Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2009, 23:56
wietpiet
wietpiet is offline
heej allemaal ik had een vraag, namelijk wat is het verschil tussen spacecake en gewoon een jointje roken??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2009, 09:15
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Is lekkerder (Vind ik) En het stinkt niet
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 09:33
Verwijderd
je krijgt geen rook in je longen. je eet het, in plaats van dat je het rookt. :')

qua effect, eh, spacecake komt over t algemeen geloooooof ik harder aan maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 10:58
31337
Avatar van 31337
31337 is offline
Duurt trouwens wel ff tot je het effect voelt. Was bij iig wel zo.
__________________
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 11:59
wann
Avatar van wann
wann is offline
Het hangt natuurlijk van de hoeveelheid af, maar spacecake komt over het algemeen harder aan. Het mooie is dat zelfs als je door middel van hoeveel blowen dan ook geen echt stoned gevoel meer kunt krijgen, je van spacecake toch keihard stoned kunt worden. Dat was tenminste mijn ervaring en die van andere stoners die ik ken.

Het duurt inderdaad wat langer voordat je effect voelt, zo tussen een half uur en anderhalf uur meestal. Hangt ook af van je ervaring met wiet/hasj, je maaginhoud etc. Daarnaast kunnen de effecten van spacecake veel langer duren dan van blowen (normaal gesproken <3,5 uur, na-effect niet meegerekend). Spacecake eten en later gaan slapen en de volgende dag nog steeds stoned zijn. \o/
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 12:57
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Mijn ervaringen met spacecake zijn best goed. Het duurde bij mij ook ongeveer 3 kwartier voordat het werkte maar het sloeg wel veel harder in. Let er vooral op dat je alles gelijkmatig verdeeld en dat je als het de eerste keer is niet te enthousiast bent met het nemen van een groot stuk.

Eerst cake eten en dan in slaap vallen was voor mij ook een groot succes. Ik ben daardoor 3 dagen compleet stoned geweest en weet op een paar dingen na niet meer wat ik gedaan heb.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 14:17
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Spacecake is een stuk sterker en zwaarder, deels ook omdat je bijna altijd 'te' veel indoet.
Vaak hoor ik mensen die liever niet roken en daarom cake gaan eten, ik zelf zou dit altijd af raden. Met blowen krijg je je stonedheid in laagjes binnen, zolang je er geen alcohol of andere middelen bijneemt is de kans op bad gaan relatief heel erg klein. Met een cake heb je geen idee hoeveel je binnen krijgt. Zo kan het zijn dat je na het eten van de cake compleet niets voelt, of ineens fucking bad gaat. Het meer en deel van de mensen die ik ken zijn wel eens bad gegaan op spacecake, en bijna niemand op normale joints.
Maja, de stonedheid is wel intensiever, duurt langer en hij kicked ineens in, das opzich ook wel leuk
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 14:30
Verwijderd
Ik heb één keer space-chocomel gemaakt, dat was inderdaad wel een intense ervaring. Ben nog nooit zó stoned geweest
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Het meer en deel
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 16:37
wietpiet
wietpiet is offline
okeej allemaal bedankt nu weet ik niet of er al een topic is over het maken vaan een spacecake maar iig denk en jullie dat dit goed is http://jointjedraaien.nl/wietrecepten/spacecake.php ??? maar dan (omdat het de eerste keer word:$) gewoon minder wiet gebruiken? hoeveel is aan te raden voor een eerste keer?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 23:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Bakken met baard
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 00:30
davewhyes
davewhyes is offline
Warning: uitgebreid antwoord

Bij het roken van een joint merk je de effecten van de wiet meteen. Bij spacecake eet je de wiet eerst op, waardoor je het effect pas merkt zodra je lichaam de cake verteert. Omdat cake redelijk zwaar op de maag ligt duurt dat vaak 1 tot wel 2 uur. In spacecake zit bovendien veel meer wiet dan in een joint, hierdoor ben je veel langer stoned (van 2 tot wel 5 uur als je erg veel wiet gebruikt). Ook ben je heviger stoned dan dat je wordt van het roken van een joint.
Mijn persoonlijke ervaring met spacecake is heel positief. Ik voel me altijd goed en heb de tijd van mijn leven.

Een paar tips:
- Neem de eerste keer spacecake nog niet te veel wiet, maar ook niet te weinig. Je wil niet je eerste keer helemaal over de top eraan, maar niets is kutter dan wachten op stoned worden dat maar niet wil komen. Ik zou ongeveer een gram per persoon gebruiken.
- Het cliché is waar: neem niet meer dan één portie, ook niet als de cake niet werkt. Ik heb wel eens gehad dat je na 2,5 uur toch nog maar een plak neemt en dan vervolgens een uur later kots misselijk bent.
- En tenslotte: regel iets chills om te doen, want wachten op stoned worden is niets aan en dat wachten kan lang duren. Game een beetje, speel wat Risk, kijk een film of wat dan ook.

Anyway, have fun. Recept van Bakken met Baard (youtube) werkt prima. Ik raad je aan de cake niet te kopen bij de shop, omdat in die cake vaak weinig en slechte wiet zit.

Ook wietthee is een aanrader trouwens! Werkt precies hetzelfde, maar sneller omdat water veel sneller verteert dan cake. Volle melk in een pannetje rustig op het vuur, wiet versnijden/verkruimelen en erin gooien (halve gram is prima), rustig op het vuur laten staan (niet laten koken). Als dat een tijdje erop heeft gestaan haal je het van het vuur en zeef je de wiet eruit. De werkzame stof zit dan al in de melk. Theetje zetten en wat melk er doorheen. Gouden tijd .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 18:40
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Toen ik spacecake had gehad ging het te hard. Ik had 1 plak gehad (kwam uit de shop) maar het ging veel te hard. Ik was zeker 10 uur achter elkaar stoned. Maand later had ik weer spacecake gehad, maar nu 1/4 deel van een plak en dat was wel zeker chill. Raad dus wel zeker aan om op te passen met hoeveel je neemt.^^ Heb ook wel eens wietthee gehad. Gemaakt met zelfgekweekte wiet:-p. Had ongeveer een halve gram wiet in een mok heet water gegooid en dat in z'n geheel opgedronken. Duurt wel 4 uur voordat je echt op een hoogtepunt zit. Maar als je op een hoogtepunt zit, dan is het geweldig. Misschien werkt het sneller als je de wiet in melk gooit...? Weet wel dat thc een harsachtige stof is die goed oplost in vet, maar dat het daardoor ook sneller gaat werken...? Ik vind de lachkick als je wiet opeet wel veel beter:-p
Met citaat reageren
Oud 29-05-2009, 23:04
davewhyes
davewhyes is offline
In wiet zit THC, en dat hecht zich inderdaad alleen aan dierlijk vet, zoals bijvoorbeeld in melk/boter. Dat is de reden dat je de spacecake ook met boter moet maken en dat je wietthee het beste met volle melk kunt zetten (daar zit meer vet in).
Het verbaast me dat de wiet uberhaupt werkte in gewoon water. Dan moet je ook wel echt een flinke hoeveelheid gebruikt hebben.
Maar een gram per persoon (of net iets minder voor een eerste keer) is heel goed te doen. Het beste bak je hem inderdaad zelf, dan weet je zeker dat de shop er niet te veel/te weinig in stopt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol spacecake en soortgenoten
huntingyade
22 19-07-2013 17:53
Drugs & Alcohol Spacecake vraagjes
Verwijderd
8 12-07-2008 14:00
Drugs & Alcohol spacecake als je nog nooit geblowd heb?
Da Girl
23 17-04-2007 16:08
Drugs & Alcohol Goede Spacecake te koop in Amsterdam ?
Brasco
6 14-07-2005 14:58
Drugs & Alcohol SpaceCake (dosering)
apekop123
17 22-03-2002 09:15
Drugs & Alcohol Spacecake uit coffeeshop
sweeet Iz0
5 15-02-2002 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.