Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2007, 21:28
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Hoi,

Het is weer de tijd van alle goede voornemens en ik wil al langer gaan fitnessen. Nu is er alleen een probleem, ik heb redelijk weinig tijd doordeweeks en is het dus best moeilijk om steeds op-en-neer naar het fitnesscentra te gaan (toch 20 minuten onderweg)

Nu was mijn vraag dus, is thuisfitness een Do or Dont? En welke Apparaten moet ik aanschaffen wil ik een beetje resultaat bereiken.

Dit heb ik al:
B-ammoth Crosstrainer


Ab Trimmer


Haltersetje
4 Gewichten van 0,5 kg
-2 Halters met schroef ca. 2 kg
-4 Gewichten van 1 kg
-4 Gewichten van 2 kg



En nog dit ding:


Wie kan mij nog wat meer vertellen of heeft ervaring met Thuisfitnessen?
en wat zal ik er nog bij moeten kopen wil ik resultaat bereiken (= Minder buik + meer spieren!) Mijn Budget is ongeveer tot 200 Euro. (Tweedehands)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast heel erg bedankt!
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 23:36
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Zo te zien heb je al een hele hoop spullen, kun je dan niet beter bij jezelf te raden gaan? Heb je tot nu toe de discipline gehad om je home trainers te gebruiken of staan ze te verstoffen onder je bed? Als je ze gebruikt is de verleiding dan groot om na 10 minuutjes al te stoppen of hou je het met gemak minstens een halfuur vol?

Als ik jou was zou ik ook geen nieuw apparaat aanschaffen, je hebt halters voor je spieren, een crosstrainer om vet te verbranden en dat trimmer ding voor je buikspieren. Wat heb je nog meer nodig?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 28-12-2007, 23:41
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Ik doe dagelijks een half uur crosstraineren en paar keer in de week met halters. Ik zat te denken aan zoiets als dit om aan te schaffen

__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 17:18
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Iemand?
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 17:27
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik zou ut niet doen. Wij hadden ook zo'n ding. Moeder heeft um uitgeleend aan een vriendin. Wij hebben nu 'alleen' een fietsding staan. Maar, wrom zou je dat nog aanschaffen. Wat kan je daar meer mee dan met de spullen die je nu al hebt?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 18:21
Mara
Mara is offline
Wat is je doel met fitness eigenlijk? Bedenk dat eerst eens.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 21:45
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Kracht (Spieren) en dan beetje Cardio voor Conditie
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2008, 22:56
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ten eerste zou ik je wel willen wijzen op verantwoord fitnessen. Train niet te vaak en luister naar je lichaam ( een keertje extra rust kan geen kwaad ). 15 jaar is eigenlijk niet verantwoord voor krachttraining, maar dat moet je zelf maar beoordelen.

Ik weet niet of je al enigzins ervaring hebt met fitness? Met Free weight oefeningen kan je alles trainen wat nodig is, als je niet bekend bent met dergelijke oefeningen is het erg raadzaam om advies te vragen aan iemand die al de nodige ervaring heeft, een boek kopen met informatie is ook handig ( Krachttraining, een anatomische benadering door Frederic Delavier vind ik een goed boek ).
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 01:29
Osmoian
Osmoian is offline
Je hebt eigenlijk maar 4 dingen nodig:

- Een squatrek
- Een bankje
- Een barbell met zo een 120 KG aan gewichten (voor nu moet dat voldoende zijn)
- Een springtouw (eigenlijk niet echt nodig, maar kan je voor cardio gebruiken)

Ik zou niet aan apparaten doen, ze gaan vaak niet door de natuurlijke bewegingsuitslag en isoleren meestal spieren. Met vrije gewichten (dumbbells/barbell) daarintegen is dit niet het geval en daarom dus ook de betere keuze.

Hier kan je oefeningen voor verschillende spiergroepen vinden
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Zoals je ziet is alles te doen zonder apparaten te gebruiken.

Oefeningen die ik je adviseer zeker te doen:

- Squat
- Bench Press
- Barbell Row
- Deadlift

Dit kan je als de basis beschouwen, verder kan je nog isolatiewerk doen zoals barbell curls/triceps extensions etc. maar is niet noodzakelijk.

Als je echt serieus wilt gaan trainen raad ik je aan deze site goed door te lezen:
http://www.geocities.com/elitemadcow...nts_thread.htm

En als laatste advies, ontwijk bodybuilding/men's healthachtige sites, 90% van de info die je daar vind is vaak onzin.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 11:49
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Zeker een Do, ik doe het zelf ook, 3 á 4 keer in de week

maar niet direct te zwaar nemen, gewoon rustig opbouwen, als je echt van plan bent om iets te doen, en ik zou ook een schema maken.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 11:51
Verwijderd
Citaat:
[...]

Dit heb ik al:
B-ammoth Crosstrainer
[afbeelding]

[...]
Dat is een fiets/hometrainer en geen crosstrainer.


En ontopic: Als je genoeg zelfdiscipline hebt, kun je het best doen. Voor mij zou het niet werken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2008, 15:26
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
een bankje....

en dan niet te breed
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2008, 18:37
Anuz
Anuz is offline
Do, maar dan wel met de goeie info en goeie spullen. Wat je nu hebt is bagger. Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 20:08
Al0x
Al0x is offline
Alles wat Osmoian zegt + elke dag hardlopen + elke dag gezond eten.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 21:41
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Alles wat Osmoian zegt + elke dag hardlopen + elke dag gezond eten.
Elke dag hardlopen? Leuk als je geblesseerd wilt raken of je prestatieniveau wilt laten zakken.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Elke dag hardlopen? Leuk als je geblesseerd wilt raken of je prestatieniveau wilt laten zakken.
en n lekkere scheenbeenvlies ontsteking wil oplopen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 11:22
Al0x
Al0x is offline
Daar heb ik anders nooit last van gehad de laatste jaren ...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 13:28
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Ik zoek de laatste tijd filmpjes op youtube voor thuisoefeningen. Heb je enkel een matje en een handdoek nodig om te starten. Nuja, als je echt wil gaan 'powertrainen' heb je inderdaad wel toestellen nodig veronderstel ik.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 11:10
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
edit: ik had bijna hetzelfde getypt als wat Osmoian typt. volg zijn raad dus maar op
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 19:20
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Hoi!

Sorry voor de late reactie maar ik heb nu zo'n bankje gekocht, een barbell á 35 kg + 2 dumbels.

Ook heb ik deze site gevonden met oefeningen, zijn deze oefeningen goed? ik vind ze namelijk wel fijn met uitleg en beelden erbij enzo http://www.videojug.com/tag/weight-training

alvast bedankt!
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 19:48
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
die 35kg zul je snel uitgroeien met name als je oefeningen doet voor de borst, benen en rug. maar om de technieken aan te leren is het wel even voldoende .

richt je eerst voornamelijk op de compoundoefeningen die Osmoian al gaf zoals Squat, Deadlift, Benchpress. Als je die oefeningen doet train je in principe al je hele lichaam. Je kunt er nog wat isolatieoefeningen aan toevoegen eventueel. Omdat je beginner bent raad ik een schema aan waarbij je 3 keer in de week je hele lichaam traint.

Voor het juist uitvoeren van de oefeningen die hier genoemd zijn kun je ook even zoeken op youtube naar bijvoorbeeld "deadlift instructions" of zoiets dan kom je al heel wat tegen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 19:58
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Bedankt voor de reactie! Ik vind die 35 kg nu vet zwaar om zo mee te trainen maar we zullen zien..

Maar over videojug? Zijn deze oefeningen (ook) goed? Ik vind ze namelijk wel duidelijk (Je moet elke oefening 10 x herhalen/reps/lifts)
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 22:24
Osmoian
Osmoian is offline
Om die vraag te beantwoorden moeten we weten wat je doelstellingen zijn?
Train je om sterker te worden, meer conditie, meer spieren of alles bij elkaar (of misschien wat anders)?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 11:46
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Vooral om meer spieren te krijgen Heb trouwens ook wat gelezen over Rippetoe programma, heeft daar iemand ervaring mee?
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 13:08
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ja Ik volg zelf een variant die daar heel erg op lijkt (Bill Star). Als je een beetje engels kunt is dit programma een goed startpunt: Stronglifts 5x5 Beginner Strength Training Program. Lijkt ook veel op rippetoe, maar dan ook echt gericht op absolute beginners.

Op die site worden vrijwel al je vragen wel beantwoord en de techniek van de oefeningen heel uitgebreid uitgelegd
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 23:00
Lollige
Avatar van Lollige
Lollige is offline
Citaat:
Ja Ik volg zelf een variant die daar heel erg op lijkt (Bill Star). Als je een beetje engels kunt is dit programma een goed startpunt: Stronglifts 5x5 Beginner Strength Training Program. Lijkt ook veel op rippetoe, maar dan ook echt gericht op absolute beginners.

Op die site worden vrijwel al je vragen wel beantwoord en de techniek van de oefeningen heel uitgebreid uitgelegd
hey! Bedankt voor de site, heb even een printje van gemaakt en zal eens gaan doorlezen. Bedankt!
__________________
Wie een gat graaft voor een ander, is niet lui!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.