Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 01:05
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
Ookeeeey dames en heren..
Het doel van dit topic is om de stad of het dorp waarin je woont eens goed te ´verkopen´ , qua lifestyle...

Dus vertel ons wat er te doen en te zien is, waar je leuk uit kunt gaan , wat de leuke winkels zijn , waar je arty kunt wezen en je cultuurkennis kunt uitbreiden...Waar kun je lekker eten en wat is de hotspot deze zomer?

Niet meteen allemaal naar de dichtsbijzijnde grotere STAD grijpen , behandel je eigen woonplaats .Alleen als het echt niet anders kan mag je uitwijden over omliggend gebied
Zo kunnen we een beeld van heel Nederland krijgen

denk aan:

Winkels
Uitgaan
Eten
Cultuur
Natuur
Zomerhotspotssss

succes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 01:06
Verwijderd
Oot mag ik Parijs doen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:07
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline


serieus beppies
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:08
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
ik woon in amsterdam

dus:


Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:09
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
I <3 cock schreef op 14-07-2004 @ 02:08 :
Uh oh..
Ben je serieus!?
teun wat is er gebeurd met je man
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:12
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
I <3 cock schreef op 14-07-2004 @ 02:10 :
Ik heb koorts Luna
dat had ik zondag en maandag

succes jongen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:13
I <3 cock
I <3 cock is offline
Oh ja, in Groningen kan je leuk shoppen!
Dus allen; komt kijken!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:16
Verwijderd
Ik woon in Etten-Leur veel sletten , kom kijken
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:18
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
ik haat jullie
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:20
Verwijderd
nee echt kan het gewoon bijna niet promoten
is geen fuck te doen we hebben wel een winkel centrum en staan de domste winkels in. Dus voor mij word het altijd Breda en dat is overigens wel hele leuke stad met mooi park enzo
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:23
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
soest
hm

je kan er uitgaan mits je een beetje behendig bent in het meezingen van ski-hut liedjes

winkelen is ook mogelijk, met een grote kans op miskoop en veel te dure uitgaves

met een verrekijker is de kans nog steeds nul om prins bernard in zen paleisje te zien zitten

en het autorijden is hier ook niet echt bepaald goed voor je stoelgang

maar al met al kun je hier wel heel erg lekker skaten
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:25
Verwijderd
Ik woon in Uithoorn en hier hebben we meer koeien dan mensen. Dat is stoer, want melk is gezond.

Verder kun je met Uithoorn flauwe woordgrapjes uithalen, zoals er Uithorny van maken. Dan lijkt het alsof iedereen in Uithoorn geil is en lijkt ons pikdorpje nog stoerder.

Omdat Uithoorn zo'n snertdorp is verkopen de supermarkten hier goedkope wijn en goedkoop bier. In grote steden kan dat niet, want daar zijn ze bang voor enge zwervers die op het goedkope bier & wijn afkomen.

Ook hebben we in Uithoorn een prachtcultuur, ergens. Ik weet nog niet waar, maar het is er vast wel.

Als je naar de dichtsbijzijnde stad wil moet je naar Amstelveen fietsen. Nou doe ik dat bijna nooit, want ik ben te lui, maar dat is het punt niet. Het punt is dat fietsen enorm goed is voor de lijn. Dat maakt Uithoorn een erg gezonde stad.

In Uithoorn heb je ook iets dat op een bos lijkt. Het heet 't Libellebos, maar ik noem 't het Vliegenbos, omdat dat stoerder klinkt. In dat bos kun je leuk neuken, want er komt geen hond.

In Uithoorn heb je geen coffeeshops, maar wel een shoarmatent waar je voor de dubbele prijs wel grampjes kunt halen. Dat is af te raden, want het is nog slechte w33d ook, maar het gaat er om dat het kán.

Uithoorn is rijk aan basisscholen. We hebben er vijf. Het is een wonder dat ze nog niet failliet zijn, want ik heb nog nooit meer dan tien verschillende kinders in Uithoorn gezien.

Een belangrijke bezienswaardigheid in Uithoorn is het oude treinstation. Dat treinstation had twee sporen. Eentje naar Leiden en eentje weer terug naar Uithoorn. Tegenwoordig hebben ze er een kroeg met de originele naam "Het Spoorhuis" van gemaakt. Het bier is er te duur en er komen te veel domme mensen, dus ik vertoon me er niet.

Aan de rand van Uithoorn is een ding genaamd de N201. Eigenlijk is het een weg, maar 'n een of andere pauper heeft een cafe aan die weg geopend en 't dezelfde naam gegeven. Voor alle duidelijkheid - ik heb het hier over dat cafe. Ik ben er nog nooit geweest, maar er schijnen af en toe toffe metalfeestjes te zijn. Ik ben nog op zoek naar vrijwilligers die naar Uithoorn willen komen om met mij de boel daar te checken. In mijn eentje durf ik niet.

Ik hoop dat na dit verhaal iedereen de sterke behoefte heeft om naar Uithoorn te verhuizen, zodat ik ook buiten internet de forumnerd uit kan hangen door met andere forumnerds wijn te drinken naast een van de sloten die Uithoorn rijk is.

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 01:32.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:27
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 14-07-2004 @ 02:18 :
ik haat jullie
Speciaal voor jou een relaas over mijn dorp, dus hop, niet zo gothic doen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:29
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
wat goed
binnenkort kom ik ook met Ede-(wageningen) guyss...

jullie wachten met smart heh
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:30
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
Otis schreef op 14-07-2004 @ 02:05 :


denk aan:

Winkels: zipper, kinkerstraat ten kate markt, episode, roxy
Uitgaan: melkweg, paradiso en soms rare gelegenheden
Eten: tibetaans restaurant; teshin deleg marokkaans restaurant; paloma blanca hmm zo lekker
Cultuur: ttja amsterdam he
Natuur: vondelpark
Zomerhotspotssss: vondelpark

Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:32
CharismaticBass
Avatar van CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-07-2004 @ 02:25 :
verhaal
och arme, ik proef je zelfmedelij vanachter mn computer scherm

ok

ik ga slapen

die zin slata nergens op
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:35
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
Winkels
bambu, the act, volume markt

Uitgaan
doe ik nooit in rdam, maar boogje1 was voor 2 keer wel leuk

Eten
pizzabroodje voor 1,50 bij een italiaan, turkse pizza aan de achterkant van cs beste van rdam

Cultuur
veel tentoonstellingen enz, pleinbios -> aantal dagen in de zomer echt koel. pas was de parade moet ook leuk zijn maar dat kostte geld enzo.

Natuur
museumpark, euromastpark, vroezenpark

Zomerhotspotssss
museumpark, euromastpark, vroezenpark, gewoon in de omgeving nieuwe binneweg/westersingel in een steegje/onder tunnel gaan zitten.
of je steelt gewoon in de vakantie een motherfucking groot huis
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:36
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 14-07-2004 @ 02:32 :
och arme, ik proef je zelfmedelij vanachter mn computer scherm

ok

ik ga slapen

die zin slata nergens op
Zelfmedelijden. Neuh, het feit dat ik op mijn dorpje kan kankeren maakt het meer dan goed.

Overigens wil ik er bij vermelden dat Uithoorn groter is dan Zevenaar, waar Faery-Roel woont. Da's metal, want, gewoon.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2004, 01:44
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Winkels: left, episode, funky house, black widow, marlies dekkers, sevenply, britain, quasimodo, urban unit, rpg shop, warhammer shop. echt veel shit
Uitgaan: offcorso, now&wow, calypso, vibes, waterfront, ro town, nighttown
Eten: PARKHEUVEL!!!!!!!!!!
Cultuur: 010.pagina.nl
Natuur: rotterdam is de shit
Zomerhotspotssss: museumpark definitly. heel de zomer door activiteiten te vinden EN tig hippe musea in de buurt. europa's grootste skatepark is zelfs 1 minuut vandaan.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:46
kever
kever is offline
amsterdam pwnage ;x
__________________
kaak
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 04:09
Verwijderd
Citaat:
schimmel schreef op 14-07-2004 @ 02:35 :
museumpark, euromastpark, vroezenpark, gewoon in de omgeving nieuwe binneweg/westersingel in een steegje/onder tunnel gaan zitten.
of je steelt gewoon in de vakantie een motherfucking groot huis
Jaaaa, dan loop je een winkel uit met een huis in je binnenzak Zo van:

> "Wat heb je daar?"
< "Oh, niks. Fabrieksfoutje."

Hoe fucking cool is dat
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 08:40
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Nijmegen, linkse stad. Ik woon er. Leuk park, lange en interessant geschiedenis. Diverse uitgaansgelegenheid. Eigen poppodium (hoewel dat de laatste tijd niet veel voorstelt). Ik woon er. Bosrijke omgeving. Diverse musea. Aantal goedkope eetgelegenheden. Er is donderdag 15-07 een zuipmeeting.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 08:47
Verwijderd
hmmm, lastig, ik heb een kamer in arnhem, waar ik binnenkort uit ben, want ik ga samenwonen met mijn vriendje in ede (tsja, voor arnhem enzo moet je bejaard zijn en 100 jaar ingeschreven staan wil je in aanmerking komen), maar nu zit ik vooral bij mijn moeder in molenhoek (limburg,, ligt achter nijmegen, waar ik vandaan kom).

en om nou alle 3 te promoten? otis doet ede, dus dan doe ik wel arnhem:
winkels: h&m, britain, zara, brassa, switch (2 hands), kroese, dollhouse, waaghals, dr. adams, bijenkorf
uitgaan: tsja, dat doe ik daar nooit veel, je hebt de korenmarkt met al zn cafe's waar ik niet heen ga, behalve het podium, maar at is meer een gezellig klets cafe. the move, stortebeker zijn okay. wil je dansen: konijn (drum n bass, dance, alles, en de hele hka komt er op af), forms (in de goudvishal, drum n bass)
concerten: goudvishal
eten: rose's (felgekleurde velourse banken, super mooi ingericht), (eet) cafe de kroeg, mozaiek, the doner king voor de betere chicken kebab
cultuur: weinig, daar heeft arnhem duidelijk een tekort aan, de goudvishal is subcultureel, dan is er nog willemeen als jongerencentrum achtig iets. dan is er nog het modern museum voor de kunsten van arnhem, waar mijn klas voor november een expositie aan het inrichten is, en de zaal aan de overkant van de weg (ook expositie ruimte) daar komt ons eigen werk te hangen.
natuur: het sonsbeekpark natuurlijk, de veluwe ligt er naast, de uiterwaarde aan de andere kant. arnhem is wel een redelijk groene stad (maar dat zit m vooral in de omgeving).

zomerhotspot: sonsbeek
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 09:04
Verwijderd
oss!!

de plek met vele winkels, de beste discotheek van brabant on nederland ofzo (moetsjo, ik kom er nooit) er zijn veel lekkere restaurants, en we zijn volgens mij de enigste stad in nl met een islands (wannabe mac) en het is de stad van de unox er is int weekend zat te doen zoals: t kaatje (rock punk metal), ontmoeting(vanalles volgens iedereen), kersepit(iedereen vind t gezellig zou nie wete wat ze daar draaie) en er is een museum en we hebben een heuse concertzaal genaamd de groene engel

komt allen naar oss

en het kaatje

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 09:08.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 09:33
transfattyacid
Avatar van transfattyacid
transfattyacid is offline
Oke, ik doe het zo wel (het gaat over Delft trouwens):

Winkels
Wat je vooral in Delft vind zijn de standaard winkels zoals de hema, c&a en v&d. Over anderhalf jaar hebben we er wel een groot winkel centrum met onder ander een h&m en een pathé en nog meer leuke winkeltjes. Een winkeltje waar ik nu vaak kom heet 'De Winkel', en daar vind je de meest uiteenlopende hebbedingetjes en ze hebben er leuke sjalen. Voor CD's ga ik naar de sounds of velvet, ze hebben er bijna alles wat ik zoek & een boel cd's voor 7.99 euro.

Uitgaan
Dat kan hier ook niet echt. We hebben hier een alternatief tentje, de koornbeurs genoemd. Je hebt er twee delen, de underground & de triangel, en je kan er ook elke avond voor weinig geld eten. Ik vind het hier behoorlijk saai, in de underground heb je wel vier voor 80 cent maar daar valt niks te doen. De traingel is wel iets leuk door de variatie aan muziek en bla maar je staat eerst anderhalf uur in de rij om binnen te komen.
Verder heeft Delft wel veel café'tjes, waar ik vaak kom is de Pelicaan & de beestenmarkt, wat een plein is met allemaal leuke café's en eettentjes.

Eten
Net zoals Delft veel café's heeft heeft het ook veel restaurants, alles wat je zoekt kun je hier wel vinden. Een aanrader is de La Bamba, argentijngs restaurant en niet het goedkoopste maar heel lekker, ook de cocktails daar zijn aan te raden maar helaas kun je daar niet heen om alleen een cocktail te drinken. Verder haal ik vaak turkse pizza en gyros als ik honger heb, iets wat je tegenwoordig in elke straat van delft wel kunt krijgen.

Natuur
Het Delftste hout, groot bos waar wij elk jaar de coopertest moeten lopen. Veel valt er niet te doen alleen in de zomer,

Zomerhotspotssss
Ook het Delftse hout dan maar, je hebt er een groot open stuk met een groot, smerig meer en een ministrandje eraan, waar het elke zomer vol ligt met foute Delftenaren. Verder zijn er niet echt zomerhotspots.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 10:14
Miles
Avatar van Miles
Miles is offline
Welkom in Rozendaal, door de bewoners ookwel uitgesproken als Rhözčndĺhl. De helft van de inwoners is boven de vijftig en vergaart vaak meer dan een miljoen euro. Een op de vijftien mensen bezit een zwembad.
Rozendaal heeft één school genaamd de Rozendaalse Dorpsschool. Hier zit 95% van alle kinderen uit Rozendaal, het uitschot zit op minderwaardige scholen ergens in Velp.
Rozendaal heeft geen winkels, restaurants of dergelijke gelegenheiden, daarvoor moet men in Velp of Arnhem zijn.
Rozendaal heeft wel een tennis/squashvereniging, een voetbalclub waar men niet trots op is en het liefst verwijderd heeft i.v.m. het volk wat daar komt of lid van is.
Rozendaal heeft ook een uitstekende hockeyclub die zijn naam geen recht toedoet, de hockeyclub heet de Arnhemse Hockeyclub, kortweg AHC genaamd.
Rozendaal heeft ook een kasteel genaamd Kasteel Rosendael. Dit kasteel is gelegen in een prachtig bos met een uiterst mooie kasteelvijver en orangerie waar u in de zomer een lekker kopje thee kunt drinken.
Sinds enkele jaren heeft Rozendaal een nieuwe villawijk genaamd de Kapellenberg. In deze wijk wonen weer jongere koppels rond de veertig met gemiddeld één kind dat ongeveer zes jaar oud is. In deze wijk staan royale villa's, door een architect of door de miljonair zelf gecreërd.
Kortom, als ú een getrouwd persoon bent rond de vijfenveertig, u heeft één kind en een jaarlijks inkomen van meer dan 120.000 euro per jaar, dan is Rozendaal dé ideale plek voor u om te wonen!

Waldemar Koning.
__________________
Un electrodoméstico es una máquina que realiza algunas tareas domésticas rutinarias
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:22
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Almere, jah, wat moet ik er over zeggen, leuk winkelen kan je er niet echt, er zijn zo ver ik weet geen echt leuke winkels behalve de winkels die je in elke stad wel hebt,.

Uitgaan is net zo, veel van het zelfde, weinig echt leuke tenten en over het algemeen duur.

Cultuur heeft almere ook al niet, aangezien het in 25 jaar uit de grond is gestampt.

Natuur, ook niet al te bijzonder, al zijn er buiten almere wel wat mooie natuurgebieden, maar dat is meestal wel een stuk buiten de stad. De parken in de stad bestaan voor een groot deel uit kleine boompjes die nog recht moeten worden gehouden door houten palen. (het waait hier altijd).

Eten, ook hier niet veel bijzonders.

Zomerhotspots. Er is genoeg water hier, altijd wel ergens een strandje in de buurt, waar het best gezellig kan zijn als je dat er zelf maakt. Hier en daar worden er ook wel is strandfeesten gegeven wat ook altijd wel aardig is. Maar over het algemeen wordt er vrij weinig gedaan, als je het gezellig wilt hebben moet je toch echt zelf wat gaan organiseren met vrienden e.d.

Kortom, almere, nu ondertussen 170.000 inwoners, en er is nogsteeds geen hol te beleven. Zoek je een leuke stad, ga dan niet naar almere
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:26
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ik weet nu in ieder geval waar ik niet heen moet
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:34
thecatempire
Avatar van thecatempire
thecatempire is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-07-2004 @ 02:25 :
Ik woon in Uithoorn
ik zit in uithoorn op school maar ik woon in kudelstaart
dat is nog erger dan uithoorn...daar kun je niet eens uitgaan.. maar de n201 is best leuk hoor (het cafe), ze hebben niet alleen metal-avonden daar heur...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:38
Verwijderd
Eindhoven!

Qua winkels vind ik hier in Eindhoven niet echt zoiets heel bijzonders. paar dingen waar ik dan wel heenga: H&M, Bijenkorf, Depeche, Grandville enz.
Er is wel een hele vette kinderwinkel waar ze Versace (of versus) Dior, burberry enz in super mini maatjes verkopen.

Qua uitgaan is hier veel te doen, namelijk het (alom beruchte ) Stratumseind, waar vooral in de Blue Parrot de dertienjarige sletjes in bikini volop te bezichtigen (en meer als je geluk hebt ) zijn.
Daar is in principe voor elk wat wils (alternatief, trance, een kak café, gezellig en donker, gemixt, een arrogant café en een grote club)
En voor concerten is er natuurlijk de Effenaar en het Frits Philips Muziekcentrum.

In de zomer is er niet echt een specifieke hotspot, in de binnenstad zijn wel een hoop gezellige terrasjes te vinden en uiteraard een Mac en een KFC zijn aangewezig. (alleen de burger king hebben we niet )
En voor verkoeling kun je naar de tongelreep in het buitenzwembad en mocht voor wat meer back to basic in een natuurbad willen, dan is er de Ijzeren man (met extreem vies water), Aqua Best (dus niet geheel in Eindhoven) en nog wat meer buiten Eindhoven het E3 strand.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:55
Hagel
Hagel is offline
Wageningen

Winkels: Qua winkels is Wageningen niet echt een hoogstandje, wageningen zelf is maar heel klein (wel een stad ) We hebben de normale winkels, een etos, een kruidvat, een hema, een didi een scapino en schoenenreus en een jeans centre, en binnekort komt de rode winkel er, jahaa. In wageningen is geen mcdonalds of burger king dus je moet je vermaken bij bakkerij bart of met hema hotdogs aangezien de plaatselijke snackbar nogal dubieus overkomt met de snolletjes achter de counter, we hebben meerdere coffeeshops en tot voor kort een smartshop midden in de stad, maar die ging dicht.
Uitgaan
Kan in Wageningen op zich wel, studentenstad dus op donderdag enorm druk 's avonds, we hebben een carnavalbar , normale cafe's, de studentenverenigingen, poolcafe en natuurlijk het altijd alternatieve Unitas waar elke alto van 15 uit wageningen hangt. Een aantal studentenflats heeft een eigen cafe, ik woon boven "Borney's" een andere is bijv. Annie's (nog vernoemd naar een dood familielid van mij die daar altijd schoonmaakte ), dat zegt neem ik aan wel genoeg.
Eten
Eten is lekker en in wageningen ook zolang je het zelf maakt, om dat te kunnen doen hebben we twee c1000'ends, een appie heyn, een edah een hoogvliet en een aldi, en nog wel wat in de rotzooierige achterbuurtjes maar daar kom ik nooit dus dat weet ik niet.
Cultuur
Cultuur is er wel, we hebben een museum en der staat nog een stukje muur, de vrede is in wageningen getekend dus Hotel de Wereld is een culturele hotspot voor alle chineesjes die in de zomer komen. Voorderest is wageningen niet echt interessant op cultureel gebied
Natuur
De natuur rond wageningen is wel mooi, maar rond de rijn word dat vaak verstoord door naakte dikke lijven die het fijn vinden om onwetende rustige zwemmers te confronteren en te shokeren met hun hitsige lijven. We hebben een mooi bos en ook 2 arboretum (of hoe je het schrijft) en die zijn wel mooi als het de goede tijd van het jaar is.
Zomerhotspotssss
De rijn natuurlijk en dat was het wel weer geloof ik, de beste hotspots zijn niet in wageningeuh natuluk
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:58
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Otis schreef op 14-07-2004 @ 02:29 :
wat goed
binnenkort kom ik ook met Ede-(wageningen) guyss...

jullie wachten met smart heh
Wageningen heeft niks met Klein Turkije te maken dus maak het er niet mooier op dan het is Bennekom mag je er wel bij doen
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:17
Verwijderd
Coevorden is echt drie keer niks.

We hebben wel wat café's en één discotheek, en winkels, maar dan houdt het ook op. Als je fatsoenlijk wilt winkelen moet je naar Emmen of Zwolle, en als je fatsoenlijk wilt uitgaan ook. (Schijnt dan - ik ga niet echt uit ofzo.)
We hebben wel één leuk café en zondagmiddag zijn er altijd akoestische concerten daar, maar dan houd het op. En we hadden laatst een hiphopfestival
Eten: the usual, chinees, pizzeria, enzo.
Cultuur: nauwelijks
Natuur: eh, nee.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:18
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Mag je het ook afkraken? Groningen wordt vast al wel vaak gedaan, dus dan begin ik wel over Appelschaap.

Winkels
Waar? De supermarkt, elektrowinkel ding en de Henk ten Hoor?

Uitgaan
Eeeuh ja... als je de messengevechten wilt ontkomen in de lokale kroeg, dan moet je 25 km verderop zijn in Zevenhuizen (pruim) of 20 km richting Waskemeer/Bakkeveen (de Bult)

Eten
DUURRRRRR... Krijg je met toeristisch dorpje he?

Cultuur
Nou we zijn heel cultureel met een AZC anderhalve km buiten het dorp.

Natuur
Ah, kijk, dat is de specialiteit van Appelscha, da's dan ook de enige maar goed, omgeven door het mooie drents-friese wold vind je in en om Appelscha alleen maar groen groen groen, natuurgebieden bij de vleet, voor ieder wat wils.

Zomerhotspotssss
Ver weg van Appelscha om de toeristen te ontduiken.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:24
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 14-07-2004 @ 10:33 :
Oke, ik doe het zo wel (het gaat over Delft trouwens):

Winkels
Wat je vooral in Delft vind zijn de standaard winkels zoals de hema, c&a en v&d. Over anderhalf jaar hebben we er wel een groot winkel centrum met onder ander een h&m en een pathé en nog meer leuke winkeltjes.

Uitgaan
We hebben hier een alternatief tentje, je kan er ook elke avond voor weinig geld eten. Verder heeft Delft wel veel café'tjes.

Eten
Net zoals Delft veel café's heeft heeft het ook veel restaurants, alles wat je zoekt kun je hier wel vinden. Verder haal ik vaak turkse pizza en gyros als ik honger heb, iets wat je tegenwoordig in elke straat van delft wel kunt krijgen.

Natuur
Het Delftste hout, groot bos waar wij elk jaar de coopertest moeten lopen. Veel valt er niet te doen alleen in de zomer,

Zomerhotspotssss
Ook het Delftse hout dan maar, je hebt er een groot open stuk met een groot, smerig meer en een ministrandje eraan, waar het elke zomer vol ligt met foute Delftenaren. Verder zijn er niet echt zomerhotspots.
Vul voor Delft, Zwolle in, verander nog wat namen en dan ben je er wel.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:41
Briseďs
Avatar van Briseďs
Briseďs is offline
Pfff. Noordwijkerhout is niet verkoopbaar.

Geweldige winkels als de Digros, Blokker, Etos, Edah, Super de Boer, Landgraaf, Zeeman en natuurlijk Mix Department Store, een geweldige hippe winkel met geweldig hippe merken als Diesel en G-sus.

Noordwijkerhout bezit een keur aan kroegen met gloedvolle namen als Het feest van Harry, het Buitenbeentje, Bar 't Puntje en Hotel Van Der Geest. Voor het publiek onder de 50 is het aanbod helaas wat beperkt, en zal men zich moeten verplaatsen naar het nabijgelegen dorp Noordwijk.

Ook voor het restaurantaanbod kan men beter in Noordwijk terecht, al is Noordwijkerhout wel in het bezit van een aantal eetgelegenheden.

Aan cultuur doet men hier niet. We hadden ooit het Bavomuseum maar nu niet meer. De bibliotheek komt nog het dichtst in de buurt. En een aantal geweldige kerken.

Natuur hebben we ook niet, aangezien 'onze' duinen officieel bij Noordwijk horen. Daarbij hoort dus ook de zomerhotspot Het Strand.
__________________
Hela världen är sĺ underbar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-07-2004, 11:43
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ben blij dat ik in Gent woon. Leuke mensen, wild uitgaan, veel heel veel café's, veel groen, je kŕn hier gewoon geen honger lijden: lekker eten (je moet maar je hoofd draaien of je ziet 3 bakkers, 4 restaurants, 2 snackbars,...).
Er is ook veel water van de rivieren waar het gezellig is om te zitten, en een groot meer met een strandje. Heel veel cultuur, er zijn heel wat theaterhuizen, gallerieën, musea, architectuur van de vroege middeleeuwen tot nu.
En natuurlijk volgende week Gentse Feesten, waarvan ik nooit precies weet of ik het vreselijk en overrompelend vind, of juist fantastisch. Dat wordt weer tien dagen niet slapen. En naakte dronken mensen over de straat zien zwalpen (zie vorig jaar).

Alleen jammer van ons accent hé .

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 11:49
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
post eens foto's
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:03
Verwijderd
Emmeloord

Winkels: Veel particuliere winkels, dus geen ketens enzo. Er zitten wel een paar leuke winkels tussen, maar ik ga toch liever naar een grotere stad om te winkelen.
Uitgaan: We hebben één discotheek, maar daar gaat veel trash heen, dus ik kom er eigenlijk nooit.
Eten: Een paar sterrenrestaurants en wat pizzeria's. Dan houdt het ook wel weer op.
Cultuur: Ohhh we hebben Schokland! Mja...
Natuur: Een paar bossen en een klein strandje.
Zomerhotspotssss: Het sssstrand!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 14-07-2004 @ 02:25 :
Aan de rand van Uithoorn is een ding genaamd de N201. Eigenlijk is het een weg, maar 'n een of andere pauper heeft een cafe aan die weg geopend en 't dezelfde naam gegeven. Voor alle duidelijkheid - ik heb het hier over dat cafe. Ik ben er nog nooit geweest, maar er schijnen af en toe toffe metalfeestjes te zijn. Ik ben nog op zoek naar vrijwilligers die naar Uithoorn willen komen om met mij de boel daar te checken. In mijn eentje durf ik niet.
Ik ben daar wel eens geweest! Er was toen een schuimparty maar eigenlijk was het heel stom hoor. Het ligt toch in Ouderkerk btw?

Amstelveen:
Winkels - wij hebben hier een pracht van een winkelcentrum in het centrum. Het "Stadshart" genaamd. Nieuw, veel winkels maar niet echt leuk als je een beetje hippe kleren wil hebben waar niet alle kakmeisjes uit Amstelveen in lopen. Ook heb je op vrijdag de markt op het stadplein maar de kleren die daar worden verkocht... daar zal ik maar niet eens over beginnen.
Uitgaan - Ehm... je hebt P60 (komt van Plein 1960 omdat het plein hier uit het jaar 1960 stamt ofzo). Daar ben ik geloof ik zo'n drie keer geweest en het was wel grappig maar niet voor herhaling vatbaar. Verder heb je nog wat cafeetjes en hoe dat in de rest van Amstelveen zit weet ik niet.
Eten - Oh, je kan wel lekker eten in Amstelveen. Je hebt Goodies op het plein (kutservice maar wel lekker en aparte sfeer) en uiteraard het Silversant in Bovenkerk. Heerlijk eten daar maar wel altijd druk. Ook heb je "De Jonge Dikkert" wat heel goed schijnt te zijn maar ik ben er nog nooit geweest. En verder heb je nog heeeeel veel andere restaurantjes hier.
Cultuur - O jongens, Amstelveen is culturele hoofdstad van Nederland ofzo. Het enige wat ik kan bedenken is het Cobra-museum. Wel cool museum en gratis voor mij Veel verschillende dingen. Nu is er Donald Duck (omdat ik 75 jaar bestaat) maar er is ook een tentoonstelling van Herman Brood geweest. Elke tentoonstelling trekt weer een gigantisch publiek.
Natuur - Amstelveen grenst aan het Amsterdamse bos wat zeer uitgebreid en gevarieerd is. Je kan er lekker wandelen rond de Poel (groot mee waar je s'winters op kan schaatsen), fietsen en paardrijden. In het gemeentehuis heb je een prachtige mini-tentoonstelling over al dat groen in Amstelveen want ook in de stad zelf heb je overal plantsoentjes en parkjes. Heel veel groen dus.
Zomerhotspots - Ehm... het Amsterdamse bos? En op het plein worden er wel dingen georganiseerd, laatst beachvolleybal. Dan dumpen ze er een gigantische lading zand en gaan ze lekker volleyballen, heel gezellig allemaal maar niemand die er op af komt.

Verder wou ik nog even vermelden dat Amstelveen tot mooiste stad van Nederland is verkozen maar voor de rest is er geen flikker te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:09
Verwijderd
Groningen

Is zelf natuurlijk 1 van de leukste en grootste studentensteden in Nederland, en of je het wilt of niet, is het gevolg dat er ook een grote studentikoze community is.

Winkels
In groningen? Natuurlijk heb je de mainstream herestraat, met bijenkorf, m@w, douglas etc. Maar er is meer, kijk eens bij
Enter - guldenstraat - Dirk Bikkembergs, Fillapa K, en meer
Project 43 - grote markt - Schoenen, beetje accesoires, maar veel kleding voor M/V > dkny, replay, diesel, helaas veel gsus.
Marquant - in de buurt H&M - veel broeken, kleine winkel maar leuke sfeer.
Vintage: -nogtedoen-

Uitgaan:
Leef je uit in Club Pepper (1 keer in de maand feest in Huize Maas op de vismarkt) , of Club 29 (poelestraat, leuke themafeesten !!).
De grootste discotheek is The Palace beetje jong volk af en toe, en niet altijd prettige sfeer, veel R&B / trance, geen dikke house kletsers.
Kroeg: Drie gezusters, er zijn meer kroegen, maar 'de 3' is wel het bekendste.

Verder nog Simplon (voor Teunies) , Vera (Voor eXo's)

Eten
Hmmmf, ik kom alleen bij humpfreys.

Cultuur
Het Groninger museum met nu de collecties van
Citaat:
Viktor & Rolf
Nog niet eerder getoonde nieuwe aanwinsten van de Nederlandse modeontwerpers Viktor & Rolf uit de series Black hole (herfst/winter 2001-2002) en White (lente/zomer 2002) in combinatie met Groninger dracht en streeksieraden uit de 19de eeuw.
27 maart 2004 t/m 5 januari 2005

Marc Newson
Newsons ontwerpen variëren van huishoudelijke objecten en meubels tot complete interieurs en worden wel omschreven als futuristisch, sexy en humoristisch. Voor het eerst is in Europa een overzicht van het oeuvre van de in Australië geboren ontwerper Marc Newson te zien.

23 mei 2004 t/m 5 september 2004
Het stripmuseum groningen


Natuur - oprotten
Zomerhotspotssss - hoornsemeer

Er komt meer, maar ik ga eerst filmpje kijken (K)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:25
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
in het gat haelen is ook echt geen ene fuck te doen, behalve koeien bekijken.
dus ik doe roermond want vlakbij ligt:

Winkels
veel keus, winkels voor modebewuste mensen, veel lingeriewinkels, gezellige sfeer, sinds kort een h&m. verder leuke 2ehands winkeltjes, en natuurlijk het Mc arthur glenn outlet center, waar overigens nauwelijks leuke dingen te vinden zijn.

Uitgaan
tja de veldstraat..daar schijnen wel 'leuke' disco's te zijn, maar ik ga meer voor de cafétjes. en de azijnfabriek (bandjes), maar t liefst nog in n dorp in de buurt naar tomtom (rockcafé).

Eten
de meest goddelijke pizza's kan je krijgen bij jaffa! en die bezorgt bijna overal! op zn sc00ter! en er zijn oook restaurantjes die niet echt hip zijn ofzo, maar gewoon oud en gezellig net als roermond zelf.

Cultuur
tja roermond is een en al cultuur. tis ook een keioude stad, ennehm..de architect cuypers komt uit roermond, is nu ook n tentoonstelling en allemaal tochten en zo om hem heen..en er is n museum, en n filmhuis..en de huizen in roermond zijn ook zeker cultuur.

Natuur
de maas. zeilen in de zomer met je voeten in t water, en n surfplank om op te zonnen achter je bootje..

Zomerhotspotssss
tja de maas dus..en alle terrasjes langs de maas af. en een dagstrandmet harde kiezels. wat geld kost trouwens, maar als je er langs gaat, door het veld van n boer, kom je op n stukje wwaar je door het gaas kan kruipen als je wil of je kan daar op je 'privéstrandje' liggen.

roermond is wel oke, als je niet op het accent let.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:25
Hamer
Hamer is offline
Citaat:
schimmel schreef op 14-07-2004 @ 02:35 :
Zomerhotspotssss
museumpark, euromastpark, vroezenpark

Citaat:
Natuur - oprotten
Lul.

Verder is in Rotterdam de Lachende Paus okee voor je blowbehoeftes, en de Twijfelaar wel aardig om wat te drinken..
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:36
justakid
Avatar van justakid
justakid is offline
Winkels
veel standaard winkels als h&m hema c&a v&d sting. er komen wel steeds meer verschillende winkeltjes bij! laatst is er een nieuwe skateshop geopend donwhill. toffe gast toffe winkel. kom langs is cool!

Uitgaan
2 a 3 echt alternatieve kroegen. verder wat danscafe's als de karseboom. maar we hebben hier geen discotheek ofzow.

Eten
gewoon wat lekkere restaurantjes. s nachts snacks eten bij de wurletures(???) en bij een soarmatent

Cultuur
niet echt veel. geen grote bekende musea. wel musea flehite

Natuur
geen grote parken

Zomerhotspotssss
terassen op de hof en op de lievevrouw.
__________________
I've got no rhythm and I can't sing
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:37
Mindfields
Mindfields is offline
Arnhem

Leuk topic dit!
Welkom in Velp! Nouja, daar woon ik dus, maar met 5 minuten fietsen zit je in Arnhem en met een kwartier fietsen in Arnhem-centrum. Welkom in Arnhem!
Je hebt in Arnhem natuurlijk de standaard winkels als de Bijenkorf, V&D, H&M, Sting en Britain, maar ook een heuse G-sus winkel. Cd winkels zijn er genoeg: Dollhouse voor de metal en punk liefhebber, Waaghals is ook redelijk alternatief en we hebben ook normale cd winkels zoals Free Record Shop en Kroese.
Eten! Zoals elke stad zit Arnhem vol met kebabzaakjes. De lekkerste is Doner King, die zit in de Varkensstraat, naast de Stortebeker (daar komen we zo op). Op de Korenmarkt kun ook lekker eten en natuurlijk hebben we ook een McDonalds en een Burgerking, die praktisch in dezelfde straat zitten.
Uitgaaan! In Arnhem heb je de Korenmarkt, een groot plein met overal cafe's. Alternatievelingen mijden dit als de pest en gaaan vooral naar de Stortebeker en de Move, die tegenover elkaar zitten. De Stortebeker is meer voor de hang en blow alto's, de Move meer als je zin hebt om lekker te dansen. We hebben ook 3 jongerencentra: Willemeen, Goudvishal en Kultuurhuis Bosch. De Goudvishal is meer van de (punk)hardcore en van de drum n bass, de rest van alles wat.
Zomerhotspots! Het is heerlijk om in de zomer in Sonsbeekpark te gaan picknicken; het vondelpark van Arnhem. Dit ligt op ongeveer 10 minuten lopen van het centrum.'
Dit was zo'n beetje Arnhem-centrum: in Arnhem-noord is nog winkelcentrum Presikhaaf en in zuid winkelcentrum Kronenburg, maar dit stelt allemaal weinig voor.
Coffeeshops!
Zijn er in Arnhem in overvloed, o.a. Upstairs. Voor goedkope hasj ga je naar ... naam vergeten, anyway, er zit een zaak in Arnhem (niet het centrum) waar je voor 2,50 een gram kan krijgen. Achter station Velperpoort zitten er 4 oid op een rijtje, in het centrum zit er ook genoeg.

Je hebt in Arnhem 3 stations: centraal, Presikhaaf en Velperpoort. Presikhaaf is dus het eerder genoemde: stap hier niet uit! Velperpoort en centraal liggen vlakbij elkaar. Als je naar het centrum wilt, is het vanaf allebei ongeveer even ver lopen.

Arnhem is goed te combineren met een dagje Nijmegen: met de intercity is het van Arnhem cs naar Nijmegen cs maar 12 minuten!

Laatste tip: heb je honger, ga dan naar Ratelband. Juist ja, de snackbar van Emile. Ik heb er gewerkt! Ze zijn heel goedkoop, bijv. 2 frikandellen voor 70 cent.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:43
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
WOW frikandellen van ratelband en coffeeshops! IK MOET ER HEEN!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:06
justakid
Avatar van justakid
justakid is offline
ow ja mijne ging over amersfoort
__________________
I've got no rhythm and I can't sing
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:09
Verwijderd
Amersfoort

Winkels
Als nina zegt veel standaard winkels als h&m hema c&a v&d sting, rode winkel, factory e.d. zz. Down hill is idd dope, en fridge, surfwinkel. Ook dure winkels al Eva go diva, industrie e.d. Wel genoeg winkels om echt te winkelen,maar niet veel speciaals.

Uitgaan
Paar alternatieve cafees waar het wel leuk is als je er mensen kent. Hertog jan is een dope cafe, komen leuke mensen en het is op een leuke manier alternatief. Verder veel kak en trance tenten. Bubbels is er ook nog, enige "danscafe" waar dan ook vaak leuke muziek/dansbare hiphop word gedraaid. Dan is er nog een "poppodium" waar vaak bandjes optreden en dj;s draaien en eens in de maand hiphop feestjes worden georganiseerd, dat is wel heel leuk.


Eten
Er zijn genoeg restaurants om uit eten te gaan, ze liggen allemaal in de oude binnenstad dus heel gezellig. De japanner is ook heel goed en bij de griek op het hof is het altijd gezellig. Verder veel shoarma tenten en idd de Wurlitzer, een ouderwetse amerikaanse rock n roll patattent.
edit: ohjaaa, tot 2007 is een tof restaurant & lekker eten.


Cultuur
Er word in Amersfoort heel veel gedaan een kunst en cultuur. Er word veel georganiseerd aan evenementen/festivals. In de oude binnenstad zijn ook veel ateliers en exposities. Uiteraard is er ook het Mondriaanmuseum. Er is een jognerenorganisatie "per expressie", die hun eigen locatie heeft waar iedereen die iets wil doen op het gebied van kunst/cultuur/muziek zn ding kan doen, vanuit die organisatie worden dan ook veel evenementen georganiseerd. De wijk kattenbroek net buiten het centrum is ook noemenswaardig als je je interesseerd in archtictuur. Op cultureel gebied word er dus veel gedaan.

zz

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:09
Verwijderd
Zoetermeer.

Don't go there
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:19
Mysterons
Mysterons is offline
Wij hebben 3 coffeeshops, 2 zwembaden, een heleboel cafés, een alto-uitgaansplek en een kakker-uitgaansplek, een bioscoop, een theater waar c00le dingen komen, geen mcdonalds, geen h&m, wel een groot meer/recreatiegebied met waterski-dinges, 2 kinderboerderijen, een heel mooi park, culturele evenementen, een eigen krant, een strijd tussen het oude en het nieuwe gedeelte, onder de brug hangplek, archeon en avifauna, een treinstation (naar leiden, utrecht en gouda) oh, en het lóreal hoofdkantoor.
En toch is het saai.
All-fun aan den Rijn (heel grappig..)



En ik wil (@&$(@&(# een keer naar het groninger museum maar het is zo ver weg.
__________________
_love is gonna save us
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.