ja dat gaat moeilijk eah, 8200km van huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2013, 19:17
Verwijderd
Eens een keertje, als je ooit weer thuis komt!
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 11:39
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
dat is inderdaad een mogelijkheid maar ik weet eigenlijk geen coffeeshop in de buurt van waar ik dan ben die dat heeft. dus liever iets wat we zelf kunnen maken al wordt het waarschijnlijk die warme chocomel nu
Hier in Nijmegen heeft bijna elke coffeeshop dat wel (als je daar toevallig woont, ik had 'm van de Kronkel en dat was echt sterke shit ). Gewoon even vragen aan een medewerker.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 13:16
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Hier in Nijmegen heeft bijna elke coffeeshop dat wel (als je daar toevallig woont, ik had 'm van de Kronkel en dat was echt sterke shit ). Gewoon even vragen aan een medewerker.
kom je uit nijmegen ?
ik probeer meestal mijn wiet te halen bij de kronkel maar wist niet dat ze dat daar verkopen. maar we hebben het idee om spacecake te maken wat opgeschoven en gaan voor de warme chocolademelk
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 15:31
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
kom je uit nijmegen ?
Tussen Nijmegen en Venlo in
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 17:53
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Tussen Nijmegen en Venlo in
haha ja dat kan ik zowat ook wel zeggen al zou voor mij tussen eindhoven en nijmegen logischer zijn
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.