Oud 24-05-2018, 14:31
MisterT99
MisterT99 is offline
Hey allemaal,

Ik wil jullie graag om advies vragen. Elke ochtend als ik de trein neem naar school, zie ik een meisje op station staan en ze lijkt me heel leuk.
Ik heb al veel topics gelezen over dat ik haar gewoon moet aanspreken, maar ik heb ook veel gelezen dat als ze oortjes in heeft, ik haar vooral met rust moet laten. En zij heeft dus altijd oortjes in.

Nu is het zo dat ze, volgens mij, best wel vaak naar mij kijkt, tenzij ze natuurlijk altijd vlak langs mij kijkt
En ze is ook een keer in zo'n vierzitsplek in de trein schuin tegenover mij komen zitten terwijl er nog genoeg ruimte was in de rest van de trein. Maar ook toen had ze oortjes in.

Kortom, ik denk dat ze misschien ook wel geïnteresseerd kan zijn, maar ze heeft altijd die oortjes in. Moet ik haar dan ook gewoon aanspreken en vragen om haar oortjes uit te doen of beeld ik me maar in dat ze geïnteresseerd kan zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2018, 14:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Gewoon proberen!

Als ik reis heb ik ook altijd oortje in, tenzij ik in gezelschap reis. En als ik echt geen zin heb om aangesproken te worden laat ik dat ook wel merken. Als ze veel naar je kijkt kan dat een manier zijn van contact zoeken en als je het niet probeert weet je het nooit.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2018, 18:08
MisterT99
MisterT99 is offline
Citaat:
Gewoon proberen!

Als ik reis heb ik ook altijd oortje in, tenzij ik in gezelschap reis. En als ik echt geen zin heb om aangesproken te worden laat ik dat ook wel merken. Als ze veel naar je kijkt kan dat een manier zijn van contact zoeken en als je het niet probeert weet je het nooit.
Daar zit wel wat in, ja. Dan denk ik dat ik het inderdaad gewoon moet proberen. Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 25-05-2018, 14:41
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Probeer eerst eens naar 'r te glimlachen en kijk of ze teruglacht?

Oortjes zijn voor mij (en ik ben hier niet de enige in) wel een soort teken van 'laat me met rust'. Ik heb bijna altijd een koptelefoon op, en de helft van de tijd niet eens muziek aan. Maar dan probeer ik ook oogcontact te vermijden, en ik zou zeker niet tegenover iemand in 'n vierzits gaan zitten als er ook lege plekken zijn. Dus misschien heeft ze inderdaad wel 'n beetje interesse. Ik zou proberen te regelen dat ze weer naast je komt zitten. Eerst dus glimlachen en oogcontact, en als ze positief reageert op zou je iets kunnen zeggen als 'hee, kom je weer eens naast me zitten?'.

[edit] Oh, en 'kun je je oortjes uitdoen' vind ik wel een slechte binnenkomer. Als jullie beginnen met praten doet ze ze vast vanzelf uit.

Laatst gewijzigd op 25-05-2018 om 14:52.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2018, 15:15
MisterT99
MisterT99 is offline
Citaat:
Probeer eerst eens naar 'r te glimlachen en kijk of ze teruglacht?

Oortjes zijn voor mij (en ik ben hier niet de enige in) wel een soort teken van 'laat me met rust'. Ik heb bijna altijd een koptelefoon op, en de helft van de tijd niet eens muziek aan. Maar dan probeer ik ook oogcontact te vermijden, en ik zou zeker niet tegenover iemand in 'n vierzits gaan zitten als er ook lege plekken zijn. Dus misschien heeft ze inderdaad wel 'n beetje interesse. Ik zou proberen te regelen dat ze weer naast je komt zitten. Eerst dus glimlachen en oogcontact, en als ze positief reageert op zou je iets kunnen zeggen als 'hee, kom je weer eens naast me zitten?'.

[edit] Oh, en 'kun je je oortjes uitdoen' vind ik wel een slechte binnenkomer. Als jullie beginnen met praten doet ze ze vast vanzelf uit.
Goede tip! Maar om te vragen of ze naast me komt zitten lijkt me ook niet zo handig. Als ze het destijds niet op die manier bedoelde, komt die vraag misschien een beetje raar over.

Maar dat van het 'kun je je oortjes uitdoen?' ben ik het wel volledig mee eens.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2018, 15:26
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Nouja, ook als ze 't anders bedoelde was ze wel naast je komen zitten. Dus 'kom je weer naast me zitten' vind ik dan niet raar staan.

Maar als jij er niet comfortabel mee bent dan is er vast iets beters wat je kunt zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2018, 15:29
MisterT99
MisterT99 is offline
Citaat:
Nouja, ook als ze 't anders bedoelde was ze wel naast je komen zitten. Dus 'kom je weer naast me zitten' vind ik dan niet raar staan.

Maar als jij er niet comfortabel mee bent dan is er vast iets beters wat je kunt zeggen.
Zit ook wat in, ja
Met citaat reageren
Oud 25-05-2018, 18:23
Verwijderd
Ook als ik mijn koptelefoon op heb wil ik liever geen contact, maar neemt niet weg dat als ik een knappe man tegenkom dat ik niet kijk. Ik werk alleen heel veel in de trein en dan let ik echt helemaal niet op de mensen om me heen.
Als ik in een vierzitter zou gaan zitten, terwijl er meerdere lege plekken zijn, zou ik dat ook alleen doen bij een knappe man. En dat "langs je heen kijken" herken ik ook wel een beetje.

Ik zou het gewoon eens proberen, als je oogcontact zou zoeken zou ik dat niet raar vinden eerlijk gezegd, en ook als iemand me zou aanspreken omdat we steeds in dezelfde trein zouden zitten zou ik niet vreemd vinden.

Maar goed, dat ben ik.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2018, 16:14
MisterT99
MisterT99 is offline
Het is een beetje een dilemma. Maar niet geschoten is altijd mis, denk ik dan maar. De volgende keer, dat ik haar zie, zal ik haar aanspreken. Dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.