Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 08:08
Verwijderd


'k wil graag tips om deze tekening beter te maken, qua diepte en 'zweven' of 'niet zweven' (op de aardbol) enz. Ik denk (weet zeker) dat hier wel een aantal mensen zitten die daar iets op weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 10:15
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Om het kasteel aan de aardbol vast te plakken, moet je zorgen dat er precies opstaat, pcies met de ronding van de aarde meegaat. Dat lukt meestal het best als je vanuit het middelpunt lijnen naar de aardkorst trekt, de kortste lijn zeg maar, en in het verlengde van die lijnen verder tekent. En om de aardbol zelf te laten zweven... mja dat weet ik niet goed, misschien door gewoon veel nadruk op de schaduwen te leggen... Ligt er ook aan of je em stil wil laten hangen, of dat ie rustig rondzweeft... in de ruimte ossow.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:
Om het kasteel aan de aardbol vast te plakken, moet je zorgen dat er precies opstaat, pcies met de ronding van de aarde meegaat. Dat lukt meestal het best als je vanuit het middelpunt lijnen naar de aardkorst trekt, de kortste lijn zeg maar, en in het verlengde van die lijnen verder tekent.
Ik snap het geloof ik niet helemaal, maar 'k zal het eens proberen. Vanuit het middelpunt van de aardkorst (denk ik dat je bedoeld iig)? tnx iig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:51
~*Noa*~
Avatar van ~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Ik denk dat je de aardbol het beste kan laten 'zweven' door heel precies te zijn met de schaduw... maar niet door de aardbol met een harde lijn af te ronden... Misschien kan je een plaatje opzoeken met het echt bol-effect... en kan je zo zien hoe je dat dus het beste kan tekenen... Ja ik weet ook niet precies hoe ik het moet uitleggen... maar zoiets denk ik...

Groetjes en succes!!
__________________
~*Bless the road*~
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 11:19
GeritoDM
Avatar van GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik snap het geloof ik niet helemaal, maar 'k zal het eens proberen. Vanuit het middelpunt van de aardkorst (denk ik dat je bedoeld iig)? tnx iig.
nee, uhmz... hoe leg ik dat uit?
Je hebt de aarde, en die heeft een kern, een middelpunt. Van daaruit kan je een denkbeeldige lijn trekken naar de aardkorst, die zo kort mogelijk moet zijn... Als je die doortrekt, door de aardkorst heen, staat die lijn daar op dat punt precies recht op de aardkorst. Dat houdt dus in dat je aan de zijkant van de aarde de torens ed horizontaal lopen, als je heel de aarde ziet, terwijl ze er bovenop verticaal lopen. Dan zit het er echt op vastgeplakt... denk ik
Is het zo wat duidelijker?
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 11:56
funest
Avatar van funest
funest is offline
kies een punt waarvandaan het licht komt en teken dan duidelijke schaduwen

onderkant van die 'aarde' kan nooit zelde tint hebbe al bovenkant..tenzij er sprake is van gelijke belichting maar denk nie da da voorkomt in dit soort gevallen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:

Je hebt de aarde, en die heeft een kern, een middelpunt. Van daaruit kan je een denkbeeldige lijn trekken naar de aardkorst, die zo kort mogelijk moet zijn... Als je die doortrekt, door de aardkorst heen, staat die lijn daar op dat punt precies recht op de aardkorst.
Dat was wat ik bedoelde.

Citaat:
Dat houdt dus in dat je aan de zijkant van de aarde de torens ed horizontaal lopen, als je heel de aarde ziet, terwijl ze er bovenop verticaal lopen. Dan zit het er echt op vastgeplakt... denk ik
Is het zo wat duidelijker?
Dat de huizen er qua zicht van voren, er scheef op staan dus? Met die lijnen mee? ...'k weenie, 'k snap 't geloof ik wel...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 16:46
funest
Avatar van funest
funest is offline
als je dan toch bezig bent:


1. die toren loopt nie echt helemaal recht door....ziet er beetje vreemd uit..
2. heh die kerkklok is nie echt bepaald rond...misschien iets ronder maken
3. die torenspitsen zien er beetje wazig uit, beetje rommelig (alsof et afgeraffeld is) misschien kan je die iets beter tekenen zodat ze wat 'sterker' staan.
4. hier mist een raampje net als bij de andere...of is dat bewust gedaan?

succes ermee..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
AM schreef:
1. die toren loopt nie echt helemaal recht door....ziet er beetje vreemd uit..
2. heh die kerkklok is nie echt bepaald rond...misschien iets ronder maken
3. die torenspitsen zien er beetje wazig uit, beetje rommelig (alsof et afgeraffeld is) misschien kan je die iets beter tekenen zodat ze wat 'sterker' staan.
4. hier mist een raampje net als bij de andere...of is dat bewust gedaan?

tnx

1. hmm, vond ik ook, nog geprobeerd beter te krijgen, lukte niet zo, zal nog ff proberen
2. lijkt me een goed plan
3. mee eens
4. die zit er wel, maar m'n potloodpunt was een beetje te dik, dus zijn de lijnen te dik geworden 'k zal het raampje nog ff open gummen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 21:14
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline


Het perspectief van de torenspitsen kloppen niet helemaal.

Als je naar het plaatje kijkt.. ik vind dat je het beste uit kan gaan van nummer 1. Je ziet de toren dus een klein beetje van boven. (de ronding van de dakrand loopt naar onderen dus)

Kijk je echter naar 2 en 3, zie je dat je de toren ineens van onder af bekijkt (de dakrand ronding loopt naar boven.. )

Dit klopt dus niet, misschien zou je dat nog kunnen veranderen.
De fout zit nog bij meer torentjes dan die ik heb omcirkelt.

Om meer ruimte te suggereren kan ik maar een ding zeggen: Schaduw !
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 22:17
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
perspectief ....moet je aan werken.....door schaduwen aan te brengen....
kan je doen door schuin te arceren....van rechtsboven...naar linksonder....met een h2 potlood

en goed de slagschaduwen neerzetten.....de tekening komt wat zacht over.....
misschien ietwat teveel b potloden gebruikt
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 10:00
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:
perspectief ....moet je aan werken.....door schaduwen aan te brengen....
kan je doen door schuin te arceren....van rechtsboven...naar linksonder....met een h2 potlood

en goed de slagschaduwen neerzetten.....de tekening komt wat zacht over.....
misschien ietwat teveel b potloden gebruikt
Alleen maar een 6b potlood?

tnx voor de tips allemaal, ben aan het verbeteren geslagen, post nog wel als ie (hopelijk) wat beter is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie iemand tips??
bejou
9 21-08-2005 14:12
De Kantine Moet morgen afrijden, iemand tips?
Verwijderd
31 04-03-2003 17:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Heeft iemand tips om woordjes te leren?
Quiana
7 10-09-2002 14:49
Liefde & Relatie Het is uit, iemand tips?
UFO
8 06-06-2002 10:54
Lichaam & Gezondheid iemand tips??
jasmijntje
5 14-04-2002 17:52
Lichaam & Gezondheid heeft iemand tips..............
someone
8 26-02-2002 11:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.