Oud 27-08-2009, 16:57
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Heyy

Weet iemand hoe je goed Engels kan leren ?? Op www.wrts.nl heb ik het al geprobeerd..kon ik het niet in m'n hoofd krijgen..ik moet ze voor maandag weten,maar ben in het weekend er niet..dus ik moet het nu en morgen leren !! o_O
Maar IK BEN AL MEER DAN 1 UUR BEZIG MET DIE WOORDJES !!..: eek:
het lukt me gewoon niet ..!!

help !!..hoe moet ik dat goed leren ?!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2009, 17:09
Verwijderd
Nou, ten eerste is het wel handig om op tijd te beginnen. Want niemand kan alles goed leren in 1 dag.

Om woordjes goed te leren moet je een soort systeem maken. Leer ze bijvoorbeeld per vijf, sorteer werkwoorden, zelfstandige naamwoorden en andere woordsoorten of leer alle woorden die iets met elkaar te maken hebben. Schrijf of typ ze nog een keer. WRTS heeft hele handige overhoormethodes, ik zou zeggen gebruik ze allemaal en werk bijvoorbeeld van Makkelijk naar Moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2009, 20:19
Verwijderd
Hoeveel woordjes zijn het? Over het algemeen is het beter om over de dag heen een paar keer bezig te zijn met de woordjes dan 1x op een dag een uur.

Stel het zijn 50 woordjes (ik weet die hoeveelheden niet). Probeer er dan eerst 25 te leren en morgen de andere 25. Je hebt vast de woordjes ergens opgeschreven tijdens het oefenen, neem van het weekend dit lijstje mee en neem zaterdagochtend bij je ontbijt, zaterdagavond en zondagochtend het nog even goed door. Je hoeft er dan geen uren aan te besteden maar gewoon een minuut of 10. Zondagavond kan je het dan nog even voor de laatste keer doornemen en dan ken je de woordjes vast en zeker!

En als je het hele weekend weg bent, is er vast iemand om je te helpen met de woordjes die je steeds vergeet.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 12:39
Csowivel
Avatar van Csowivel
Csowivel is offline
Learning vocabulary is usually quite boring, nevertheless it's quite important to learn vocabulary. To be frank, I have to agree with Micromensje. Learning your lesson only one or two days before the deadline is really useless. It is useless because you'll forget those words instantaneously the moment you leave the classroom after you've made that test. I personally think Evatjuhhhh gives you a very good piece of advise. You shouldn't try to learn vocabulary in a single time, your brains don't work that way, you should spread the words you have to learn over the amount of time which is available to you. Practice every day a few words, but always repeat the words of the previous day! Repetition is the first step towards success. Or like we say: Practice makes perfect!

I wish you good luck
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 14:41
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Hoeveel woordjes zijn het? Over het algemeen is het beter om over de dag heen een paar keer bezig te zijn met de woordjes dan 1x op een dag een uur.

Stel het zijn 50 woordjes (ik weet die hoeveelheden niet). Probeer er dan eerst 25 te leren en morgen de andere 25. Je hebt vast de woordjes ergens opgeschreven tijdens het oefenen, neem van het weekend dit lijstje mee en neem zaterdagochtend bij je ontbijt, zaterdagavond en zondagochtend het nog even goed door. Je hoeft er dan geen uren aan te besteden maar gewoon een minuut of 10. Zondagavond kan je het dan nog even voor de laatste keer doornemen en dan ken je de woordjes vast en zeker!

En als je het hele weekend weg bent, is er vast iemand om je te helpen met de woordjes die je steeds vergeet.
euhhh..het zijn 41 woorden !! o_O
En .. ik probeer strax even rustig eraan te beginnen...ff een kwartiertje overkijken ofzo ?? over schrijven.. helpt dat ook ??
Want ik krijg het gewoon niet in m'n hoofd..duits wel..maar engels this gewoon moeilijk..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 14:41
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Learning vocabulary is usually quite boring, nevertheless it's quite important to learn vocabulary. To be frank, I have to agree with Micromensje. Learning your lesson only one or two days before the deadline is really useless. It is useless because you'll forget those words instantaneously the moment you leave the classroom after you've made that test. I personally think Evatjuhhhh gives you a very good piece of advise. You shouldn't try to learn vocabulary in a single time, your brains don't work that way, you should spread the words you have to learn over the amount of time which is available to you. Practice every day a few words, but always repeat the words of the previous day! Repetition is the first step towards success. Or like we say: Practice makes perfect!

I wish you good luck
okay..1 zinnetje ken ik
Meer niet .. best wel dom..maar okee.. sorry dat ik er niet meer van snap ..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 15:32
Verwijderd
*vertaalt*

Het leren van woordjes is gewoonlijk nogal saai, niettemin is het belangrijk om woordjes te leren. Eerlijk gezegd ben ik het eens met Micromensje (ja dat staat er echt!!). Beginnen met leren 1 of 2 dagen voor de overhoring is echt nutteloos. Het is nutteloos omdat je deze woorden telkens vergeet als je na je toets het klaslokaal verlaat. Ik denk persoonlijk dat Evatjuhhhh je een erg goed advies geeft. Je moet niet proberen om woordjes in 1 keer te leren, je brein werkt niet op die manier, je zult de woorden moeten spreiden over de tijd die je hebt. Oefen elke dag een paar woorden, maar herhaal altijd de woorden van de vorige dag! Oefening is de eerste stap naar succes. Of zoals wij zeggen: Oefening baart kunst!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 16:10
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
*vertaalt*

Het leren van woordjes is gewoonlijk nogal saai, niettemin is het belangrijk om woordjes te leren. Eerlijk gezegd ben ik het eens met Micromensje (ja dat staat er echt!!). Beginnen met leren 1 of 2 dagen voor de overhoring is echt nutteloos. Het is nutteloos omdat je deze woorden telkens vergeet als je na je toets het klaslokaal verlaat. Ik denk persoonlijk dat Evatjuhhhh je een erg goed advies geeft. Je moet niet proberen om woordjes in 1 keer te leren, je brein werkt niet op die manier, je zult de woorden moeten spreiden over de tijd die je hebt. Oefen elke dag een paar woorden, maar herhaal altijd de woorden van de vorige dag! Oefening is de eerste stap naar succes. Of zoals wij zeggen: Oefening baart kunst!
haha okee bedankt !!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 18:46
Verwijderd
Graag gedaan hoor.
Maar vind het ergens wel vreemd dat je het niet begreep, gezien je leeftijd.
Of had je er gewoon niet zo naar gekeken, behalve die ene zin?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 19:13
YumYum
YumYum is offline
Wat bij mij altijd heel goed hielp was ze per rijtje, dat waren er bij ons een stuk of 8 ofzo... En dan beginnen bovenaan en zo door naar beneden, totdat je er een niet wist en dan weer bovenaan beginnen. Maar dat trucje gebruikte ik vooral toen ik al wat meer woorden kende.

Daarvoor werkte ik altijd met flitskaartjes, geen idee of je dat kent. Dan schrijf je de woordjes in het engels op de ene kant van een kaartje (een woord per kaartje) en aan de andere kant van het kaartje het Nederlandse woord. Vervolgens kijk je naar het Engels/Nederlands, maar net welke kant je ze op moet leren en dan moet je voor jezelf zeggen welke het is en dan kijk je op de achterkant als die goed is op de rechter stapel als die fout is op de linker. En dat herhaalde ik dan een paar keer. Als je ook de schrijfwijze moet leren kun je het natuurlijk ook opschrijven en dan kijken of het goed/fout is.

Succes met leren
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 19:15
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Graag gedaan hoor.
Maar vind het ergens wel vreemd dat je het niet begreep, gezien je leeftijd.
Of had je er gewoon niet zo naar gekeken, behalve die ene zin?
jawel o_O Hele tekst door gelezen..snapte er de peren van
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 19:16
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Wat bij mij altijd heel goed hielp was ze per rijtje, dat waren er bij ons een stuk of 8 ofzo... En dan beginnen bovenaan en zo door naar beneden, totdat je er een niet wist en dan weer bovenaan beginnen. Maar dat trucje gebruikte ik vooral toen ik al wat meer woorden kende.

Daarvoor werkte ik altijd met flitskaartjes, geen idee of je dat kent. Dan schrijf je de woordjes in het engels op de ene kant van een kaartje (een woord per kaartje) en aan de andere kant van het kaartje het Nederlandse woord. Vervolgens kijk je naar het Engels/Nederlands, maar net welke kant je ze op moet leren en dan moet je voor jezelf zeggen welke het is en dan kijk je op de achterkant als die goed is op de rechter stapel als die fout is op de linker. En dat herhaalde ik dan een paar keer. Als je ook de schrijfwijze moet leren kun je het natuurlijk ook opschrijven en dan kijken of het goed/fout is.

Succes met leren
haha, nee die ken ik niet nee..maar bedankt voor de tip misschien gebruik ik die nog wel eens
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 20:39
The Ox
The Ox is offline
Je moet ze schrijven, dan neem je ze beter op. En niet meteen alles in een keer, maar in groepjes verdelen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 22:16
Csowivel
Avatar van Csowivel
Csowivel is offline
Het leek mij een mooie oefening om een Engels tekstje neer te zetten.

Micromensje, heel aardige vertaling. Je hebt echter wel 'instantaneously' vertaald als 'telkens weer'. Het betekent: 'meteen' of 'onmiddellijk'.

Dianotten: Leer elke dag een paar nieuwe woordjes. Herhaal wel de woordjes van de vorige dagen. Zo zul je straks alle woordjes kennen. The Ox, maakt ook een goede opmerking! Schrijf de woordjes op om ze te oefenen, ook dan zul je ze beter onthouden.
Maar het is misschien ook heel erg leuk om met een penvriend(in) uit Engeland of de Verenigde Staten te schrijven. Je zult merken hoe snel je nieuwe woordjes leert! Dit kan natuurlijk gewoon via het internet, vraag desnoods hulp aan een vriend of vriendin om naar een penvriend(in) te zoeken.

Laatst gewijzigd op 28-08-2009 om 22:23. Reden: Aanvoeging m.b.t. penvriend(in)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2009, 11:27
Verwijderd
Bedankt voor de tip Csowivel wist het ook niet helemaal zeker.
Voor de rest ook erg goede tips, vroeger schreef ik woordjes ook nooit op, nu doe ik het wel en zo leer ik beter.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 13:22
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
nou.. IK HAD EEN 10 OP ENGELS !!
Bedankt voor jullie tipzz !!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 15:36
Assie483
Assie483 is offline
Aah gefeliciteerd.
Ga zo door, ook bij je volgende toetsen!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 08:15
Verwijderd
Gefeliciteerd!! Zie je wel dat je het kunt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-09-2009, 14:54
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!! Zie je wel dat je het kunt.
Ja..maar ik denk meestal altijd dat ik het niet kan..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 17:23
Verwijderd
Je bent niet de enige Gewoon denken 'Ik kan het' en als je dat maar vaak genoeg doet dan kan je het ook. Bovendien kun/weet je vaak meer dan je denkt.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2009, 19:24
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Citaat:
Je bent niet de enige Gewoon denken 'Ik kan het' en als je dat maar vaak genoeg doet dan kan je het ook. Bovendien kun/weet je vaak meer dan je denkt.
Haha ja ik weet het
Nog bedankt voor jou(jullie) tips
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 10:45
Verwijderd
Graag gedaan en succes nog met je Engels.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd bad
yannin
17 15-03-2011 19:26
Algemene schoolzaken Engels.-O-
x-Nameless
1 02-03-2009 19:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen engels
BrightEyes
4 01-02-2004 16:52
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Yara
Verwijderd
107 23-07-2003 23:58
De Kantine Zeg iets over de sig van de persoon boven je
emperor crono
168 13-01-2003 19:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.