Oud 03-01-2007, 18:28
Zonnemeisje
Avatar van Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Hallo allemaal,

ik zit met een naar gevoel in mijn buik en ik wil graag de mening van een paar mensen horen over mijn probleem, omdat ik niet helemaal weet of ik me aanstel en wat de norm is voor anderen.

Om mijn verhaal helemaal te begrijpen moet je een hoop weten, ik hoop dat je het wil doorlezen.
Het zit zo:

Mijn vriendje en ik hebben nu bijna 2 jaar verkering (volgende week). We hebben het erg leuk samen, maar soms gebeurt er wat en komen we elkaars grenzen tegen. Zo kwam ik er een paar weken terug via een vriendin achter dat hij smsjes naar andere meiden stuurt met teksten als "ik vind je zo lekker, ik wil dit met je doen, ik wil dat met je doen, enz enz" ik vond dit heel erg en voelde me erg bedrogen. Toen ik hem hierop aansprek bekende hij wel, alleen zei hij dat het gewoon geouwehoer was. Ik was absoluut niet overtuigd en ben weggegaan, hij had me enorm pijn gedaan en ik kon niets anders dan huilen. Daarna bleek dat hij dit ook op msn deed met deze meiden. (het waren er 3). Ik wist niet wat ik moest geloven en wat niet. ongeveer 4 uur heb ik gehuild bij alles wat ik deed. Toen was ik op en compleet gevoelloos.

e volgende dag ben ik naar hem toegegaan en heb er weer met hem overgepraat, dit keer wilde ik er eigenlijk een punt achterzetten, omdat hij blijkbaar andere dingen wilde dan ik. TOen ik dit zei was hij erg verdrietig en moest hij ook overgeven. hij zei dat hij het niet wilde als het ten koste van mij ging en dat hij me nooit meer pijn zou doen. Ik heb toen gezegd dat ik het dat nog wel een keer wil proberen, iemand moet ook een keer een fout kunnen maken, maar wel onder voorwaarde dat hij die meiden nooit meer sprak, en dat hij zoiets nooit meer zou doen en voorlopig zelfs niet met meiden danste, (omdat hij zo in contact was gekomen met deze meiden) en dat ik mijn vertrouwen in hem weer langzaam kon opbouwen.
Mijn vertrouwen is nu voor een groot deel verdwenen, al doet hij wel erg zijn best om het terug te winnen. Vorige week is hij met een stel vrienden wezen skien en gister hoorde ik van een vriend dat er een meisje om mijn vriendje heen heeft lopen dansen alsof haar leven ervanaf hing. Dat mijn vriendje dat niet tegen mij heeft verteld geeft mij dan meteen een heel angstig gevoel. Het kan natuurlijk ook betekenen dat het voor hem niks was en dus nietde moeite waard om te vertellen.

Nu zit het zo dat hij in de zomervakantie weer met deze vrienden op vakantie wil, namelijk 3 weken naar spanje. De afgelopen vakantie is hij met mij en mijn ouders en zusje meegeweest naar griekenland en aangezien hij dit jaar auto kan rijden en ik zelfstandig op vakantie mag van mijn ouders dacht ik eigenlijk dat we samen op vakantie zouden gaan. Toen ik dit aan hem voorstelde zei hij letterlijk: Dan moet ik kijken of ik tijd en geld genoeg heb want ik wil sowieso met de jongens op vakantie.
Dit deed mij erg pijn, voor mij was deze vakantie echt iets van ons samen geweest en ik wilde niets liever dan met hem uitvinden hoe dat allemaal in zijn werk gaat om samen op vakantie te gaan en zolang met zijn 2en samen te zijn.
nu verkoos hij zijn vrienden. dit zijn erg leuke jongens waar ik ook goed mee op kan schieten, en ik begrijp ook dat hij daarmee op vakantie wil, maar als hij 3 weken met hen op vakantie kan voor 1000 euro dan word ik daar heel verdrietig van als ik bedenk dat daar ook makkelijk 2 vakanties uit kunnen qua tijd en geld.

Ik voel me heel naar hierover en ik zit er erg mee, enerzijds omdat ik me erg achtergesteld voel en anderzijds omdat ik hem niet goed vertrouw op vakantie. Hij heeft mij niet in zijn plan staan terwijl hij mijn hele plan was oorspronkelijk voor deze vakantie. Ik heb het ook met hem hierover gehad, en toch wil hij met zijn vrienden op vakantie.

Ik weet niet zo goed wat ik er nu nog mee aanmoet. kunnen jullie me zeggen wat je hier van vind? alvast bedankt.. liefs x
__________________
DOE DE DEUR DICHT..!!

Laatst gewijzigd op 03-01-2007 om 18:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2007, 18:50
Verwijderd
Hij houdt je aan het lijntje.

Hij heeft meer interesse in 3 weken met zijn vrienden dan 2 met zijn vriendin. Kwestie van prioriteiten stellen, dan ken hij beter verkering nemen met zijn vrienden.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 19:04
Verwijderd
Hij is op zijn minst erg kortzichtig en kan zich slecht in jou inleven.

Of hij houdt je inderdaad aan het lijntje.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 19:12
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Dit soort figuren staan zelden garant voor een langdurige ,fijne duurzame relatie, vrees ik.

Wat verwacht jij van hem , en wat verwacht hij van jou? ik denk dat hier ook een groot verschil in zit.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 19:18
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Jij ziet 'm graag he (c:

Volgens mij is zijn lompe-boer-gehalte veel te hoog voor jou. Waarschijnlijk wil hij zelfs niks verkeerds doen, maar toch lukt het 'm om je keer op keer te kwetsen, en keer op keer jouw dromen te verpesten. Dat hoeft geen ramp te zijn op lange termijn, maar hij zal in geen geval, en nooit (hoe hard jullie ook proberen) jouw prins op het witte paard zijn.

Sommige dingen hoef je daarom nog niet te overdramatiseren, ook al is het wel normaal als je dat wel doet. Dat hij met vrienden op vakantie wil en inderdaad misschien te weinig geld heeft om dan nog eens met jou te gaan hoeft niet slecht bedoeld te zijn. Je kan het hem niet verbieden, maar 't is wel een streepje bij aan de slechte kant. Dat van dat meisje met skieën zal waarschijnlijk niks betekenen. Dat heeft ie niet verteld omdat hij het zelf ook niet echt wilde, en het vertellen alleen maar miserie oplevert waar hij ook niks mee aan kan.

Een ding moet je volgens mij voor opletten. Probeer hem niet te veel te verbieden. Realistisch gezien zal hij in de toekomst toch nog met andere meiden dansen en met die drie grietjes smssen, bellen en/of op msn zitten. Als je de lat te hoog legt ivm het verbieden, kan ik je nu al garanderen dat hij die grens gaat verbreken (omdat het niet realistisch is) en je daar nogmaals mee pijn doen. Natuurlijk kan je je grenzen stellen, en hoef je het niet leuk te vinden. Maar een grens als "seks en allerlei insinuaties daarrond is enkel iets tussen ons en met niemand anders" is even veilig en veel haalbaarder.

En misschien lukt het nog wel om hier of daar een compromis te sluiten? Waarom zou jij ook niet met hem op vakantie mogen? Of is het boys-only?
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 03-01-2007 @ 19:18 :
Jij ziet 'm graag he (c:

Volgens mij is zijn lompe-boer-gehalte veel te hoog voor jou. Waarschijnlijk wil hij zelfs niks verkeerds doen, maar toch lukt het 'm om je keer op keer te kwetsen, en keer op keer jouw dromen te verpesten. Dat hoeft geen ramp te zijn op lange termijn, maar hij zal in geen geval, en nooit (hoe hard jullie ook proberen) jouw prins op het witte paard zijn.

Sommige dingen hoef je daarom nog niet te overdramatiseren, ook al is het wel normaal als je dat wel doet. Dat hij met vrienden op vakantie wil en inderdaad misschien te weinig geld heeft om dan nog eens met jou te gaan hoeft niet slecht bedoeld te zijn. Je kan het hem niet verbieden, maar 't is wel een streepje bij aan de slechte kant. Dat van dat meisje met skieën zal waarschijnlijk niks betekenen. Dat heeft ie niet verteld omdat hij het zelf ook niet echt wilde, en het vertellen alleen maar miserie oplevert waar hij ook niks mee aan kan.

Een ding moet je volgens mij voor opletten. Probeer hem niet te veel te verbieden. Realistisch gezien zal hij in de toekomst toch nog met andere meiden dansen en met die drie grietjes smssen, bellen en/of op msn zitten. Als je de lat te hoog legt ivm het verbieden, kan ik je nu al garanderen dat hij die grens gaat verbreken (omdat het niet realistisch is) en je daar nogmaals mee pijn doen. Natuurlijk kan je je grenzen stellen, en hoef je het niet leuk te vinden. Maar een grens als "seks en allerlei insinuaties daarrond is enkel iets tussen ons en met niemand anders" is even veilig en veel haalbaarder.

En misschien lukt het nog wel om hier of daar een compromis te sluiten? Waarom zou jij ook niet met hem op vakantie mogen? Of is het boys-only?
Hier ben ik het grotendeels ook wel mee eens, maar van de andere kant: als je niet al uit jezelf inziet dat drie weken met vrienden op vakantie gaan en dan geen moeite doen om met je vriendin ook nog te gaan, dan denk ik toch wel dat er structureel iets mis is met je medemensenkennis.

Ik zou op zijn minst uit alle macht proberen om wat geld te regelen om toch met mijn vriendin weg te kunnen, al is het maar een stedentripje van vier dagen ofzo. Vooral omdat het drie weken Spanje is, wat hij met zijn vrienden gaat doen. Als het nou een reis door heel Europa was, en als ze dat al lang hadden afgesproken ofzo, was het een totaal ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 20:25
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Ik snap in eerste instantie ook niet waarom hij niet met jou op vakantie wilt aangezien jullie al 2 jaar samen zijn.

Ik zou me in jouw plaats gaan afvragen of mijn relatie het allemaal wel waard is.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 22:48
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Ik snap niet zo goed waarom het zo'n barbaarse daad is met je vrienden op vakantie te willen? Het lijkt er op dat hij gewoon een ander beeld van jullie relatie heeft.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 01:46
havana
Avatar van havana
havana is offline
Wat is er nou leuker op deze leeftijd dan op vakantie gaan met je maten!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 01:51
Verwijderd
Citaat:
havana schreef op 04-01-2007 @ 01:46 :
Wat is er nou leuker op deze leeftijd dan op vakantie gaan met je maten!
Met je maten kun je niet neuken. (ja, kan wel... maar je snapt wat ik bedoel)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Mea Culpa schreef op 03-01-2007 @ 22:48 :
Ik snap niet zo goed waarom het zo'n barbaarse daad is met je vrienden op vakantie te willen? Het lijkt er op dat hij gewoon een ander beeld van jullie relatie heeft.
Citaat:
havana schreef op 04-01-2007 @ 01:46 :
Wat is er nou leuker op deze leeftijd dan op vakantie gaan met je maten!
Met allebei ben ik het eens, ik ga ook gewoon met vrienden op vakantie.

MAAR je kunt dan op je klompen aanvoelen dat je vriendin ook met je weg wil. Wel een zéér uitgebreide en dure vakantie met vrienden boeken, en erg laf doen als het aankomt op de vakantie met je vriendin, dat getuigt van weinig inlevingsvermogen.

Er is volgens mij niemand in deze topic, of misschien alleen Dukko, die beweert dat die jongen niet met zijn vrienden op vakantie zou mogen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 11:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Bij het lezen van je verhaal moest ik gelijk denken aan het zinnetje 'Geen prins op het witte paard' en tot mijn verbazing liet ook Al Murphy dit zinnetje terugkomen in zijn reply.

Hoe dan ook, ik denk dat jullie beide een ander beeld van de relatie hebben en andere verwachtingen. Ik kreeg dan ook het idee dat jij dit alles een stuk serieuser neemt dan hij, wat infeite niet erg hoeft te zijn mits de 'lompe boer' zich nog enigsinds in kan leven in de ander.
Jullie zijn beide jong, dan wil je nog wat. Ik denk dan ook dat je met het verbieden van dingen, over het algemeen niet veel verder zult komen. Want wat ik me dan afvraag: Is dan alleen de gedachte dat hij in zijn denken alsnog bezig is met andere meiden, niet erg genoeg?
Het is gewoon niet haalbaar om iemand 24/7 te controleren, en sommige dingen zul je dan ook moeten accepteren, zo ook dat hij omgaat met meiden of op vakantie gaat met vrienden. Al maken de details in dit verhaal absoluut een verschil.
Je geeft hem een kans, maar zodra je hem 'betrapt' op dingen die je niet zinnen wees dan eerlijk tegenover jezelf en beeindig de relatie. Nogmaals: Je bent jong, je wilt wat, en voor hem zijn er ongetwijfelt nog 1001 anderen.

Het is logisch dat hij op vakantie wil met vrienden, echter begrijp ik niet waarom hij zich alle moeite bespaard om alsnog ook met zijn vriendin op vakantie te kunnen. Persoonlijk zou ik dan ook absoluut geen genoegen nemen met een 'Ik zie wel'.

Praat er nogmaals met hem over, al heb ik sterk het vermoeden dat hij je enkel aan het lijntje houdt. Alsin; Leuk genoeg wanneer het hem uitkomt ofzo, en zo werkt het niet.

Succes.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 14:11
elledc
elledc is offline
Enerzijds kan je hem niet kwalijk nemen dat hij met zijn vrienden op reis wil.
Maar anderzijds, hij kiest zijn vrienden boven jou... en ze gaan 3 weken naar Spanje onder jongens... Waarschijnlijk niet om musea te bezoeken?
Hij danst graag en hij stuurt pikante smsjes naar andere meiden...
Ik zou hem alleszins voor géén haar vertrouwen.
Zo'n relatie heeft volgens mij niet veel kans kans op slagen...
Hij is jong en hij wil wat... zoals iemand reeds zei.
Sterkte
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:26
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Ertur schreef op 04-01-2007 @ 11:03 :

Er is volgens mij niemand in deze topic, of misschien alleen Dukko, die beweert dat die jongen niet met zijn vrienden op vakantie zou mogen.
True, maar ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat zij ook met hem op vakantie wil. Het is niet zijn probleem dat zij een hele vakantie met z'n 2en gepland had staan als ze daar verder tegen hem nooit over is begonnen.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Mea Culpa schreef op 04-01-2007 @ 16:26 :
True, maar ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat zij ook met hem op vakantie wil. Het is niet zijn probleem dat zij een hele vakantie met z'n 2en gepland had staan als ze daar verder tegen hem nooit over is begonnen.
Dat ben ik volledig met je eens.


Weet je, ik had net een andere reactie getypt, maar voor het posten heb ik de openingspost nog eens goed doorgelezen. Hij geeft gewoon duidelijk aan dat hij de vakantie met zijn vrienden op de eerste plaats stelt, en daar kan ik me best iets bij voorstellen, zeker op deze leeftijd. Als het gaat over een extra vakantie met zijn vriendin, zegt hij blijkbaar: "Dan moet ik kijken of ik tijd en geld genoeg heb ".

Dat is gewoon eerlijk en vrij duidelijk.


Ik zelf zou in dit geval altijd gaan zorgen dat ik tijd en geld zou hebben, want het is wel duidelijk dat het voor haar erg belangrijk is. Dat is eigenlijk ook nog het enige dat ik hem verwijt, weinig inlevingsvermogen. Maar hij is wel gewoon duidelijk. En ik wil zelf ook ieder jaar koste wat kost met mijn vrienden op vakantie.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 17:11
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Ertur schreef op 04-01-2007 @ 16:59 :

Weet je, ik had net een andere reactie getypt, maar voor het posten heb ik de openingspost nog eens goed doorgelezen. Hij geeft gewoon duidelijk aan dat hij de vakantie met zijn vrienden op de eerste plaats stelt, en daar kan ik me best iets bij voorstellen, zeker op deze leeftijd. Als het gaat over een extra vakantie met zijn vriendin, zegt hij blijkbaar: "Dan moet ik kijken of ik tijd en geld genoeg heb ".

Dat is gewoon eerlijk en vrij duidelijk.

Ik zelf zou in dit geval altijd gaan zorgen dat ik tijd en geld zou hebben, want het is wel duidelijk dat het voor haar erg belangrijk is. Dat is eigenlijk ook nog het enige dat ik hem verwijt, weinig inlevingsvermogen. Maar hij is wel gewoon duidelijk. En ik wil zelf ook ieder jaar koste wat kost met mijn vrienden op vakantie.
Mee eens, al zou de heer in kwestie meer punten scoren wanneer hij er net als jij voor zou zorgen dat hij eveneens tijd en geld heeft voor een vakantie met zijn vriendin.
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 18:30
Verwijderd
Vanuit mijn mening:
Is er niks mis mee dat hij met z'n vrienden op vakantie wil in plaats van zijn vriendin maar ik vind de situatie nu een andere omdat hij die smsjes enz stuurt naar andere meiden
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 18:59
Supreme Dutch
Mjah, dat smsjes sturen naar andere dames komt waarschijnlijk omdat hij zn hormonen niet helemaal onder controle heeft. Geeft ook best een goed gevoel over jezelf als je een vriendin hebt en je kunt andere meidjes (online) verleiden. Als ze je afwijzen zeg je: "Ik heb een vriendin, ik was aan het testen" en als ze er in meegaan dan vind hij zichzelf een ongelofelijke koning.. Voor hem dus een win/win-situatie. Ik wil het niet goedpraten voor hem ofzo.. Ik ga er trouwens wel van uit dat als hij 3 weken met zn vrienden naar Spanje gaat er wel het een en ander gebeurt..
Je moet denk ik niet teveel gaan zeuren dat hij voor die 1000 euro (lijkt me aan de krappe kant voor 3 weken feesten in Spanje) met jou 2 weken op vakantie had gekund. Het is zijn geld, en als je dan als vrouw gaat claimen dat hij er dingen voor moet gaan doen die jij leuk vind.. (samen op vakantie vind je beide leuk, maar misschien vind hij andere dingen nog net iets leuker voor dat geld) Het is zijn geld en als hij dat met jou wil besteden is dat uiterst prima, maar als hij dat niet wil moet je hem daar ook niet toe dwingen. Misschien leef ik me teveel in in die gast, maar denk dat het beter is als je gewoon verteld hoe alles zit, en dan kunnen jullie samen je conclusies wel trekken. Het is ook best lastig als je zo "jong" al een langdurige serieuze relatie hebt.

Succes ermee
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2007, 20:21
Crimson
Crimson is offline
sorry hoor maar wat een kneus, zulke smsjes, zulke msngesprekken en niet met jou op vakantie willen, ik zou 'm dumpen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 20:33
Zonnemeisje
Avatar van Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
hoi,
bedankt allemaal voor jullie reply's. Ik heb er veel aan gehad te lezen hoe anderen hierover denken. Ik heb er ook met mijn vriend nog eens over gehad. Bij nader inzien vond hij het ook niet eerlijk als hij bij mij de eerste prioriteit is en ik bij hem de 2e. Hij wil ook graag met mij op vakantie, hij zegt nu dat hij er gewoon voor zorgt dat hij geld en tijd heeft. Het plan is nu een week naar scheveningen te gaan samen en in een andere vakantie (mei of herfst) ook nog ergens heen te gaan.
nogmaals bedankt allemaal
__________________
DOE DE DEUR DICHT..!!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 21:11
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Zonnemeisje schreef op 04-01-2007 @ 20:33 :
hoi,
bedankt allemaal voor jullie reply's. Ik heb er veel aan gehad te lezen hoe anderen hierover denken. Ik heb er ook met mijn vriend nog eens over gehad. Bij nader inzien vond hij het ook niet eerlijk als hij bij mij de eerste prioriteit is en ik bij hem de 2e. Hij wil ook graag met mij op vakantie, hij zegt nu dat hij er gewoon voor zorgt dat hij geld en tijd heeft. Het plan is nu een week naar scheveningen te gaan samen en in een andere vakantie (mei of herfst) ook nog ergens heen te gaan.
nogmaals bedankt allemaal
ik zou zo'n jongen niet 3 weken in spanje vertrouwen..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 04-01-2007 @ 21:11 :
ik zou zo'n jongen niet 3 weken in spanje vertrouwen..
Sommige mensen hebben nu eenmaal de neiging tot zelfdestructie.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 01:49
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Zonnemeisje schreef op 04-01-2007 @ 20:33 :
hoi,
bedankt allemaal voor jullie reply's. Ik heb er veel aan gehad te lezen hoe anderen hierover denken. Ik heb er ook met mijn vriend nog eens over gehad. Bij nader inzien vond hij het ook niet eerlijk als hij bij mij de eerste prioriteit is en ik bij hem de 2e. Hij wil ook graag met mij op vakantie, hij zegt nu dat hij er gewoon voor zorgt dat hij geld en tijd heeft. Het plan is nu een week naar scheveningen te gaan samen en in een andere vakantie (mei of herfst) ook nog ergens heen te gaan.
nogmaals bedankt allemaal
Dat is fijn om te horen.
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wat vind jij de beste verdeling van vakanties over het jaar?
I love stars
37 03-09-2005 22:21
Psychologie vakantie ??? Nej bedankt
Tieneke
18 14-07-2005 15:32
ARTistiek artistieke vakantie [fotos]
stfuktnx
23 22-04-2004 22:29
Liefde & Relatie met z'n allen op vakantie
colors
25 09-02-2004 19:48
Liefde & Relatie op vakantie met vriend
Verwijderd
24 12-01-2004 19:53
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie
Vlooienband
0 01-10-2003 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.