Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2014, 10:40
seempje
seempje is offline
Ik heb donkerbruin/zwart haar en wil mijn haar met henna verven naar een lichtere kleur zoals bruin. Ik heb dit al eerder geprobeerd maar ik zag totaal niks van het resultaat. Mijn vraag is dus: kan henna mijn haar bruiner maken? Is er een manier om hem wel goed bruin te maken?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2014, 10:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit hoort op Lifestyle. Ik verplaats het even voor je.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2014, 10:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Henna kan je haar niet bruiner maken. Henna op zichzelf is oranje en geeft dan ook een oranje gloed op je haar. Wanneer je haar blond of grijs is kan je haar compleet oranje uitslaan, wanneer je haar donker is geeft het vooral een oranje gloed.

Er kunnen kleurstoffen aan henna worden toegevoegd die de henna bruin of aubergine laten uitvallen, maar deze kleurstoffen vervagen veel sneller dan de henna zelf (henna moet uitgroeien!). Henna bevat alleen natuurlijke pigmenten en kan dus niet je haar lichter kleuren (al kan het er lichter uitzien door de mooie glans die henna geeft).

Waarom wil je eigenlijk zo graag met henna verven?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."

Laatst gewijzigd op 17-07-2014 om 11:30.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2014, 11:06
seempje
seempje is offline
Omdat henna gezond is. En gewoon haarverf is dat niet. Dus henna kan mijn haar niet bruiner maken maar het kan het wel lichter maken? Dat stukje snap ik niet. In ieder geval bedankt! Maar zou je dat verder kunnen uitleggen. Want eerst staat er ''henna kan je haar niet bruiner maken." Maar daarna ''henna bevat alleen natuurlijke pigmenten en kan dus nog je haar lichter kleuren."......
Met citaat reageren
Oud 17-07-2014, 11:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Excuses voor de verwarring, "nog" moet "niet" zijn. Ik heb het aangepast. Henna kan je haar niet bleken en dus niet daadwerkelijk lichter maken (chemische verf kan dit wel, vaak komt er dan peroxide bij kijken, wat erg slecht is voor je haar). Hoe het kan dat je haar lichter LIJKT met henna? Henna geeft heel veel glans, waardoor het in zonlicht lijkt of je haar lichter is. Deze glas is wel oranje van kleur en dus niet bruin.

Henna is inderdaad heel gezond voor je haar, maar denk hier goed over na. De kleur van henna raak je niet kwijt, de oranje gloed blijft. Ik heb anderhalf jaar geleden voor het laatst mijn asblonde/ lichtbruine haar geverfd met henna en de kleur er aan de onderkant nog in. De oranje gloed vervaagd namelijk niet.

Er bestaat pure henna (zakje groen poeder, zonder enige toevoegingen) of voorgemengde henna (van Lush, of in doosjes met een specifieke kleur erop). Deze voorgemengde henna bevat vaak metaaloxiden, die een chemische reactie kunnen geven als je deze op chemisch gekleurd haar gebruikt of na gebruik van deze henna je haar chemisch kleurt. Een veiligere manier om de kleur te beïnvloeden is bijvoorbeeld met rode wijn, zwarte thee, bietensap of koffie (afhankelijk van de kleur die je wil). Maar onthoudt; de kleur vervaagt snel, alleen de oranje gloed blijft jaren zitten! Om henna goed te laten kleuren moet het overigens best een lange tijd "trekken" voor je het in je haar doet. Afhankelijk van je haar kleur kan je het papje 10 min. tot zelfs een hele nacht lang in haar haar laten zitten. Hoe donkerder je haarkleur, hoe langer je nodig hebt om resultaat te zien. Wanneer je asblond haar hebt zal je met 10 min. vooral een warme gloed zien en na een uur echt een oranje kleur.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-07-2014, 11:53
seempje
seempje is offline
Heel erg bedankt!! Ik snap het nu helemaal ! nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.