Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2001, 01:49
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Het probleem zal jullie wel als een cliché in de oren klinken, maar ik zit hier echt héél erg mee en ik zou het zeer waarderen als iemand me wat kon helpen.

Ik vind mezelf vet. Moddervet. Ik ben 1.70 m en ik weeg zo'n 82 kilo. In kleren zie ik er niet dik uit, dan kan ik best wel met mijn figuur leven. Maar in mijn omgeving hoor ik wel vaker dat men me dik vindt, zelfs mijn eigen moeder vindt me dik (''Jij bent nog dikker dan mij, of dikker dan je vader!'')

En alsof dat nog niet allemaal erg genoeg is, heb ik ook nog twee vetrollen op mijn onderbuik en heb ik last van striae (= strepen) op mijn borsten, bovenarmen (bij mijn oksels) en bij mijn onderbuik. En volgens mijn moeder heb ik ook nog hangborsten (ze zijn wel wat groot, cup C, maar dan is het toch normaal als ze wat gaan hangen?).
En daar komt nog bij dat ik vroeger, in mijn vroege tienerjaren, last van puisten op mijn rug heb gehad en daar krabde ik toen ook aan, met als gevolg dat ik nu littekens op mijn rug heb.

Het enige wat ik nog mooi aan mezelf vind zijn mijn ogen, en mijn kop kan er ook nog mee door.

Kortom, ik vind mezelf dus oerlelijk. Net een monster. Ik heb ook nog nooit een vriendje gehad en dus ook nog nooit enige intimiteit met een jongen gedeeld. Maar nu ben ik dus al 2 jaar zeer verliefd op een jongen, en met hem zou ik wel iets willen beginnen en met hem zou ik ook wel voor de eerste keer naar bed willen gaan. Maar ik ben zó bang dat (als we al ooit iets krijgen) hij direct wegrent zodra hij me naakt ziet, of dat hij alleen maar even verkering met me heeft uit medelijden en het dan maar gauw uitmaakt.

Dus nu mijn vraag.... denken jullie dat er nog hoop is voor iemand zoals ik? Of kan ik maar beter direct non worden, omdat toch geen enkele jongen op meiden valt als ik?
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 04:54
ben opzoek naar v
ben opzoek naar v is offline
ik heb precies het zelfde maar ik ben wel wat lichter
mischien kunnen we kontakt met elkaar leggen en zijn we wat voor elkaar kunnen we elkaar helpen met problemen om mee te praten mail me maar naar

mathijsjl@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 10:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Maar in mijn omgeving hoor ik wel vaker dat men me dik vindt, zelfs mijn eigen moeder vindt me dik (''Jij bent nog dikker dan mij, of dikker dan je vader!'')
(...)
En volgens mijn moeder heb ik ook nog hangborsten (ze zijn wel wat groot, cup C, maar dan is het toch normaal als ze wat gaan hangen?).
En daar komt nog bij dat ik vroeger, in mijn vroege tienerjaren, last van puisten op mijn rug heb gehad en daar krabde ik toen ook aan, met als gevolg dat ik nu littekens op mijn rug heb.
[/B]
Zo in je brief te horen, lijkt het erop dat je moeder je ook niet echt support. Misschien bedoelt ze het wel goed doordat ze je er niet gezond (te dik) vindt uitzien. En ik weet niet waarom je 80 kilo weegt, maar als het aan de eetgewoonte ligt, dan is dat gewoon iets waar je wat aan moet veranderen! Praat eens met de huisarts hierover, die kan je wel naar de juiste instanties door verwijzen. Misschien dat ze je bij korrelatie ook kunnen helpen. www.korrelatie.nl

Wat de littekens betreft op je rug:
Van biomerdal (ik hoop dat ik het goed spel) is een anti-litteken creme te koop. Het is best duur, maar het werkt wel. En natuurlijk helpt de zon ook!!! Dus schaam je niet en ga met je rug in de zon liggen!
Ik weet niet of de zonnebank eenzelfde effect geeft...

Het klinkt alsof je er nu geen last meer van hebt, dus lijkt het me overbodig aan te geven dat je moet zorgen dat je met een niet irriterende badschuim (te agressieve, maar een zachte) je goed moet schoonmaken. Met een borstel ofzo.
En natuurlijk goed afdrogen, want anders kunnen schimmels zich beter ontwikkelen.

Ik heb zelf een probleemhuid in de zin dat mijn benen vrij snel droog zijn en ik erg droge plekken kan krijgen. Ook mijn gezicht voelt vaak droog aan. Maar ik heb de goede middelen gevonden om dit tegen te gaan en nu heb ik er geen last van. Bodylotion doet ook wonderen! Tss,.. waste me eerst met 1 van de meest agressieve badschuim dat er bestond

Suc6 en laat weten hoe het gaat!

Gatara

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 11:06
phoebe4000
Avatar van phoebe4000
phoebe4000 is offline
ik vind het niet zo leuk van je moeder dat ze dat soort dingen zegt... daalt je zelfvertrouwen alleen maar van...

Mijn moeder doet dat ook, niet omdat ik dik ben, maar zij een ideaalbeeld heeft... ik niet.... ik erger me alleen maaar....

gewoon tevreden zijn met jezelf!!!
makkelijjker gezegd dan gedaan... weet ik...

Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 14:38
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal jullie advies zeker ter harte nemen (bedankt voor de tips, Gatara! ).

Groetjes,

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 17:01
Dikkie
Avatar van Dikkie
Dikkie is offline
mijn broer woog eerst 117 en nu 91

een vriend van me 145 en is nu al 15 kilo afgevallen en valt nu nog steeds af,
dus jij kan dat ook
__________________
Iedereen wordt altijd boos op mij op dit forum, I love it !!! :P
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 17:04
miep
Avatar van miep
miep is offline
wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt, maar remember, het gaat om je innerlijk!! en je hebt mooie ogen zeg je zelf, en een leuk gezicht, dat is toch al iets??? dat is vaak toch het eerste waar we naar kijken, niet?

je zou ook op een dieet kunnen gaan. dat zal vast heel moeilijk zijn,
maar daar kun je hulp bij krijgen, zoek eens voor hulp! ik schrijf later nog meer

miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 17:58
DarkCat
DarkCat is offline
Waarom is dik toch per definitie lelijk? Vroeger viel men op volle vrouwen, met mooie weelderige rondingen en vooral veel vet... dat stond voor rijkdom, macht, schoonheid.
Er zijn nog steeds genoeg mannen die daarop vallen, geloof me. En anders zijn er ook nog een hoop mannen die er niets om geven
Striae komt trouwens vaker voor dan je denkt. Het heeft volgens mij ook weinig te maken met je gewicht. Ik weeg 52 kilo en ik heb het ook op mn benen... gelukkig is het grotendeels weggetrokken nu...
Ok en cup c is een gemiddelde cup voor een volwassen vrouw (hou oud benje?), en als je borsten wat gaan hangen... draag iig altijd een goede bh

Denk je nu echt dat je nooit iemand zal krijgen alleen maar omdat je jezelf niet mooi vind (en dus voor jou gevoel niet mooi bent)?
Ik ken genoeg in mijn ogen lelijke meisjes, die een hele goede relatie hebben. Het zit m verdomme niet in het uiterlijk!
Ik denk dat het meer zit in je eigen onzekerheid. Je voelt je lelijk, je straalt dat waarschijnlijk ook uit. Zo van 'blijf maar uit mn buurt, het wordt toch niks met mij'. Als ik fout zit, zeg dat graag

Richt je op je ogen, en op alles wat je WEL mooi vind. Koop mooie kleren, maak je ogen mooi op, doe iets leuks met je haar. T klinkt oppervlakkig, maar als ik me lelijk voel (bwah mn haar zit niet, ik heb een bolle kop, mn buik is te dik, mn huid is lelijk) neem ik soms een beaty dagje voor mezelf... lekker aandacht aan mn eigen lijf besteden, het kan me niks schelen wat anderen ervan vinden, ik doe het voor mezelf

Laat zien wie je bent, straal uit wie je bent, kijk die ene lieve jongen diep in zijn ogen en laat hem smelten... dat je jezelf lelijk vind ontneemt je nog niet het recht om jongens te leren kennen, je mond open te trekken en te praten, om rechtop te lopen en te laten zien wie je bent!

Cat

__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 18:01
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
miep schreef:
je zou ook op een dieet kunnen gaan. dat zal vast heel moeilijk zijn,
maar daar kun je hulp bij krijgen, zoek eens voor hulp!
Waarom begint iedereen toch over dieten? Je hoeft toch niet op dieet om een leuke jongen te vinden? Moet je eerst slank zijn om een relatie te krijgen? Waarom zie ik dan zoveel dikke meisjes met een leuke vriend?
Als ik 110 kilo woog, vind ik dat mijn vriend mij nog zou moeten accepteren. Ik zou alleen afvallen om mijn eigen gezondheid en niet omdat iemand anders pas seks met mij wil als ik dun ben. Tsss...
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 19:22
Sloebervos
Sloebervos is offline
volledig gelijk
__________________
Mess with the best, die like the rest
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 19:38
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Ik denk dat je meer een lichaamlijk probleem hebt dan een puur Sexueel probleem, toch?

Correct me if i'm wrong, misschien begrijp ik je wel verkeerd, maar ik denk dat deze post beter op Lichaam & Gezonheid past. Mocht je 't daar niet mee eens zijn, neem dan even contact met me op.

Verplaatst: Sexualiteit -> Lichaam & Gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 20:23
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ik denk dat je meer een lichaamlijk probleem hebt dan een puur Sexueel probleem, toch?

Correct me if i'm wrong, misschien begrijp ik je wel verkeerd, maar ik denk dat deze post beter op Lichaam & Gezonheid past. Mocht je 't daar niet mee eens zijn, neem dan even contact met me op.

Verplaatst: Sexualiteit -> Lichaam & Gezondheid.
Nee hoor, het is okay. Voordat ik deze topic plaatste, had ik ook al zitten twijfelen of het nou bij Sexualiteit moest komen te staan of bij Lichaam & Gezondheid. Het gaat erom dat ik me lelijk voel en schaam voor mijn lichaam (dat deel hoort dus bij het L&G forum), en dan ook op dusdanige wijze dat ik al helemaal niet naar bed durf met iemand (en dit hoort dus bij Sexualiteit). Vandaar dat ik had zitten twijfelen. Maar ik denk dat deze topic ook wel goed zit bij dit forum, hoor.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 20:32
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
miep schreef:
wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt, maar remember, het gaat om je innerlijk!! en je hebt mooie ogen zeg je zelf, en een leuk gezicht, dat is toch al iets??? dat is vaak toch het eerste waar we naar kijken, niet?
Je hebt natuurlijk gelijk, het gaat vooral om het innerlijk. Maar men kijkt toch ook altijd weer naar het uiterlijk (het is toch het eerste waar je tegenaan kijkt). En dan zeker jongens van mijn leeftijd (ik ben bijna 17); over het algemeen willen zij een knap, goed geschapen blond ding, en daar pas ik dus niet in... Nou kun je wel zeggen dat het hun leeftijd is (de hormoontjes gieren vast door hun lijf), maar.... tja. Het kan nog lang duren voordat zij ''tot bezinning komen'', zeg maar... *zucht* Dat geldt vast ook voor de jongen waar ik verliefd op ben....

Ripper

__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 20:53
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Je hebt natuurlijk gelijk, het gaat vooral om het innerlijk. Maar men kijkt toch ook altijd weer naar het uiterlijk (het is toch het eerste waar je tegenaan kijkt). En dan zeker jongens van mijn leeftijd (ik ben bijna 17); over het algemeen willen zij een knap, goed geschapen blond ding, en daar pas ik dus niet in... Nou kun je wel zeggen dat het hun leeftijd is (de hormoontjes gieren vast door hun lijf), maar.... tja. Het kan nog lang duren voordat zij ''tot bezinning komen'', zeg maar... *zucht* Dat geldt vast ook voor de jongen waar ik verliefd op ben....

Ripper

Is maar een veralgemening denk ik. Er zijn altijd jongens die er anders over denken. Echt, het heeft niets met je uiterlijk te maken... Als een jongen je écht graag ziet maakt hij er zeker geen probleem van!

__________________
~Voor je liefhebt moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten~ ][/Me >DEADLY< in love with my babeh ;)] O_o
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 20:56
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Waarom is dik toch per definitie lelijk? Vroeger viel men op volle vrouwen, met mooie weelderige rondingen en vooral veel vet... dat stond voor rijkdom, macht, schoonheid.
Ja, dat klopt, vroeger viel men inderdaad op ''volle vrouwen''.... als ik me niet vergis noemt men dat type vrouw de ''Rubensvrouw''...

Citaat:
DarkCat schreef:
Er zijn nog steeds genoeg mannen die daarop vallen, geloof me. En anders zijn er ook nog een hoop mannen die er niets om geven
Jammer dat zulke mannen zo schaars zijn.... tenminste, in mijn omgeving is (lijkt?) dat zo....

Citaat:
DarkCat schreef:
Striae komt trouwens vaker voor dan je denkt. Het heeft volgens mij ook weinig te maken met je gewicht. Ik weeg 52 kilo en ik heb het ook op mn benen... gelukkig is het grotendeels weggetrokken nu...
Het stomme van striae is nou dat het nooit meer weggaat. Het wordt misschien wel minder zichtbaar met de tijd, maar het zal er altijd blijven. Net als littekens. Daardoor voel ik me ook onzeker, wat als een jongen die striae nou ziet en ervan walgt? Daar ben ik best heel bang voor (sorry als ik nu aanstellerig klink).

Citaat:
DarkCat schreef:
Ok en cup c is een gemiddelde cup voor een volwassen vrouw (hou oud benje?), en als je borsten wat gaan hangen... draag iig altijd een goede bh
(Oh, enne, ik ben bijna 17.)

Citaat:
DarkCat schreef:
Denk je nu echt dat je nooit iemand zal krijgen alleen maar omdat je jezelf niet mooi vind (en dus voor jou gevoel niet mooi bent)?
Ik ken genoeg in mijn ogen lelijke meisjes, die een hele goede relatie hebben. Het zit m verdomme niet in het uiterlijk!
Ik denk dat het meer zit in je eigen onzekerheid. Je voelt je lelijk, je straalt dat waarschijnlijk ook uit. Zo van 'blijf maar uit m'n buurt, het wordt toch niks met mij'. Als ik fout zit, zeg dat graag
Nee, je zit niet fout, je hebt hier eigenlijk heel erg gelijk. Bedankt voor dat stukje tekst, trouwens, het was best... confronterend, zeg maar. Op een positieve manier, natuurlijk. ...Hmm, dus als ik me erg depri voel straal ik dat dus ook uit, waardoor ik anderen van me afstoot (doe ik sowieso al, omdat ik een stil typje ben)... dus ik moet daaraan gaan werken, wil ik er iets van kunnen maken.... maar dat is wel heel moeilijk! Vooral omdat je dan steeds terugglijdt. Ik heb ook wel eens dagen waarop ik me goed voel, me redelijk mooi voel en vind dat iedereen maar doet wat hij niet laten kan; het kan mij toch geen barst schelen. Maar dan, steeds, val ik weer terug in deze negatieve spiraal.... ...Ik weet het niet, is het verslavend ofzo? Ik heb ergens ooit eens gelezen dat men weer terugvalt omdat dat veilig voelt, om zo weer een muur om jezelf op te trekken. *zucht* Maar hoe ik die muur weer moet afbreken en zorgen dat hij wegblijft... tja, hoe doe ik dat? Het is niet gemakkelijk....

Citaat:
DarkCat schreef:
Richt je op je ogen, en op alles wat je WEL mooi vind. Koop mooie kleren, maak je ogen mooi op, doe iets leuks met je haar. T klinkt oppervlakkig, maar als ik me lelijk voel (bwah mn haar zit niet, ik heb een bolle kop, mn buik is te dik, mn huid is lelijk) neem ik soms een beaty dagje voor mezelf... lekker aandacht aan mn eigen lijf besteden, het kan me niks schelen wat anderen ervan vinden, ik doe het voor mezelf
Bedankt voor de tip, ik zal het zeker eens proberen (ook al ben ik niet zo'n make-up typetje)!

Citaat:
DarkCat schreef:
Laat zien wie je bent, straal uit wie je bent, kijk die ene lieve jongen diep in zijn ogen en laat hem smelten... dat je jezelf lelijk vind ontneemt je nog niet het recht om jongens te leren kennen, je mond open te trekken en te praten, om rechtop te lopen en te laten zien wie je bent!
Dank je. Je hebt hier wel een punt, ja. Ook dit zal ik proberen te doen, ik zal mezelf proberen te beteren, want het probleem ligt dus bij mij. ....Het zal niet gemakkelijk zijn, maar.... ik kan het op z'n minst proberen....

En bedankt voor je optimisme, Cat, dat deed me al veel goed!

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 23:19
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Citaat:
miep schreef:
je zou ook op een dieet kunnen gaan. dat zal vast heel moeilijk zijn,
maar daar kun je hulp bij krijgen, zoek eens voor hulp!
Waarom begint iedereen toch over dieten? Je hoeft toch niet op dieet om een leuke jongen te vinden? Moet je eerst slank zijn om een relatie te krijgen? Waarom zie ik dan zoveel dikke meisjes met een leuke vriend?
Als ik 110 kilo woog, vind ik dat mijn vriend mij nog zou moeten accepteren. Ik zou alleen afvallen om mijn eigen gezondheid en niet omdat iemand anders pas seks met mij wil als ik dun ben. Tsss...



ik bedoel ook niet dat ze op dieet moest voor een jongen. ik bedoel dat ze op een dieet zou kunnen gaan als ze er zelf ernstig mee zat, en zichzelf anders niet zou kunnen accepteren.
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 23:34
miep
Avatar van miep
miep is offline
in m'n andere bericht schreef ik dat ik nog meer zou schrijven, dus hier ben ik weer. sorry wat ik daar over dat dieet schreef, ik heb het verkeerd opgeschreven, maar ik bedoelde dus dat als je er heel erg mee zat dat het dan eventueel zou kunnen

darkcat heeft de woorden uit m'n mond gehaald, wat zij schrijft ben ik het volkomen mee eens.

je schrijft zelf dat je 17 bent en dat die jongens van jou leeftijd over het algemeen dus... ja, hoe noem je het? het zijn gewoon pubers en de meeste willen inderaad mooie meisjes, ik weet er ook alles van.

op het ALLEReerste moment kijken mensen naar uiterlijk, ja. maar zodra je een gesprek met iemand aan gaat, gaat het bij mij (En bij de de meeste volgens mij) om de uitstraling. darkcat dacth dat je je onzekerheid over je lichaam misschien ook zou uitstralen, en je zegt zelf dat je ook wel stil bent. welcome to the club! haha, ik ben ook stil, en sommig mensen krijgen daar een verkeerde indruk van. dat je niet wilt praten, (of om wat voor reden dan ook, niet altijd negatief in ieder geval) en je stoot ze soms af. maar daar moet je inderdaad proberen aan te werken, ik zelf ook, dat gaat niet vanzelf, het ook niet meteen, gewoon beetjes bij beetjes, zo gaat dat nu eenmaal. langzamgerhand zal het beter gaan.

jij vindt jezelf niet knap, maar je zegt wel dat je mooie ogen hebt, ik vind dat gewoon heel leuk om te lezen, omdat dat gewoon heel erg goed is, dat je dat wél mooi van je zelf vindt!! probeer van je ogen te genieten!! je borsten vind je zelf minder mooi, maar wie ziet je borsten? als je een vriend krijgt, en je voor het eerst met hem naar bed gaat, zal hij ze zien. maar jij houdt van hem, en hij houdt van jou, daar gaat het om!! ik heb ook absoluut geen mooie borsten, ze zijn klein, ze zijn lelijk, ook een beetje strepen, enz, enz, maar wie ziet ze? als ik ooit een vriend krijg, zal hij ze zien, maar hem vertrouw ik dan, en voor hem zou ik me niet zo zeer schamen.

sorry voor m'n vage verhaal, het is niet zo logish en makkelijk-lezen als darkcat, ik kan soms niet goed opschrijven/zeggen wat ik denk/voel, maar ik hoop toch dat je iets aan m'n verhaal hebt, als je dingen niet snapt of als je het niet met me eens bent moet je me dat zeker laten weten!!

miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 12:48
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Ja, dat klopt, vroeger viel men inderdaad op ''volle vrouwen''.... als ik me niet vergis noemt men dat type vrouw de ''Rubensvrouw''...
Yup... en ook al lijkt dat misschien zo, de mannen van tegenwoordig vallen echt niet alleen op magere scharminkels hoor
Ik zat nl aan de andere kant van de line, ik heb anorexia gehad en was te mager. Ik heb zoveel jongens om me heen gehad die zeiden: ik val meer op vollere vrouwen, ik vin jou te dun. Mijn vriend destijds vond ook dat er wel zo'n 15 kilo bij mocht.
Ik was jaloers op die super skinny meisjes die over de catwalk liepen, maar hoorde de meeste jongens erover van: he bah wat lelijk...
Vrouwelijke ronde vormen zijn dus mooi, en ook al heb jij ze misschien wat meer als anderen... haat ze niet!

Citaat:
[b] Daardoor voel ik me ook onzeker, wat als een jongen die striae nou ziet en ervan walgt? Daar ben ik best heel bang voor (sorry als ik nu aanstellerig klink). [/b
K snap wel dat je daar bang voor bent... maar er zijn zoveel jongens die daar niks om geven en er gewoon doorheen kijken... bovendien... love isn't skin-deep...
Er zijn honderden meisjes die er ook mee rondlopen, ik heb bijvoorbeeld een reeks witte lijntjes (vroeger rood) op mijn bovenbenen... Toen ik 14 was vond ik het vreselijk, maar ze zitten er nu eenmaal en mensen moeten me er maar mee accepteren!

Citaat:

Hmm, dus als ik me erg depri voel straal ik dat dus ook uit, waardoor ik anderen van me afstoot (doe ik sowieso al, omdat ik een stil typje ben)... dus ik moet daaraan gaan werken, wil ik er iets van kunnen maken.... maar dat is wel heel moeilijk!
Uitstraling is vaak belangrijker als uiterlijk. Dr zijn ook superknappe, superstrakke meisjes met lang golvend blond haar en een gave huid die een uitstraling hebben als die van een dooie kip: die schieten dus ook niks op.
En stil is niet iets slechts, tenzij het je echt belemmerd om met mensen om te gaan.
Ik bedoel niet, dat als je je depri voelt, dat je dan meteen toneel moet gaan spelen tegenover anderen. Maar je kan wel laten zien wie je bent, je wat meer open stellen, ook in je lichaamshouding. Vaak helpt het al een stuk als je rechtop loopt, je hoofd niet laat hangen, mensen probeert recht aan te kijken.

Citaat:
Ik weet het niet, is het verslavend ofzo? Ik heb ergens ooit eens gelezen dat men weer terugvalt omdat dat veilig voelt, om zo weer een muur om jezelf op te trekken.
Dat klopt... ik denk dat je bang bent voor anderen, dat ze je kwetsen, en dat je je daarom bij voorbaat al terugtrekt. Maarja, daar schiet je dus uiteindelijk ook niks mee op. Als dat wel zo was, had je dit stukje niet geplaatst... Wat heb je te verliezen?

Citaat:
Ook dit zal ik proberen te doen, ik zal mezelf proberen te beteren, want het probleem ligt dus bij mij. ....Het zal niet gemakkelijk zijn, maar.... ik kan het op z'n minst proberen....
Het probleem ligt m denk ik dus niet eens zo in je uiterlijk, maar meer in de manier waarop jij jezelf ziet en dat straal je uit. Je hebt je lichaam nu eenmaal gekregen, en maak er dan het beste van!
Je hoeft jezelf niet te 'beteren', want dat klinkt alsof je nu slecht bent. Het is meer dat er een hoop in je zit, wat eruit kan als je je openstelt

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 13:46
miro
Avatar van miro
miro is offline
ach, ik heb heb het probleem ook gehad, maar ik ben erachter gekomen dat er niks is om bang voor te zijn. Mijn ex vond mijn lichaam mooi, ook al walgde ik er zelf van. Als iemand echt van je houdt dan ziet het niet eens, dan houdt ie van jou dus ook van je lichaam. Tenminste das dus als je pas naar bed gaat met iemand als je zeker wilt dat je het met diegene wilt doen. Ik zou namelijk nu ook niet met iemand naar bed durven die ik nauwelijks zou kennen, bang dat mijn lichaam afgekeurd wordt. maar nogmaals, als iemand voor jou kiest dan kiest ie ook voor je lichaam.

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 15:42
vampire_esje
vampire_esje is offline
lieve meid, ik weet niet of het helpt maar jij zou het boek "naar je vrienden word je beoordeeld" moeten lezen.

"als je Rosie Henley zag zou je nooit geloven dat ook zij geboren met haar op haar tenen.."

het gaat over 2 meisjes amy en haar beste vriendin Jenny die tevens de ik-persoon is... Amy wordt zo'n beetje een ddmd (dubbele domme make-up dooz) maar de hoofdpersoon blijft wie ze is, het boek heeft een prachtig einde. het is beschreven met droge humor en echt leuk. het is vertaald uit het engels (tall, tin and blonde) en het is geschreven door dyan sheldon.

zelf ben ik 1.71m en 77 kilo, ook ik ben striae, maar dat boeit me helemaal niet en mijn vriend nog minder want hij heeft het ook, dat hebben de meeste meisjes namelijk, als je je borsten goed verzorgt verdwijnt dat ook weer. Striae is een onderhuidse scheuring omdat je borsten en/heupen ineens heel snel zijn gaan groeien. Dat verdwijnt als je VOLLEDIG bent uitgegroeit. wist je bv. dat je borsten pas uitgegroeit zijn op je 23ste?
ik vond mezelf ook dik, ik heb ook een buikje, maar mijn vriendje vind alles mooi aan me.
Als je je ogen mooi vind, accentueer je dan, gebruik een beetje mascara of eyeliner.


"met hem zou ik ook wel voor de eerste keer naar bed willen gaan. Maar ik ben zó bang dat (als we al ooit iets krijgen) hij direct wegrent zodra hij me naakt ziet, of dat hij alleen maar even verkering met me heeft uit medelijden en het dan maar gauw uitmaakt." zeg jij.

als je jongen echt verliefd op je is en hij ziet je voor het eerst naakt, ziet hij alleen de mooie dingen aan je, je c cup borsten dus, je heupen... trouwens, in kaarslicht zie je de (volgens jou) oneffenheden minder of helemaal niet.

ik hoop dat je aan mijn woorden en het boek dat ik je aanraad heleboel steun heb... Die zegenaamde mooie dames (ddmd's dus) mogen op de wereld zijn, dus JIJ ook! lelijke mensen bestaan niet, het is allemaal een kwestie van smaak. de actueel gelezen deze week? daar staat een prachtige volslanke dame in!

kop op! kussie Esje




[Dit bericht is aangepast door vampire_esje (14-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:49
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
miep schreef:
in m'n andere bericht schreef ik dat ik nog meer zou schrijven, dus hier ben ik weer. sorry wat ik daar over dat dieet schreef, ik heb het verkeerd opgeschreven, maar ik bedoelde dus dat als je er heel erg mee zat dat het dan eventueel zou kunnen
Nee, dat is niet erg, hoor. Ik begrijp het wel.

Citaat:
miep schreef:
je zegt zelf dat je ook wel stil bent. welcome to the club! haha, ik ben ook stil, en sommig mensen krijgen daar een verkeerde indruk van. dat je niet wilt praten, (of om wat voor reden dan ook, niet altijd negatief in ieder geval) en je stoot ze soms af. maar daar moet je inderdaad proberen aan te werken, ik zelf ook, dat gaat niet vanzelf, het ook niet meteen, gewoon beetjes bij beetjes, zo gaat dat nu eenmaal. langzamgerhand zal het beter gaan.
Hoe doe jij dat, om eraan te werken en jezelf daar overheen te zetten?

Citaat:
miep schreef:
sorry voor m'n vage verhaal, het is niet zo logish en makkelijk-lezen als darkcat, ik kan soms niet goed opschrijven/zeggen wat ik denk/voel, maar ik hoop toch dat je iets aan m'n verhaal hebt, als je dingen niet snapt of als je het niet met me eens bent moet je me dat zeker laten weten!!
Je verhaal was helemaal niet vaag, hoor, ik heb alles kunnen begrijpen! Ik heb zeker ook iets aan jouw verhaal, zeker dat gedeelte over, wel, m'n borsten. Je had daar gelijk over, dat is waar. Wie ziet ze nou?

Jij ook bedankt, Miep!

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 12:00
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
DarkCat schreef:
Ik zat nl aan de andere kant van de line, ik heb anorexia gehad en was te mager. Ik heb zoveel jongens om me heen gehad die zeiden: ik val meer op vollere vrouwen, ik vin jou te dun. Mijn vriend destijds vond ook dat er wel zo'n 15 kilo bij mocht.
Oh, wat erg! Ik ben blij te horen dat je er weer bovenop bent!

Citaat:
DarkCat schreef:
Uitstraling is vaak belangrijker als uiterlijk. Dr zijn ook superknappe, superstrakke meisjes met lang golvend blond haar en een gave huid die een uitstraling hebben als die van een dooie kip: die schieten dus ook niks op.
Nee, dat is inderdaad waar, dat weet ik uit eigen ervaring.

Citaat:
DarkCat schreef:
Vaak helpt het al een stuk als je rechtop loopt, je hoofd niet laat hangen, mensen probeert recht aan te kijken.
Dat heb ik wel vaker gehoord, ja; als je rechtop loopt voel je je meteen een stuk beter. Ik zal dat natuurlijk gaan proberen, maar of het werkt.... we'll see.

Citaat:
DarkCat schreef:
Dat klopt... ik denk dat je bang bent voor anderen, dat ze je kwetsen, en dat je je daarom bij voorbaat al terugtrekt. Maarja, daar schiet je dus uiteindelijk ook niks mee op. Als dat wel zo was, had je dit stukje niet geplaatst... Wat heb je te verliezen?
Wat ik te verliezen heb? Uhm... het beetje gevoel van eigenwaarde dat ik heb. Want bij het geringste foutje ga ik al twijfelen en denk ik bij mezelf dat ik weer een superstom iets heb gedaan, waardoor ik mezelf nog minder... ''aardig'' ga vinden... En waardoor ik mezelf dus eigenlijk nog meer terugtrek... Het is net een negatieve spiraal waaraan niet meer te ontsnappen valt...

Citaat:
Ook dit zal ik proberen te doen,
Je hoeft jezelf niet te 'beteren', want dat klinkt alsof je nu slecht bent. Het is meer dat er een hoop in je zit, wat eruit kan als je je openstelt


Ripper

__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 12:02
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
miro schreef:
maar nogmaals, als iemand voor jou kiest dan kiest ie ook voor je lichaam.
Dat klopt, ja, maar wat als die iemand nou spijt krijgt van die keuze? Dan kan hij zijn beslissing nog altijd terugdraaien....

Ripper

__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 12:14
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
vampire_esje schreef:
het gaat over 2 meisjes amy en haar beste vriendin Jenny die tevens de ik-persoon is... Amy wordt zo'n beetje een ddmd (dubbele domme make-up dooz) maar de hoofdpersoon blijft wie ze is, het boek heeft een prachtig einde. het is beschreven met droge humor en echt leuk. het is vertaald uit het engels (tall, tin and blonde) en het is geschreven door dyan sheldon.
Bedankt voor de boekentip, Esje! Ik zal nu maandag even in de schoolbieb gaan kijken of ik het boek daar kan vinden... en anders ga ik wel even bij de lokale bibliotheek kijken. Ik houd van boeken lezen, dus ik vind het helemaal niet erg om dit boek te gaan lezen, zeker als het mij kan helpen.

Citaat:
vampire_esje schreef:
Dat verdwijnt als je VOLLEDIG bent uitgegroeit. wist je bv. dat je borsten pas uitgegroeit zijn op je 23ste?
Hee, dat wist ik helemaal niet! Ik dacht dat meisjes meestal rond hun 16e al lichamelijk volgroeid zijn.

Citaat:
vampire_esje schreef:
ik vond mezelf ook dik, ik heb ook een buikje, maar mijn vriendje vind alles mooi aan me.
Jij boft maar met je vriend.

Citaat:
vampire_esje schreef:
ik hoop dat je aan mijn woorden en het boek dat ik je aanraad heleboel steun heb... Die zegenaamde mooie dames (ddmd's dus) mogen op de wereld zijn, dus JIJ ook! lelijke mensen bestaan niet, het is allemaal een kwestie van smaak.
Bedankt voor je stukje tekst en de boekentip.... ik heb iets aan iedere reactie van iedereen hier, dus van jou ook. Nogmaals bedankt!

Ripper

__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 15:10
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Mooi dik is niet lelijk. Wie zegt hier dat dik per definitie lelijk moet zijn. Probeer het positieve uit je zelf te halen, ieder mens heeft zn eigen kwaliteiten.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 15:12
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Als iemand echt van je houdt, dan is dat vanwege een optelsom van factoren van zowel innerlijke als uiterlijke kenmerken. Als iemand echt van je houdt zal die niet zo snel terugkrabbelen denk ik.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 15:16
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Mabo schreef:
Mooi dik is niet lelijk. Wie zegt hier dat dik per definitie lelijk moet zijn. Probeer het positieve uit je zelf te halen, ieder mens heeft zn eigen kwaliteiten.
op zich wel meej eens, maarwat is de definitie van mooij dik?

Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 15:17
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Mabo schreef:
Als iemand echt van je houdt, dan is dat vanwege een optelsom van factoren van zowel innerlijke als uiterlijke kenmerken. Als iemand echt van je houdt zal die niet zo snel terugkrabbelen denk ik.
zeker waar, maar toch, moet je je in eerste instantie vaak wel aangetrokken voelen tot iemand voor je egt d persoon agter het lichaam leert kennen?

Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 22:48
vampire_esje
vampire_esje is offline
"Jij boft maar met je vriend." zeg jij.

dank je wel, maar weet je wat het is? in de eerste maanden ben je zo verliefd dat je elkaars sleche dingen en eigenschappen niet eens ziet. Dat is het voordeel van een roze bril ophebben, de hele wereld lacht naar je en alles op aarde is goed! na 6 maanden
is de verliefdheid over en dan (tenminste ik) hou je pas van die persoon. dan komen de irritaties e d. maar dat geeft niet, je probeert elkaar zo bij te spijkeren dat je niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk in elkaar past....

ik heb vandaag een jaar en 12 dagen met mijn lieve rammetje en ookal hebben we iedere dag een hevig meningsverschil (we hebben nóóit ruzie ) ik blijf van mijn lieve rammetje houden!!!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 16:15
miep
Avatar van miep
miep is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Je verhaal was helemaal niet vaag, hoor, ik heb alles kunnen begrijpen! Ik heb zeker ook iets aan jouw verhaal, zeker dat gedeelte over, wel, m'n borsten. Je had daar gelijk over, dat is waar. Wie ziet ze nou?

Jij ook bedankt, Miep!

Ripper


en hoe ik me er over heen probeer te zetten, die stilheid zeg maar, tja, ik probeer soms gewoon meer te praten, hoe moeilijk en spannend het soms ook is, hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het gaat. hoe beter je mensen leert kennen, hoe meer je met hen over te praten hebt. maar nu niet denken van ohhh dus zo lost zij dat ff op?? nee, ik heb het er vaak ook nog moeilijk mee, maar het gaat ook niet vanzelf! gewoon blijven proberen!!

liefs miep

__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 21:33
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
mijn pap zegt altijd: 'van een mooie vrouw, kun je geen pond teveel hebben!' Dus...
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 14:00
poki
Avatar van poki
poki is offline
Als jij een vriendje krijgt, en hij zou je naakt zien dan rent hij echt niet weg hoor.. Jongens zijn niet zo dom dat ze niet zien met wat voor meisje ze een relatie hebben. In kleren ben jij waarschijnlijk ook al niet een van de dunste, en dat kunnen ook jongens zien. Jou vriendje weet dus echt al wel ongeveer hoe je eruit ziet dus hij zal echt niet schrikken als hij je naakt ziet!

<ik spreek wel een beetje uit ervaring >

__________________
Ik houd van hobbies, puzzelen.. En misschien ben jij wel het laatste stukje..... *Kusje voor mijn lieve zusje Nicole* *klein kusje voor DrFreeman*
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 13:37
Gravelair
Gravelair is offline
Citaat:
Dikkie schreef:
mijn broer woog eerst 117 en nu 91

een vriend van me 145 en is nu al 15 kilo afgevallen en valt nu nog steeds af,
dus jij kan dat ook
dat is onzin, sommige hebben gewoon geen aanleg om af te vallen, dan kun je wel die ab-rotzooi gebruiken maar werkt niet. Ik denk dat de eerste fase toch is dat je jezelf leert te accepteren. Als je dan ook nog van je omgeving positieve reacties krijgt is het fijn (dus zeg tegen hun dat je dat niet fijn vind dat ze je zo beledigen)

verder wens is je veel succes..
Met citaat reageren
Oud 24-12-2001, 17:09
sanne60
sanne60 is offline
Ten eerste vind ik het op zn zachtst gezegd onaardig van je moeder dat ze zulk soort dingen tegen je zegt. Misschien is ze zelf net zo onzeker als je en reageert ze dit af op jou ofzo, maar laat je je hier alsjeblieft niet door beinvloeden!

Verder denk ik - en wat klinkt dit cliche - een jongen die echt van je houdt verder zal kijken dan de buitenkant. Hoe achterlijk, erg en rampzalig het ook is, 'hier' & dan nog vooral als je je jong bent, speelt het uiterlijk gewoon een ontzettend grote rol OP HET EERSTE GEZICHT. Maar denk nou eens na; als jij iemand tegen komt die geweldig knap is, maar een ontzettende *** blijkt te zijn, zou jij dan bij hem blijven alleen maar om zijn uiterlijk?! Als een jongen jou leert kennen en je een ontzettend leuke en lieve meid blijkt te vinden, zullen dat soort dingen hem echt niet interesseren! Een mens heeft meer te bieden dan alleen een buitenkant meis, maar dan zal je eerst jezelf ook de moeite waard moeten vinden en niet alleen je eigenwaarde moeten ontlenen aan je gewicht, maar gewoon aan jezelf, aan jou in totaal als persoon. Of wil je zeggen dat jij jezelf niks meer vind dan wat vet, en als je 20kg dunner zou zijn, dan je dan ineens wel wat zou voorstellen..?! Je bent wie je bent, probeer jezelf te accepteren. Ik weet niet of je ook echt eetproblemen hebt, maar misschien zou je ook eens met een psycholoog kunnen gaan praten. Niet dat ik wil beweren dat je geflipt bent ofzo, maar misschien dat die jouw onzekerheid & achterliggende oorzaken wat zou kunnen verminderen. Eén ding: blijf wie je bent en verander jezelf niet om wat anderen van je vinden. Als je echt zo erg met je gewicht zit, zou je eventueel nog met behulp van een dietiste een gezonder eetpatroon kunnen ontwikkelen, maar ga alsjeblieft nooit zelf experimenteren/crashdieten, gegerandeerd dat het er 3x zo hard weer aankomt en je jezelf alleen nog maar meer in de problemen werkt!

Heel veel succes ermee!
xxx Sanne
ps. Oja, en trouwens, niemand verplicht jou om gelijk met een jongen naar bed te gaan hoor! Op een gegeven moment zal je je vanzelf wat meer op je gemak gaan voelen bij hem en zal je hem uiteindelijk ook zoveel 'vertrouwen' dat je er niet zo veel moeite meer mee zal hebben jezelf'bloot te geven'. Ik zou me daar echt niet ongerust over maken, dat komt echt vanzelf wel!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
ARTistiek Vorproefje: binnenkort in de winkels: Jantje zonder Reclame!
Verwijderd
3 05-09-2001 08:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.