Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2008, 13:05
Bas25
Bas25 is offline
Hey iedereen,

Ik ben Bas en ik ben net 25 geworden. Ik zit met een groot probleem en weet echt niet wat ik moet doen..
Ik heb een aantal maanden terug een ontzettend leuk meisje leren kennen, laten we haar Nina noemen. Nina is pas 18 geworden, dus zij is een stuk jonger dan mij. Wij hebben het er al samen over gehad dat we gevoelens voor elkaar hebben, alleen ik vond/vind uiteindelijk toch het leeftijdsverschil te groot, ik heb het gevoel alsof er toch een te grote kloof zit...we zitten in twee totaal verschillende leeftijdsfases. Nina is wel al erg volwassen voor haar leeftijd en kinderachtig is ze totaal niet integendeel juist, alleen toch heb ik het gevoel alsof het verschil te groot is. Ik ben altijd enorm serieus met relaties en vooral afgaand op mijn vorige relaties moet ik zeker weten dat iets gaat werken als ik weer aan een relatie begin, daar komt nog bij dat ik Nina echt totaal niet wil kwetsen want ik geef erg veel om haar. Nu heb ik dat allemaal aan haar uitgelegd en hebben we dus samen besloten als vrienden verder te gaan, alleen ik kan haar niet uit m'n hoofd zetten...!
Ik weet dat ik heb gezegd dat we beter op dit moment vrienden kunnen blijven, en dat denk ik nog steeds het zou echt niet verstandig zijn om een relatie beginnen op dit moment met haar denk ik, alleen ik kan haar dus niet uit m'n hoofd zetten en ik blijf er enorm van balen dat ze zo jong is..het is echt zo'n ontzettend leuke meid: ze is hartstikke lief, sociaal, spontaan, open, grappig, prettig gestoord, én ze is onwijs mooi. Als ze nou gewoon wat ouder was geweest zou het geweldig kunnen zijn alleen dat is ze niet en ik blijf ervan balen..ik weet niet wat ik nou moet. Ik wil haar echt graag in mijn leven houden en dus het liefst als vrienden op dit moment in ieder geval, maar ik weet niet of ik die gevoelens opzij kan zetten..en ik kan die stap maar niet zetten van een relatie beginnen met haar dat is te moeilijk voor mij...Ik weet echt niet wat ik moet..!

Raad asjeblieft!? En jullie eerlijke mening!? Ik moet even wat feedback hebben hier want ik kom er niet uit op deze manier..! Alvast bedankt..

Groetjes Bas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2008, 13:14
Verwijderd
ik zou zeggen: gaan met die banaan! Achttien en vijfentwintig valt qua leeftijdsverschil best wel mee, als ik eerlijk ben. Wat ik uit jouw verhaal haal, is dat je graag een relatie met haar zou willen beginnen, maar dat je ratio je tegen houdt. Gevoelsmatig gezien zit het goed. In mijn mening is je gevoel (in de meeste situatie's) het belangrijkste, en moet je je niet tegen laten houden door je verstand. Als leeftijd het enige is wat je tegenhoudt, zou het stom zijn om niets met haar te beginnen. Als het dan niet werkt, is het jammer maar helaas. Hecht niet zoveel waarde aan wat cijfertjes en volg je hart.
Daarnaast, mocht je toch kiezen om vrienden met haar te blijven, moet je dit alleen doen als zij dit ook wil, en als jij in staat bent om je gevoel aan de kant te zetten. Vriendschappen tussen meiden en jongens werken prima, mits er geen verliefdgevoel bij komt kijken. Als dat tussen jullie in blijft staan, is het verstandiger om een tijd afstand te nemen en daarna weer bij elkaar te komen om te zien of de vriendschap werkt.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 14:28
Verwijderd
Eens met Secret Agent, gewoon proberen als het goed voelt. Het zou toch enorm zonde zijn als je het niet probeert, enkel omdat de nummertjes niet ' kloppen' ? Mijn vriend is 30, wij hebben dus een groter leeftijdsverschil dan jullie en dat gaat ook gewoon goed.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 15:29
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
gaan met die banaan!


Het leeftijdsverschil valt echt reuze mee. Het probleem is zo groot als je het zelf maakt. Ga gewoon de relatie aan die jullie allebei zo graag willen. Mocht het dan toch nog stuk lopen: jammer, maar helaas. Je hebt het dan tenminste wel geprobeerd!

En wat is dat nou met jongens die zo graag vrienden willen blijven? Met mijn vrienden wil ik echt niet naar bed hoor
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 15:54
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ga gewoon de relatie aan die jullie allebei zo graag willen. Mocht het dan toch nog stuk lopen: jammer, maar helaas. Je hebt het dan tenminste wel geprobeerd!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 17:59
Bas25
Bas25 is offline
Ja ik snap wat jullie bedoelen en eigenlijk is het ook zo, alleen ik kan mezelf er niet toe zetten die stap wagen dat lukt me niet en ik baal er zelf ook van..Het is gewoon allemaal te serieus voor mij en ik heb te erg het gevoel dat het niet zal werken, hoe graag ik het ook wil... maar tóch kan ik haar niet uit m'n hoofd zetten daarom is het allemaal zo moeilijk en ingewikkeld..En ik wil haar ook niet kwijt hierdoor, dat we hierdoor ook geen vrienden kunnen zijn.. Het is echt een enorm irritante situatie waarvan ik echt niet weet wat ik ermee aanmoet..
Maar eigenlijk hebben jullie gewoon gelijk..Alleen die stap zetten lukt me maar niet
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 18:03
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Had je hiervoor niet de engheidsfactor ? Je leeftijd / 2 + 7 = minimum, daarbeneden is het eng. In jouw geval dus minimaal 19,5... helaas.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 18:23
Verwijderd
Waarom vind je het dan zo erg dat ze 18 is? Ik denk dat je je eerder zorgen moet gaan maken als je als gezonde 25-jarige heteroseksueel níet op aantrekkelijke 18-jarige meisjes valt.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 22:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Als je het niet probeert ga je er spijt van hebben
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2008, 23:25
Smokin'
Smokin' is offline
Als je geen relatie wilt maar je vind haar wel erg leuk, waarom doe je dan niet het volgende. Verbreek het contact. Wat wil je doen? Er als 'vriend' bij zijn als zij nieuwe jongens ontmoet en daar een relatie mee krijgt of bijvoorbeeld een one night stand. Ik dacht van niet. Je kan dus geen vrienden met haar zijn. Het is of nu iets proberen of niks, want dat vrienden zijn is duidelijk te moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 10:11
Verwijderd
18 en 25, ach, boeiend.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 10:13
Verwijderd
Laat het 'Het is zo serieus-gevoel' eens los. Begin een leuke tijd met dat meisje en zie waar het eindigt. Niemand verwacht van jullie dat er getrouwd gaat worden en er binnen nu en negen maanden kinderen zijn. Zet je verstand op nul, begin en zie waar het strand. Word het niks, dan is het jammer maar helaas. Dan heb je een leuke mooie tijd achter de rug met iemand waarvan je wel kunt zeggen 'Ja, op haar was ik echt gek'. Blijkt het wel te werken, dan is dat mooi meegenomen en genieten jullie langere tijd van elkaar. De enige die verwachtingen stelt aan jullie relatie, zijn jullie zelf. Niemand anders kan jullie zeggen wat je moet doen, hoe die relatie er uit moet zien.
Je komt er wel, je moet alleen je eigen beeld even bijschaven.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 11:31
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Het ergste dat kan gebeuren is dat het op een gegeven moment weer over gaat. Dat risico loop je altijd.

Is het leeftijdsverschil echt het enige dat je tegenhoudt? Dan raad ik je aan je leeftijd te vergeten,
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 19:44
driene
Avatar van driene
driene is offline
ik denk ook zoals smokin' het al zei, nu iets proberen of niks.

want je hebt wel gevoelens voor haar maar wil gewoon vrienden blijven, geloof me dat lukt niet. als ik jou was zou ik toch wat proberen op te bouwen met haar, je zegt dat het zo'n leuke en mooie meid is, waar je super mee overweg kan. ga er dan gewoon voor.

risico dat het mis kan lopen is er altijd, maar als je het niet probeert kan je nooit weten hoe het zou lopen.

het leeftijdsverschil zie ik niet echt als een probleem, je haalde ook aan dat ze veel volwassener is voor haar leeftijd, dus wat is dan het probleem? moesten er toch wat verschillen zijn qua leeftijd, dan maakt dat de relatie alleen maar spannend en kan je daar samen aan werken.

dus, mijn advies: ga er gewoon volledig voor !!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht dilemma
~*kar*~
24 12-04-2008 12:33
Muziek Gitaar kopen-dilemma's
Porcelain
22 09-04-2008 17:28
Lifestyle Dilemma's binnen je lifestyle :)
Verwijderd
66 24-10-2006 20:01
Studeren dilemma
Verwijderd
17 19-08-2006 18:19
Psychologie Prisoner's dilemma
Verwijderd
15 30-01-2006 13:28
Psychologie *Dilemma*
Eend
18 06-08-2003 17:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.