Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2002, 09:12
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Vervolg van nr 3
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 26-05-2002, 10:57
lunaatje
lunaatje is offline
hey!
ik ben al enige dagen julie topic mee aan het volgen....
ik ben ook sinds verlede week op 'dieet'
ik probeer geen snoep enzo te eten, 'saonds eet ik gewoon mee. Maar wanneer ik honger heb dan eet ik meestal fruit of joghurt.

Kunnen julie misschien telkens julie lengte en gewicht bij schrijven?
Oud 26-05-2002, 11:15
Verwijderd
Tess, met die laxeertroep veruineer je alleen je lichaam, je valt er niet door af. Je verliest vocht, krijgt na verloop van tijd dus uitdrogingsverschijnselen, tekort aan voedingsstoffen, verder kunnen je darmen het niet meer aan, kans op dat je een stoma moet en weet ik het wat nog meer. Je maakt jezelf er dus alles behalve gelukkiger mee, je maakt jezelf er alleen maar kapot mee.
Oud 26-05-2002, 13:21
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Wat is een "stoma" ?
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 26-05-2002, 13:21
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Weet iemand van jullie die site waar je je calorieen kunt berekenen? Ik had 'm van de week, maar ik kan 'm nu niet meer vinden, ook niet via google ofzo. Het was een vrij simpele site, maar een heeeel uitgebreide calorieenteller, ongeveer alles wat je kunt eten stond erop en dan moest je invullen hoeveel je ervan gegeten had en dan werd berekend hoeveel calorieen je vandaag binnen had gekregen.
Ik weet dat het niet echt zinnig is om je calorieen te weten, maar ik vond die site wel handig om te kijken waar van koekjes bijvoorbeeld meer calorieen in zaten. Als ik zondig wil ik wel weten wat dan nog het minst slecht is zeg maar
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Oud 26-05-2002, 13:38
Tesswashere
Tesswashere is offline
Hallo!

Nou, dat van die laxeermiddelen was misschien inderdaad niet zo'n goed plan....
Weten jullie iets van vetverbranders bij de drogist?
Ik voel me trouwens behoorlijk Ik heb gisteren en eergisteren onwijs veel gegeten (chips, nootjes, koekjes) Het komt gewoon omdat het in huis ligt en ik k an me niet beheersen, echt niet....Volgens mij ben ik een kilo aangekomen ofzo (i.p.v. afgevallen.aahhhh) Ik ga in ieder geval maar niet opp de weegschaal staan. En ik denk dat ik even niet meer post, want ik heb zo'n hekel aan mezelf dat ik helemaaaaaal geen discipline heb en wel supermooie plannen heb. Als het beter lukt ga ik wel weere posten, want ik zie van jullie alleen maar mooie verhalen....

Oud 26-05-2002, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:
Weet iemand van jullie die site waar je je calorieen kunt berekenen? Ik had 'm van de week, maar ik kan 'm nu niet meer vinden, ook niet via google ofzo. Het was een vrij simpele site, maar een heeeel uitgebreide calorieenteller, ongeveer alles wat je kunt eten stond erop en dan moest je invullen hoeveel je ervan gegeten had en dan werd berekend hoeveel calorieen je vandaag binnen had gekregen.
Ik weet dat het niet echt zinnig is om je calorieen te weten, maar ik vond die site wel handig om te kijken waar van koekjes bijvoorbeeld meer calorieen in zaten. Als ik zondig wil ik wel weten wat dan nog het minst slecht is zeg maar
bij ons op school zitten op sommige copmputer computerprogramma'tjes. Eetmeter heet-ie.
Lijkt wel op wat jij beschreef. Dat programma'tje schijnt ook op cd-rom te zijn. misschien moet je met google dan op 'eetmeter' zoeken ofzo....
Oud 26-05-2002, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Tesswashere schreef:
Hallo!

Nou, dat van die laxeermiddelen was misschien inderdaad niet zo'n goed plan....
Weten jullie iets van vetverbranders bij de drogist?
Ik voel me trouwens behoorlijk Ik heb gisteren en eergisteren onwijs veel gegeten (chips, nootjes, koekjes) Het komt gewoon omdat het in huis ligt en ik k an me niet beheersen, echt niet....Volgens mij ben ik een kilo aangekomen ofzo (i.p.v. afgevallen.aahhhh) Ik ga in ieder geval maar niet opp de weegschaal staan. En ik denk dat ik even niet meer post, want ik heb zo'n hekel aan mezelf dat ik helemaaaaaal geen discipline heb en wel supermooie plannen heb. Als het beter lukt ga ik wel weere posten, want ik zie van jullie alleen maar mooie verhalen....

heej meis.
die laxeerpillen waren idd geen goed idee...
maar weetje, het kan allemaal ook nog wel meevallen, met die chips, nootjes en koekjes...
heb zelf ook een paar dagen achter elkaar weer veel gegeten. Dacht echt dat ik minstens een paar kilo was aangekomen, maar t viel echt hel erg mee... een halve kilo maar...

ik heb zelf dus ook ff niet gepost
ook omdat ut met mij zo slecht ging...
maarja, ben nu toch weer terug
Oud 26-05-2002, 15:45
angelheart
angelheart is offline
Citaat:
Smiley_Knorretje schreef:
Weet iemand van jullie die site waar je je calorieen kunt berekenen? Ik had 'm van de week, maar ik kan 'm nu niet meer vinden, ook niet via google ofzo. Het was een vrij simpele site, maar een heeeel uitgebreide calorieenteller, ongeveer alles wat je kunt eten stond erop en dan moest je invullen hoeveel je ervan gegeten had en dan werd berekend hoeveel calorieen je vandaag binnen had gekregen.
Ik weet dat het niet echt zinnig is om je calorieen te weten, maar ik vond die site wel handig om te kijken waar van koekjes bijvoorbeeld meer calorieen in zaten. Als ik zondig wil ik wel weten wat dan nog het minst slecht is zeg maar
op www.overgewicht.nl kun je met de eet- en beweegwijzer precies uitrekenen hoeveel calorieen je per dag mag eten om op je streefgewicht te komen en kun je invullen wat je eet en hoeveel calorieen dat dan per dag zijn enzo...
Oud 26-05-2002, 16:03
~Feria~
~Feria~ is offline
Gelukkig hoef ik niet te lijnen!
__________________
I luv Breezer Forever
Oud 26-05-2002, 16:04
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik ben 3 dagen ziek geweest en daardoor 1,5 kilo afgevallen doordat ik niet veel gegeten heb, maar het zal er denk ik net zo snel weer aanzitten als ik een paar dagen normaal eet.
Oud 26-05-2002, 16:09
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Ohja, die "overgewicht" site ben ik ook weleens geweest.(wat eigenlijk wel raar voelde omdat ik helemaal geen overgewicht heb, en bijna iedereen hier heeft vogens mij wel een BMI wat gezond is). Ik heb het 2 dagen vol gehouden om in te voeren wat ik per dag gegeten heb, maar het is eigenlijk erg nutteloos. Alleen wel handig, wat iemand hier al eerder zei; om te kijken welke koekjes bijvoorbeeld niet zoveel calorieen bevatten enzo.

Maar verder gaat het hier nog steeds oke. Ik ging gisteren uit en kwam mensen tegen die me 2 maanden niet gezien hadden en die zagen dat ik was afgevallen Dat voelde wel erg goed.

Ik vind het wel erg jammer te horen dat het met sommige minder goed gaat, soms denk ik om niet meer te posten hier omdat het meestal wel goed gaat, en dat ik andere er alleen maar jaloers door maak. Maar voor mij is dit ook een stimulans en het helpt me om zo goed door te gaan.

ohja, ik hoor hier stees meer gepraat over vetverbranders en laxeermiddelen, zoals al vaker is gezegt: Niet doen! Allemaal niet, hoe veilig het ook lijkt. Misschien val je er wel van af, maar als je ermee stopt komt het er allemaal weer bij. en je hele leven die pillen slikken lijkt me geen optie.
Oud 26-05-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Tesswashere schreef:
Nou, dat van die laxeermiddelen was misschien inderdaad niet zo'n goed plan....
Tja, das gewoon de waarheid, 'k kan d'r ook weinig aan doen...

(Voor GeNeVa, een stoma is zo'n slang met zo'n zakje (op bv. je buik) waar door je je ontlasting naar buiten gaat, omdat je darmen ed dat niet meer kunnen. (Hoe leg je netjes en duidelijk uit wat dat is?))

Citaat:

Weten jullie iets van vetverbranders bij de drogist?
Ook die dingen werken niet en richten schade aan in je lichaam. Als je af wilt vallen dan zul je dat toch zelf moeten doen, door middel van je eetpatroon aanpassen en sporten. Of door zo te doen als Aquafemme. Dat lijkt onlogisch, maar dat is het niet. Al die pillen werken niet, ze maken je alleen maar kapot. Ga eens langs een dietiste, die kan je helpen (soms zowel met je dieet als met je gedachten).

Citaat:
[
Ik voel me trouwens behoorlijk Ik heb gisteren en eergisteren onwijs veel gegeten (chips, nootjes, koekjes) Het komt gewoon omdat het in huis ligt en ik k an me niet beheersen, echt niet....Volgens mij ben ik een kilo aangekomen ofzo (i.p.v. afgevallen.aahhhh) Ik ga in ieder geval maar niet opp de weegschaal staan. En ik denk dat ik even niet meer post, want ik heb zo'n hekel aan mezelf dat ik helemaaaaaal geen discipline heb en wel supermooie plannen heb. Als het beter lukt ga ik wel weere posten, want ik zie van jullie alleen maar mooie verhalen....
Vraag je ouders die dingen niet te kopen, vraag ze om dingen als fruit ed te kopen, dan kom je ook minder in de verleiding. En niet iedereen hier heeft mooie verhalen, was dat maar waar. (En vaak op de weegschaal staan is ook helemaal niet goed, 't gaat nl niet alleen in één dag, er gaat langer over heen, probeer dus 1 keer in de week op de weegschaal te gaan staan, of nog liever 1 keer in de maand, en kijk dan of er iets 'veranderd' is.)
Oud 26-05-2002, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Rosa-Sara schreef:
Ohja, die "overgewicht" site ben ik ook weleens geweest.(wat eigenlijk wel raar voelde omdat ik helemaal geen overgewicht heb, en bijna iedereen hier heeft vogens mij wel een BMI wat gezond is).
nou toch niet hoor
ik heb een bmi van 26,3 en das toch echt te hoog!!

dus, tjah, daarom ben ik dus ook op dieet...
nouja, dieet is ook niet echt het goede woord. gewoon niet meer
snoepen, veel water drinken en yoghurt ipv vla eten
Oud 26-05-2002, 16:29
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
~Feria~ schreef:
Gelukkig hoef ik niet te lijnen!
De meeste hier "hoeven"ook niet te lijnen. Ze denken alleen zich fijner in hun vel te voelen als ze wat afvallen.
Maar bedankt voor de nuttige toegift. *zucht*
Oud 26-05-2002, 16:33
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:


nou toch niet hoor
ik heb een bmi van 26,3 en das toch echt te hoog!!

Oke, sorry. Ik zei ook "de meeste" Maar je methode lijkt me erg goed en gezond! Gaat je vast lukken om onder de 25 te komen en te blijven!
Oud 26-05-2002, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Rosa-Sara schreef:


Oke, sorry. Ik zei ook "de meeste" Maar je methode lijkt me erg goed en gezond! Gaat je vast lukken om onder de 25 te komen en te blijven!
jah, idd. de meeste
ik dus niet.
maar k ga t iig proberen, om onder de 25 te komen
Welk gewicht moet je dan eigenlijk hebben bij 1.70m
weet iemand dat?
Oud 26-05-2002, 18:26
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Volgens overgewicht.nl mag is je bmi vanaf 72 kilo gezond (25 dus. En de ondergrens ligt bij 54 kilo. Maar het ligt er ook aan wáár je vet zit. Ik las ergens dat "peerfiguren"gezonder zijn dan "appelfiguren. Dus van boven wat dunner dan van onderen is beter dan bijvoorbeeld een dikke buik en dunne benen.
Oud 26-05-2002, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Rosa-Sara schreef:
Volgens overgewicht.nl mag is je bmi vanaf 72 kilo gezond (25 dus. En de ondergrens ligt bij 54 kilo. Maar het ligt er ook aan wáár je vet zit. Ik las ergens dat "peerfiguren"gezonder zijn dan "appelfiguren. Dus van boven wat dunner dan van onderen is beter dan bijvoorbeeld een dikke buik en dunne benen.
mmm
ik geloof dat ik dan toch de appel ben...
maar bedankt voor je reply!
Oud 26-05-2002, 21:06
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
Hallo!

Nou, dat van die laxeermiddelen was misschien inderdaad niet zo'n goed plan....
Weten jullie iets van vetverbranders bij de drogist?
Ik voel me trouwens behoorlijk Ik heb gisteren en eergisteren onwijs veel gegeten (chips, nootjes, koekjes) Het komt gewoon omdat het in huis ligt en ik k an me niet beheersen, echt niet....Volgens mij ben ik een kilo aangekomen ofzo (i.p.v. afgevallen.aahhhh) Ik ga in ieder geval maar niet opp de weegschaal staan. En ik denk dat ik even niet meer post, want ik heb zo'n hekel aan mezelf dat ik helemaaaaaal geen discipline heb en wel supermooie plannen heb. Als het beter lukt ga ik wel weere posten, want ik zie van jullie alleen maar mooie verhalen....

Die kilo heb je er zo weer af
Ik heb gisteren ook ontzettend zitten vreten, echt niet normaal meer gewoon... Tja dan ben ik een kilo aangekomen, so what? Is m'n eigen schuld. Ik ga 'm er deze week weer af halen. Volgende week weeg ik dan WEER 69, ipv 68, boeiend...... Je moet makkelijk proberen te denken. Is moeilijk, ik kon 't eerst ook niet, maar denk eens na: 1 kilo, wat is dat nou? En kun je 'm zien? Neuh....
succes iedereen
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Oud 27-05-2002, 14:46
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Hm ik heb keelpijn en ben verkouden en krijg dan de neiging om veel te gaan eten. Ik snoep niet want dan voel ik me alleen nog kutter maar omdat ik al zwak ben lijkt het wel of ik mezelf door veel eten sterker wil maken. Mezelf beter eten ofzo.
Naja zoveel boeit t niet. Op zich gaat 't verder goed.
Oud 27-05-2002, 16:01
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Citaat:
een quote uit lijntopic 3 niet letterlijk: "ik hou helemaal op met snoepen, ik ga voor een leven zonder snoep".
ik hoop dat je gelukkig kunt worden :/




mijn filosofie: eum jullie krijgen na woensdag nieuwe nieuwtjes.. dan heb ik weer een afspraak!
__________________
Live your Life like you prefer it........
Oud 27-05-2002, 16:42
hellowkittiej!
hellowkittiej! is offline
Citaat:
angelheart schreef:


op www.overgewicht.nl kun je met de eet- en beweegwijzer precies uitrekenen hoeveel calorieen je per dag mag eten om op je streefgewicht te komen en kun je invullen wat je eet en hoeveel calorieen dat dan per dag zijn enzo...
huhhh volges dat ding duurt het 13 maanden om 2/3 kilo af te valle!!!
Oud 27-05-2002, 18:11
Verwijderd
Citaat:
hellowkittiej! schreef:


huhhh volges dat ding duurt het 13 maanden om 2/3 kilo af te valle!!!
vaag, ik kan in 2 maanden als ik wil 3 kilo afvallen, door niks te veranderen aan mijn leefwijze
Oud 27-05-2002, 18:32
misscattie
misscattie is offline
heb een BMI van 21
Ben bijna tevreden, ik wil nog door gaan tot 62 kilo op een lengte van 1.77
__________________
het is mijn lust en mijn leven....!
Oud 27-05-2002, 19:22
Verwijderd
kan in 5 maanden 6 kilo afvallen...


maar t gaat hier weer superslecht
Bijna nix gesnoept, en tog 1,5 kilo aangekomen....

Maarja, komt wel weer goed...
Oud 27-05-2002, 20:35
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Als ik wil afvallen... lijkt het soms juist averechts te werken!
Dan denk ik echt veel aan eten!

Ik heb wel een trucje:
- ik neem geen geld mee, naar uni ofzo.. kan dan ook geen snoepjes kopen
- neem alleen gezond eten mee uit huis.. zodat ik onderweg.. gewoon gezond bezig ben
- en natuurlijk een fles water..

niet snoepen is toch wel moeilijk!
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 27-05-2002, 21:00
Verwijderd
tja GeNeVa...
alleen gezonde dingen meenemen als je weggaat...
Naar school heb ik ook altijd alleen wat brood en water mee.
Wel mn portomonee. Ook met geld, maar het lukt me toch om geen snoep te kopen op school.

Totdat ik thuiskom, en alleen ben...
Thuis zijn altijd wel lekkere dingen, en tja, dan wordt ut toch wat moeilijker.

De fruitkauwgompjes van AH heb ik geprobeert...
Maar ik pak er 2
Dan is de smaak er alweer snel af, en pak er nog 2
Enz
Totdat t te vol wordt in mn mond, zeg maar
dan gooi ik dat weg, en pak weer nieuwe kauwgompies

En dan is zo het hele zakje al weer leeg.


Nouja...
Ik ga gewoon vanaf nu weer echt alleen fruit als tussendoortje eten!

iig proberen...


Succes verder, iedereen
Oud 28-05-2002, 01:14
miep
Avatar van miep
miep is offline
Hai vleermuissie: dat uit school komen en alleen thuis zijn, daar ga ik ook altijd de fout in... Maar je meot gewoon de discipline er voor hebben. Je mag uit school gewoon 1 koekje. 1 koekje die je heel erg lekker vindt. Kan natuurlijk beter een klein koekje zijn dan een gevulde koek ofzo, maar als 1 gevulde koek een vreetbui tegen houdt, kun je beter die gevulde koek nemen. ik weet dat het moeilijk is, want ik was ook zo bezig: ik mocht gewoon geen snoep. maar als de drang dan ECHT te groot werd, dan had ik een eetbui. ik mag nu gewoon elke dag uit school een koekje. soms denk ik: nee ik bedank, ik kan wel zonder. maar toch neem ik 'm... want anders krijg ik bij.v 's avonds trek in dat koekje (nu evengoed, maar nu kan ik tregen mezelf zeggen: nee je hebt 'm al gehad, morgen weer) van 1 koekje zul per dag zul je met afvallen trouwens ook echt niks merken. die 80 calorieen meer of minder maakt echt heel weinig uit. je moet gewoon veel sporten... uit school wandel ik 3 kwartier en 's avonds half uur of uur op de hometrainer... soms kan ik me er zelf ECHT niet toe zetten, en dan een keertje niet, maar meestal gaat het goed zo.

bye bye bye to vetrollennnnnnnnn

miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Oud 28-05-2002, 07:12
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Goed bezig Miep

En Geneva, dat probleem met die kauwgom begin ik ook een beetje te krijgen. Ik 'vreet' er echt van in plaats van dat ik er af en toe één pak. Maar goed, uiteindelijk heb je dan nog maar vrij weinig calorieen binnen...
Oud 28-05-2002, 12:08
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ben sinds ik ziek ben 3 kilo afgevallen, ik heb gewoon totaal geen eetlust
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 28-05-2002, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Voor GeNeVa, een stoma is zo'n slang met zo'n zakje (op bv. je buik) waar door je je ontlasting naar buiten gaat, omdat je darmen ed dat niet meer kunnen. (Hoe leg je netjes en duidelijk uit wat dat is?)
In de dikke darm worden vitaminen en vocht opgenomen uit de 'inhoud' ten einde de ontlasting te verdikken.

Door het nemen van laxeermiddelen voorkom je de opname van vocht en vitaminen en bestaat er dus kans op uitdroging.

Tevens raak je gewend aan de laxeermiddelen, waardoor je dus een enome opstopping krijgt na langdurige inname. In dat geval wordt dan een stoma geplaatst om de ontlasting toch te kunnen afvoeren. Een mogelijk alternatief is het verbinden van de dunne darm met de anus (yuck, wat een vies idee)

[edit]
Mijn overgrootvader is hierdoor vroeger in zware problemen gekomen en zelfs gestorven. Laxeermiddelen zijn dus GEEN optie..

Laatst gewijzigd op 28-05-2002 om 13:44.
Oud 28-05-2002, 13:49
Verwijderd
Citaat:
hellowkittiej! schreef:
huhhh volges dat ding duurt het 13 maanden om 2/3 kilo af te valle!!!
Ik kan dat in 1 week :/ zelfs sneller denk ik.. als ik een keer ziek ben, hoeft maar een griepje te zijn, presteer ik het zonder meer gewoon bijna niets meer te eten..

Aankomen is juist een probleem bij mij

*weegt momenteel 63kg bij 1.89*
Oud 29-05-2002, 11:27
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Ik ben trots op mezelf, het lukt me om niet verder af te vallen en ik dacht echt dat ik er voorgoed aan vast zou zitten..
__________________
I hide my soiled hands behind my back.
Oud 29-05-2002, 11:47
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Ik heb deze week de weer de neiging veel te gaan eten. Bleh. Dan zit je de hele dag alleen thuis, en moet je eigenlijk leren, en daar heb je geen zin in. . en dan heb je veel meer behoefte om te eten dan als je druk met iets leuks bezig bent. Nouja.... bijna vakantie.
Maar als ik zin heb om veel te eten lukt het me wel om dan meer boterhammen te eten in plaats van snoep of koek ofzo. Dus de schade zal wel meevallen. En van veel bruinbrood wordt je ook snel echt vol, dus zoooveel kan je er ook weer niet van op. Gelukkig maar.
Ohja, nog een tip: Als je echt een avondje gewoon wilt snacken ofzo maak dan zelf popcorn. (is ook nog eens erg leuk) Je kan er veeel van dooreten en het is niet vet en. Wat een uitvinding!
Oud 29-05-2002, 12:48
T.e.s.s
Avatar van T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Ik ben sindskort ook aan het lijnen. Ik wou zowieso al wat aan mijn gewicht gaan doen. Het was eigenlijk een geluk bij een ongeluk dat ik aan dit dieet kwam.
Ik lag namelijk al drie maanden plat ( kon niks doen, koppijn, moeiheid etc.) Bij de dokter kwamen ze er niet achter wat het was, dus ging ik naar de homeopaath. Daar heb ik allerlei testen en medicijnen gehad, en uiteindelijk zijn de klachten langzamerhand weggegaan. Om alle gifstoffen uit mijn lichaam te krijgen schreef hij me een dieet voor. Het heet geloof ik VP3 dieet. Je krijgt een doos met eten mee (wel prijzig). Daarin zitten koekjes en poeders voor soepen en shakes. Je moet perse elk uur iets eten uit de doos. (je mag dus niet met de rest van het gezin mee-eten). Als je dus 16 uur wakker bent, eet je dus 16 maaltijden. Je mag alleen water drinken en groene thee. Je moet 4 liter vocht op een dag binnen krijgen (inclusief shakes en soepen).
Na het dieet moet je wel regelmatig over de dag blijven eten, dus bijv. om de 3 uur een klein beetje, en geen 3 'grote maaltijden' per dag. Zo heb je geen last van het jojo-effect.

Het was wel even wennen om elk uur te eten, en ook wel even moeilijk om vol te houden, omdat niet alles even lekker is, maar je zit absoluut niet met een hongergevoel omdat je elk uur eet, en zoveel moet drinken.

Als jullie nog vragen hebben stel ze maar......
__________________
fout
Oud 29-05-2002, 13:01
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:


En Geneva, dat probleem met die kauwgom begin ik ook een beetje te krijgen. Ik 'vreet' er echt van in plaats van dat ik er af en toe één pak. Maar goed, uiteindelijk heb je dan nog maar vrij weinig calorieen binnen...

"Vleermuissie" had geloof ik het kauwgompjes-probleempje... not me! Ik vind fruit-kauwgom niet lekker.

Het is beter om vlak nadat je wakker bent even wat oefeningen te doen. Jaja.. s'ochtends ben je ook niet helemaal wakker.. maar ik doe gewoon buikspier-oefeningen en bilspier*-oefeningen in mijn bed.

*plat op je rug liggen, knieen buigen zodat je voeten op het matras terecht komen. En dan je bekken/billen omhoog duwen... and je billen aanspannen. (het lijkt op een soort neuk-beweging )
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Oud 29-05-2002, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Morphia schreef:
Ik ben trots op mezelf, het lukt me om niet verder af te vallen en ik dacht echt dat ik er voorgoed aan vast zou zitten..
Ik ben ook trots op je. En volhouden, hè!
Als je me nodig hebt oid dan hoor ik het wel.
Oud 29-05-2002, 13:53
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:



"Vleermuissie" had geloof ik het kauwgompjes-probleempje... not me! Ik vind fruit-kauwgom niet lekker.

Woops sorry

Verder gaat 't hier wel okee. Ik ben klaar met m'n examens (YEAHHHHH) dus mocht van mezelf wel weer iets lekkers. Had m'n moeder friet gehaald, omdat ik dat echt heeeerlijk vind, proef ik er gewoon NIKS van! Ik ben zo stront- en strontverkouden...echt niet leuk
Maar goed, nu ik een beetje ziek ben heb ik ook minder behoefte aan eten. Ach komt goed
Oud 29-05-2002, 20:23
miep
Avatar van miep
miep is offline
hai hai,
hier gaat alles wel ok... kent iemand misschien het volgende: ? ik kan zeg maar alleen lekker gaan sporten als ik iets "slechts" gegeten heb die dag, omdat ik dat er dan zeg maar af wil gaan sporten. als ik de hele dag alleen "minimaal" gegeten heb, dan voelt het zeg maar al alsof ik afval, en ik kan dan al helemaaaal niet gaan sporten, gewoon daar voel ik me te slap voor. Eerder gaf me dat juist (geestelijke weliswaar) energie ("nu val ik pas echt lekker af") maar dat heb ik nu dus echt neit meer...
nouja ik hoop dat ik evengoed af blijf vallen
succes iedereen!
lekker dat de examens bij de meesten afgerond zijn, ik moet nog 2 weken naar school na deze week en dan is de toetsenweek....
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Oud 29-05-2002, 21:10
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik heb dat ook wel een beetje ja. Dat ik die koek er af wil fitnessen en het daarom op kan brengen om het te doen.
Nu zou ik ook best willen fitnessen omdat ik er idd ook geestelijke energie van krijg maar ik ben nog steeds te ziek. Maar ja van ziek zijn val je ook af dus ik moet niet zeuren.
Gaaf om te lezen dat 't zo goed gaat met de meesten
Oud 29-05-2002, 21:14
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Gaaf om te lezen dat 't zo goed gaat met de meesten
Ik ben blij dat Aquafemme er tussen rond loopt.
Oud 29-05-2002, 21:25
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Ik ben blij dat Aquafemme er tussen rond loopt.
Maak je je zorgen?
Oud 30-05-2002, 05:38
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:


Maak je je zorgen?
Hoe bedoel je? Als je om een aantal mensen hier bedoeld, ja, daar maak(te) ik me soms ersntig zorgen om. Gelukkig heeft Aquafemme het tij een beetje weten te keren, vandaar dat ik blij ben dat zij er tussen loopt. Ik denk ook dat ze gelijk heeft met wat ze zegt, dus das ook nog mooi.
Oud 30-05-2002, 09:24
halve gare
halve gare is offline
offtropic: leonoor vette sign!!! trein lopen op railsen
__________________
f*ck them all....
Oud 30-05-2002, 12:48
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Hoe bedoel je? Als je om een aantal mensen hier bedoeld, ja, daar maak(te) ik me soms ersntig zorgen om. Gelukkig heeft Aquafemme het tij een beetje weten te keren, vandaar dat ik blij ben dat zij er tussen loopt. Ik denk ook dat ze gelijk heeft met wat ze zegt, dus das ook nog mooi.
Ik vroeg me eigenlijk af om wie je je zorgen maakte maar goed.
Je hebt iig helemaal gelijk. Aquafemme heeft het echt begrepen
Oud 30-05-2002, 15:08
Smurf
Smurf is offline
Ik ben sinds 3 weken op dieet... Ik eet nu gewoon 3 maaltijden op 1 dag en ik let wel op wat ik eet in die maaltijden. Ben er nu 9 kwijt
Veel beweging hielp onwijs enne als je snel wilt afvallen zonder al te veel moeite, moet je een vriendjuh proberen te krijgen! Dat helpt super... Ten eerste voor je motivatie en ten tweede... van zoenen verbrand je veel!
Oud 30-05-2002, 15:47
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:


Ik vroeg me eigenlijk af om wie je je zorgen maakte maar goed.
Je hebt iig helemaal gelijk. Aquafemme heeft het echt begrepen
Dat is heel duidelijk in de vorige topics, denk ik.
Oud 30-05-2002, 18:47
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Dat is heel duidelijk in de vorige topics, denk ik.
Weet ik zo niet meer. Maar laat maar zitten
Oud 31-05-2002, 20:29
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ben sinds ik ziek ben 3 kilo afgevallen, ik heb gewoon totaal geen eetlust
GODVER wéér een kilo.
Ie-der-een met Pfeiffer komt aan, maar ik val af
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #11!
Snufje
277 26-05-2003 12:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.