Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 20:30
John Sickbock
John Sickbock is offline
Soms hoor je zeggen "die heeft echt geen vrienden". Dat is dan volgens mij bedoeld als "die is een etter, en het feit dat hzij geen vrienden heeft bevestigt dat" of "hzij heeft geen vrienden --> niemand vindt hem/haar aardig --> hzij is niet de moeite waard of is een bitch".

Wat denken jullie hiervan? Is het inderdaad zo dat het feit dat iemand weinig/geen vrienden heeft een aanwijzing is dat ie niet interessant ofzo is? De logica wijst een beetje in die richting, heb ik het gevoel...

Mijn antwoord:
Ik geloof hier niets van. Het feit dat iemand geen vrienden heeft kan ook door heel andere dingen gekomen zijn. Pech met de mensen die hzij op heeft gezocht, dingen waardoor hzij moeilijk anderen kan bereiken,,,, noem maar op.
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!

Laatst gewijzigd op 09-04-2002 om 20:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2002, 20:32
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
En bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:39
Verwijderd
"die heeft geen vrienden blablabla dus is niks waard" is gewoon domme praat van een stelletje ignorante meelopers met het onvermogen een eigen mening te vormen..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
En bedankt


Je mag ook tot het einde doorlezen hoor
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:42
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
******** schreef:
"die heeft geen vrienden blablabla dus is niks waard" is gewoon domme praat van een stelletje ignorante meelopers met het onvermogen een eigen mening te vormen..
Dat is aardig uitgedrukt
Ik wil gewoon graag weten of er hier ook mensen zijn die het wel ermee eens zijn.......
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:43
Verwijderd
Citaat:
John Sickbock schreef:
Ik wil gewoon graag weten of er hier ook mensen zijn die het wel ermee eens zijn.......
Die zijn er vast en zeker. Ongeveer 80% van de mensen in realiteit is zo, dus die zullen hier ook wel rondzwerven
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:47
Verwijderd
1 ding wil ik wel zeggen: het duidt er wel op dat iets niet klopt, maar waardeloos is diegene daardoor nog lang niet
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 20:50
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:


Je mag ook tot het einde doorlezen hoor
Dat einde stond er eerst nog niet,hoor
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:01
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Dat einde stond er eerst nog niet,hoor
k voel me even zo vrij om te reageren. ookal stond dat laatste er nog niet, in het eerste gedeelte stelt hij een vraag en zegt hij niet dat hij het daar mee eens is...

ik ben t er trouwens ook niet mee eens. k heb niet veel vrienden, maar k denk wel dat ik iets waard ben. ik heb mijn slechte momenten maar ik kan ook heel lief en aardig zijn
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Mef schreef:
k voel me even zo vrij om te reageren. ookal stond dat laatste er nog niet, in het eerste gedeelte stelt hij een vraag en zegt hij niet dat hij het daar mee eens is...
Ook al zou hij het ermee eens zijn .. dan nog verdient zijn stelling een serieus antwoord.

Ik kan zo argumenten ervoor verzinnen namelijk, maar ook zat tegen. Het is afhankelijk ervan hoe nauwkeurig je kijkt naar iemand (of beter: hoe oppervlakkig je zelf bent)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 22:39
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
******** schreef:
Ook al zou hij het ermee eens zijn .. dan nog verdient zijn stelling een serieus antwoord.
hm, zou mijn reactie dan suggereren dat ik er niet serieus op in ging? nou, sorry daarvoor dan.

Citaat:
Ik kan zo argumenten ervoor verzinnen namelijk, maar ook zat tegen. Het is afhankelijk ervan hoe nauwkeurig je kijkt naar iemand (of beter: hoe oppervlakkig je zelf bent)
vat dat laatste maar niet persoonlijk op ofzo....
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Mef schreef:
hm, zou mijn reactie dan suggereren dat ik er niet serieus op in ging? nou, sorry daarvoor dan.
Moehahahaha

Ik doelde eigenlijk meer op Celesta

Citaat:
vat dat laatste maar niet persoonlijk op ofzo....
Jij ook niet he
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:56
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Moehahahaha

Ik doelde eigenlijk meer op Celesta

Op mij?
Ik hoef toch niet serieus in te gaan op een stelling die ik totale onzin vind,en in zekere zin "kwetsend" is voor mij??
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:
Op mij?
Ik hoef toch niet serieus in te gaan op een stelling die ik totale onzin vind,en in zekere zin "kwetsend" is voor mij??
Reageer er dan niet op..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 11:00
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Reageer er dan niet op..
Maak ik zelf nog wel uit....
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 13:49
sweet girl
sweet girl is offline
geen ruzie maken om zo'n stomme reden!

ik ben het er niet mee eens, zie topic 'wat als...'

weet ni wat er nog op te zeggen...dus
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:09
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Soms hoor je zeggen "die heeft echt geen vrienden". Dat is dan volgens mij bedoeld als "die is een etter, en het feit dat hzij geen vrienden heeft bevestigt dat" of "hzij heeft geen vrienden --> niemand vindt hem/haar aardig --> hzij is niet de moeite waard of is een bitch".

Wat denken jullie hiervan? Is het inderdaad zo dat het feit dat iemand weinig/geen vrienden heeft een aanwijzing is dat ie niet interessant ofzo is? De logica wijst een beetje in die richting, heb ik het gevoel...

Mijn antwoord:
Ik geloof hier niets van. Het feit dat iemand geen vrienden heeft kan ook door heel andere dingen gekomen zijn. Pech met de mensen die hzij op heeft gezocht, dingen waardoor hzij moeilijk anderen kan bereiken,,,, noem maar op.
Ik denk er net zo over als jij. Ik heb zelf ook geen vrienden, en bij mij heeft het te maken met wat jij omschrijft als moeilijk anderen kunnen bereiken. Ik maak namelijk moeilijk contact met anderen waardoor ik sociaal gehandicapt ben zoals dat heet. Desondanks ga ik er van uit dat ik voor iemand toch wel de moeite waard zal zijn.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 21:11
L Boksha
Avatar van L Boksha
L Boksha is offline
Point taken.
Daarbij komt dat mensen vaak niet gewaardeerd worden omdat ze juist een eigen mening over dingen hebben. Komt vooral erg vaak voor in de (hum) lagere regionen van de bevolking. 't spijt me dat ik het zo moet stellen, maar pesten e.d. komt gewoon veel vaker voor onder koters met een minder hoog opleidingsniveau. Dat komt omdat een hoop van die mensen nauwelijks echt met elkaar communiceren, maar alleen maar dingen naar elkaar roepen (en naar anderen). Als een persoon daar geen zin in heeft wordt hij/zij door die groep gemeden. Dat komt minder (nog steeds wel) vaak voor onder mensen die wél aandacht (kunnen) besteden aan wat mensen zeggen. Mensen die mensen mijden omdat ze niet gaann met de stroom zijn juist niet de moeite waard in mijn ogen.
__________________
完璧な物語だ!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-04-2002, 00:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:

Maak ik zelf nog wel uit....
Kunnen jullie jullie ruzies en chats prive houden? Dank u!
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 01:05
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
L Boksha schreef:
Point taken.
Daarbij komt dat mensen vaak niet gewaardeerd worden omdat ze juist een eigen mening over dingen hebben. Komt vooral erg vaak voor in de (hum) lagere regionen van de bevolking. 't spijt me dat ik het zo moet stellen, maar pesten e.d. komt gewoon veel vaker voor onder koters met een minder hoog opleidingsniveau. Dat komt omdat een hoop van die mensen nauwelijks echt met elkaar communiceren, maar alleen maar dingen naar elkaar roepen (en naar anderen). Als een persoon daar geen zin in heeft wordt hij/zij door die groep gemeden. Dat komt minder (nog steeds wel) vaak voor onder mensen die wél aandacht (kunnen) besteden aan wat mensen zeggen. Mensen die mensen mijden omdat ze niet gaann met de stroom zijn juist niet de moeite waard in mijn ogen.
Op de lagere klassen van VWO komt het net zo goed voor. Ik wil graag van jou bronnen als je die hebt. Ik denk dat je gelijk hebt dat mensen met een lagere opleiding meer groepsmensen zijn dan mensen met een hoge opleiding. Mensen met een hoge opleiding ontwikkelen zichzelf zelf maar communiceren minder.

Mensen die zgn. (deze mensen keren zich bewust cq. onbewust tegen de maatschappij; zie ook hieronder) niet gaan met de stroom zijn bijv: junkies, dropouts, krakers, bejaarden, WAO'ers, werkelozen, etc. Dat soort mensen worden vaak ook vermeden. Om eerlijk te zijn heb ik het niet zo op junkies, en met oudere heb ik meestal weinig gespreksstof (hoewel ik het wel probeer ).

Ook ben ik van mening dat elk mens met een stroom meeloopt. Een tijdje terug was er een stroom genaamd 'alto' ontstaan die zogenaamd nergens bij hoort. Amahoela. Als jij jezelf 'alto' noemt dan hoor je bij de 'alto's' en als jij jezelf ik-hoor-nergens-bij noemt dan hoor je bij de ik-hoor-nergens-bij groep. De mens is van nature een kuddedier. Mensen kunnen ook niet zonder mensen, dan worden ze gek en gaan zij uiteindelijk dood. Voorbeeld: oma die heel blij is haar (klein)kinderen te zien of een man in een isoleercel of een gevange in een gevangenis: zoekt conact met 'lotgenoten'. Lees anders eens een boek over groepsgedrag als je dit interessant vindt.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:50
Mef
Avatar van Mef
Mef is offline
Citaat:
******** schreef:
Moehahahaha

Ik doelde eigenlijk meer op Celesta
FIEUW! zucht van verlichting!!!!
__________________
Take another pill and tell another lie and lie amongst your lies like tuna in the brine (c) Daniel Johns
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 18:41
Missy_shy
Missy_shy is offline
Citaat:
Celesta schreef:
En bedankt
hehe psies

Ach ik heb ook geen vrienden.....en vond nou niet dat ik gemeen ofso ben of dat ik geen goede vriendin ben...

wat het bij mij was is dat al m'n vrienden me in de steek lieten toen ik depresief werd.......

Sommige mensen hebben geen vrienden omdat ze gewoon dowweg niet met mensen om kunnen gaan...dit vind ik niet eens betekenen dat ze het niet waard zijn.......
__________________
Al heel vroeg in me leven was het te laat
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:20
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Missy_shy schreef:


hehe psies

Ach ik heb ook geen vrienden.....en vond nou niet dat ik gemeen ofso ben of dat ik geen goede vriendin ben...

wat het bij mij was is dat al m'n vrienden me in de steek lieten toen ik depresief werd.......

Sommige mensen hebben geen vrienden omdat ze gewoon dowweg niet met mensen om kunnen gaan...dit vind ik niet eens betekenen dat ze het niet waard zijn.......
Yup,had ik ook!
Toen het slechter met me ging wilden ze niks meer met me te maken hebben,ik stond altijd voor hun klaar als ze me nodig hadden,en nu ik ze een keer nodig had lieten ze me vallen.
Ach ja,je weet op die momenten tenminste wie je echte vrienden zijn en wie niet
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 19:30
Verwijderd
Natuurlijk zijn die de moeite waard...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 20:22
Verwijderd
Hoe weten mensen ten eerst nu dat je geen vrienden hebt? Dat is al grappig. Het valt mij namelijk ook op dat mensen zoiets schijnbaar van mij weten. Onder een paar klasgenoten gaat het gerucht dat ik geen vrienden heb, laat staan een vriend. Maar hoe ze daar bij komen... dat zij mij nooit met iemand zien, wil niet zeggen dat ik geen vrienden heb... Ik heb echt wel vrienden én een vriend..

Wanneer iemand geen vrienden heeft, wil dat echt niet zeggen dat hzij saai is.
Zo denken heel veel mensen ook dat wanneer je heel stil bent, je verwend bent.. Onzin, je kan ook gewoon heel verlegen zijn.

Maar ja, even terug op de stelling.
Ik ben het er niet mee eens.. Ik denk dat iedereen interessant is. Of je vrienden hebt of niet heeft daar niets mee te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2002, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Missy_shy schreef:
Ach ik heb ook geen vrienden.....en vond nou niet dat ik gemeen ofso ben of dat ik geen goede vriendin ben...

wat het bij mij was is dat al m'n vrienden me in de steek lieten toen ik depresief werd.......

Sommige mensen hebben geen vrienden omdat ze gewoon dowweg niet met mensen om kunnen gaan...dit vind ik niet eens betekenen dat ze het niet waard zijn.......
En anderen verdwalen in hun eigen gedachtenwereldje om jaren later erachter te komen dat ze zichzelf voor gek houden..

Ik was jarenlang bezeten van mijn werk, studie en computers dat ik helemaal vergat aan mijn sociaal leven te denken. Ik had het niet eens door dat ik mij afzonderde, dat ik alleen was. Die klap kwam gewoon op een dag, een dag zonder computer of wat dan ook in de buurt

Sindsdien ben ik niet meer dezelfde hoe kut het ook voelde, ben blij dat ik die dag heb meegemaakt, want zonder dat ene moment van totale wanhoop zou ik nu nog als een kip zonder kop rondlopen..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Maar ja, even terug op de stelling.
Ik ben het er niet mee eens.. Ik denk dat iedereen interessant is. Of je vrienden hebt of niet heeft daar niets mee te maken.
Andere stelling: excentriekelingen zijn zelfs interessanter dan 'normale' mensen met hun zogenaamde 'vrienden'
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 21:53
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
******** schreef:
Andere stelling: excentriekelingen zijn zelfs interessanter dan 'normale' mensen met hun zogenaamde 'vrienden'
Mee eens (ok,niet altijd natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 05:17
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
uhh.. het klopt iniedergeval niet bij iederen de stelling ....

sommige hebben ze vroeg en anderen later
en soms een tijdje wel en soms een tijdje niet
en soms wat meer en soms wat minder

en dingen kunnen raar lopen in het leven, dus het kan door vanalles zijn. Maar tuurlijk kan het zeker de moeite waard zijn zo'n persoon, je moet alleen de tijd nemen om mensen te leren kennen, en ervoor openstaan. Misschien blijkt het later een heel tof iemand.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:39
~(TrueSickness)~
~(TrueSickness)~ is offline
Bij mij op school is het zo, dat als er tegen iemand wordt gezegt :"die heb echt geen vrienden" het inhoud dat die persoon erg verlegen/stil/rustig is. Weinig praten, geen contact zoeken met anderen, niet proberen bij een groep te horen. Doordat deze persoon met helemaal niemand binnen de school sociaal contact heeft, op een positieve manier, wordt deze door andere mensen gelijk bestempeld als saai en dus niet interresant voor de vriendenkring. Ookal kan de persoon er niks aan doen dat hij/zij niet erg sociaal is, bijv door depressie, problemen met ouders etc, dan nog wordt deze genegeert, gepest, tot pispaal van klas verkozen en ga zomaar door. Meeste mensen kijken niet om naar dit soort mensen, waarom zouden ze eigenlijk ook? Wat is er leuk aan om een vriend(in) te hebben die nooit wat terugzegt?
__________________
I shall rip out thy longs, feed thy with acid and eat thy carcass with salt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.