Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2009, 13:45
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
ik zeg niets over een lineair verband o.i.d.

ik zeg alleen dat het eens geaccepteerd moet worden dat de jeugd vroeger met sex begint.
er is een grens, dat wel, maar ik denk dat kinderen van 5/6 niet eens wéten wat het is.

hoewel:
klik

Dat neemt niet weg dat het een domme redenatie is.
Kinderen van 13 wisten 20jr geleden ook echt niet wat het was. En nu wel, dus dat zegt niks. Seksuele maturatie komt voor n groot deel van buitenaf, en is maar deels intuitief. Zeker op zulke leeftijden.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 14:10
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Kinderen van 13 wisten 20jr geleden ook echt niet wat het was.
vast wel.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 14:55
Verwijderd
idd
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 16:25
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Dat neemt niet weg dat het een domme redenatie is.
Kinderen van 13 wisten 20jr geleden ook echt niet wat het was. En nu wel, dus dat zegt niks. Seksuele maturatie komt voor n groot deel van buitenaf, en is maar deels intuitief. Zeker op zulke leeftijden.
opvallend dat je opent met een dergelijke krachtterm en dan vervolgens een flink staaltje BS laat zien.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 10:07
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
opvallend dat je opent met een dergelijke krachtterm en dan vervolgens een flink staaltje BS laat zien.
Ik spreek je wel weer als je je eigen kinderen op moet voeden
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 10:08
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Citaat:
vast wel.
Hoe kinderen toen tot seks stonden in vergelijking met nu is een wereld van verschil.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 19:15
anniebo
anniebo is offline
ik was 13 toen ik had geneukt, 14 toen ik had gebeft/gepijpt.. heel extreem jong...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 19:38
Verwijderd
Kinderen beginnen nauwelijks op steeds jongere leeftijd met seks. In 1995 was het gemiddelde 17,7 jaar; in 2005 was dat 17,3 jaar. Als dat een lineair verband is, beginnen de kinderen van Rationeel met seks als ze rond de 16,2 zijn, in 2035.

15 jaar hoor je vaak als gemiddelde, maar dat is dus absoluut niet het gemiddelde en ook niet de modaal; van de jongens van 15 had in 2005 27% seks gehad en van de meisjes van 15 29%.

Bron: Soa Aids Nederland/ Rutgers Nisso groep - 101 vragen over jongeren en seks


Laatst gewijzigd op 19-07-2009 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2009, 12:19
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Dat er geen lineair verband is lijkt me duidelijk want de afgelopen 2000+ jaar hadden mensen ook al seks...
Maar dat kinderen die 13 zijn en seks willen maar 'geaccepteerd' moet worden omdat de 'tijden veranderen' is net zo sterk als dat lineaire verband. Zoals je zelf al aangeeft; die leeftijdsgrens verandert nauwelijks en kindjes+seks is dus nog steeds zo belachelijk als het altijd al geweest is.
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 29-07-2009, 23:50
de Kleine
Avatar van de Kleine
de Kleine is offline
Heb je et nou gedaan?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 15:55
ScreamxForxYou
Avatar van ScreamxForxYou
ScreamxForxYou is offline
Wel, ik was 14. ( bijna 15 ) Eig was het gisteren.
Ja het is misschien jong, maar ik was er klaar voor en had 100% vertrouwen in mijn partner waar ik al een tijd verkering mee heb. En dat vind ik de belangrijkste dingen voor je aan seks begint. Er klaar voor zijn en vertrouwen hebben in elkaar. Elkaar echt graag zien. Als je twijfelt zul je dit echt niet moeten doen. Wanneer je wacht tot je je er klaar voor voelt zal alles veel vlotter verlopen. Anders ben je toch maar onnodig zenuwachtig. Dus mijn tip ; wachten tot je een meisje hebt ontmoet die je heel graag ziet en er klaar voor bent.

En het veilig doen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 21:04
Zonebril_Summer
Zonebril_Summer is offline
ik ben 14 en word 15..
over 4 dagen komt me vriend terug van vakantiee en dan laatr ik hem mij ontmaagden..
mmmm
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:53
obrain
obrain is offline
je kan elkaar eerst leren kennen ,en als er meer gevoelens zijn kan je he doen, eens moet de eerste keer zijn toch .probeer niet alleen lust boven aan te zetten maar laat je gevoel van liefde in je seksen mee spelen .laat het geen trauma worden ,maar een stimulans om meer en je dieper hier in te experimenteren, groetjes obrain.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 12:15
Maus0611
Avatar van Maus0611
Maus0611 is offline
Ik was 15, en had al een tijdje verkering met een meisje en de eerste keren lukte het niet zo.. deed zeer bij haar etc.
hmm, toen het eenmaal ging was t meerdere keren per dag, heerlijk man
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 21:49
Lyouknow
Avatar van Lyouknow
Lyouknow is offline
ik ben een meisje van 13,
en misschien ben ik wel 'braaf'
maar ik vind het echt veel te jong om daar nu al aan te beginnen.
het is nu allemaal nog een beetje 'kinderlijk' op deze leeftijd,
ook al zeg ik het zelf?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2009, 22:42
Verwijderd
Citaat:
ik ben een meisje van 13,
en misschien ben ik wel 'braaf'
maar ik vind het echt veel te jong om daar nu al aan te beginnen.
het is nu allemaal nog een beetje 'kinderlijk' op deze leeftijd,
ook al zeg ik het zelf?
Dat was bij ons ook zo, maar mijn nichtje was een 13jarige die net zo goed 17 kon zijn, wat betreft uiterlijk maar ook (puberale) interesses... in zulke gevallen begin je ws eerder aan seks dan als je juist nog wat kinderlijk bent en later in de puberteit komt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2009, 01:31
Verwijderd
11
Met citaat reageren
Oud 16-08-2009, 00:39
Kivat
Avatar van Kivat
Kivat is offline
Ik denk niet echt dat je echt een vaste leeftijd kunt geven voor wanneer kinderen met seks beginnnen.

Nu zullen er kinderen mee beginnen op hun 13, en dat zal over 35 jaar ook zo zijn.
En ik denk ook dat heel veel mensen die hier zeggen dat ze op hun 13de seks gehad hebben, het juist nog niet gehad hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2009, 20:23
Pammy
Pammy is offline
Ik was 15 toen ik voor het eerst had lol O.O
Met citaat reageren
Oud 15-09-2009, 19:36
petragirl1994
Avatar van petragirl1994
petragirl1994 is offline
73
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 18:12
swennieboy
swennieboy is offline
ik ben zelf ook 13 en heb nu ongeveer 7 maanden geleden mij 1e keer gehad ik heb zelf ook heeel erg getwijfeld maar heb t toch gedaan en heb nu enorme spijt. wrm? ik heb nooit meer iets van dat meisje gehoord en zij had dat toen opmijn oude school verteld nou had ik geluk dat we een week daarna gingen verhuizen naar een andere stad dus mijn ouders hebben er niks van gehoord. ik probeer hier bmee te zeggen dat die keuze waarschijnlijk een van de grootste in jeleven zal worden dus twijfel je NIET doen!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 19:46
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Tsja en op je 13e weet je ook al zo gigantisch veel over belangrijke keuzes die je in je leven gaat maken....




OT: ik was 16 en m'n vriendin ook. was erg snel over maar we zijn allebei heel blij dat we het met elkaar gedaan hebben en we waren er 100% klaar voor op mn 13e dacht ik er wel veel aan maar was waarschijnlijk toch niet 'stoer' genoeg om het te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 10:02
blackmamaloe
blackmamaloe is offline
Mijn mening over seks is dat het heel intiem is en als je egt voor iemand wat voelt.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 13:28
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Mijn mening over seks is dat het heel intiem is en als je egt voor iemand wat voelt.
Offtopic: Wat is egt? Volgens mij een plaatsje

Ik denk toch wel dat veel mensen op hun 13de wel voldoende seksuele voorlichting hebben gehad om in ieder geval een inschatting te maken. Jongeren zijn gewoon vaak nieuwsgierig en ik geloof toch niet dat onthouding wordt gepredikt op school.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 22:31
Verwijderd
Ik was 14 jaar jong!,
Zolang je er zelf nog niet achter staat.
Moet je er niet aan beginnen!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 15:55
mickeymouse
Avatar van mickeymouse
mickeymouse is offline
oké, ff nadenken of je echt van haar houd...
als je voor het eerst seks hebt moet je wel echt van haar houden...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 14:32
Luciaa
Luciaa is offline
Gewoon doen jongen! Ik was zelf ook 12 toen ik het voor de eerste keer had gedaan en het was geweldig!
de leeftijd heeft er echt niks mee te maken
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Tsja en op je 13e weet je ook al zo gigantisch veel over belangrijke keuzes die je in je leven gaat maken....

[afbeelding]



OT: ik was 16 en m'n vriendin ook. was erg snel over maar we zijn allebei heel blij dat we het met elkaar gedaan hebben en we waren er 100% klaar voor op mn 13e dacht ik er wel veel aan maar was waarschijnlijk toch niet 'stoer' genoeg om het te doen.
dude... jij bent 17.... alsof jij weet wat keuzes zijn dan
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 11:32
DmCraanen
Avatar van DmCraanen
DmCraanen is offline
Dat claim ik toch ook niet? ik zeg alleen dat hij er ook geen flauw benul van heeft wat voor keuzes hij gaat maken in zijn leven
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 00:11
SHARONN1992
SHARONN1992 is offline
Ik zal het echt nog niet doen. Seks is een teken dat je van iemand houd en dat je bij die gene blijft. En vooral ookomdat je heel jong bent. Straks krijg je er wel spijt van en je kunt dit niet terug draaien! Denk er eerst echt goed over na!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe oud was jij toen je uit huis ging?
Miracle
107 27-06-2004 18:50
Seksualiteit Hoe oud was jij...
amoblaz
52 14-10-2003 11:22
Drugs & Alcohol hoe oud was jij toen je voor het eerst dronken was?
Violet15
31 18-11-2002 12:38
Liefde & Relatie hoe oud was jij toen je ontmaagd werd?
Violet15
22 10-11-2002 13:56
Lifestyle Hoe oud was jij toen je voor het eerst...
Lievelotje
96 20-05-2002 20:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.