Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2016, 02:26
Mandje123
Mandje123 is offline
Hey, ik ben een jongen van 15 jaar.
Ik voel me heel eenzaam en ik voel me elke dag hierdoor wel kut, ik toon mijn emoties niet aan anderen want ik hou er niet van om emoties te uiten, dus mijn vrienden of familie zien dit ook niet aan mij. Ik voel me eigenlijk best wel leeg van binnen en ik zou geen oplossing weten.
Ik gedraag mezelf bij me vrienden gewoon vrolijk enzo.

Ik kan dit ook niet zomaar tegen mensen zeggen, alleen vrienden die ik heel erg vertrouw.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2016, 07:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het zou kunnen helpen om toch eens open en eerlijk te zijn naar de mensen die je vertrouwd. Nu zijn je contacten vrij oppervlakkig, maar juist door wat te delen kan je je begrepen voelen en krijgt een vriendschap of ander type relatie meer diepgang.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 13:04
blackbriar
blackbriar is offline
Citaat:
Het zou kunnen helpen om toch eens open en eerlijk te zijn naar de mensen die je vertrouwd. Nu zijn je contacten vrij oppervlakkig, maar juist door wat te delen kan je je begrepen voelen en krijgt een vriendschap of ander type relatie meer diepgang.
En wat is hier het nut van als ik mag vragen?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 13:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En wat is hier het nut van als ik mag vragen?
TS voelt zich eenzaam. Dat kan samenhangen met weinig goede relaties en het gevoel niet begrepen te worden. Door te investeren in minder oppervlakkige relaties ontstaan betere vriendschappen waardoor TS zich minder onbegrepen en alleen hoeft te voelen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 13:15
blackbriar
blackbriar is offline
Hij houd er niet van om emoties te tonen. Tja, ik heb er geen probleem bij. Is misschien zijn karakter.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 13:22
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Ook al is het moeilijk lijkt me het beste om te doen een goed gesprek te houden etc.
Vertel het bijvoorbeeld aan degene die je het meeste vertrouwd en dat die (als jij het wilt) aan andere van de groep verteld.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 13:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Tja, ik heb er geen probleem bij.
Volgens mij is niet relevant dat jij "er geen probleem bij hebt". Daar heeft Mandje123 niets aan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 17:15
blackbriar
blackbriar is offline
Dan zal ik het anders verwoorden: "Ik zie er geen probleem in!"
Voor mij mogen meer mensen hun gevoelens verbergen.
#NoSenseOfCompassion
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 17:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dan zal ik het anders verwoorden: "Ik zie er geen probleem in!"
Voor mij mogen meer mensen hun gevoelens verbergen.
#NoSenseOfCompassion
Ik denk dat "Hou je gevoelens maar voor je", niet echt een prettig advies is voor iemand die zich al eenzaam en onbegrepen voelt. Juist door die gevoelens te delen kan je je meer begrepen voelen, en mogelijk zelfs relaties opbouwen met anderen, waardoor je je minder eenzaam hoeft te voelen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-04-2016, 17:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dan zal ik het anders verwoorden: "Ik zie er geen probleem in!"
Voor mij mogen meer mensen hun gevoelens verbergen.
#NoSenseOfCompassion
Het lijkt me duidelijk dat topicstarter zich juist ongelukkig voelt (mede) doordat hij zijn gevoelens verbergt...
Hoe is jouw persoonlijke mening "ik zie er geen probleem in" dan in hemelsnaam een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 03:17
Mandje123
Mandje123 is offline
Nou ja ik voel me er best kut door, ik heb zelf gewoon hele goeie vrienden waar ik dit pas tegen heb gezegd maar het helpt niets, ik voel me er niet beter of slechter van.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2016, 12:52
flashdash
flashdash is offline
Zelf ben ik ook behoorlijk eenzaam. Er zijn mensen die zeggen hoe kan je je eenzaam voelen terwijl je op een school zit?? Nou, ook dan kun je eenzaam zijn. vooral als ik in bed lig voel ik me eenzaam en denk ik aan vroeger dat ik me niet eenzaam voelde en een paar vrienden had.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2016, 17:14
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Proberen om toch meer emoties te tonen denk ik. Onderdrukken is wel heel slecht. En probeer te bedenken wat jou nou echt gelukkig zou maken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2016, 16:23
flashdash
flashdash is offline
Citaat:
Hey, ik ben een jongen van 15 jaar.
Ik voel me heel eenzaam en ik voel me elke dag hierdoor wel kut, ik toon mijn emoties niet aan anderen want ik hou er niet van om emoties te uiten, dus mijn vrienden of familie zien dit ook niet aan mij. Ik voel me eigenlijk best wel leeg van binnen en ik zou geen oplossing weten.
Ik gedraag mezelf bij me vrienden gewoon vrolijk enzo.

Ik kan dit ook niet zomaar tegen mensen zeggen, alleen vrienden die ik heel erg vertrouw.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Hoi Mandje123,

Ik herken mij enigszins in wat jij beschrijft. Ik ben ook eenzaam, in mijn geval heb ik helemaal geen vrienden.
Zo moet ik bijvoorbeeld alles alleen uit vechten en ik kan bij bijna niemand mijn gevoelens delen.
Een tip is om er over te praten! Praat desnoods met je ouders dat je je eenzaam voelt. Verder staan er op internet heel wat tips.
Ik ben van plan om meer dingen buiten huis te doen bijvoorbeeld op een sport in de hoop nieuwe mensen te leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2016, 00:50
Julian_VD
Avatar van Julian_VD
Julian_VD is offline
Ik weet dat het moeilijk is, maar wees er gewoon heel open over met je family. Je familie staat altijd voor je klaar.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2016, 08:44
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Je familie staat altijd voor je klaar.
Nee, dat verschilt heel veel per familie
Met citaat reageren
Oud 17-06-2016, 12:39
PiettePeter
PiettePeter is offline
Kijk op youtube naar Ariel Tubi, die gast heeft hier tips voor.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 18-06-2016, 22:12
hondenfreak
Avatar van hondenfreak
hondenfreak is offline
Ik zou een vriendin zoeken, waar je altijd bij terecht kunt en die je graag ziet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-06-2016, 22:35
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Ik zou een vriendin zoeken, waar je altijd bij terecht kunt en die je graag ziet.
En heb je dan misschien ook nog tips hoe voor TS?
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 19-06-2016, 23:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Vrienden of een vriendin verminderen inderdaad je eenzaamheid, maar volgens mij kan je nog steeds beter een relatie willen omwille van de persoon, dan een persoon omwille van het hebben van een relatie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-06-2016, 23:48
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Vrienden of een vriendin verminderen inderdaad je eenzaamheid, maar volgens mij kan je nog steeds beter een relatie willen omwille van de persoon, dan een persoon omwille van het hebben van een relatie.
Amen!
If you don't like the person you're supposed to love, what do you think will happen when you find the person you do like? You cheat. Not to mention all the other shit.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 23:05
Mandje123
Mandje123 is offline
Vriendin wil ik liever niet, ben al 2x gekwetst door 2 verschillende meiden. Wil niet dat dit weer gebeurd
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 08:23
Verwijderd
Zet een horor film op en probeer dan te slapen en dan voel je je niet meer alleen
Geintje
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 09:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je geen goed advies hebt, reageer dan liever niet. Hier heeft de TS niets aan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 13:31
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Vriendin wil ik liever niet, ben al 2x gekwetst door 2 verschillende meiden. Wil niet dat dit weer gebeurd
Wat was het dan waardoor je gekwetst bent ? Of heb je nog een ander probleem waardoor je down wordt ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2016, 01:32
Mirkoffie
Avatar van Mirkoffie
Mirkoffie is offline
Ga opzoek naar een doel, creëer ambities, Ga opzoek naar jezelf, Verhard, Geef nooit op. Bovenal onthoud dat de stam van de persoonlijke boom gemaakt is van kennis. Kennis gaat niet verloren al breekt er een tak die je dierbaar is je kennis blijft. En die kennis kan je weer inzetten de tak opnieuw (Mischien wel veel groter.) te laten groeien en voorkomen dat die tak een volgende keer afbreekt.
Ze zeggen niets voor niets "Knowledge is power" want dat is t echt zolang je t maar benut.

Groetjes je favoriete kop online koffie
__________________
Een oester maakt van haar problemen soms een parel!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2016, 23:42
sandra de jong
sandra de jong is offline
Citaat:
Vriendin wil ik liever niet, ben al 2x gekwetst door 2 verschillende meiden. Wil niet dat dit weer gebeurd
je bent nog jong en er komt wel een moment waarop je een lief meisje tegenkomt waarmee je iets serieus kunt opbouwen en dan krijg je weer andere vrienden en ga je vaak samen leuke dingen doen dus blijven hopen dat het goed komt en dan komt het heus wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik voel me eenzaam :( :(
blue_angel
17 11-09-2009 07:19
Psychologie Ik voel me eenzaam
Wither
36 29-03-2005 12:28
Psychologie Ik voel me eigenlijk mijn hele leven eenzaam
niceman1984
5 09-01-2004 03:41
De Kantine Ik voel me eenzaam
niceman1984
3 07-01-2004 17:35
Liefde & Relatie is uit met me vriend en ik voel me verschrikkelijk lees mijn verhaal please!!!
**~yvie~**
3 23-07-2002 16:56
Psychologie ik voel me zo eenzaam
sunna
9 02-03-2002 21:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.