Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2014, 18:18
Robbin89
Robbin89 is offline
Hallo,

heb mij op dit forum lid gemaakt om deze vraag te stellen. Toen ik 15/16 jaar oud was vond ik het spijtig genoeg nodig om in mijn arm te gaan krassen.. Ten gevolge heb ik nu op mijn 25ste nog steeds last van witte littekens op de bovenarm.

Ruim 2 jaar ben ik bezig met behandelingen. Heb laser behandeling gedaan bij een dermatologe (geen resultaat, enkel wat brandwondes en armhaar kwijt). Dan "scar-ban" geprobeerd, ook zonder resultaat. Nu ben ik nog steeds bezig met zalfjes te gebruiken maar geen opmerkelijke verandering gezien.

Het is nu weer zomertijd en ik bruin enorm snel, dus de littekens worden enkel zichtbaarder. Het is een probleem waar ik absoluut vanaf zou willen want het tast mijn zelfzekerheid enorm aan...

Dus is mijn vraag of er iemand is die hetzelfde probleem heeft gehad en dit heeft kunnen oplossen of verbeteren.

Dank voor het lezen

R
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 18:57
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Littekens worden nooit meer normale huid, helaas. Zoals ze nu zijn zullen ze ongeveer blijven, allerlei dure crèmes etc helpen eigenlijk weinig. Enige wat je bijvoorbeeld kan doen met het bruin worden is bruine crèmes etc gebruiken zodat er een kleurtje op komt. Maar moet je wel een goede kleur hebben.
Niet leuk om te horen, maar wat naar mijn idee hoef je je er niet voor te schamen. Weet dat ik het makkelijk zeg hoor.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 20:52
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Misschien een raar idee maar zou je dit kunnen tattooeren naar je normale huidskleur? En dan in de zomer een créme of zo?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 20-07-2014, 12:42
FantasyFeniks
Avatar van FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
Littekens zijn lastig on te verbergen en zeker om er wat aan te doen. Ik denk dat verzorging van de littekens vooral verstandig is. Ik heb ook wat kleine littekentjes, die ik insmeer met vitamine E crème. (Ik heb die van mij bij de Tuinen gehaald) Het schijnt dan te vervagen, maar zeker weten doe ik het niet,ik gebruik pas sindskort de crème. Misschien kun je dat proberen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 22:48
marith14
marith14 is offline
Ik heb pas een operatie aan me rug gehad, gevolg; een litteken van ruim 50 cm op mijn rug. Heel eng natuurlijk op het strand nu met dit mooie weer. Mijn dokter heeft me er heel duidelijk op gewezen dat het litteken niet veel in de zon mag en dat je het anders met een hoge factor zonnebrand moet insmeren. Ik weet niet of dat ook nog geld voor oudere littekens, maar ik denk dat het wel belangrijk blijft. Ik gebruik ook littekencreme, maar dat moet je heel lang blijven smeren voordat je verschil ziet. Je kan het altijd proberen
Met citaat reageren
Oud 08-08-2014, 22:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een litteken in mijn elleboogplooi van het weghalen van een moedervlek, nu denk ik bijna 15 jaar geleden en ik smeer het nog altijd goed in, beter dan de rest van mijn armen. Volgens mij zit er in littekenweefsel geen pigment en verbrand je daardoor veel sneller.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 09:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik snap dat deze littekens extra lastig zijn door de associatie die ze geven met een tijd waarin je je niet goed voelde. Ze zijn nu echter oud geworden, wat betekent dat je al een tijd een andere manier hebt b gevonden om met dingen om te gaan en daar mag je best trots op zijn! In plaats van jezelf verder te beschadigen door die littekens weg te proberen te krijgen hoop ik dat je ze als herinnering ziet dat je jezelf begripvol en voorzichtig mag behandelen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #22
Eye of Sauron
500 30-09-2006 18:35
Lichaam & Gezondheid littekens + lente/zomer
framboosje
53 13-03-2003 08:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.