Oud 30-04-2010, 16:28
Verwijderd
Missy verwees me naar dit subforum, dus hierbij een topic over de saai-topicreeks.

Ik ben tegen een verplaatsing. Met mij vast nog velen. Misschien kunnen we hier argumenten verzamelen?

Citaat:
Nu het 1000ste topic van de Wat saai zeg-topicreeks nadert is het tijd voor verandering.
a) Dat heeft niks met elkaar te maken.

Citaat:
Wat oorspronkelijk is begonnen als topic om over je dag te kletsen, is de laatste tijd steeds meer verworden tot een spamtopic zonder regels of grenzen.
b) hoezo geen regels? Er zijn toch de algemene regels waar iedereen zich over het algemeen netjes aan houdt? Er zijn zelden echte rellen, er wordt geluisterd naar aanwijzingen van forumbazen.
c) hoezo geen grenzen? Welke grenzen zouden er dan moeten zijn? Kunnen er dan geen grenzen ingesteld worden ipv meteen zo rigoureus tot verplaatsing over te gaan?
d) waarom is het slecht dat er een topic is (een afgebakend topic nota bene, andere topics zijn héél erg onderwerpgebonden) geen grenzen qua onderwerkpen kent?

Citaat:
De Kantine is immers nooit bedoeld voor gespam of gechat.
e) maakt het werkelijk zó veel uit waar een subforum ooit voor bedoeld is?
f) Waarom mag er nooit iets veranderen?
g) Waarom, als het zo belangrijk is, is er al die tijd wél ruimte geweest voor saai-topics inclusief het gechat?

Citaat:
Het WSZ-topic kan natuurlijk wel gewoon worden voortgezet op Onzin. Het wordt dus niet opgeheven, maar slechts verplaatst.
h) het is niet slechts verplaatst. De Kantine en Onzin zijn twee heel verschillende subfora die heel verschillende mensen trekken en verschillende sferen hebben. Een verplaatsing zou een vermenging inhouden waar zowel de DK-ers, als, vermoedelijk, veel Onzinnners niet op zitten te wachten. Het is de vraag of het saai-topic zou kunenn ''overleven'' zoals het nu is. Daarnaast kunnen nieuwelingen minder makkelijk aansluiting vinden op Onzin dan op DK.

Citaat:
In plaats van het WSZ-topic zal er op DK, in lijn met hoe WSZ ooit is bedoeld, een Hoe was je dag-topic komen. Hierin kun je verhalen kwijt over hoe je dag was en wat voor belangrijks/spannends er allemaal is gebeurd. Hier mag - natuurlijk - ook op gereageerd worden door medeforumers, maar het is níet de bedoeling dat er hele gesprekken in ontstaan. Het wordt dus géén nieuw spamtopic.
i) dit kan best náást de saai-reeks.
Advertentie
Oud 30-04-2010, 16:33
Verwijderd
Worden de andere spamtopics, zoals bijvoorbeeld op D&A, nu ook gesloten?
Oud 30-04-2010, 16:34
Verwijderd
WSZ = kantine?
Oud 30-04-2010, 16:35
Verwijderd
Na 1000 saai topics kom je met dit aan..

Je kan dan net zo goed DK en Onzin helemaal mixen en dat gebeurt toch niet, dus hou maar op met deze onzin en doe iets nuttigs.
Oud 30-04-2010, 16:36
Verwijderd
Ik vind het ook een bizar verhaal. Door het saaitopic hebben veel DK'ers juist een band met elkaar, kunnen ze in andere topics leuk op elkaar reageren (bijv. in het "vertel wat over de forummer boven je" topic).

Veel DK'ers komen bewust niet op onzin en omgekeerd komen veel onzinners bewust niet op DK. Als Saai naar Onzin gaat zullen veel mensen dan ook vermoedelijk afhaken in het saaitopic. Of het wordt een totaal ander soort topic.

Door saai ontstaan meets spontaan, kan iedereen lekker z'n ei kwijt & in andere topics gewoon braaf ontopic posten.

Daarbij, we houden het al 976 (correct me if I'm wrong) topics vol, waarom nu opeens besluiten dat het moet stoppen?

Als saai er niet was geweest was ik niet op DK blijven hangen na mijn eerste WWS & ik denk dat velen vooral op DK komen vanwege saai. Ik denk dat DK duizend keer minder levendig wordt als saai weg gaat.
Oud 30-04-2010, 16:38
Verwijderd
Verplaatsing van het WSZ-topic zou alleen maar leiden tot een te grote inmenging van onzinners en dientengevolge tot het verwatering van het topic, daarnaast is de duidelijke binding met DK bij verplaatsing ook weg. Op die manier valt een samenbindend element op DK weg, net terwijl er nu een goedlopende community is. En met welk doel?

Net als sann was ik trouwens ook niet blijven hangen op DK zonder de WSZ-topics, sterker nog ik was er waarschijnlijk niet eens gaan posten. Het is zelfs de vraag of ik dan nog regelmatig op het forum had gezeten.
Oud 30-04-2010, 16:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vind het bijzonder jammer dat de WSZ reeks wordt gesloten. Wat ik vooral jammer vind is dat deze beslissing geheel uit het niets komt vallen, en dat er geen enkele mogelijkheid wordt geboden voor de leden om hun mening te geven.

Ten eerste: het is geen spamtopic. Zo is het topic nooit bedoeld, en als forumbazen vinden dat er te veel gespamd wordt, dan moeten ze daar in het topic tegen optreden.
Het WSZ topic is bedoeld als chattopic waar je zonder moeilijk kunt doen over met wie je spreekt of waar je over spreekt kunt kletsen, je ei kwijt kunt, of advies kunt vragen, of terecht kunt voor een ontspannend gesprek (zoals in een kantine... )
Naar mijn mening, en ik denk dat veel forumers het daarmee eens zijn, draagt WSZ daarnaast bij aan het daadwerkelijk verminderen van offtopic gechat in andere kantinetopics.

Het argument dat WSZ prima kan worden voortgezet op onzin vind ik niet helemaal correct. Natuurlijk kan dat wel, maar de topicreeksen op onzin zijn toch vaak bedoeld voor een groepje forumers die hun eigen reeks hebben. Dat is natuurlijk prima, ik wil daar geen oordeel over vellen, maar Wat Saai Zeg is altijd als open topic bedoeld, verbonden aan de Kantine, en niet aan een beperkt groepje.
Het topic is van niemand, er wordt niemand uitgesloten, iedereen die wil mag er in posten, iedereen mag op elkaar reageren. Het topic is inherent aan DK, je kunt wel de reeks op onzin door laten gaan, maar dan is het een andere reeks, die toevallig dezelfde naam draagt.
Daarnaast is naast het weerwolfspel, het WSZ topic een grote trekpleister voor nieuwe forumers. Bijvoorbeeld nu zijn er ook een grote groep jonge forumers op DK actief die er via WSZ zijn ingerold of zijn blijven hangen.

Dan het vervangen door het "Hoe was je dag" topic. In het verleden is er ook al zo'n topic geweest, en dat is gewoon afgestorven. Dat topic was ook een verzameling van een aantal opnoemtopics, en dat zal het ook worden als slowchat niet wordt toegestaan. DK heeft nu al een hele hoop "wat/wanneer/waar/hoe/met wie/forumer boven je/onder je" opnoem topics, en wat je nu doet is eigenlijk een topic toevoegen waar je een paar van deze onderwerpen in verzamelt, en een gat achterlaten in plaats van het WSZ topic. Leuk dat je het "hoe was je dag" topic weer nieuw leven in wil blazen, maar het voorkomt echt niet dat er offtopic gepost gaat worden.

Als laatste: als deze maatregel daadwerkelijk wordt doorgezet, vind ik ook dat zodra Wat Saai Zeg wordt gesloten, er ook eens met een kritisch oog wordt gekeken naar andere subfora met semi-chatreeksen. Wat je ziet is dat er voor ieder subforum de behoefte bestaat bij de vaste bezoekers om ook zonder beperkingen te kunnen praten van één specifiek topiconderwerp, en DK heeft dat ook gewoon nodig.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 30-04-2010 om 17:07.
Oud 30-04-2010, 16:40
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Soija Mr Soija naamzoek, misschien moet jij even uitleggen 'hoe de WSZ reeks oorspronkelijk bedoeld was', aangezien jij hem hebt gemaakt.

Het maakt mij verder allemaal niet uit, ik ben het ermee eens dat het niet op DK hoort, maar ik denk dat het het einde van DK wordt zoals wij hem kennen als het WSZ topic weggaat. Oh, en het WSZ topic was bedoeld als een topic(reeks) om te zorgen dat er niet meer offtopic gegaan zou worden in andere topics - al die opmerkingen, reacties e.d. konden dan in het WSZ topic.

Dus, als je dan toch wilt ingrijpen, zou ik persoonlijk ervoor kiezen om de regels voor het WSZ topic flink aan te scherpen. Korte opmerkingen, reacties op elkaar, discussies die in andere topics beginnen daar voeren e.d., in plaats van het slowchat topic dat het nu is. Maar goed, het gebrek aan consequente moderatie op DK is natuurlijk al langer een probleem (koelkast regel werd afgeschaft omdat het teveel moeite was dat bij te houden, hele topics worden dagen ondergespamd zonder dat er wat gebeurt) dus zo'n verrassing is het ook weer niet.

Maar goed, er zal verder waarschijnlijk heel weinig care zijn, dus ach.

Edit; en wat Martino zegt natuurlijk.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 30-04-2010, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Verplaatsing van het WSZ-topic zou alleen maar leiden tot een te grote inmenging van onzinners en dientengevolge tot het verwatering van het topic, daarnaast is de duidelijke binding met DK bij verplaatsing ook weg. Op die manier valt een samenbindend element op DK weg, net terwijl er nu een goedlopende community is. En met welk doel?
Hier ben ik het compleet mee eens!
Oud 30-04-2010, 16:46
Verwijderd
Citaat:
En met welk doel?
Het doel is natuurlijk gewoon pesterij van DK'ers, vooral op initiatief van bepaalde niet nader te noemen forumbazen. Een beetje doorzichtig, en erg kinderachtig.
Oud 30-04-2010, 17:00
Verwijderd
Absinthe zit in Frankrijk dus die kan niet reageren, maar zij heeft per sms laten weten dat ze het ook absoluut niet eens is met Saai weg halen van DK.
Oud 30-04-2010, 17:08
Verwijderd
1000 topics verder en dan gaan sluiten, dat snap ik dus echt niet. Zeker weer bedacht door fb's die nooit op DK komen. Wie heeft er nou precies last van de saai reeks?
Oud 30-04-2010, 17:12
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ten eerste denk ik dat DK zal afsterven zonder saai-topic. Ik heb er dan in ieder geval niets meer te zoeken. Er zijn zo ontzettend veel opnoemtopics en je gaat toch niet alle 500 posts doorlezen om te kijken wat een ander die dag gedaan heeft, hoe hij woont, wat hij over de forumer boven hem gezegd heeft, etc. En het is natuurlijk ontzettend dom om het naar onzin te verplaatsen. DK'ers zitten daar niet op te wachten en onzinners ook niet. Het zijn heel verschillende groepen. Daarnaast denk ik dat iemand boven mij (ik weet niet meer wie) gelijk had: het saai-topic zorgde ervoor dat jongere leden ook een kans kregen. Kijk naar Jasper, Miekje, Rivka, Sigmund, Mean, etc.

Ten tweede is het saai-topic in eerste instantie opgezet zodat mensen met elkaar "offtopic" konden praten zonder dat dit andere topics "verpestte" (ik ben sowieso al niet van mening dat iedere offtopic discussie een topic verpest maar goed, dat is een ander verhaal). En het offtopic gechat is volgens mij inderdaad afgenomen.

Ten derde is mij niet duidelijk wat er bedoeld wordt met dat er geen regels e.d. meer zijn. Ik zie het saai-topic als een doorlopend gesprek. Volgens mij worden er geen fatsoenlijkheidsregels in gebroken en verder zijn er toch geen regels voor nodig? Als mensen gaan schelden oid dan is dat net als bij ieder ander topic, en moeten ze gewoon worden aangesproken door een forumbaas (wat volgens mij ook gebeurt, dus ik zie daar geen probleem). Ook vind ik niet dat het saai-topic een spamtopic is geworden. Zoals ik al zei: ik zie het als een doorlopend gesprek. Daarin gaat het inderdaad niet alleen maar over hoe je dag was, maar over alles waar je het met degenen die dan online zijn wil hebben.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-04-2010, 17:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh en nog iets:

Citaat:
Missy schreef:
Hier mag - natuurlijk - ook op gereageerd worden door medeforumers, maar het is níet de bedoeling dat er hele gesprekken in ontstaan. Het wordt dus géén nieuw spamtopic.
Ten eerste: Gesprekken en spam zijn NIET hetzelfde.

Ten tweede: Sociaal gedrag wordt afgekeurd?

Ten derde: Wat is nou eigenlijk het probleem? Waarom zou er niet een gesprek-topic mogen zijn?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-04-2010, 17:17
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ten derde: Wat is nou eigenlijk het probleem? Waarom zou er niet een gesprek-topic mogen zijn?
Het hoort er niet en dus mag het niet meer. Er is geen verder probleem, zelfs de fb's zelf postten er regelmatig in. Maar het is min of meer het enige nog actieve aan DK, dus of binnenkort worden alle andere topics in eens weer heel actief, of ineens komt er enorm veel offtopic bij - en dus meer bans, of DK sterft uit. Wat het ook wordt, het wordt interessant.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 30-04-2010, 17:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Het hoort er niet en dus mag het niet meer. Er is geen verder probleem, zelfs de fb's zelf postten er regelmatig in. Maar het is min of meer het enige nog actieve aan DK, dus of binnenkort worden alle andere topics in eens weer heel actief, of ineens komt er enorm veel offtopic bij - en dus meer bans, of DK sterft uit. Wat het ook wordt, het wordt interessant.
Nou, ik verhuis wel naar onzin hoor. Als DK bedoeld is voor opsomtopics dan heb ik daar niets meer te zoeken. Terwijl het interessante is dat ik wel in de topics reageer omdat ik toch op DK ben. Maar als het saai-topic weggaan, klik ik DK niet meer aan.

Maar daarnaast snap ik echt het probleem niet. In het saai-topic zit een groep mensen die het gezellig vindt om met elkaar te praten. Ze zorgen ervoor dat ze niet offtopic gaan in andere topics maar dat ze dingen in het saaitopic vragen of bespreken. Het is toch alleen maar mooi om te zien dat mensen elkaar op die manier vinden?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 30-04-2010, 17:32
Verwijderd
Wat mij overigens het meest verbaast is de arbitraire grens van 1000 topics die gesteld is. Mocht er nou gevonden worden dat het WSZ ergens niet goed is voor DK, dan zou je verwachten dat het per direct zou zijn. Hoewel het nogal opmerkelijk is dat je daar pas na 970 topics achter zou komen. De enige conclusie die dus getrokken kan worden is dat er geen echte reden is om de reeks te sluiten.
Het argument dat er geen spamtopics horen te zijn op DK is lachwekkend, aangezien het WSZ er al enkele jaren is. Fora veranderen nou eenmaal, dus hoe het vroeger in het begin bedoeld was is niet meer relevant.
Ik vraag me dus ernstig af welk doel de fb's met deze maatregel proberen te bewerkstelligen. Er is klaarblijkelijk geen noodzaak, het gaat tegen de wens in van de forumers, en het topic is niemand tot last. Ik kan dan niet anders concluderen dat dit het priveprojectje is van enkele fb's bij wie het WSZ al jaren een doorn in het oog is en daarom, het belang van het forum geheel uit het oog verliezend (wellicht door die doorn), weer zo'n voorstel indienen.
Dus mijn voornaamste vraag is: Welk doel wordt er bereikt? Of wordt chatten in andere topics nu ook weer toegestaan?
Oud 30-04-2010, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Het hoort er niet en dus mag het niet meer.
Waarop is dat gebaseerd? Het forum is nu eenmaal veel groter geworden in de loop der jaren. Wat wel en niet hoort is onderhevig aan deze veranderingen. Er worden toch ook nieuwe subfora geopend en samengevoegd nav de mate van interesse in bepaalde onderwerpen, dan zeggen we toch ook niet: Nee dat hoort niet.
Ads door Google
Oud 30-04-2010, 17:35
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Waarop is dat gebaseerd? Het forum is nu eenmaal veel groter geworden in de loop der jaren. Wat wel en niet hoort is onderhevig aan deze veranderingen. Er worden toch ook nieuwe subfora geopend en samengevoegd nav de mate van interesse in bepaalde onderwerpen, dan zeggen we toch ook niet: Nee dat hoort niet.
Het is niet mijn mening, het is de reden dat het gedaan wordt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 30-04-2010, 18:22
Verwijderd
Oorspronkelijk was geloof ook geen gereedschap om geld uit mensen te kloppen maar dingen veranderen eenmaal.
Oud 30-04-2010, 18:39
Verwijderd
Kan iemand op een normale manier uitleggen wat ertegen is als (te veel) onzinners zich zouden mengen in het WSZ topic? Die onzinners zijn voor dat topic dan toch ook nieuw, en aangezien jullie nieuwe mensen blijkbaar hartelijk ontvangen, moet dat geen probleem zijn.
Oud 30-04-2010, 18:40
Verwijderd
Die Onzinners zijn nu ook al welkom in het WSZ-topic.
Oud 30-04-2010, 18:41
Verwijderd
op DK zijn ze ook prima welkom
Oud 30-04-2010, 18:42
Verwijderd
ik ben benieuwd wat meneer de forumeigenaar hiervan vind
Oud 30-04-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Soija Mr Soija naamzoek, misschien moet jij even uitleggen 'hoe de WSZ reeks oorspronkelijk bedoeld was', aangezien jij hem hebt gemaakt.
Om over leuke dingen te praten en offtopicgedrag in andere topics te beperken, wat goed gewerkt heeft.

Ik ben het eens met eenieder in dit topic, dus ik wacht tot een fb reageert, want die houden zich verdacht stil. Geloof niet dat ze allemaal feesten zijn.

Verder is deze hele kwestie samen te vatten in de post van Lucky Luciano:
Citaat:
Wat mij overigens het meest verbaast is de arbitraire grens van 1000 topics die gesteld is. Mocht er nou gevonden worden dat het WSZ ergens niet goed is voor DK, dan zou je verwachten dat het per direct zou zijn. Hoewel het nogal opmerkelijk is dat je daar pas na 970 topics achter zou komen. De enige conclusie die dus getrokken kan worden is dat er geen echte reden is om de reeks te sluiten.
Het argument dat er geen spamtopics horen te zijn op DK is lachwekkend, aangezien het WSZ er al enkele jaren is. Fora veranderen nou eenmaal, dus hoe het vroeger in het begin bedoeld was is niet meer relevant.
Ik vraag me dus ernstig af welk doel de fb's met deze maatregel proberen te bewerkstelligen. Er is klaarblijkelijk geen noodzaak, het gaat tegen de wens in van de forumers, en het topic is niemand tot last. Ik kan dan niet anders concluderen dat dit het priveprojectje is van enkele fb's bij wie het WSZ al jaren een doorn in het oog is en daarom, het belang van het forum geheel uit het oog verliezend (wellicht door die doorn), weer zo'n voorstel indienen.
Dus mijn voornaamste vraag is: Welk doel wordt er bereikt? Of wordt chatten in andere topics nu ook weer toegestaan?
Ik zou haast medelijden krijgen met de bedenkers, want het is best triest.
Advertentie
Oud 30-04-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Die Onzinners zijn nu ook al welkom in het WSZ-topic.
Ok, prima.

Maar maakt het dan uit waar het topic staat? Als ik de reacties bekijk, dat veel mensen alleen maar naar de Kantine gaan vanwege het WSZ topic, kunnen diezelfde mensen toch ook één trede lager klikken?
Oud 30-04-2010, 18:54
Verwijderd
veel mensen vinden het niet leuk op de kantine en veel mensen vinden het niet leuk op onzin, duidelijk?
Oud 30-04-2010, 19:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ok, prima.

Maar maakt het dan uit waar het topic staat? Als ik de reacties bekijk, dat veel mensen alleen maar naar de Kantine gaan vanwege het WSZ topic, kunnen diezelfde mensen toch ook één trede lager klikken?
Het is gewoon een topic van alle mensen op DK om elkaar wat beter te leren kennen. Iedereen is er in principe welkom, mensen als Rode Panda zijn zelf ook via Onzin in dat topic gekomen. Maar als het naar Onzin gaat bestaat al gauw de kans dat de sfeer compleet verandert omdat sommige Onzinners het heel grappig vinden om op bepaalde manieren te reageren en bewust te gaan klieren. Lang niet allemaal, hell no, maar het hoeven er maar een paar te zijn.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 30-04-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Ok, prima.

Maar maakt het dan uit waar het topic staat? Als ik de reacties bekijk, dat veel mensen alleen maar naar de Kantine gaan vanwege het WSZ topic, kunnen diezelfde mensen toch ook één trede lager klikken?
Zodra het op onzin staat is het geen echt DK-topic meer, maar gewoon een topic op onzin waarin een aantal DK-ers post. Onzinners die nu in het WSZ -topic willen posten, zullen zich moeten aanpassen aan de aldaar geldende omgangsnormen.

Het gaat er dus om dat WSZ echt bij DK hoort en daar min of meer de ruggegraat van de DK-community vormt, iets dat compleet teniet zou worden gedaan bij een verplaatsing naar onzin.
Oud 30-04-2010, 19:01
Verwijderd
heel duidelijk Mean, maar wat heeft dat met mijn stelling te maken?
Oud 30-04-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon een topic van alle mensen op DK om elkaar wat beter te leren kennen. Iedereen is er in principe welkom, mensen als Rode Panda zijn zelf ook via Onzin in dat topic gekomen. Maar als het naar Onzin gaat bestaat al gauw de kans dat de sfeer compleet verandert omdat sommige Onzinners het heel grappig vinden om op bepaalde manieren te reageren en bewust te gaan klieren. Lang niet allemaal, hell no, maar het hoeven er maar een paar te zijn.

Ik denk dat je de gemiddelde onzinner overschat. (I've been wrong before) En dat als het eenmaal wat gesettled is geworden, dat dat helemaal gaan probleem hoeft te zijn.
Er zijn talloze spamtopics die volgens mij best aardig lopen op onzin. Dat weet jij evengoed als ik.
Oud 30-04-2010, 19:06
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik denk dat je de gemiddelde onzinner overschat. (I've been wrong before) En dat als het eenmaal wat gesettled is geworden, dat dat helemaal gaan probleem hoeft te zijn.
Er zijn talloze spamtopics die volgens mij best aardig lopen op onzin. Dat weet jij evengoed als ik.
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik zit vaak zat op Onzin, ik vind het er prima en heb er aan genoeg spamtopics meegedaan.

Maar het is wel zo dat er een aantal Onzinners zijn die het erg leuk vinden om te gaan klieren, iets wat mensen al gauw kan wegjagen. Misschien valt het allemaal wel mee en gaat het prima, maar ik kan me best voorstellen dat men er niet heel erg op zit te wachten.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 30-04-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Zodra het op onzin staat is het geen echt DK-topic meer, maar gewoon een topic op onzin waarin een aantal DK-ers post. Onzinners die nu in het WSZ -topic willen posten, zullen zich moeten aanpassen aan de aldaar geldende omgangsnormen.

Het gaat er dus om dat WSZ echt bij DK hoort en daar min of meer de ruggegraat van de DK-community vormt, iets dat compleet teniet zou worden gedaan bij een verplaatsing naar onzin.
Dat laatste neem ik ogenblikkelijk aan. Maar als je loyaliteit meer aan een topic dan aan een forum ligt, dan maakt het toch niet zo veel uit in welk forum het staat? Wat kan het de gemiddelde WSZ-er schelen wat er in de rest van het forum gebeurt? Aangezien een aantal hier claimt alleen maar voor WSZ op DK te komen? Snap je het punt?
Oud 30-04-2010, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik zit vaak zat op Onzin, ik vind het er prima en heb er aan genoeg spamtopics meegedaan.

Maar het is wel zo dat er een aantal Onzinners zijn die het erg leuk vinden om te gaan klieren, iets wat mensen al gauw kan wegjagen. Misschien valt het allemaal wel mee en gaat het prima, maar ik kan me best voorstellen dat men er niet heel erg op zit te wachten.
Tuurlijk, maar je kunt niet stellen dat het mis zal gaan omdat JIJ denkt dat het mis zal gaan.
Je zou het een kans kunnen geven.

Even voor de goede orde: ik vind de maatregel ook raar, voor zover ik daar een mening in mag/moet hebben.
Oud 30-04-2010, 19:09
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dat laatste neem ik ogenblikkelijk aan. Maar als je loyaliteit meer aan een topic dan aan een forum ligt, dan maakt het toch niet zo veel uit in welk forum het staat? Wat kan het de gemiddelde WSZ-er schelen wat er in de rest van het forum gebeurt? Aangezien een aantal hier claimt alleen maar voor WSZ op DK te komen? Snap je het punt?
Je kunt overal een spamtopic beginnen, maar het is afhankelijk van de mensen en de sfeer of het leuk blijft. Dus nee, het ligt er niet aan of het 'het wat saai zeg topic' is en 'of het op DK staat', maar het gaat er wel om dat een ander forum andere mensen betekent - wat weer voor een andere sfeer kan zorgen. Niet per se beter of slechter, maar wel anders.

Citaat:
Tuurlijk, maar je kunt niet stellen dat het mis zal gaan omdat JIJ denkt dat het mis zal gaan.
Je zou het een kans kunnen geven.

Even voor de goede orde: ik vind de maatregel ook raar, voor zover ik daar een mening in mag/moet hebben.
Fair enough.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 30-04-2010, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Je kunt overal een spamtopic beginnen, maar het is afhankelijk van de mensen en de sfeer of het leuk blijft. Dus nee, het ligt er niet aan of het 'het wat saai zeg topic' is en 'of het op DK staat', maar het gaat er wel om dat een ander forum andere mensen betekent - wat weer voor een andere sfeer kan zorgen. Niet per se beter of slechter, maar wel anders.

Fair enough.
Waar zijn jullie nu bang voor? Dat de sfeer anders wordt??
Die wordt alleen anders als jullie het toelaten. Ongewenste reacties kun je negeren. Ongewenste personen kun je op de negeerlijst zetten.
En uiteindelijk zullen de ongewenste personen het wel af laten weten.
Dat vergt wat overstaptijd. Maar als dat het enige is waar je bang voor bent....
Ads door Google
Oud 30-04-2010, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Waar zijn jullie nu bang voor? Dat de sfeer anders wordt??
Die wordt alleen anders als jullie het toelaten. Ongewenste reacties kun je negeren. Ongewenste personen kun je op de negeerlijst zetten.
En uiteindelijk zullen de ongewenste personen het wel af laten weten.
Dat vergt wat overstaptijd. Maar als dat het enige is waar je bang voor bent....
Maar wat is de noodzaak? We gaan toch ook niet alle subfora samenvoegen?
Oud 30-04-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Maar wat is de noodzaak? We gaan toch ook niet alle subfora samenvoegen?
Daar heb ik geen antwoord op beste Lucky. Ik heb de maatregel niet verzonnen. Ik vroeg me bovenstaande af.

Ik snap de noodzaak niet zo goed. Maar daar zou Missy een antwoord op kunnen geven, als de kater van Koninginnedag vertrokken is.
Oud 30-04-2010, 19:43
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Het punt is dat het saaitopic niet bedoeld is als een topicreeks zoals ze op onzin te vinden zijn. Ze zijn gemaakt met het idee om een algemeen open chattopic te maken op dk, voor forumers die daar behoefte aan hadden en om offtopic posts in andere topics te voorkomen. De functie van het saaitopic is onlosmakelijk verbonden met het subforum DK.
Uiteraard kun je een reeks maken op onzin, maar dat verandert de functie van de reeks en alleen de naam is dan toevallig hetzelfde.
Ik denk dat er best een reeks zou kunnen worden geopend zonder de angst voor klierende mensen maar het punt blijft dan nog steeds dat het dan alleen nog maar dezelfde naam heeft, en niet meer dezelfde functie.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-04-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Ok, prima.

Maar maakt het dan uit waar het topic staat? Als ik de reacties bekijk, dat veel mensen alleen maar naar de Kantine gaan vanwege het WSZ topic, kunnen diezelfde mensen toch ook één trede lager klikken?
Ja, dat maakt uit, anders kun je net zo goed alle subfora afschaffen en één forum maken.
Oud 30-04-2010, 19:49
Verwijderd
Maar hoe zit het nu met het IZSADC topic en het blaattopic? Dat zijn ook slowchat topics, heb daar nog nooit iemand over horen huilen.
Oud 30-04-2010, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Het punt is dat het saaitopic niet bedoeld is als een topicreeks zoals ze op onzin te vinden zijn. Ze zijn gemaakt met het idee om een algemeen open chattopic te maken op dk, voor forumers die daar behoefte aan hadden en om offtopic posts in andere topics te voorkomen. De functie van het topic is verbonden met het subforum. Uiteraard kun je een reeks maken op onzin, maar dat verandert de functie, alleen de naam is dan toevallig hetzelfde. Ik denk dat het best zou kunnen en dat de angst voor klierende mensen wat overdreven is, maar zoals ik al zei, het draagt dan alleen nog maar dezelfde naam, zonder dezelfde functie te hebben.
Het is bedoeld als topicreeks op de Kantine. Punt is alleen dat DK volgens mij niet echt bedoeld was om chattopics in te huisvesten. Ik dacht dat die op Onzin hoorden. Desalniettemin werd dit blijkbaar wel toegestaan, en dat dat nu ineens niet meer zou kunnen lijkt me nogal onzinnig. Maar nogmaals, Missy is vast bereid om een en ander goed duidelijk te maken
Oud 30-04-2010, 19:51
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het punt is dat het saaitopic niet bedoeld is als een topicreeks zoals ze op onzin te vinden zijn. Ze zijn gemaakt met het idee om een algemeen open chattopic te maken op dk, voor forumers die daar behoefte aan hadden en om offtopic posts in andere topics te voorkomen. De functie van het topic is verbonden met het subforum. Uiteraard kun je een reeks maken op onzin, maar dat verandert de functie, alleen de naam is dan toevallig hetzelfde. Ik denk dat het best zou kunnen en dat de angst voor klierende mensen wat overdreven is, maar zoals ik al zei, het draagt dan alleen nog maar dezelfde naam, zonder dezelfde functie te hebben.
Maar die functie heeft het stiekem toch helemaal niet op dit moment?
De bedoeling was inderdaad zo, dat kan ik me nog goed herinneren. Maar wat ik als buitenstaander zie in de praktijk is exact hetzelfde als wat ik zie als ik op Onzin een willekeurig spamtopic open.

En jullie doen allemaal alsof het WSZ topic nou dood gaat ofzo, maar het gaat toch maar naar Onzin?
Er zijn zat DK'ers die ook in een of meerdere Onzinreeksen hebben gezeten en ik heb hen eigenlijk nog nooit horen klagen dat Onzin nou zo rampzalig is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-04-2010, 19:52
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Maar die functie heeft het stiekem toch helemaal niet op dit moment?
De bedoeling was inderdaad zo, dat kan ik me nog goed herinneren. Maar wat ik als buitenstaander zie in de praktijk is exact hetzelfde als wat ik zie als ik op Onzin een willekeurig spamtopic open.
Dus als het idee goed is maar de uitvoering slecht, dan schaf je het idee maar af?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 30-04-2010, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat maakt uit, anders kun je net zo goed alle subfora afschaffen en één forum maken.
Nounounou je kunt ook overdrijven zeg...
Oud 30-04-2010, 19:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dus als het idee goed is maar de uitvoering slecht, dan schaf je het idee maar af?
Het wordt niet afgeschaft
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 30-04-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Maar die functie heeft het stiekem toch helemaal niet op dit moment?
De bedoeling was inderdaad zo, dat kan ik me nog goed herinneren. Maar wat ik als buitenstaander zie in de praktijk is exact hetzelfde als wat ik zie als ik op Onzin een willekeurig spamtopic open.
Wellicht moet je je er als buitenstaander dan eerst in verdiepen voordat je je oordeel er over geeft.
Citaat:

En jullie doen allemaal alsof het WSZ topic nou dood gaat ofzo, maar het gaat toch maar naar Onzin?
Er zijn zat DK'ers die ook in een of meerdere Onzinreeksen hebben gezeten en ik heb hen eigenlijk nog nooit horen klagen dat Onzin nou zo rampzalig is.
In dat geval stel ik voor om N&A en Onzin te fuseren, om dezelfde argumenten.
Oud 30-04-2010, 19:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar die functie heeft het stiekem toch helemaal niet op dit moment?
Die functie heeft het stiekem wel. Het is een open topic, waar iedereen in mag reageren en mee mag kletsen en als er in andere topics te veel offtopic wordt gechat is het zelfs standaardprocedure dat dit door FB's naar de saaireeks wordt verwezen.
Citaat:
De bedoeling was inderdaad zo, dat kan ik me nog goed herinneren. Maar wat ik als buitenstaander zie in de praktijk is exact hetzelfde als wat ik zie als ik op Onzin een willekeurig spamtopic open.
Misschien is dat het probleem, dat je er wat te veel als "onzinner" of buitenstaander tegenaan kijkt. Dat bedoel ik niet vervelend, maar er zijn denk ik veel fundamentele verschillen met een onzinreeks en de saaireeks op DK.

Citaat:
En jullie doen allemaal alsof het WSZ topic nou dood gaat ofzo, maar het gaat toch maar naar Onzin?
Ja, de naam wel, maar de FUNCTIE van het topic is verbonden met DK. *herhaalt wederom*
Citaat:
Er zijn zat DK'ers die ook in een of meerdere Onzinreeksen hebben gezeten en ik heb hen eigenlijk nog nooit horen klagen dat Onzin nou zo rampzalig is.
Dat vind ik ook overdreven.
Citaat:
Het wordt niet afgeschaft
Het wordt wel afgeschaft, want zoals ik zei, de functie van het saaitopic is verbonden met het subforum DK. Je schaft het af, en opent dan een reeks die er feitelijk niks mee heeft te maken op onzin, en geeft die dezelfde naam.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-04-2010, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Het wordt wel afgeschaft, want zoals ik zei, de functie van het saaitopic is verbonden met het subforum DK. Je schaft het af, en opent dan een reeks die er feitelijk niks mee heeft te maken op onzin, en geeft die dezelfde naam.
Maar is dat ook niet de functie die jullie er stiekem aan willen geven?
En dat als WSZ verdwijnt, dat DK DK blijft.
En heeft DK WSZ nodig? Of zou DK zonder ook wel overleven?

Misschien heel pijnlijke vragen, en ik ben ook niet van zins om mensen heel hard aan te vallen.
Oud 30-04-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Maar is dat ook niet de functie die jullie er stiekem aan willen geven?
En dat als WSZ verdwijnt, dat DK DK blijft.
En heeft DK WSZ nodig? Of zou DK zonder ook wel overleven?

Misschien heel pijnlijke vragen, en ik ben ook niet van zins om mensen heel hard aan te vallen.
Het punt is dat WSZ is ontstaan om de kwaliteit van de topics en de sfeer op DK te vergroten. Kennelijk willen ze nu af van beiden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin II
Verwijderd
1 03-05-2010 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.