Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2006, 23:46
Reniform
Reniform is offline
Afgelopen zondag ontdekte ik 2 bultjes op mijn pols. Ik dacht er vrij weinig van. Maar dinsdag, toen ik wakker werd, ontdekte ik dat ze zich verspreid hadden naar mijn vingers, armen. Ik ben toen naar de dermatoloog gegaan. Die heeft een stuk uit mijn huid gesneden waar de bultjes zitten, urine en bloed afgenomen, en ik mag doodleuk 23 augustus pas weer terug komen voor de uitslag van de proeven. Ik zit ontzettend in de stress door deze uitslag, die heel af en toe jeukt.

Ondertussen, zijn er weer bultjes bijgekomen, op mijn schouders, en 2 á 3 op mijn rug.

Ik heb geen idee wat het is, en ik kan op het internet ook geen goede diagnose stellen. Ik betwijfel dat het herpes is anders had de dermatoloog dat meteen moeten zien en die had me dan meteen kunnen vertellen wat het is. Toch? Verder heb ik ook geen symptomen van herpes, zoals koortslip of genitale herpes. Helemaal nergens last van verder. Ook geen koort

Ik heb de volgende medicijnen meegekregen:

Locoid: gebruik bij eczeem, psioriasis, jeuk

Azitromycine Sandoz: Word gebruikt om bepaalde infecties - veroorzaakt door azitromycine gevoelige micro organisme - te bestrijden

Xyzal: een anti-allergisch middel, bestemd voor de behandeling van ziekteverschijnselen die verband houden met allergische aandoeningen zoals:

- hooikoorts, met inbegrip van hiermee verband houdende oogklachten
- chronische allergische neusverkoudheid (overgevoeligheid voor huisstofmijt)
- chronische netelroos (urticaria)

---

Ik heb ook foto's in deze post gegooid om te tonen hoe het eruit ziet. Heeft iemand van jullie misschien een idee van wat het zou kunnen zijn?

Bedankt.



Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 08:07
Shredder
Avatar van Shredder
Shredder is offline
Het is iig geen herpes, want dat verspreidt zich niet zo snel, maar aaneengesloten.

Verder denk ik dat je gewoon de uitslag moet afwachten, als de dermatoloog het niet zo kan zeggen wat het is, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat iemand hier even een diagnose stelt.
__________________
The German army is your friend...we do not shoot you, for just taking cover. | The sword itself incites to violence...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 08:37
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Shredder schreef op 14-08-2006 @ 09:07 :
Het is iig geen herpes, want dat verspreidt zich niet zo snel, maar aaneengesloten.

Verder denk ik dat je gewoon de uitslag moet afwachten, als de dermatoloog het niet zo kan zeggen wat het is, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat iemand hier even een diagnose stelt.
²


En wat zie je gelig.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 10:05
- KTFE
Avatar van - KTFE
- KTFE is offline
Hm, ik heb ook al een maand of 2 zo'n soort uitslag..
Ik heb me er wel nog nooit zorgen over gemaakt wat het mogelijk kan zijn, maarja.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 10:47
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Mijn vriend heeft ook al een jaar een soort uitslag. Het lijkt op een soort inwendige korstjes. Het ziet er rood uit, maar ze hebben nog nooit gebloed.

Hij is al naar een dokter gegaan die zijn bloed op alles onderzocht heeft maar nix vond en hij is ook al enkele keren naar een dermatoloog gegaan. (Die ook alles onderzocht had, maar ook nix gevonden) Dus na een jaar weet hij nog steeds niet wat het is. Gelukkig jeukt het niet ofzo. Is enkel lelijk om te zien en hij krijgt er littekens van wanneer die 'korstjes' genezen zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 11:01
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb een voedselallergie en precies zulke bultjes als ik verkeerde dingen heb gegeten. Het lijkt mij dus een allergische reactie, maar waarvoor je allergisch bent zul je moeten uitzoeken Volgens mij hebben meer mensen met een voedselallergie zulke plekken.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 12:51
Mentalgraffiti
Avatar van Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Hmm apart, mijn zusje en ik hebben allebei sinds ongeveer een week ook zulke bultjes.
Ik had ze eerst alleen op mijn arm maar nu zitten ook mijn rug en hals onder, heel vreemd

Ik ben benieuwd wat het is
Met citaat reageren
Oud 14-08-2006, 16:18
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Ziet er best bekend uit, ik heb het geloof ik 1 keer gehad en dat kwam door de stress. Dus ik zou me als ik jouw was vooral niet druk gaan maken, grote kans dat het dan juist sneller gaat en dat het er meer worden. Gewoon rustig afwachten kan je denk ik alleen maar.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 19:45
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het lijkt wel een beetje op netelroos, dat jeukt ook vreselijk. Dat is trouwens ook een allergische reactie op tig dingen waarvan de oorzaak vaak moeilijk te achterhalen valt.
Hoe kon je trouwens zo snel bij de dermatoloog terecht, dat moet toch via een verwijzing van de huisarts en zo snel krijg je die niet volgens mij. En ik vind het ook wel een beetje raar dat hij je die medicijnen heeft meegegeven, nog zonder een goede diagnose. (Maar ik ben geen arts, dus ga er maar van uit dat hij weet wat hij doet)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 10:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 17-08-2006 @ 20:45 :
Het lijkt wel een beetje op netelroos, dat jeukt ook vreselijk. Dat is trouwens ook een allergische reactie op tig dingen waarvan de oorzaak vaak moeilijk te achterhalen valt.
Hoe kon je trouwens zo snel bij de dermatoloog terecht, dat moet toch via een verwijzing van de huisarts en zo snel krijg je die niet volgens mij. En ik vind het ook wel een beetje raar dat hij je die medicijnen heeft meegegeven, nog zonder een goede diagnose. (Maar ik ben geen arts, dus ga er maar van uit dat hij weet wat hij doet)
Ze zegt dat het heel af en toe jeukt


Daarbij kun je wel aan symptoombestrijding doen, ook al is de precieze diagnose nog niet gesteld. Soms vallen er mensen uit en wordt je gebeld of je daarvoor in de plaats wilt.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 11:33
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
lijkt mij hittebultjes
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 11:56
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 18-08-2006 @ 12:33 :
lijkt mij hittebultjes
Hittebultjes zijn vaak kleiner, deze bultjes lijken met op een soort 'puistje'.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 12:00
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 18-08-2006 @ 12:56 :
Hittebultjes zijn vaak kleiner, deze bultjes lijken met op een soort 'puistje'.
Zoiets heet een papel
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 12:36
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 14-08-2006 @ 09:37 :
²


En wat zie je gelig.
Ik vind het mooi . (Afgezien van de bultjes, die er niet eens zo erg uitzien)
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 20:35
Verwijderd
Ik heb sinds een maand of 2 ook van die bultjes. Vooral op m'n bovenarmen, schouders en nek.
Heb zelf het idee dat het gewoon wat met de warmte ofzo te maken had.
Ze trekken bij mij iig nu weer wat weg.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 21:31
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
DDM schreef op 18-08-2006 @ 13:00 :
Zoiets heet een papel
Oh, dank je.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:03
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
ik gok op optie 3. iig een vorm van urticaria. Maar het is inderdaad een beetje een vreemd iets. Maar gezien de voorschrijvingen heeft de dermatoloog ook niet echt een precies idee.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik had ook een tijd zulke bultjes en die bleken van bloedluizen te komen waarvan ik een nest had zitten op het dak (en ik sliep op zolder). Of naja, ik had een nest met duiven en daar kwamen ze geloof ik vandaan
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:40
Iveauh
Avatar van Iveauh
Iveauh is offline
het ziet er niet zo ernstig uit :x
ik zou me er in ieder geval niet zoveel van aantrekken als jou
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 23:04
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
En weet je al wat t is?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
De Kantine Weerwolfspel 72
Geel
500 05-09-2010 19:00
Verhalen & Gedichten Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics.
Dingaantouwtje
7 04-04-2010 23:26
De Kantine Weerwolfspel 67 part 2
Leif
500 29-03-2010 20:26
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane #2
Apomes
500 02-07-2008 17:59
Vrije tijd Parijs-Dakar
Verwijderd
18 11-01-2004 11:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.