Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2007, 22:11
AskMeAnything
Avatar van AskMeAnything
AskMeAnything is offline
De door mist omsloten woorden wensen mijn gemoed te rusten, maar
mijn benen willen voort en

ook de angst van eerder wil mij verder laten beven in onwetendheid
en dekt mijn oren en mijn ogen af
tot ik alleen je adem voel,
die van elk zou kunnen zijn.

Ik voel het 'wezen' niet langer even guur als toen, maar
ik weet wat muren kunnen doen als ik ze om mijn lichaam en
mijn zinnen bouw.

En daarom hou ik mokers naast mijn bed, kijk ik vaker in de spiegel en praat ik alsof ik kwartet (ik stel een vraag en krijg één terug) zodat ik je niet opnieuw verlies.
__________________
It's the agony of you chewing gum.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2007, 11:07
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Ik vind het niet zo geweldig, de zinnen lopen niet en er zitten een aantal dingen in die me erg storen. Allereerst vind ik dat je nogal wat archaïsche termen gebruikt, vgl. omsloten, gemoed rusten (moet dat niet zijn, gemoed sussen?), beven in onwetendheid, 'wezen'. Ik vind die uitdrukkingen niet zo goed bij de rest van het gedicht passen. Een ander punt is het gebruik van elk in "tot ik alleen je adem voel//die van elk zou kunnen zijn." Dat staat heel vervelend, waarom gebruik je niet gewoon "iedereen"? Dat maakt het leesbaarder en het is minder geforceerd. Twee dingen vond ik wel erg gaaf aan je gedicht. Ten eerste het praten in kwartet (wel jammer dat je het uitlegt tussen haakjes), en ten tweede het stukje over mokers naast je bed. Bijzonder beeld.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 12:10
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Ik vind de titel irritant, het lijkt een soort van popi slagzin. Nodigt me niet echt uit.

Ja, bedoel je niet 'gemoed te sussen'?

Ik vind dat het best wel mooi loopt, hoewel je hier en daar met gemak even een woordje kan vervangen of toevoegen zodat het helemaal goed doorloopt. Je werkt opzich wel mooi met accenten en rijm.

Even wat anders. Ik ben er niet helemaal zeker van of ik erover wil zeuren, maar ik vind de vorm toch wel onoverzichtelijk, die lange zinnen. Ik vind het een beetje net niet: af en toe zo'n enter of witregel ertussen. Het schrikt een beetje af. Heb je het expres gedaan, heeft het een functie, of was het gewoon hoe het uitkwam?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.