Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2011, 18:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Vanavond kwam ik thuis en zat er een kat in mijn achtertuin (volledig omheind met muur/houten schutting van 2 meter hoog). Mijn konijntjes zaten panisch in hun hok. Nu ben ik hun ren beter aan het afdekken, maar ik vraag me af hoe handig katten zijn.

Mijn konijntjes hebben een ren van panelen van 60 cm hoog. Daar over heen heb ik een net gespannen, wat helaas wat gaten openlaat aan de zijkanten. Hoe springt een kat? Kan een kat zo goed mikken dat die aan de ene kant op de stoep afzet, over het hekje springt in een opening van zo'n 20 bij 40 en dan weer op de grond landt? En in hoeverre schrikt het een kat af als een groot deel van de vluchtweg (omhoog dus) afgedekt is?
Sowieso vraag ik me af hoe de kat mijn tuin in kwam, er uit ging hij door in een boom te klimmen en toen op de muur te springen.

Is de kans groot dat deze kat vaker terug gaat komen? En hoe kan ik hem goed (definitief) afschrikken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2011, 18:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Hoe springt een kat? Kan een kat zo goed mikken dat die aan de ene kant op de stoep afzet, over het hekje springt in een opening van zo'n 20 bij 40 en dan weer op de grond landt? En in hoeverre schrikt het een kat af als een groot deel van de vluchtweg (omhoog dus) afgedekt is?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 19:48
florisbaas
florisbaas is offline
prikkeldraad op de schutting ?
of even met de eigenaar van de kat overleggen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 20:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn tuin is geen fort , dus meer beveiligen dan dit ga ik niet doen. Daarom probeer ik de konijnenren aan te pakken.
En als ik wist van wie de poes was, had ik die persoon al lang aangesproken.

Gelukkig hebben we de kat nog niet voor een tweede keer in de tuin gezien, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 20:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Om die kat op een diervriendelijke manier weg te jagen helpt het het beste om hem elke keer dat je hem in je tuin ziet te besproeien met een plantenspuit. Ik denk wel dat een kat zo goed kan springen dat hij door dat gat heen kan. Of het helpt om het af te dekken, weet ik niet, denk dat het dan echt met kippengaas oid moet doen en niet zomaar met een net ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 21:46
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Katten kunnen wel goed klimmen en springen. Gewoon natspuiten als je hem weer ziet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 09:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn kat kan wel vrij gericht springen ja.
Ik denk niet dat ze als door een hoepeltje van de ene naar de andere kant springt.
Maar ik denk wel dat ze het prikkeldraad zou gebruiken als zeer korte tussenstop en dat ze haar pootjes wel zo weet te zetten dat het haar niet al te veel pijn doet (of wel, maar dan is ze dus al wel aan de overkant).
Dus ik denk niet dat het haar zou afschrikken.
Hoe harder ze ergens niet mag komen, hoe meer ze dat toch wil, is het bij mijn kat
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 16:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hm, dan zal ik dus toch een ander net op maat moeten maken voor de ren, zodat alle randjes afgedekt zijn.
Echt met kippengaas afdekken is niet handig nu: in het voorjaar maken we een definitieve vaste ren en veranderen we het hok, nu moet iedere keer als je eten wilt geven het net van de ren af, omdat je daar in moet staan.

Ik ben ook niet zo bang voor de momenten waarop ik de kat zie, dan krijg ik 'm wel weg (en dan is een plantenspuit een goed idee inderdaad), maar vooral op de momenten dat ik er niet ben (het grootste deel van de dag dus). Ik kan dus ook niet goed inschatten of de kat inmiddels nog een keer op bezoek is geweest of niet.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 17:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Die kat komt de tuin wel in, natsproeien met een plantenspuit schrikt hem wel af. Maar ik heb nog nooit gehoord dat een kat een konijn ving, ze maken ze naar ik weet alleen zenuwachtig. Een konijn is te groot voor een kat. Ik had altijd een kat en een konijn (en dat was een behoorlijk grote kater) en dat ging ook goed.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 18:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die kat zal het konijn niets doen. Het gevaar bestaat alleen dat als je konijnen geen katten gewend zijn, ze er zo erg van schrikken dat ze daar iets van krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 09:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik had dat nog nooit gehoord, hopelijk zijn dwergkonijntjes dan 'groot genoeg'. Ik was vooral bang dat de kat de konijntjes zou zien als speelgoed. Wel goed om te weten!
Dat mijn konijnen erg schrokken van de kat, was goed te zien. Ze zaten bevend met grote ogen in hun hokje. Ik vond het maar zielig
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 12:20
Arnold207
Avatar van Arnold207
Arnold207 is offline
als je die kat in je tuin ziet moet je gewoon een emmer water klaar hebben staan en die over de kat heen gooien. dan leert ie wel of om uberhaupt bij je in de tuin te komen. hebben de buren ook bij onze kat gedaan want onze kat ploegde hun hele tuin om, na 2 of 3 emmers water was het over. ik zeg dus geowon emmer water pakken.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 17:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het gaat me niet om de momenten dat ik die kat zie, want dan heb ik wel controle over de situatie. Het gaat er me juist om dat hij er ook kan zijn als ik er niet ben. Maar tot nu toe heb ik geen poes meer gezien en hebben mijn konijnen ook geen schrikogen gehad, dus ik denk dat hij al genoeg geschrokken was van onze eerste ontmoeting.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 18:51
Verwijderd
die kat kan terugkomen ja. als er een beetje spring kans is heb je zo alle buurt katten in je tuin. (ervaring) als de kat verder niks met je konijnen doet, zou ik me er niet te druk om maken. katten jagen liever op dieren die veel kleiner zijn zoals muizen. onze kat is bang voor merels, ze jaagt op mussen enzo maar merels en grotere dieren loopt ze liever naar binnen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 18:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Er zijn heus wel katten die konijntjes leuk vinden hoor . Genoeg zelfs. En ze zijn ook heel handig, ze kruipen door de kleinste kiertjes die ze kunnen vinden (mits ze daar doorheen passen natuurlijk). En die gaten aan de zijkant zal geen probleem voor ze zijn. Het is vaak wel zo dat ze het net niet goed zien en achteloos over het hekje springen, dan in het net belanden en daarvan zo schrikken dat ze een tijdje weg blijven .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 18:56
Verwijderd
dat is denk ik dan per kat verschillend. de onze is al vang voor merels. maar de kat een straat verderop van een kennis die houdt wel van een konijntje. een beetje fatsoendelijk kooi en geen last van katten die lekker konijnenbouten zien.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 09:07
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Daarom zeg ik: 'er zijn heus wel katten die konijntjes leuk vinden'. Dat betekent niet dat dat ze allemaal zijn .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna [Enquete] Voor de kattenbezitters
Project
19 31-03-2004 17:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.