Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2009, 11:03
Moiboy
Moiboy is offline
heey iedereen!
ik had een paar vraagjes?

vorig jaar heb ik vmbo kader gedaan ik heb daarvoor netjes mijn diploma gehaald
ik ben toen naar MBO niveau 4 gegaan, maar ik denk toch dat MBO nu nog niks voor mij is. Toen ik het verhaal van Nesi las, over dat je van vmbo kader naar vmbo tl kon en daarna naar havo, bleek het me wat!

maar nu vraag ik me af, of dit wel mogelijk is?
Dit jaar wordt ik 18, en het liefst zou ik voor me 18de proberen om toch nog een vmbo-tl diploma te halen!
is er geen alternatieve manier om dit te kunnen doen. zodat ik volgend schooljaar alsnog havo kan doen?
Want een meisje uit mijn vorige klas die een mavo diploma had, gaat volgend jaar ookal havo doen ipv MBO!

Dus daarom vraag ik even voor jullie aandacht en meinig, zodat ik weet wat mij te wachten staat en wat voor stappen ik allemaal kan handhaven

Greetz,
Poncho
__________________
Respect for the gangster
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2009, 14:30
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Je kunt het beste contact opnemen met een VAVO/ROC instelling bij jou in de buurt. Zij kunnen je het beste vertellen welke route je moet doorlopen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 14:30
Verwijderd
Je kunt staatsexamen doen...ik weet niet hoe dat precies allemaal zit, maar dat zou je uit kunnen zoeken. Ik denk alleen wel dat het erg kortdag is om dit jaar nog eindexamen te doen...

Maar...via het MBO kun je naar het HBO? En als je dit jaar geen VMBO-t eindexamen kunt doen/het niet haalt, dan ben je daar maar één jaar extra mee kwijt (en wellicht kun je HBO dan verkort doen, dan verlies je niet eens een jaar).
Met citaat reageren
Oud 19-02-2009, 18:56
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Dit jaar kun je geen staatsexamen meer doen.
Je moest je hiervoor al eerder hebben opgegeven ..

Je zou eventueel als je hele hoge cijfers had op je vmbo kader diploma, een poging kunnen doen om direct in 4 havo in te stromen op een VAVO/ROC instelling, komend schooljaar.

Normaliter moet je vanuit een vmbo-t diploma nog 2 jaar om je havo diploma te halen. Als je dus eerst nog een jaar vmbo-t gaat doen, ben je 3 jaar bezig. Als je laat zien dat je heel gemotiveerd bent, goede resultaten had in het verleden, heb je een mogelijkheid om je havo diploma in 2 jaar te behalen.

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 18:52
Matthijss
Matthijss is offline
NIET doen. MBO afmaken = doorstroom naar HBO i.pv. vmbo-tl > havo > hbo

Bovendien staat het enorm slecht op je cv. Gewoon afmaken deze handel en dan lekker doorstromen naar het hbo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ik wil arts worden, vmbo kader in bezit.
Verwijderd
85 30-05-2015 12:08
Studeren Van Niveau2 naar HBO
AtleticoAjax
27 08-11-2008 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.