Oud 21-01-2003, 17:21
Verwijderd
Hoi!

Ik ben een 5e klasser, doe Cultuur en Maatschappij met Latijn erbij, en Management en Organisatie en Economie 1 en Informatica in mn vrije deel. Ik ben fobisch voor wiskunde (heb dus alleen A1) en ik hou van talen. Maar ik heb geen idee wat ik wil gaan studeren, althans: Ik weet welke studies ik moet doen. Niet welke ik moet kiezen.

Opties zijn:
  • Taal en Cultuurstudies
  • Communicatie en Informatiewetenschappen
  • Journalistiek (HBO, bestaat er geen journalistiek op WO?)
  • Literatuurwetenschappen
  • of iets anders...?

Zegt u het maar! Ik weet het echt niet meer. Zijn er mensen die één van deze studies doen of er verstand van hebben o.i.d.?

Oh ja, ik woon in Drenthe (yeah) en ik wilde graag naar Utrecht... is dat een beetje leuke stad offe?
(Er zijn iig veel s.com meetings... da's een voordeel!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 17:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
[*]Journalistiek (HBO, bestaat er geen journalistiek op WO?)
Hey,

Ik kan je niet echt helpen, ik zit zelf namelijk nog maar op 4VWO. Ik weet wel dat we ongeveer dezelfde interesses hebben

Maar er is wel journalistiek op WO niveau, geloof ik, maar alleen in Groningen. Bovendien is het dan een onderdeel van Geschiedenis, of zoiets.... Helemaal precies weet ik het niet, maar zoiets was het. Ik hoop dat je snel weet wat je precies wilt!!

Groetjes,
Monrath
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:54
Verwijderd
Utrecht is leuk, vind ik (weet niet of het dat ook is om te wonen), alleen verrot om aan een kamer te komen. Als je daar een kamer wilt dan mag je je nu wel inschrijven...en zelfs dan moet je nog mazzel hebben...

Van die studies heb ik weinig verstand, maar ik ga lekker toch er op reageren Mij lijkt Nederlands (Nederlandse taal en wetenschappen oid) al tijden erg leuk. Heb je al eens met je decaan gepraat en/of van die tests gemaakt? En informatieboekjes aangevraagd en/of naar open dagen geweest?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 23:54
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Rechten kan je ook doen.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 01:25
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
marlies schreef:
Rechten kan je ook doen.
Nee! Dat is weer concurrentie voor mij .
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 11:24
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
marlies schreef:
Rechten kan je ook doen.
Met die gedachte opende ik eerlijk gezegd het topic ook. Als je het niet weet, dan kan altijd rechten nog Althans, dat is het vooroordeel schijnt.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 12:21
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Monrath schreef:

Maar er is wel journalistiek op WO niveau, geloof ik, maar alleen in Groningen. Bovendien is het dan een onderdeel van Geschiedenis, of zoiets.... Helemaal precies weet ik het niet, maar zoiets was het. Ik hoop dat je snel weet wat je precies wilt!!
Journalistiek is niet in Groningen. Wel in Utrecht en Amsterdam geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Je moet dan een andere studie combineren met Journalistiek, wat het een hele zware studie maakt. Nederlands is in ieder geval een optie. Geschiedenis dacht ik ook.

Meer info over Journalistiek: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=287288
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=334137
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=301417
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 15:43
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Boogie schreef:
Journalistiek is niet in Groningen. Wel in Utrecht en Amsterdam geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Je moet dan een andere studie combineren met Journalistiek, wat het een hele zware studie maakt. Nederlands is in ieder geval een optie. Geschiedenis dacht ik ook.

Meer info over Journalistiek: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=287288
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=334137
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=301417
journalistiek is wél in groningen; master opleiding;
in utrecht beginnen ze er komend jaar mee geloof ik
in adam (op de vu) is het gecombineert met de hbo opleiding journalisitiek...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:35
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Toerisme?
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Denise84 schreef:
Toerisme?
Áls ze al iets toeristisch zou gaan willen doen, dan zou ik als ik haar was voor Vrijetijdskunde kiezen, want dat is tenminste nog universitair.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:30
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik heb een proefdagje Frans gevolgd in Utrecht, was errug leuk...
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Met die gedachte opende ik eerlijk gezegd het topic ook. Als je het niet weet, dan kan altijd rechten nog Althans, dat is het vooroordeel schijnt.
Het is geen vooroordeel. 70% van alles wat er in het eerste jaar met een studie rechten begint, haakt na enkele maanden of hooguit een jaar af. En zelfs tussen de mensen die overblijven zit nog een hoop 'troep', mensen die het alleen redden door keihard te blokken en elke dag keilang te stampen. Zo moet je een studie rechten niet aanpakken. Je moet er daadwerkelijk in geďnteresseerd zijn, de stof moet voor je gaan leven, jíj moet juridisch gaan leven. Je gaat er als het goed is anders door naar de wereld kijken.

Je kunt het ook wel door 'pure kracht' doen, maar dan word je echt zo'n bureaujuristje wat z'n hele leven lang bouwvergunningen mag uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 14:38
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
utrecht is leuk..
__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:49
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Utrecht is

Literatuurwetenschappen lijkt mij erg leuk, ik doe zelf Nederlands, maar dat is vrij algemeen nu. Veel taalkunde, communicatiekunde, maar ook veel literatuur, wat mij het meeste aanspreekt.

Als jij van talen houdt, is taal- en cultuurstudies ook een goed idee. Dat is vrij algemeen, je kunt zelf ook vakken kiezen.

Ga eens kijken op een Open Dag en als je wilt, kun je ook wel een dagje met mij meelopen, maar dat is dan wel Nederlands.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Love hurts!
Fleurrr2010
5 09-04-2010 13:48
Studeren HELP!!! ik weet niet wat ik moet gaan studeren
Verwijderd
26 10-11-2007 18:14
Algemene schoolzaken Vervolg studie: te weinig of verkeerde informatie
Marsel
12 30-10-2003 20:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.