Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2002, 11:29
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Goodbye Einstein:
A Millennium Tribute of a Different Kind


By David de Hilster
http://www.autodynamics.org/new99/Ar...ium/index.html
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2002, 12:06
kosmos
kosmos is offline
grappig.
__________________
Im a living paradox....the armies of reason and emotions are in a constant battle with each other. And my soul is the battlefield.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 14:26
Hannibal
Hannibal is offline
Nee, achterlijke arrogante vent.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 14:33
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Einstein kon het niet fout hebben. In ZIJN tijd had hij gelijk. Dat zien we bij vrijwel alle filosofen uit de geschiedenis.
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 14:52
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Als je het fout hebt dan heb je het fout -- in welk tijdperk je je ook bevind.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:52
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Sorry dat ik het moet zeggen, maar wat is die vent dom zeg.

Dat de speciale en algemen relativiteitstheorie niet perfect zijn...duhhh!! Dat had ik ook nog wel kunnen vertellen. Het is niet de geunnificeerde theorie, want die is er nog niet. Het zijn allemaal losse theorieen die hele goeie verklaringen geven voor gebeurtenissen.
De quantummechanica is ook niet perfect en kampt ook met problemen. Het is het uiteindelijke doel van de natuurkunde en andere wetenschappen met 1 geunnificeerde theorie te komen. Dat je met die theorie alles kunt verklaren waarom ze gebeuren hoe ze gebeuren etc. Zover zijn we nog lang niet...dat weten we ook wel.

Ik zie hem alleen maar onzin uitkramen. Hij heeft alleen maar kritiek, maar omdat hij het niet kan begrijpen is het onzin? In de tijd van Einstein waren de theorieen extreem moeilijk, ja dat klopt. Maar als ik goed mijn best doen (zonder universiteit of HBO natuurkunde) kom ik al een heel eind om het te begrijpen.
Het is in de eerste instantie erg onlogisch ja, maar de speciale relativiteitstheorie stelt eigenlijk dat beweging en tijd relatief is. Naja, zo onlogisch is dat niet, het hangt allemaal af van de waarnemer. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?

Als ik in een trein(die gaat 100 km/uur) loop met een snelheid van 8 km/uur (met de richting van de trein mee) en iemand in de trein ziet mij lopen, dan loop ik voor hem 8 km/uur. Maar voor iemand buiten de trein die mij kan zien, beweeg ik met een snelheid van 108 km/uur...nou, makkelijk he?

Als je lichtsnelheid nadert, dan neemt je massa toe. Is dat te meten? Jazeker, laat deeltjes versnellen, maar lichtsnelheid zullen ze niet bereiken...want ze hebben massa duh!!

Dus ik snap die man niet. De meest brilliante geleerden op deze aarde hebben er jaren aan gewerkt.

Dankzij al die theorieen hebben wij PC's, Internet, Magnetron's etc....need I say more?

OOK dankzij Einstein.
En dat die ideeen van Einstein niet bewezen zijn is onzin, het zal ze vast en zeker niet allemaal zijn, geloof ik best, maar er zijn er genoeg waarvan het wel bewezen is.

Zo is het bewezen dat licht buigt in de buurt van een voorwerp met een grote massa. Tijdens een zonsverduistering is aangetoond dat het licht van bepaalde sterren van een andere richting kwam dan hij eigenlijk stond. Door de massa van de zon?? Duhh! Kijk, bewijs!

Zwarte gaten zijn al meerdere malen indirect aangetoond. Niet direct, maar dat gaat ook een beetje moeilijk met een object dat geen licht uitstraalt...*zucht*. Het is wel zo dat zwarte gaten bepaalde verschijnselen vertonen en als je die kunt waarnemen (tientallen keren) dan kun je toch wel zeggen dat het een zwarte gat is. Er is bijna geen wetenschapper meer die ontkend dat ze bestaan.

Wormgaten? Hoe haalt die man het in zijn hoofd. Er is niemand die gezegd heeft dat ze er zijn. Het is dat ze theoretisch gezien mogelijk zouden zijn. Niks meer niks minder!

Neutrinos: *zucht* dit is het dieptepunt van die man.... Ze zijn al aangetoond...*zucht*

Dat hij het allemaal niet kan begrijpen, zegt meer over zijn capaciteiten dan die tientallen/hondertallen natuur- en sterrenkundigen. Einsteins theorie heeft dingen voorspeld die zijn uitgekomen, dat zegt wel degelijk iets over zijn capaciteiten en intelligentie. Dat hij met moeilijke gedachtenexperimenten kwam, was omdat hij extreem slim was, en geen onzin uitkraamde...er is maar 1 iemand die dat doet, en dat is die David Hilster.

En het ergste van allemaal is, dat hij zichzelf tegenspreekt...

science is a journey of observing phenomena in the physical world, making a hypothesis about them, and then trying to discover the theory and math to model those phenomena

Dat is toch zeker wat Einstein heeft gedaan, waarna de meeste van zijn ideeen (en misschien wel alle?) zijn aangetoond?

Groetjes
Ben(die net thuis is
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:21
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Zwarte gaten zijn al meerdere malen indirect aangetoond. Niet direct, maar dat gaat ook een beetje moeilijk met een object dat geen licht uitstraalt...*zucht*.

New Theories Dispute the Existence of Black Holes
January 17, 2002 08:00 CDT

Two U.S. scientists have questioned the existence of black holes and suggested, in their place, the existence of an exotic bubble of superdense matter, an object they call a gravastar. The two are pointing out that physicists have swept some "humiliating" problems with black holes under the carpet. By confronting these problems, they claim to have found an alternative fate for a collapsing star.

http://www.cosmiverse.com/space01170204.html
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:23
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
legatus schreef:

New Theories Dispute the Existence of Black Holes
January 17, 2002 08:00 CDT

Two U.S. scientists have questioned the existence of black holes and suggested, in their place, the existence of an exotic bubble of superdense matter, an object they call a gravastar. The two are pointing out that physicists have swept some "humiliating" problems with black holes under the carpet. By confronting these problems, they claim to have found an alternative fate for a collapsing star.

http://www.cosmiverse.com/space01170204.html

Hmm...erg interessant, hoe kom je aan al die links elke keer??

Stuur maar wat naar me op dan, als je wil!!

Ik had al een 2 weken geleden op de cover van de New Scientist geloof ik gelezen over die Gravastars, wou het bijna kopen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Groetjes
Ben(die nu direct gaat lezen en het een interessant concept vind
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 13:55
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Interessant artikel.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Dump de playlist
mmuddy
83 17-06-2004 00:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.