Oud 25-11-2020, 07:59
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
De garnaal heeft vannacht in de baby kamer geslapen was ook nodig want het wiegje werd te klein.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2020, 08:03
Verwijderd
Citaat:
De garnaal heeft vannacht in de baby kamer geslapen was ook nodig want het wiegje werd te klein.
alles goed gegaan?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 08:26
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Het inslapen was een drama, maar na de nacht voeding gewoon ko gegaan. denk dat ik er zelf meer moeite mee had :')
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 08:31
Verwijderd
doorgeslapen? Heujjjjj! vind je het niet vervelend dat je er dan ook echt uit moet als je moet voeden?
Hier houdt ze ons wakker van 1900 tot minstens 2300. Daar ben ik ook wel klaar mee. Vanavond gaag er whisky in.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 08:38
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Nee geen doorslapen helaas, een tot twee keer eruit per nacht, maar dan wel direct daarna weer verder slapen dus dat scheelt. Jawel vond ik wel vervelend vannacht, maar heb wel beter geslapen dan er vorige twee maanden... Hoor al die kreuntjes enzo natuurlijk niet.

Ik vind dat ook een moeilijke tijd, wil vanaf 20/21 uur gewoon rust en even tijd voor mij /ons zelf. Maar dat zit er nog niet in. Of ik krijg 't niet geregeld iig.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 08:50
Verwijderd
Fijn dat je goed geslapen hebt! En doorslapen is bij mij al als ze een uur of vier/vijf achter elkaar slapen.
Ja, dat is hier ook een ding op het moment, Ella is super onrustig en is dan eigenlijk alleen bij mij rustig. En dat is dan wel vermoeiend. Maar we gaan volgende week beginnen met proberen of ze zelf in slaap kan vallen een en ritme er in krijgen, ik hoop dat er dan wat rust komt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 09:13
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Oh ja! De eerste run is meestal 4-5 uur, dan een kortere van 2-3 uur en dan weer 4 uur. krijg die laatste twee niet omgedraaid nog.

Ja ritme is fijn voor het gezin. Ik lees nu het boek 'wat je baby vertelt' en het is minder zweverig dan ik dacht en een groot voorstander van ritme. Ga het proberen.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Oh ja! De eerste run is meestal 4-5 uur, dan een kortere van 2-3 uur en dan weer 4 uur. krijg die laatste twee niet omgedraaid nog.

Ja ritme is fijn voor het gezin. Ik lees nu het boek 'wat je baby vertelt' en het is minder zweverig dan ik dacht en een groot voorstander van ritme. Ga het proberen.
doet de garnaal best netjes ik heb een collega die er drie jaar lang elke nacht twee of drie keer uit moest. Toch ook ruk hoor... hoop dat dat hier niet zo gaat.

En ja, wij hadden een prima ritme met dank aan Doris. Maar nu moet er weer opnieuw gezocht worden én moet Ella zelfstandig on slaap leren vallen. Bij Doris hadden we eindeloos tijd om rond te banjeren, met haar in bed te liggen etc, maar dat zien we nu niet zitten. Dus moeten we op zoek naar manieren om haar in te laten slapen. "Baby in een droomritme" geeft daar fijne tips voor - ik wil mijn baby niet laten huilen, dus eh, dat doen we niet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 12:29
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ik kreeg een filmpje van de zoon van 1 van mijn beste vriendin. Hij had de voorraadkast ontdekt, met onderin een pak hagelslag. Overal hagelslag om hem heen en hij handenvol in zn mond steken
Vader die het filmt: "Dat is niet echt de bedoeling he? Ok ik moet stoppen met filmen, want ik moet weer aan het werk zoals jullie zien"
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 14:25
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
doet de garnaal best netjes ik heb een collega die er drie jaar lang elke nacht twee of drie keer uit moest. Toch ook ruk hoor... hoop dat dat hier niet zo gaat.

En ja, wij hadden een prima ritme met dank aan Doris. Maar nu moet er weer opnieuw gezocht worden én moet Ella zelfstandig on slaap leren vallen. Bij Doris hadden we eindeloos tijd om rond te banjeren, met haar in bed te liggen etc, maar dat zien we nu niet zitten. Dus moeten we op zoek naar manieren om haar in te laten slapen. "Baby in een droomritme" geeft daar fijne tips voor - ik wil mijn baby niet laten huilen, dus eh, dat doen we niet.
Ja we hopen een beetje tegen de tijd dat ik weer ga werken op één keer per nacht te zitten, uitzonderingen daar gelaten. We zullen't wel zien! Hoe lang duurde 't bij Doris?

Nee ik snap ook niet zo goed waarom je baby's zou laten huilen. Ik word er fysiek ook gewoon ziek van als ze kei hard huilt.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 16:28
Verwijderd
Doris sliep met twee maanden of zo al door - 22.00 tot 06.00 of zo. Echt al heel vroeg en ze kwam sporadisch nog wel eens, maar niet veel meer. Doen jullie iets bijzonders in de hoop dat ze langer aan één stuk slaapt of is het een kwestie van hopen en geluk? Wanneer moet jij weer aan het werk?

"Is goed voor de longen, gewoon laten huilen!" Toen hij mijn blik zag, bedacht hij zich dat hij beter z'n mond kon houden Nee, ik heb ook werkelijk geen idee. Maar goed, als je nog de indruk hebt dat baby's manipuleren en dat je baby's kunt verwennen enzo, dan laat je je baby gewoon huilen. Want hé, je moet wel een beetje hard zijn voor je kinderen, anders leren ze het nooit!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 18:06
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Doris sliep met twee maanden of zo al door - 22.00 tot 06.00 of zo. Echt al heel vroeg en ze kwam sporadisch nog wel eens, maar niet veel meer. Doen jullie iets bijzonders in de hoop dat ze langer aan één stuk slaapt of is het een kwestie van hopen en geluk? Wanneer moet jij weer aan het werk?

"Is goed voor de longen, gewoon laten huilen!" Toen hij mijn blik zag, bedacht hij zich dat hij beter z'n mond kon houden Nee, ik heb ook werkelijk geen idee. Maar goed, als je nog de indruk hebt dat baby's manipuleren en dat je baby's kunt verwennen enzo, dan laat je je baby gewoon huilen. Want hé, je moet wel een beetje hard zijn voor je kinderen, anders leren ze het nooit!
4 januari, dus we hebben nog even
Ik ben ene nerd dus ik houd bij op welke tijdstippen ze voeding vraagt en hoe lang ze dan drinkt en sinds twee dagen ook de dutjes tijden. En dan leg ik dat naast m'n agenda met activiteiten voor haar (wandelen, badje) en zo probeer ik een werkende formule te vinden. Ik heb 'm nog niet gevonden.

Edit: waar ik helemaal gek van word is dat niet willen slapen terwijl je moe bent. Doe normaal wat is dat voor onzin ik ga zelf wel in dat ledikant liggen doei.

Op Netflix heb je een documentaire 'babies' (aanrader vind ik) en daarin spreekt een wetenschapper die babies dagelijks heeft opgemeten voor langere tijd. Die merkte dus dat ze qua lengte een paar dagen hetzelfde waren en dan opeens de dag erna een cm langer. En dat kwam dan overeen met de dagen dat de ouders aangeven dat ze wat 'lastig' waren. Dat houd ik mezelf dan maar voor op een lastige dag. "er wordt nu vast een cm extra mens gebouwd"
__________________
Wie/Wat is ertur?

Laatst gewijzigd op 25-11-2020 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2020, 20:16
Verwijderd
Citaat:
4 januari, dus we hebben nog even
Ik ben ene nerd dus ik houd bij op welke tijdstippen ze voeding vraagt en hoe lang ze dan drinkt en sinds twee dagen ook de dutjes tijden. En dan leg ik dat naast m'n agenda met activiteiten voor haar (wandelen, badje) en zo probeer ik een werkende formule te vinden. Ik heb 'm nog niet gevonden.

Edit: waar ik helemaal gek van word is dat niet willen slapen terwijl je moe bent. Doe normaal wat is dat voor onzin ik ga zelf wel in dat ledikant liggen doei.

Op Netflix heb je een documentaire 'babies' (aanrader vind ik) en daarin spreekt een wetenschapper die babies dagelijks heeft opgemeten voor langere tijd. Die merkte dus dat ze qua lengte een paar dagen hetzelfde waren en dan opeens de dag erna een cm langer. En dat kwam dan overeen met de dagen dat de ouders aangeven dat ze wat 'lastig' waren. Dat houd ik mezelf dan maar voor op een lastige dag. "er wordt nu vast een cm extra mens gebouwd"
Oh wauw wat ben je daar dan gestructureerd in wij doen maar wat en hopen dat dat goed uitpakt.

En ja joh, dat je echt het goede moment moet hebben om haar in slaap te krijgen is echt ruk. Of wakker worden omdat ze moet boeren of poepen en dat dat dan langer duurt dan handig is en ze daarna niet meer wil gaan slapen -.-

Ik zal de docu eens bekijken ik vind het nog wel eens moeilijk om een goede balans te vinden met informatie - niet heel zweverig of hippie-ig, maar ook niet alleen maar droog en wetenschap en zo.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 03:21
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Oh wauw wat ben je daar dan gestructureerd in wij doen maar wat en hopen dat dat goed uitpakt.

En ja joh, dat je echt het goede moment moet hebben om haar in slaap te krijgen is echt ruk. Of wakker worden omdat ze moet boeren of poepen en dat dat dan langer duurt dan handig is en ze daarna niet meer wil gaan slapen -.-

Ik zal de docu eens bekijken ik vind het nog wel eens moeilijk om een goede balans te vinden met informatie - niet heel zweverig of hippie-ig, maar ook niet alleen maar droog en wetenschap en zo.
Ja, ik ben dus gewoon een nerd en die medela app voorziet volledig in mijn behoefte.
Gisteren ook half uur vechten om te slapen, toen na een half uur wakker vanwege scheetjes en niet meer in slaap komen

Die docu is informatief maar niet mega droog. Afleveringen hebben een thema, dus hechting en wat er met brein gebeurt van baby /mama/papa/gaykoppels etc. Kijk maar of je het wat vindt. Wel veel beelden van baby's.

En on topic : mema, wat ben je lekker wakker! Wil de baby eten?
NEE! de baby at voor het laatst 'm half negen en ligt al vanaf kwart voor tien ko
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 03:32
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
MOET JIJ ZELF DAN NIET OOK SLAPEN?
Ja goed punt! Kennelijk vindt m'n lichaam dat dit mijn ritme is en is nu teleurgesteld dat er geen actie komt.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 03:39
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ha! Correctie, ik krijg net de informatie dat Jan om een uur een fles heeft gegeven en nu wil ze weer dus eigenlijk is het een slechte nacht :')
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Die merkte dus dat ze qua lengte een paar dagen hetzelfde waren en dan opeens de dag erna een cm langer.
Ik vind dit soort dingen dus megacool. Je gaat er vanuit dat dat groeien toch redelijk met een mooie lijn gaat. In het eerste jaar groeit een gemiddelde baby een cm of 25, dat is grofweg 0,7 mm per dag. Natuurlijk verwachtte ik niet dat als je iedere dag zou meten (wat de vrouw in de serie bij een aantal babies deed), dat je letterlijk iedere dag 0,7mm zou zien. Maar wel dat dat de ene dag 0,5mm zou zijn en de andere dag 0,9mm. Of zo.

Nee dus. Tien dagen op rij geen groei. Dan 12mm er bij op één dag. WTF En ze heeft het echt nog eerst geweten aan onhandigheid met opmeten en weet ik veel wat allemaal, maar dat was het allemaal niet. Een baby groeit in schokken (je zou het groeispurt kunnen noemen ) FASCINEREND!

Tot zover de wondere wereld van Ertur.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 15:36
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik heb wel eens gelezen dat er een negatieve correlatie is tussen de groei van het lichaam en de groei van de hersenen

dat als de hersenen een groeispurt maken, dat het lichaam stilstaat, en andersom


of dat op dag-tot-dagbasis zo werkt weet ik niet maar wel in weken gemeten
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben dus gewoon een nerd en die medela app voorziet volledig in mijn behoefte.
Gisteren ook half uur vechten om te slapen, toen na een half uur wakker vanwege scheetjes en niet meer in slaap komen

Die docu is informatief maar niet mega droog. Afleveringen hebben een thema, dus hechting en wat er met brein gebeurt van baby /mama/papa/gaykoppels etc. Kijk maar of je het wat vindt. Wel veel beelden van baby's.

En on topic : mema, wat ben je lekker wakker! Wil de baby eten?
NEE! de baby at voor het laatst 'm half negen en ligt al vanaf kwart voor tien ko
Ja, ik heb de medela app ook, en ik hou daar de voedingen in bij en hoeveel dat ik kolf, verder echt niks

Overigens zie ik je nu een beetje zo zitten, op zoek naar een goede formule:
Spoiler



Citaat:
MOET JIJ ZELF DAN NIET OOK SLAPEN?
Ja goed punt! Kennelijk vindt m'n lichaam dat dit mijn ritme is en is nu teleurgesteld dat er geen actie komt.
Niks houdt je tegen om samen met Jan wat actie te creeëren. Of een rondje te gaan hardlopen.
Citaat:
Ha! Correctie, ik krijg net de informatie dat Jan om een uur een fles heeft gegeven en nu wil ze weer dus eigenlijk is het een slechte nacht :')


Overigens deed ik gisteren voor het eerst weer wat thuisyoga en het was enigszins teleurstellend om te merken hoe het gesteld staat met mijn flexibiliteit en kracht in mijn rug en buik.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit soort dingen dus megacool. Je gaat er vanuit dat dat groeien toch redelijk met een mooie lijn gaat. In het eerste jaar groeit een gemiddelde baby een cm of 25, dat is grofweg 0,7 mm per dag. Natuurlijk verwachtte ik niet dat als je iedere dag zou meten (wat de vrouw in de serie bij een aantal babies deed), dat je letterlijk iedere dag 0,7mm zou zien. Maar wel dat dat de ene dag 0,5mm zou zijn en de andere dag 0,9mm. Of zo.

Nee dus. Tien dagen op rij geen groei. Dan 12mm er bij op één dag. WTF En ze heeft het echt nog eerst geweten aan onhandigheid met opmeten en weet ik veel wat allemaal, maar dat was het allemaal niet. Een baby groeit in schokken (je zou het groeispurt kunnen noemen ) FASCINEREND!

Tot zover de wondere wereld van Ertur.
Och man, mijn hele wereld rondom zwangerschap en baby's bestaat uit dat soort idiote fascinatie. Ik vind het dus echt bizar dat je als vrouw een heel, compleet mens kunt bouwen, dat (als alles gaat zoals je hoopt) je dat mormel zelfstandig naar buiten kunt werken en dan dat mormel ook nog kunt laten groeien door borstvoeding, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen (nogmaals - als alles goed gaat!). Ik vind dat echt bi-zar.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 21:03
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Ja, ik heb de medela app ook, en ik hou daar de voedingen in bij en hoeveel dat ik kolf, verder echt niks

Overigens zie ik je nu een beetje zo zitten, op zoek naar een goede formule:
Spoiler




Niks houdt je tegen om samen met Jan wat actie te creeëren. Of een rondje te gaan hardlopen.


Overigens deed ik gisteren voor het eerst weer wat thuisyoga en het was enigszins teleurstellend om te merken hoe het gesteld staat met mijn flexibiliteit en kracht in mijn rug en buik.
ja je kunt daar ook de dutjes in bijhouden en dan in dat dagoverzicht kijken
Stiekem zie ik er ook zo uit wellicht iets meer slaap gedepriveerd.

Ja bizar he, ik was paar weken terug voor het eerst lang gaan wandelen en toen had ik spierpijn in m'n buik en rugspieren maar op de fiets trainer gaat 't best goed nu
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2020, 22:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben helemaal alleen naar Zwolle en terug gereden, daar gesocialized met bobo's uit mijn vakgebied die ik niet kende en ik heb een presentatie gegeven op het bekendste congres binnen mijn vakgebied

Als je me dit een paar jaar geleden verteld had, had ik het niet geloofd. Ik ben trots op mezelf.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2020, 19:36
Verwijderd
Tafelschuurmachine besteld met een bandvlak en een cirkelvlak
Morgen komt m'n nieuwe combi magnetron-oven met airfry functie.
Gisteren een nieuwe trein voor mezelf gekocht.
Bij de postcodeloterij grote badhanddoeken gewonnen
Al bijna 48 uur geen injecties hoeven te gebruiken
Eindelijk volle nachten slapen.
Kleine dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2020, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Ik ben helemaal alleen naar Zwolle en terug gereden, daar gesocialized met bobo's uit mijn vakgebied die ik niet kende en ik heb een presentatie gegeven op het bekendste congres binnen mijn vakgebied

Als je me dit een paar jaar geleden verteld had, had ik het niet geloofd. Ik ben trots op mezelf.
Citaat:
Tafelschuurmachine besteld met een bandvlak en een cirkelvlak
Morgen komt m'n nieuwe combi magnetron-oven met airfry functie.
Gisteren een nieuwe trein voor mezelf gekocht.
Bij de postcodeloterij grote badhanddoeken gewonnen
Al bijna 48 uur geen injecties hoeven te gebruiken
Eindelijk volle nachten slapen.
Kleine dingetjes.
Ik word blij van allebei deze posts.

En van dat Ella vannacht van 2300 tot 0700 heeft geslapen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2020, 09:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Een onverwachte vervroegde kerstbonus

En eindelijk een monitorstandaard voor aan het bureau gekocht, nu lijkt het alsof ik twee keer zo veel ruimte heb én hangen de monitoren op een hoogte die een stuk beter is
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2020, 09:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Boodschappen doen op zaterdag om 8:00 uur is trouwens ook iets wat me oprecht blij maakt. Geen drukte in de supermarkt waardoor ik veel minder gejaagd boodschappen doe.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2020, 22:24
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik drink champagne.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2020, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Ik word blij van allebei deze posts.

En van dat Ella vannacht van 2300 tot 0700 heeft geslapen
Ondertussen nog enkele keren naar de tank moeten grijpen maar geen injecties en geen volle koppijn.

Had een vriend van me hier vanmiddag en biefstukpuntjes gerubt én gemarineerd en kort gebakken op heel hoog vuur en hete boter/roomboter.
M'n nieuwe trein is al bezorgd en hij is nog mooier dan ik had gehoopt en nu hoef ik er nog maar 15 tot 18 andere want zo lang zijn ze in 't echt ook en ik dacht ik koop er gewoon iedere maand één dat kan best.
De schuurmachine is er al wel, de oven pas morgen oh well.

Wat een goeie week toch nog ook al begon 'ie zo dramatisch <3
Met citaat reageren
Oud 28-11-2020, 23:58
Verwijderd
En wat fijn van het slapen Gewoon een goeie tijd ook.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2020, 23:59
Verwijderd
geen 20:00 tot 04:00 of 21:00 tot 05:00, nee, 'gewoon' van 23:00 tot 07:00 Wakker worden met Jan de Hoop.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 00:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Goede berichten, Bas!

En ik ben benieuwd naar je oven/magnetron/airfryer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 04:55
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Ik word blij van allebei deze posts.

En van dat Ella vannacht van 2300 tot 0700 heeft geslapen
wat goed!
Hier zijn we over naar één keer per nacht, nu geslapen van tien tot nu
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Ondertussen nog enkele keren naar de tank moeten grijpen maar geen injecties en geen volle koppijn.

Had een vriend van me hier vanmiddag en biefstukpuntjes gerubt én gemarineerd en kort gebakken op heel hoog vuur en hete boter/roomboter.
M'n nieuwe trein is al bezorgd en hij is nog mooier dan ik had gehoopt en nu hoef ik er nog maar 15 tot 18 andere want zo lang zijn ze in 't echt ook en ik dacht ik koop er gewoon iedere maand één dat kan best.
De schuurmachine is er al wel, de oven pas morgen oh well.

Wat een goeie week toch nog ook al begon 'ie zo dramatisch <3

Citaat:
wat goed!
Hier zijn we over naar één keer per nacht, nu geslapen van tien tot nu

Hoe zorgen jullie dat ze in slaap valt? Das hier nog n ding
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 12:48
Verwijderd
Honkbalknuppel is best effectief.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 12:48
Verwijderd
Met een kraantje erop waar slaapmiddel uit komt waar ze aan kunnen sabbelen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 12:49
Verwijderd
Of citroenbrandewijn met een schep suiker. Tokkelroom.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 13:49
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:



Hoe zorgen jullie dat ze in slaap valt? Das hier nog n ding
Zodra ze ook maar één teken van vermoeidheid laat zien (hier is dat meestal een grote gaap en dan wta glazig kijken) gaan we naar boven. Rolluiken dicht, nijntje verhaal citeren uit m'n hoofd, wachten tot oogjes bijna dicht vallen en dan in bed. Soms dan direct slapen, soms beetje jengelen. Dan hoofdje aaien en ssht /iets anders rustgevend zeggen. Duurde in 't begin zo'n 20-30 minuten. Bij volledige hysterie deden we dan wel weer oppakken en als dan gekalmeerd weer alles opnieuw. En soms mislukt het en dan gaan we weer naar beneden en proberen we 't later opnieuw.

Dit heb ik nu een kleine week zo consequent gedaan en nu gaat 't al zoveel sneller, meestal met een minuut of tien dat ik/ertur weer beneden is. Overdag slapen gaat nu ook echt best goed vele vrolijker baby ineens

Scheelt ook dat de duim ontdekt is, dus bij wat wakkerder worden na een slaapcyclus hoor je opeens een hoop gesabbel en valt ze de afgelopen twee dagen snel uit zichzelf weer in slaap.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 13:50
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Oh en stiekem heb ik natuurlijk de hele voorraad van m'n werk mee naar huis genomen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Zodra ze ook maar één teken van vermoeidheid laat zien (hier is dat meestal een grote gaap en dan wta glazig kijken) gaan we naar boven. Rolluiken dicht, nijntje verhaal citeren uit m'n hoofd, wachten tot oogjes bijna dicht vallen en dan in bed. Soms dan direct slapen, soms beetje jengelen. Dan hoofdje aaien en ssht /iets anders rustgevend zeggen. Duurde in 't begin zo'n 20-30 minuten. Bij volledige hysterie deden we dan wel weer oppakken en als dan gekalmeerd weer alles opnieuw. En soms mislukt het en dan gaan we weer naar beneden en proberen we 't later opnieuw.

Dit heb ik nu een kleine week zo consequent gedaan en nu gaat 't al zoveel sneller, meestal met een minuut of tien dat ik/ertur weer beneden is. Overdag slapen gaat nu ook echt best goed vele vrolijker baby ineens

Scheelt ook dat de duim ontdekt is, dus bij wat wakkerder worden na een slaapcyclus hoor je opeens een hoop gesabbel en valt ze de afgelopen twee dagen snel uit zichzelf weer in slaap.
*noteer*
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 15:26
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Hee Deadlock, heb je de nieuwe treinenwinkel in Wierden al ontdekt?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 16:13
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
*noteer*
er zijn waarschijnlijk duizend manieren om dit te regelen maar deze werkt voor ons ik ben ook niet van 't laten huilen maar ook niet van het continu dragen en pamperen. Ze moeten wel' zelfstandig' leren zijn zodat pap en mam ook momentjes voor zichzelf hebben.

Mocht jij een webshop vinden met leuke baby kerst onesies mag je me even pm'en. Alle schattige pakjes die ik vind zijn Amerikaans en lange levertijden enzo zoals dit https://milanbebe.com/products/rudol...36950124953749
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Hee Deadlock, heb je de nieuwe treinenwinkel in Wierden al ontdekt?
Volgens mij kent hij alles in die regio
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 22:17
Verwijderd
Citaat:
er zijn waarschijnlijk duizend manieren om dit te regelen maar deze werkt voor ons ik ben ook niet van 't laten huilen maar ook niet van het continu dragen en pamperen. Ze moeten wel' zelfstandig' leren zijn zodat pap en mam ook momentjes voor zichzelf hebben.

Mocht jij een webshop vinden met leuke baby kerst onesies mag je me even pm'en. Alle schattige pakjes die ik vind zijn Amerikaans en lange levertijden enzo zoals dit https://milanbebe.com/products/rudol...36950124953749
Ik zoek een beetje een mix tussen continu dragen en zelfstandig leren zijn en dat is niet helemaal te doen zelfstandig leren zijn is wel nodig want ze gaat half januari naar de gastouder en daar wordt ze waarschijnlijk ook niet ij slaap gedragen, dus eh. Ja.

Ik zal eens rondkijken!


Ot: ik deed net bijna 45 minuten rek oefeningen <3 En ik kocht in de uitverkoop een paar nubuck klompen bij Lotta from Stockholm <3
Met citaat reageren
Oud 29-11-2020, 22:52
Verwijderd
Ik verwacht wel babyfoto's met mooie geweien op de babies.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2020, 08:16
Verwijderd
Ik las ergens over iemand met twee verhandicapte kinderen en ik vond het hilarisch <3

En ik dronk gisteren een half glas wijn, het eerste sinds 31 januari
Met citaat reageren
Oud 01-12-2020, 16:30
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
wat! slechte moeder!
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2020, 16:37
Verwijderd
Uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2020, 16:43
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
nee hoor grapjes
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2020, 17:00
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
De overdag dutjes gaan steeds beter hier dus ik heb zowaar ongegeneerd 'n uur lang de sims kunnen spelen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2020, 19:56
Verwijderd
Citaat:
nee hoor grapjes
nee hoor, ik ben echt een slechte moeder

Citaat:
De overdag dutjes gaan steeds beter hier dus ik heb zowaar ongegeneerd 'n uur lang de sims kunnen spelen
Tijd voor jezelf
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Kleine dingen die je blij maken-topic #3
Destruct!
500 10-05-2020 20:09
Psychologie Depressie of aanstellerij?
dreklop
8 02-05-2014 01:13
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28
Beleidszaken Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin
Verwijderd
500 03-05-2010 10:54
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 22:00
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.